Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Anoniem284

Bericht 08 Jan 2019 10:48

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat vliegt de tijd he Namasté. Ik kan ondertussen zeker genieten! Gister las ik dat en dacht ik weer even van o ja, wat heftig. Maar ik voel me nu al een paar weken weer goed (de oude) en focus me lekker op zwangerschapsactivtiteiten (zwemmen, yoga, etc.) en dingetjes kopen enz :).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Jan 2019 11:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh Namaste, mijn buik is ook enorm. Vorige week dacht ik, nou het zal nu misschien wel eens minder hard gaan, maar juist afgelopen week is ie weer flink gegroeid naar m'n idee. Op de groeiecho vorige week was alles qua groei gemiddeld, dus het zal ook deels de ligging van m'n baarmoeder zijn? En het komt ook wel door teveel eten wat ik een hele tijd heb gedaan. In die zin zal dat nu minder snel gaan met m'n huidige eetpatroon, maar ik ben wel heel benieuwd of het nog echt zo door blijft gaan. Kijk er inmiddels een beetje tegenop, vooral de ongemakken die zo'n buik met zich meebrengt.
Ik had voor de vaccinatie juist eerst de huisarts gebeld, maar die zei ik dat bij de GGD moest laten doen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 08 Jan 2019 12:25

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ooh ik weet het echt nog steeds niet mbt die kinkhoestvaccinatie.
Suf he. Ik denk toch dat ik het maar niet doe. Eeuwige twijfelkont hier :laughcry:

Jammer cactus dat je deels de ziektewet in moet!
Maar wel goed dat je naar je lijf luistert en wat extra rust neemt!

Spannend dames alle groeiecho's komende tijd (wel veel hier die extra echo's krijgen, opvallend! wel om verschillende redenen dus). Gek hoor Jip dat je dan op basis van kleine buik ineens weer een echo krijgt. Maar ik zou t dan idd ook niet erg vinden om toch nog even weer te kijken ;-)

Gympie snap dat het er even inhakte, heftige periode hebben jullie toen doorgemaakt hoor, menn
Gelukkig lijkt nu alles goed, hopelijk bij volgende groei echo ook nog gewoon op schema ;-)

Ik heb vorige week dus een groei echo gehad, weet eigenlijk niet of ik dat al verteld had.
Kleintje doet t keurig, helemaal in lijn met de vorige echo's. T wordt waarschijnlijk weer een klein dikzakkie, net als mn dochtertje destijds :love:
(vk zei ook al, zou ook heel gek zijn als je nu ineens een baby zou krijgen van 'maar' 3 kilo :smile: )
Leuk om even weer te kijken, ook al is ie inmiddels te groot voor echt mooie plaatjes haha.
Eind van de maand krijg ik nog een echo om te checken of de placenta mooi omhoog gegroeid is, daar was de echoscopiste van afgelopen week niet voor opgeleid. Kan ik nog een keer even gluren haha.

Op werk is mn vervanger inmiddels begonnen, we trekken een (ruime) maand samen op en dan kan ik er tussen uit.
Omdat ik steeds zo kortademig ben hebben we gelijk afgesproken dat hij het leeuwendeel van alle presentaties etc op zich neemt. Ik ben er dan wel bij voor ondersteuning en vragen, maar hoef niet meer zo hijgend voor de groep te staan haha. Voelt gelijk al heel zenn, hoop dat dat zo blijft komende weken, dan ga ik volgens mij echt heerlijk naar mn verlof toe :cheers:

Namaste hier ook echt een grotere buik dan bij vorige zwangerschap. Volgens mij was ik toen met 39 weken ongeveer net zo dik als nu met 30 weken. Hoop dat ie niet meer enorm groeit / dat ik niet meer gigantisch ga aankomen haha. Iets minder snoepen helpt bij mij wellicht ook :smile:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jan 2019 12:56

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik denk dat ik de vaccinatie toch maar wel doe. Ik vind het ook wel een lastige keuze hoor.

De tijd vliegt zeker! We moeten langzamerhand de knoop gaan doorhakken wat betreft de naam en op zoek gaan naar een geboortekaartje. Ik kan pas kleertjes ed gaan uitzoeken als ons huis op de foto is gezet aangezien we een boekenkast als kledingkast voor de baby gaan gebruiken.

Uurtje eerder stoppen is goedgekeurd. Met de mededeling dat als het meer wordt dan dat uur ik in de ziektewet moet en met 34 weken moet stoppen. Klopt niet helemaal volgens mij, maar goed ik ben blij dat de donderdag wat minder lang is nu.

Ik heb zondag de twee foto's van 26 weken van V en nu naast elkaar gezet en mijn buik lijkt nu iets kleiner dan toen. Maar nagenoeg hetzelfde!

Fijn Sophie dat jouw groeiecho helemaal goed was!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 08 Jan 2019 14:24

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sophie, ik twijfel ook. Door de mening van mijn verloskundige aan de ene kant en de info van het RIVM aan de andere kant. En zelf ben ik niet medisch onderlegd hier een oordeel over te kunnen vellen. Bij twijfel neig ik naar niet doen. Mijn vriend staat er ook niet achter trouwens.

Fijn dat er bij jou een vervanger is begonnen. Met presenteren/overleggen merk ik ook dat ik kortademig word. In combinatie met af en toe maagzuur is het niet altijd een charmant gezicht. :palm: Fijn ook dat je groeiecho goed was.

Jip, fijn dat het uurtje is goedgekeurd! Geeft wat rust hopelijk.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 08 Jan 2019 20:33

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat fijn Szmy, dat je vervanger al is begonnen! Zo chill! Zag gisteren bij mijn vorige werkgever nú pas een oproep voor iemand die per 18-2 al met verlof gaat. Ik weet nu weer waarom ik daar weg ben gegaan :)
Wel balen dat je zo naar lucht moet happen steeds, dus nog beter dat je vervanger dingen kan overnemen!

Nou hier nog meer pech.... dit is echt niét mijn zwangerschap... van misselijkheid en vermoeidheid naar bekkenpijn naar pijnlijke rusteloze benen, naar enorm verkouden (en benauwd) naar nu een holte ontsteking... normaal knal ik er een paar ibuprofen in en klaar. Nu leef ik van pcm naar pcm. Zucht...

Mijn nieuwe opdracht (ik ben idd detacheringskracht) is leuk. Niet 1000% uitdagend genoeg, maar ik ben lekker bezig en ik heb een reistijd van 20min van voordeur uitstappen tot mijn jas ophangen op kantoor. Héérlijk!

Vriend heeft de baby eindelijk gevoeld trouwens. Iedere keer als hij zijn handen op mijn buik legde, stopte trien troela met bewegen. Gisteravond niet, toen kwam er een klein schopje. Kunnen we dat ook weer afvinken :)
22112014 / 10042019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jan 2019 09:34

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat een pech Oreo! Ik duim dat het snel weg gaat. Kan zo pijnlijk zijn! Leuk dat je vriend nu de baby ook eens gevoeld heeft! Ik probeerde V te laten voelen gister, maar er gebeurde niks, dus ze keek me echt zo aan van 'mam, wat moet ik met mijn hand nou op jouw buik?' Haha! Ze is nu wel bezig met baby in mama haar buik, maar ik denk niet dat ze echt snapt wat het inhoudt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 09 Jan 2019 10:29

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Namaste, ik heb nog geen uitslag gekregen. Ze zouden bellen als er ´echt´ iets was, anders zou ik het gewoon tijdens de volgende controle horen.

Oreo, wat leuk dat je vriend de baby kan voelen! Zo speciaal!

Jammer Cactus, dat je deels de ziektewet in moet, maar wat de anderen al zeiden, wel goed dat je je lichaam aanvoelt en ernaar handelt.

Beweegt jullie baby veel? Bij mij is nu vooral in de avond en nacht, vannacht werd ik er een paar keer wakker van. Sowieso de nachten vind ik steeds minder fijn worden, hoe gaat het bij jullie met slapen? Ik heb de afgelopen week weer veel last van een verstopte neus wat niet echt helpt om lekker te slapen en vannacht lag ik een beetje te piekeren, waardoor ik vannacht maar drie uurtjes heb geslapen. Hebben jullie dit ook? Er is op mijn werk nog geen vervanging geregeld, ik heb dit al meerdere malen aan mijn manager gevraagd maar krijg weinig duidelijkheid. Collega´s beginnen er ook al over tegen mij, die zien ´de bui´ al hangen en denken dat er straks veel meer op hun bordje komt als niemand mij vervangt. Ik voel me hier best rot over, heb gisteren nogmaals een bericht naar mijn manager gestuurd hierover maar lag er vannacht wel over te piekeren.

Hoe gaan jullie het eigenlijk regelen qua opvang na je verlof? Mijn vriend en ik nemen allebei ouderschapsverlof op, mijn vriend gaat een dag minder werken (naar 32 uur), ik ga ook een dag minder werken (naar 24 uur) en dan nog twee volle dagen opvang. Ik lag vannacht wel te denken dat het erg fijn zou zijn als mijn vriend al vanaf de kraamweek 32 uur zou gaan werken, zie het niet heel erg zitten om na een week kraamverlof alweer ´alleen´ te zijn. En kan me voor hem ook voorstellen dat het fijner is een dag thuis te zijn, zeker als we gebroken nachten gaan krijgen.
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jan 2019 11:37

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Balen Snowflakes dat je zo slecht sliep. Ik ben sowieso een slechte slaper, dus aan mij heb je niks qua ervaring haha.
De baby beweegt heel veel. Gedurende de hele dag eigenlijk wel.
Rot ook dat het niet op schiet met vervanging en dat jij je zorgen maakt. Goed dat je actie er op onderneemt. Klinkt heel hard, maar als je weg bent is het niet jouw probleem meer. Zo denk ik ook nooit, maar zo is het wel natuurlijk.

Baby gaat dezelfde opvang krijgen als zus: maandag en vrijdag met mij thuis. Donderdag met papa en dinsdag en woensdag bij opa's en oma's. Mijn man heeft destijds de eerste 3 weken nog wat versnipperd gewerkt, waardoor hij ook wat meer kon bijtanken. Nu zal hij hopelijk ook wat meer thuis mogen werken de eerste 2/3 weken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 09 Jan 2019 12:12

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat vervelend Snowflakes dat je slecht hebt geslapen. Over werk piekeren is nooit goed en heeft ook geen zin 's nachts, maar ik breng dat advies makkelijker uit dan dat ik er zelf aan voldoe ;). Ik word regelmatig 's nachts wakker om te plassen en lig dan daarna nog minstens een uur wakker. Ik pieker dan over de bevalling en over de verantwoordelijkheid die ik voor ons kind moet dragen etc. Heel vervelend, want het maakt me onzeker. En in het donker is alles enger en negatiever. Ik hoop dat ook niet 's nachts te hoeven bevallen, maar overdag met daglicht.

Wij werken nu allebei 4 dagen. Mijn vriend blijft dat doen en ik ga naar 3 dagen. Opa en oma passen 1 dag op. En 1 dag kinderdagverblijf. Het wordt dan:
- ma: ik thuis
- di: kinderdagverblijf
- wo: opa en oma
- do: ik thuis
- vr: vriend thuis
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Jan 2019 12:30

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ahh vervelend snowflakes van de slechte nacht. Killing he.
Ik slaap grootste deel van de zwangerschap al heel slecht, dus begin er soort van aan te wennen :smile:
Slaap in het weekend soms wel even uurtje op de bank als mijn man ook thuis is.
Zelfde als gympie als ik dan wakker word omdat ik naar de wc moet of omdat ik even naar dochter moet dan lig ik daarna gewoon uren wakker. En idd gympie s nachts is alles erger en dan bij daglicht denk je ' waar heb ik me nu zo druk om liggen maken?'

En superrot van je werk snowflakes trouwens. Uiteindelijk niet jouw probleem, maar snap dat het wel zo voelt.
Snap dat ook niet van werkgevers hoor, die weten toch ook dat je straks weggaat, zo stom om dan niks of veel te laat iets te regelen.

Oreo t zit jou echt niet mee he. Hopelijk die holtes snel weer over, menn daar kun je je zo beroerd van voelen.
Je nieuwe opdracht klinkt wel goed, in ieder geval lekker dichtbij!!

Baby beweegt hier heel veel, voel hem eigenlijk hele dag wel. Maar nachts kan hij inderdaad af en toe ook echt zo'n klein discofeestje houden daarbinnen haha. Ik vind t wel heel gezellig :love: begin zo benieuwd te raken naar hem zo langzamerhand!!

Wij hebben al een dochter dus we werken beide al minder en dat blijven we doen. We werken beide nu 36 uur verdeeld over 4 dagen. Dus elk een dag thuis met dochter. De andere dagen gaat ze naar een superfijne opvang, dus daar gaat baby straks ook naar toe. Na mijn verlof ga ik zelf nog wel iets minder werken, dan ga ik naar 32 uur, zodat ik ook nog 1 middag zelf kan opvangen (dochter gaat tegen die tijd naar school, dus dan hoeft ze maar twee keer naar de BSO).
Ik zou zeker je vriend adviseren alvast die papadag te laten ingaan, ook al heb jij nog verlof. Heerlijk toch juist als het kan? Komt hij er alvast beetje in en voor jou is het ook heel fijn denk ik.
Mijn man neemt na de geboorte weer een aantal weken vrij, zo gezellig is dat (en luxe dat het kan natuurlijk, hij heeft uit verleden nog heeeel veel vakantiedagen staan die ie toch een keer op moet maken ;-)). Kunnen we even rustig wennen aan ons nieuwe gezinnetje :heart: :love: Hopen op mooi voorjaarsweer straks haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Jan 2019 12:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Mijn slaap is wel anders tijdens de zwangerschap, maar niet per se slechter. Normaal slaap ik vaak slecht in en maak ik daardoor regelmatig te weinig uren. Ik slaap nu veel beter in, waardoor gemiddeld beter slaap dan voor mijn zwangerschap. Wat ik nu wel heb, wat ik voor mijn zwangerschap dan weer niet had, is dat ik als ik 's nacht wakker word, lastig weer in slaap kom, terwijl ik niet echt pieker ofzo. Heb wel ook al regelmatig gehad dat ik vanaf 5 of 6 uur helemaal niet meer slaap, dat hoeft wat mij betreft geen gewoonte te worden. Ik moet nu wel iets vaker 's nachts naar het toilet, maar zoals vannacht heb ik 8 uren kunnen slapen. En dat redde ik voor de zwangerschap vrijwel nooit.

Ik hoop dat mijn vriend na de geboorte in ieder geval 3 weken vrij kan nemen en hopelijk nog wat langer, of daarna nog een tijd vaak flexibel thuis werkt. Hij heeft er uren genoeg voor in ieder geval.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 09 Jan 2019 20:13

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Slecht slapen...
herkenbaar! En zo compleet anders dan in de eerste zwangerschap! Ook hier een miljoen keer per nacht plassen. Hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) was vannacht wel... tussen 23.00 en 02.30u ben ik 4x (!!!!) naar de wc geweest. Echt...
Maar een nacht van 8u aan een stuk (zoals bij Joey), daar ben ik wel jaloers op hoor! Ik ben al blij als ik 3 uur aan een stuk slaap.

Sophie: ik moet morgen toch naar de huisarts. Ik belde alleen voor advies over hoeveel icm ik mocht (werd vannacht 5u na de laatste dosis wakker, dus moest eigenlijk nog 3 uur overbruggen, van de pijn). Na nog wat vragen willen ze me morgen toch nog even zien. Nou prima. Want ik heb nog steeds het gevoel dat mijn kiezen uit mijn mond geduwd worden en iemand continue stompt. Al gaat het nu wel beter met de pijnstillers. Dus het zal al wel iets aan het afnemen zijn.

Snowflakes: wat Sophie zegt! Het is niet jouw probleem! Uiteraard super klote dat je werk zo laks is, maar NIET jouw probleem! Jij gaat met verlof en je ziet het wel als je terugkomt. Geen zorgen om gaan maken hoor!

Qua opvang wijzigt er bij ons overigens niks. Zoon ging 4 dagen per week en zn zusje zal dat ook gaan. Maandag tm donderdag. Op vrijdag ben ik vrij, dus heb ik overdag de baby en vanaf 14u ook zoon. Maar heb wel bedacht dat ik na de geboorte van de baby in de meivakantie een extra dag BSO voor zoon ga aanvragen. Kan hij lekker ravotten en kunnen baby en ik chillen.

Vriend neemt overigens na de geboorte eerst zijn partnerverlof op en daarna nog 2 a 3 weken vakantie. Heeft hij bij zoon ook gedaan. Hij ging toen in de kraamweek 3 dagen (semi dagen, van 10 tot 4 ofzo) werken terwijl de kraamhulp er was. Daarna was hij 3 weken met mij thuis. Maar ook na zijn vrije dagen nam hij een groot deel van de nachten op zich. Ik was (en ben) van mening dat wij vrouwen niet voor niks 10 weken na de bevalling vrij zijn. We moeten herstellen. Dan is het niet fair dat we elke nacht er 100000x uit kunnen voor de baby. En dat is vriend (gelukkig) met me eens.

Verder geen bijzonderheden hier. Volgende week naar de VK en 25-1 eerste kennismaking/controle bij de gyn ivm medische indicatie. Hoppa, daar gaat mijn eigen risico :P
22112014 / 10042019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Jan 2019 21:46

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha Oreo goed geregeld met je vriend!

Ik heb ook een man die zoveel mogelijk doet en ook snachts niet te beroerd is. Blij mee! Maar ja borstvoeding kan ie niet overnemen natuurlijk, dus nachten zal ik vooral toch ook zelf wakker/bezig zijn (en doet hij de luiers zolang dat snachts nodig is). Ah ja, daar hebben we dan ook verlof voor denk ik dan maar. We zijn met onze slechtslaper-peuter wat gewend de afgelopen 3 jaar, wie weet is dat straks in ons voordeel (wishful thinking hahaha)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 10 Jan 2019 09:55

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Het gaat toch niet van je eigen risico af als je vanwege medische indicatie naar de gyn moet?? Ik loop ook bij de gyn, maar in mijn kostenoverizcht zie ik niks terug van de afspraken bij de gyn. Mijn eigen risico gaat er sowieso wel aan vanwege de spuiten die ik moet gebruiken tijdens de zwangerschap. En ook nog x2, want natuurlijk voor 2018 en 2019. Man grapte van de week nog dat ik beter zwanger had kunnen raken in januari of februari. Maar goed, het is niet anders.

Hier zal door de borstvoeding man ook weinig van de nacht over kunnen nemen. Maar ik deed het eigenlijk ook net zo makkelijk altijd zelf. Baby zal naast me liggen in de co-sleeper. Dus ik kan hem/haar zo pakken, voeden, verschonen en weer verder slapen. Vaak sliep ik al weer tijdens het voeden en bleven mijn jongens gewoon naast me liggen. Ik vond die momentjes altijd wel fijn. Gelukkig slapen onze andere zoons altijd prima s’nachts. Mochten hen wel een keer roepen dan stuur ik wel man er heen hoor. Haha.

Ik denk dat ik onze jongens gewoon hun normale ritme laat volgen, dus tijdens mijn verlof gaat J. gewoon 3 dagen naar de créche en M. is elke dag van 8-16 van huis naar zijn kdc groep, dat loopt ook in vakanties door, al laat ik hem dan wel een aantal dagen in de week thuisblijven. Ook gaat hij op di en vrij voor en na die tijd nog naar de Bso. Lijkt me voor hem ook beter om dat door te laten lopen. Of dat ik hem alleen de middagen nog laat gaan dan. Hij vindt het er geweldig en ineens een tijdje niet gaan is ook zo verwarrend.

Ik heb maandag de 20-weken echo gehad en alles was goed met de kleine! Baby was enorm beweeglijk. Precies wat ik ook meerdere keren per dag heel duidelijk voel, haha.
Met mezelf gaat het nog steeds bagger. Dinsdag weer gewerkt na 2 weken vrij en ik kon mij amper nog bewegen, zo’n pijn in mijn rug en benen. Ik moet echt constant bukken en (zwaar) tillen. Gisteren dus aangegeven dat we toch echt op zoek moeten naar andere werkzaamheden voor de komende periode. Ik vind het heel vervelend, want normaal werk ik gewoon altijd keihard en nu werkt mijn lichaam gewoon niet mee. Ik wil zoveel, maar het gaat niet. Laat de komende 20 weken maar snel omvliegen!
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jan 2019 12:09

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Kajaka, ik moest naar de gyn i.v.m. de vruchtwaterpunctie en dat heeft me wel mijn eigen risico gekost. Mogelijk loopt bij jou de DBC nog waardoor je nog geen declaratie van het ziekenhuis ziet?
Balen dat je zo last van je lichaam hebt trouwens!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2019 12:13

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gympie is het dan niet het (labratorium) onderzoek van de punctie wat het eigen risico kost? Net als met bloedprikken? Het bloedprikken kost niks, maar je betaalt voor de uitslag?

Ik ben ook op medische indicatie doorgestuurd naar de gyn en dat heeft me geen eigen risico gekost, maar ik heb ook geen 'bijzondere onderzoeken' gehad. Alleen groei echo's en tijd van die mensen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 10 Jan 2019 12:37

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik heb van de week nog mijn overzicht gecheckt omdat ik nog steeds geen rekening heb gehad van alle medicijnen die ik de afgelopen 4 maanden heb gehaald en er staat niet een keer iets in rekening gebracht voor de normale afspraken bij de gyn. Ik geloof dus niet dat dat van je eigen risico afgaat, maar met speciale onderzoeken zou dat dan wel. Bij mij gaat het alleen om simpele controles (zelfde als bij vk) en steeds even een korte echo om te kijken naar hartactie, dus verder ook geen bijzondere dingen.

Edit: rondje Google verteld mij net dat verloskundige zorg(en dat kan zijn begeleiding door een vk, gyn of huisarts) valt onder je basisverzekering. Maar inderdaad onderzoeken als vruchtwaterpunctie niet.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jan 2019 15:50

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Aha, dan is het dat geweest denk ik!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 10 Jan 2019 16:36

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Even algemeen, er is zoveel bijgeschreven.

Ik kreeg van vorig jaar ook een rekening voor m'n eigen risico. Nagevraagd want bij D had ik dit niet. Bij mij is het waarschijnlijk de doorverwijzing naar Isala geweest. Ik ging daar in eerste instantie heen voor het onderzoek naar baby's met een groeiachterstand. Echt zonde, want heb er uiteindelijk niet aan mee gedaan. Ik moest het toch echt betalen.

Een week na het begin van mijn verlof gaat D voor het eerst naar school. Wel lekker! Na de zomervakantie gaat D dus weer naar school en de baby 1 dag in de week naar de opvang, 2 dagen passen mijn ouders op en 1 dag mijn schoonouders. Dat laatste is nog wel spannend, want m'n schoonzusje is ook weer zwanger. Dan moeten ze op 3,5 kind passen. (D een halve dag). Even kijken hoe we dat gaan doen.

Hier is dus afgelopen week mijn 8 uur ziektewet ingegaan. Ik was toch al niet van plan tot 36 weken door te werken, dus vind het eigenlijk wel fijn nu. Tuurlijk was het geen leuke beslissing, maar op m'n werk doen ze helemaal niet moeilijk. Werd zelfs naar huis gestuurd vanmiddag. ;)

Afgezien van het lichamelijke gaat het wel goed. Het vertrouwen groeit, al is er soms ook een klein duiveltje me aan het pesten. Volgende week weer naar de vk en de week erna een groeiecho met 26 weken. De termijn dat N geboren werd. Dus dat is wel weer even spannend.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2019 17:49

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik houd best veel vocht vast. Had gehoopt dat dat misschien alleen de laatste paar weken was. Hebben jullie dit ook? Iemand nog een gouden tip? Veel meer dan genoeg drinken, bewegen en met benen omhoog kan ik niet doen toch? Wel weer even iets waar ik aan moet wennen hoor.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jan 2019 18:32

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik ben niet zwanger, maar ik was vandaag bij de podotherapeut en mijn opgezwollen enkels in de zomer kwamen ter sprake. Zij adviseerde pantykousjes van de Hema die extra steun geven. Helpt blijkbaar heel redelijk. Misschien het proberen waard.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Jan 2019 18:58

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik had er op het einde bij V last van. Ik heb toen mijn compressie kousen gedragen van het sporten, dat hielp wel. Bij de HEMA heb je idd reiskousen (althans zo heetten ze voorheen) die wat druk geven en kunnen helpen. Als het echt heel erg wordt moet je even bij de huisarts langsgaan. Sommige zwangeren krijgen dan steunkousen aangemeten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 11 Jan 2019 22:14

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh, kost het toch niet eigen risico? Dat scheelt dan weer. Nou ja, ik maak in 2019 weer goed gebruik van mijn zorgverzekering met de medische bevalling :)

@Joey, het heel erg vocht vasthouden herken ik niet. Een klein beetje wel, mijn sokken laten mooie randjes achter in mijn benen :) Al had ik er bijv op vakantie in september bijna geen last van. Het kan geen kwaad om eens te kijken naar steunkousen, zoals Jip aangeeft.

@Cactus, vervelend dat je toch de ziektewet in bent gegaan! Maar als het te zwaar is, is het te zwaar. Niks aan te doen toch? Ik denk iig aan je volgende week!

@Sophie, mee eens hoor, dat je partner bij borstvoeding niks kan doen. Of nou ja, weinig. Maar de oudste heeft geen bv gekregen, dus deden we de fles om en om. In de eerste 3 weken deden we het om en om als volgt:
ene slapen om 20.00u tot voeding ergens in de nacht. Ander bleef wakker tot 00.00u voor laatste voeding en schone luier. S sliep tussen 8 en 12 's avonds namelijk alleen maar op je borst. Na 12u ging hij in z'n wiegje tussen ons in en nam de ander het over, dus ook speentje terugstoppen enzo. Zo sliepen we allebei iig minimaal een blok van 4 uur achter elkaar. En S. sliep vanaf dag 3 al meer dan 5 uur per nacht, dus met een beetje mazzel kon je (als je vroeg mocht slapen) een ruk van bijna 8 uur maken.
En daarna deed ik zondagavond t/m woensdagavond de nachten (lees: op en neer lopen naar de kamer van S voor de speentjes) en vanaf donderdagnacht nam mijn vriend het over. Maar we hebben genoeg nachten gehad dat ik tegen vriend zei 's morgens "goh, goede nacht vannacht! Niks gehoord" en dat vriend met een zwaar chagrijnig gezicht zei "ja goede nacht, ben er maar 5x uit geweest" :blush:

Hier gisteren door de huisarts gezien. Die vond dat het nu wel klaar was met hoe ik aan het kwakkelen ben en snapt dat ik me zwaar ellendig voel. Dus medicijnen meegekregen (puffers: ventolin en flixotide), Dat gebruik ik nu sinds gisteren en ik merk dat ik al minder benauwd voel. Nu mijn neus en holtes nog. Als dat over een week nog niet verbeterd is, krijg ik alsnog een antibioticakuur. Haar redenatie: moeder moet zich comfortabel voelen zodat het kindje zich ook comfortabel voelt. Dus als moeder kan worden ontzien, doen we dat.
Daar was ik zoooooo blij mee! Ik vertelde haar trouwens dat de assistente me vorige week niet wilde inplannen omdat ik nog geen patiënt was en dat ik uiteindelijk, op advies van de oude huisarts naar de HAP had gebeld en daar dus wel ben gezien. Ze ging dat toch nog even "intern opnemen met de assistentes en artsen" want ze vond het maar raar en niet verstandig.

Verder geen bijzonderheden hier. Oh ja, toch wel... ik heb een nieuwe draagdoek besteld. Nog eentje :P Maar deze moet nog gemaakt worden. Een Pink Nova Polaris Mon Cherie. Die wordt okergeel met ecru. Volgens mij supermooi! Hopelijk is ie met een week of 8 klaar. Het kan 8 tot 16 weken duren, maar ik hoop dus eerder!
22112014 / 10042019
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 12 Jan 2019 06:26

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Nog geen last van vocht vasthouden, dat zou bij mij geen goed teken zijn denk ik. Ik link dat altijd aan een hoge bloeddruk, maar dat hoeft helemaal niet.

Haha Oreo, dat zei ik ook al over de verzekering. Ik ben overgestapt, maar weet niet of ze daar blij mee moeten zijn. Heb de vorige verzekering ruim 15.000 euro gekost. Ik vind het maar vreemd en onduidelijk met dat eigen risico. Ik ga er vanuit dat ik het moet betalen en anders is het mooi meegenomen.

Het is idd niet anders met de ziektewet. Het helpt iig wel, want heb nu veel minder last. Wat leuk dat je een nieuwe doek heb besteld. Ik vind het altijd maar knap dat knopen. Ik heb wel een drager/doek die je nog half moet knopen op de rug. Dat lukt me. ;) Ga die ook zeker weer gebruiken de eerste tijd. Handig als D naar school moet.

Volgend mij deed ik meestal de nacht en vriend de late avond en vroege ochtend in het weekend. Toen D eenmaal thuis kwam uit het ziekenhuis moest hij alweer werken hij moet altijd vroeg weg. Ik koos voor de nacht omdat ik dan wel weer kan slapen. Als ik eenmaal vroeg wakker ben, dan slaap ik bijna niet meer. Zoals nu eigenlijk. Super irritant!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron