Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Okt 2018 17:10

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik val met mn haar in de categorie dat ik moet uitproberen of ik wel of geen proteïne nodig heb. Ik ga het maar gewoon proberen. De conditioner die ik heb is zonder proteïne.Nu nog even een final wash shampoo kopen ook en dan ga ik er toch maar voor.
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Okt 2018 14:24

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben nu ook al een poosje bezig, maar nog niet echt tevreden. Ik heb al diverse producten geprobeerd.
Momenteel heb ik ook wel veel last van haaruitval, dus ik draag het heel veel vast en mijn haar is zichtbaar dunner. Binnenkort weer eens goed laten knippen, dat scheelt waarschijnlijk ook wel. En ik wil de producten van Boucleme proberen, aangezien veel van jullie daar zo enthousiast over zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Okt 2018 20:38

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik wil ook graag naar een krullenkapper, wat zijn jullie aanraders? Ik woon tussen Rotterdam, Utrecht en Breda in, dat is alle drie optioneel voor een goede kapper.

En een vraagje over wassen/spoelen met koud water. Doen jullie dat elke ‘ronde’ of bijvoorbeeld wel eerst natmaken met warm water en later uitspoelen met koud? En hoe koud is koud water?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem255

Bericht 21 Okt 2018 20:59

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb alleen ervaring met PureLou in Tilburg. Maar dat is voor jou misschien dan net te ver. TryShy zit in Rotterdam. Daar lees ik ook veel van. Maar schijnt wel snel vol te zitten.

Op mijn wasdag was ik wel met warm water. Omdat ik dan meteen onder de douche ga. Daarvoor doe ik mijn olie in, dan wassen met cg shampoo en daarna een masker. Op de andere dagen maak ik mijn haren nat met koud water (onder de kraan, dus echt koud). Moet alleen even kijken hoe ik dat dadelijk in de winter doe. Dan heb ik al snel hoofdpijn van de kou.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2018 21:37

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik was m’n haar gewoon met warm water. Ik spoel de conditioner in de wasbak uit met koud water, dan komt het niet op m’n lichaam. Wassen met warm en uit- of naspoelen met koud is prima, dat is ook de bedoeling, zo sluit je de haarschubben weer. En gewoon lekker wassen met warm water. Dit doe ik elke wasbeurt zo, dus altijd ja.

Misschien is Hairstudio Ebony iets voor je Taeda? Dat zit in het centrum van Utrecht, om de hoek van Zussen, daar ben jij wel eens geweest.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Okt 2018 19:32

Re: Curly Girl Method - topic!

Die ga ik eens bellen Carrie, thanks!

Het is nu 10% korting bij https://www.naturisimo.com . Ik heb net shampoo, conditioner, masker en leave-in besteld van Boucleme. Ben benieuwd! De gel was helaas uitverkocht.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem301

Bericht 25 Okt 2018 19:56

Re: Curly Girl Method - topic!

Ah lekker Boucleme! Balen van de gel, die is juist zó fijn. Altijd snel uitverkocht ja. Heb je je haar als eens gestyled met gel?
<<

Anoniem257

Bericht 09 Dec 2018 19:56

Re: Curly Girl Method - topic!

Nevermind. :laughcry:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Dec 2018 16:37

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb nog niet het resultaat dat ik op Facebook bij veel meiden voorbij zie komen. Van de week voor het eerst gestyled met gel en 's ochtends zat het wel oké. In de loop van de dag ging het erg pluizen en de volgende dag was het ontzettend vet. Het werkt voor mij (nog steeds) niet beter dan mijn eerdere routine. Jullie nog tips tegen het pluizen? En ik zou ook wel wat meer volume willen. Dat is veel minder, al ligt dat deels ook wel aan de uitval na de zwangerschap.

Hier ochtend en avond;
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Dec 2018 17:15

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik zie wel iets aan verandering Taeda! Zou je niet nog wat meer product er in kunnen stoppen? Meer leave-in (of conditioner) en meer gel? Het was voor mij in het begin ook echt zoeken en ik deed ook vaak te weinig.

Ik zie bij mezelf wel echt een change sinds het begin.
Afbeelding
Linksboven was vóór, linksonder was na een maand ofzo, rechtsonder is nu.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Dec 2018 17:19

Re: Curly Girl Method - topic!

Hoe doe je het trouwens met kammen/borstelen? Want ik zie nog niet echt duidelijke clumps bij je, plukjes haar die samen zijn. Die moet ik er ook echt in forceren, door m’n conditioner er als leave in in te doen als het nog erg nat is, dan met een doek (ik gebruik een hydrofiele doek) voorzichtig te knijpen, dan (heel veel!) gel er in en dan diffusen. En zo min mogelijk met m’n handen er doorheen omdat ik anders de clumps weer stuk maak.

Ik denk dat wij een beetje dezelfde krultype hebben en dat is er eentje die je echt een schop onder z’n kont moet geven :)
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Dec 2018 10:06

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik zag jouw resultat voorbij komen, echt supermooi! Dat wil ik dus ook :wink:

Onder de douche, met conditioner of masker erin, kam ik mijn haar door met een heel grove kam of borstel. Daarna alleen nog met mijn handen. Voor het drogen doe ik het in een hydrofiele doek en na de producten laat ik het aan de lucht deogwn.Ik heb vanochtend meer leave in en gel gebruikt. Net waren het echt strengen, die heb ik met mijn handen kapot geknepen. Dit lijkt wel beter, benieuwd hoe het de dag doorkomt.
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Dec 2018 11:26

Re: Curly Girl Method - topic!

Ja beter! Het is echt zoeken hoeveel je er in kunt stoppen en nog het geen vette kop krijgen :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2019 17:59

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben gisteren bij TryShy in Rotterdam geweest en echt blij met het resultaat! Check deze before & after foto’s, goed gedaan toch?

Afbeelding
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 11 Jan 2019 18:09

Re: Curly Girl Method - topic!

Wow super mooi! Zit het dan vandaag ook nog zo mooi of krijg je dat dan vervolgens zelf niet meer voor elkaar? Wat doen hun speciaal vergeleken andere kappers?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2019 18:26

Re: Curly Girl Method - topic!

Mooi Caulfield!
Ik ga in maart naar TryShy, ben echt heel benieuwd!! Na mijn fiasco de vorige keer zijn de verwachtingen toch wel weer hoog :smile:.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2019 18:39

Re: Curly Girl Method - topic!

Leuk Azi! Ik had knippen en treatment, jij ook?

Pure: bedoel je specifiek TryShy of krullenkappers in het algemeen? Wat zij iig doen is droog knippen, CG producten gebruiken, en adviezen geven. Ik had ook een masker bijgeboekt. Oh en ze föhnen het heel mooi :)
Ik ging gisteravond hardlopen in de regen dus moest het erna weer opnieuw doen. Heb zelf geen diffuser dus het zit vandaag iets minder glamoureus, maar nog steeds echt goed vind ik.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2019 18:42

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb alleen knippen-wassen-drogen gekozen.
Ben echt benieuwd, jouw foto’s zijn in ieder geval erg hoopgevend! Echt mooi :love:
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2019 20:12

Re: Curly Girl Method - topic!

Ah en nu de achterkant-foto’s. Heel mooi Caulfield!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 11 Jan 2019 20:20

Re: Curly Girl Method - topic!

Mooi claudfield!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 11 Jan 2019 21:54

Re: Curly Girl Method - topic!

Ja, bedoelde idd krullenkappers in het algemeen! Heel tof zeg, ik vind de krul dr echt weer mooi in!
Ik hoop, als mn haren straks weer lang zijn (heb onlangs gedoneerd, dus ze zijn kort nu) ook een mooie gezonde krul te hebben. Hou nu wel nog steeds de cg methode aan, ook al lukt scrunchen niet zo heel goed nu. Wie weet ga ik dan ook eens naar een krullenkapper. Ik ben werkelijk nog nooit tevreden geweest over een kapper (en heb er dan ook al tig gehad).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2019 14:02

Re: Curly Girl Method - topic!

Hoi! Ik breek even in. Niet voor mezelf, maar voor m'n vriend. Die heeft een goede kop met krullen en hij wil het wat langer laten groeien (op mijn aanraden) onder het motto: if you have it, flaunt it. :P Maar z'n haar is erg droog en pluizig. Nu waste hij het elke dag, geen idee waarom, maar ik heb hem gezegd dat hij daar in elk geval meteen mee moet stoppen. Twee keer in de week ongeveer lijkt me voor hem voldoende. Hoe doen jullie dat? En als je het niet wast, maak je je haar dan wel nat? Wat kan hij verder doen om mooie, verzorgde krullen te krijgen?

(Ik ben te lui om zestien pagina's door te lezen.)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2019 14:18

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik denk dat je echt ff het topic door moet lezen! Op pagina 1 en 2 staat al een hoop info. En precies de vraag die jij stelt staat ook beschreven. Het is een heel proces, vandaar. Tenzij iemand anders zin heeft het helemaal weer te typen, be my guest :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2019 14:21

Re: Curly Girl Method - topic!

Oké! Ik dacht: misschien is het in een paar zinnen samen te vatten :angel: Ik ga nog eens lezen zo. Hij heeft ook heel erg dik haar, dus ik ben benieuwd of het echt mooi gaat vallen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jan 2019 14:30

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb ook heel dik haar, works like a charm!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers