Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Jan 2019 23:39

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Heb m'n kledingkast opnieuw ingedeeld geïnspireerd door Marie Kondo en Teada, want ik heb bijna alleen maar planken. Maar oh wat is dat bevredigend. Ik kan nu al m'n kleding zien en er past zoveel meer in!
<<

Anoniem273

Bericht 10 Jan 2019 06:34

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Rose. schreef:@azi ik hou van jouw koelkast zo! Waar heb jij de bakken weg?


Even snel alleen een linkje, moet zo naar m’n werk:

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01M596T9 ... UTF8&psc=1
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2019 09:26

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

DronkenTaart schreef:Kira, ik ben niet meer tijd kwijt aan vouwen hoor en gebruik al helemaal geen ingewikkelde patronen :haha:. Als je dan toch opvouwt ruimt dit zo veel netter en overzichtelijker op dat het me sowieso motiverrt. Tuurlijk kost het begin moeite maar daarna kost het verder geen extra tijd dus.

Cotton, dat is lekker voor een heel jaar! Zo zie je maar dat het echt geen kwaad kan je kasten zo nu en dan leeg te halen.

Aziraphale, ziet er netjes uit! In mijn koelkast staat dan weer te weinig voor dat soort bakken.

En wat spullen van vriendjes betreft, tja... Zo veel mogelijk hun eigen keuzes laten blijven maken lijkt me...

Ik had 's ochtends bijna nieuwe gehaald! :angel:
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Jan 2019 10:00

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Pineco schreef:Hebben jullie met shirts niet dat ze flinke vouwen hebben als je ze na een paar dagen uit de la haalt? Ik had wat shirts van mijn dochter op deze manier gevouwen om uit te testen, maar je ziet die vouwlijnen heel duidelijk en dat vind ik echt wel een nadeel. Of heb ik de shirts dan toch te dicht tegen elkaar aan gedrukt?

Op deze manier gebruik ik de methode dan liever alleen voor handdoeken, theedoeken, sokken en ondergoed en laat ik de rest gewoon netjes op stapels liggen.



Nee, ik heb hier geen last van. Soms als ik goed bij ben met de was (heel soms dus lol) dan moet ik ze echt aanduwen want hij heeft echt te veel shirts (vind ik) maar nooit last van lelijke vouwen. Is hetveen bepaalde stof? Strijk je de stof wel glad met je handen voor je vouwt? Anders geen idee, heb het bij geen enkele kleding eigenlijk.

Zora, als de helft eruit zou zijn dan blijft het inderdaad zo staan. Tenzij het een heel slappe stof is maar dat is echt uitzondering en kun je die dan ook tussen 2 stevige stoffen plaatsen natuurlijk. Als je er veel meer echt (en je dat echt noodzakelijk vindt) dan gebruik je er nog een la of doos voor. Maar dat doe je nu toch ook met jou manier van opvouwen? Mijn vriend komt redelijk uit met deze la. Heel soms is het lastig als alles bij is qua was maar dat komt te weinig voor voor een aanpassing haha! Dan duw ik het wat aan of leg ik een shirtje bovenop klaar wat hij de volgende dag bv toch aan gaat trekken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Jan 2019 12:30

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Dat soort bakken voor in de koelkast hebben ze volgens mij ook bij de Action!
Heb het laatst ergens voorbij zien komen..

Wij zijn gisteravond nog even naar de Ikea geweest. Wat opberg- en organiseerspul gekocht, kan ik daar dit weekend mooi mee bezig!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2019 12:45

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik heb er een paar van de action idd, maar mijne zijn niet doorzichtig. Maakt voor mij niet uit, heb er maar 2 (nodig)). Heb dezelfde bakken ook in de voorraadkast staan voor groenten.
<<

Kira

Bericht 10 Jan 2019 17:05

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik wil ook koelkastbakken!

Okee, ik heb net de badkamer opgeruimd, ik heb een badkamer van denk 2 X 2 en ik ben een uur bezig geweest met alleen opruimen haha.. En een volle vuilniszak gewoon.
Dingen weggegooid die ik echt nooit gebruik, alles gesorteerd en in bakken gedaan. Handdoeken opgevouwen volgens de methode en het ziet er super uit!
Zelfs m'n zoon was enthousiast.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 10 Jan 2019 20:10

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Goed bezig!

Ik heb ook de badkamer opgeruimd. Dat was goed te doen, ik had laatst al een flinke slag gemaakt en bovendien is de badkamer maar klein. Handdoeken bewaar ik bijvoorbeeld alweer ergens anders.

Ik merk wel dat ik het lastig vind om echt dingen weg te doen, vooral met emotionele waarde. Maar wat ik ook merk is dat het soms iets makkelijker gaat als ik het meerdere keren door handen heb gehad. Bovendien is het fijn om weer even te weten wat ik allemaal nog heb liggen. Ik heb ook nog een paar dingen gevonden die ik mogelijk wel kan verkopen, dus dat het zelfs nog wat geld kan opleveren. Dat is dan wel weer leuk meegenomen.

De kleding van mijn zoon zit in een ladekast, waar het amper nog in past. Die wil ik gaan leeghalen en op de KonMari-manier gaan opvouwen. Kijken of het dan wat overzichtelijker wordt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jan 2019 21:07

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Dank voor je uitleg dronken taart!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2019 10:22

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2019 10:24

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Hahahaha!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Jan 2019 10:27

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Hahaha! Heerlijk!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2019 12:29

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Hahaha! Wel grappig dat ze onze oude gemeente noemen. Onze baby is trouwens de laatste baby die is ingeschreven in die gemeente, 5 minuten voor 12 en om 12 uur ging het gemeentehuis dicht!
⁠♡♡♡
<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:40

Bericht 11 Jan 2019 20:25

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Nu ben ik wel benieuwd in welke gemeente je woont Uffe, aangezien onze gemeente naast een hebbe ligt die genoemd wordt en ook gesloten is...
<<

Kira

Bericht 12 Jan 2019 09:42

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik ga nu aan de serie op Netflix beginnen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 12 Jan 2019 09:48

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Leuk Kira, ik had daarna meteen zin om op te ruimen :smile:
<<

Kira

Bericht 12 Jan 2019 10:11

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik had al zin om op te ruimen alleen al door dit topic te lezen haha! Heb ook al wat ruimtes onder handen genomen, maar voel het nu al kriebelen om mijn kledingkast op te ruimen. Begin straks met mijn commode waar alles ingepropt ligt haha!
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 12 Jan 2019 11:20

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Misschien is het in navolging van dit topic ook wel leuk om deze docu te kijken: https://www.vpro.nl/programmas/prijsvechter.html

Dat gaat over het kopen van spullen en waarom je brein aanslaat op hele lage prijzen zoals producten bij de Action. Want uiteindelijk is 't best simpel: hoe minder spullen je hebt, hoe makkelijker je kunt opruimen. Als je aan het Kondoën bent is het ook wel makkelijk als je niet binnen een paar weken alles wat je weggegooid hebt, weer vervangen hebt voor iets anders ;)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Jan 2019 11:29

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik heb de kleren in de ladekast van mijn zoon ook opgevouwen in Marie Kondo-stijl. Het staat echt wel netjes en overzichtlijk zo! Ik vroeg me nog wel af hoe het opvouwen van de korte broeken moet volgens haar. Ik heb ze nu dubbel gevouwen en dan in drieën, dus zonder het dubbelvouwen wat je bij een lange broek doet.
<<

Kira

Bericht 12 Jan 2019 12:55

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik heb m'n zoons kledingkast aangepakt. Ik weet echt niet wat met mij aan de hand is, het lijkt wel een virus ofzo. Maar dus twee zakken kleding eruit gevist. Gewoon van toen hij nog 3 was, spulletjes die ik toen niet wilde weggooien. Heb alles opgevouwen in drie delen ipv twee. Dus alles is net iets kleiner. Het ziet er super uit!

Dingen bij kopen ben ik moet bang voor. Ik ga nu wel toevallig naar de action voor bakken, maar echt frutsels kopen doe ik niet echt eigenlijk.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 12 Jan 2019 13:43

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Heel herkenbaar Kira! Ik heb nog steeds wel wat dingen waar ik over twijfel, vooral servies maar dat staat op zich niet echt in de weg dus dat laat ik nog even zo. Heb wel een doos met glazen e.d. gevuld, die zien er nog heel netjes uit maar gebruiken we echt niet meer. Weten jullie of je dit zo bij de kringloop kan afgeven?
Ik zag net wel dat mijn keukenkastjes echt heel vies zijn dus die moet ik snel gaan doen.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 13:50

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Lookie schreef:Ik heb de kleren in de ladekast van mijn zoon ook opgevouwen in Marie Kondo-stijl. Het staat echt wel netjes en overzichtlijk zo! Ik vroeg me nog wel af hoe het opvouwen van de korte broeken moet volgens haar. Ik heb ze nu dubbel gevouwen en dan in drieën, dus zonder het dubbelvouwen wat je bij een lange broek doet.

Afbeelding

Ik weet niet of dit van toepassing is, maar misschien heb je er wat aan?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 13:51

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik Google gewoon op Marie Kondo folding ******* en dan afbeeldingen. Dan kan je voor ieder kledingstuk wel een Marie Kondo opvouw ding vinden.

Ik ben nog niet aan het vouwen geslagen trouwens, maar voel me wel de perfecte huisvrouw sinds alles zo opgeruimd is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jan 2019 13:52

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik heb mijn sokken/ondergoedlade opgeruimd in van die vakjesbakken van de Ikea, dan gaat het niet met de tijd toch weer door elkaar schuiven. En ook gelijk een keukenlade gesorteerd, daar waren inmiddels slabben, chips, schoonmaakmiddelen en partyspullen (slingers, servetten, feestprikkers etc) in verzameld.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2019 14:04

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik heb voor morgen ook mijn kledingkast op mijn to do lijst staan, want die is weer ontploft. Hoop ook even flink wat weg te kunnen doen. Ik heb te veel dingen die ik niet draag.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers