Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 08 Jan 2019 12:46

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

@ radler heb je continue bloed verlies of zo af en toe.
ik zou er gek van worden, maar je gaf ook aan dat het jouw leven ook beheerst op dit moment.
En dat is ook logisch..

Het is ook beetje hectisch op mijn werk.. ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
<<

Danai

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 28 Dec 2018 09:13

Bericht 08 Jan 2019 14:11

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Oh nee Panda, dat klinkt niet fijn! Hopelijk gaat het snel beter. Wat je zegt van veel slapen herken ik wel, lag gisteren ook voor 21:00 in bed. Helaas we vroeg wakker dan weer.

Radler, vandaag een betere werkdag zo?

Kippie, vervelend dat je afgevallen bent. Gaat dat nu beter?

Hier nog steeds elke dag misselijk. Gelukkig helpt het wel dat ik weer aan het werk ben, dat geeft wel meer afleiding.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Jan 2019 16:00

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Radler, vervelend dat je nog steeds misselijk bent. Hoe ver ben je nu?
Gelukkig viel je lange werkdag uiteindelijk mee.

Bisq, lijkt me echt moeilijk om zulke vragen te krijgen als je in een traject zit. Toch fijn dat het gebedje zo goed geholpen heeft!

Haha, Plien, ik heb al weken positiebroeken aan. Mijn gewone broeken zaten al heel gauw echt niet lekker meer.

Panda, misschien helpt het vele slapen ook gewoon niet? Ik was ook zo ontzettend moe, maar had gewoon niet de gelegenheid om zoveel te slapen. 's Morgens werd ik wakker van of voor de kinderen en 's avonds ging ik tussen half 9 en 9 naar bed. Ik was echt kapot een groot deel van de dag, maar denk eigenlijk dat meer slapen me niet eens had geholpen. Ik heb nu sinds een paar dagen trouwens eindelijk het gevoel dat ik iets meer energie heb gelukkig!
Oooh, wat rot dat je nog steeds last van bloedverlies hebt. Morgen een afspraak toch?

Kippie, hopelijk voel je je snel beter.

Danai, hopelijk voel jij je ook snel beter.

Hier gaat het goed. Voel me wel prima eigenlijk en eindelijk ook wat minder moe. Wel heb ik last van bandenpijn ofzo. Ik heb zaterdag een flinke strandwandeling gemaakt en voelde het aan het eind al. Het wordt wel steeds iets minder gelukkig, dus hopelijk gaat het nog helemaal weg.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 08 Jan 2019 20:12

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Als ik uit ga van de 1e echo dan 10 weken en 3 dagen.
Ik denk nog steeds dat ik iets verder ben. Morgen om 10.30u de termijnecho

Panda, wat vervelend zeg

Suus fijn dat je je prima voelt
Juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Jan 2019 20:15

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Veel plezier morgen, Radler! Of ben je erg zenuwachtig?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 08 Jan 2019 20:17

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ja ben best een beetje zenuwachtig en angstig...
Maar ook heel veel zin in!
Juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Jan 2019 20:21

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ja, snap ik, het is ook wel dubbel natuurlijk. Spannend dan morgen! Gelukkig mag je lekker op tijd :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 08 Jan 2019 21:05

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Radler veel plezier morgen..

Het blijft altijd spannend. Straks als je de kleine voeld is dat zo'n fijne bevestiging.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Jan 2019 09:07

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ah panda, het zit je echt niet mee he... :( wat ontzettend *** dat dat steeds terugkomt! Hopelijk blijft het gewoon weer goed gaan.

Succes straks Radler!

Sterkte voor alle misselijkheid nog! Ik dacht dat het hier minder werd. Ik had de tip gekregen om seabands te dragen en na een paar dagen leek de misselijkheid echt weg. Dus ik dacht te kunnen stoppen met de emesafene. Ik werd zo beroerd wakker vanmorgen dat ik toch maar snel weer die pil genomen heb :no:

Ik heb maandag aan mijn leerlingen verteld dat ik zwanger was, ze reageerden heel leuk! Wilden meteen meedenken over namen enzo. En ze vonden dat ik nu inderdaad af en toe chagrijnig mocht doen :P ik heb in havo 5 twee meiden die altijd helemaal vooraan zitten aan mijn bureau en vaak vragen stellen over wat ik naast school allemaal doe. Zo hadden ze al eens gevraagd of ik getrouwd was. Nee dus. Of ik dat wel wilde. Ik zei van wel, maar dat mijn vriend maar niet op zijn knieën ging. Dus toen ik vertelde dat ik zwanger was, vroegen ze meteen 'wanneer gaat u dan trouwen?' Eehm ja, niet dus. Zij met zijn tweetjes 'aaaaaaawww'. En bedankt :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 09 Jan 2019 12:36

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Haha Nielske
Leuk dat ze leuk reageerde!

Ik heb net een mooie en goede echo gehad.
11+3 weken nu (volgens 1e echo zou ik nu 10+4 zijn). Dus toch iets verder.
Zondag op m’n verjaardag precies 12 weken. Dan maken we het ook bekend.
Op social media pas de maandag, want wil m’n collega’s en kinderen op school maandag trakteren.
Eerst een inwendige echo gehad en daarna uitwendig
Juli 2019
<<

Panda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 07 Aug 2018 19:54

Bericht 09 Jan 2019 14:52

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Niekske, wat leuk dat ze zo reageerden! En stuur alle naamsuggesties maar door, wij weten het écht nog niet. Ik had al een lijstje gemaakt en alles is afgeschoten.

Wauw Radler, gewoon een week vooruit, wat fijn! Ook dat de echo goed was!

Suus, wat lekker dat je je al wat beter voelt. Wat (banden)pijn na een flink stuk lopen lijkt me niet gek, zeker zo over het strand.

Danai, ik hoop dat de misselijkheid straks minder is.

Baby zwaaide naar me net! :love: Er zit echt verschil in, mijn de oudste had ik een echo met 8.4 en die bewoog al alle kanten op. Nu was het echt een minibeweging, zit nu op 8.0. Klopt precies met mijn eigen berekening. De verloskundige was nu vastbesloten om de oorzaak van mijn bloedverlies te achterhalen, dus heb een lange echo gehad. Uiteindelijk vond ze naast mijn baarmoeder een hematoom (bloeduitstorting) van ongeveer 0,5 cm. Dat zou dus heel goed de boosdoener kunnen zijn. Ze verwachtte dus nog wel dat dat eruit zou komen. Volgende keer kijkt ze ook even of hij kleiner geworden is.
Ze heeft ook mijn bloeddruk nog even gemeten. Zei dat ik zo extreem moe was en gisteren ineens heel erg opknapte na het eten van een heel pak ( :redface: ) zoute crackers. Bloeddruk was eigenlijk keurig, dus ze denkt dat ik vooral meer moet gaan eten. Eet vrij weinig omdat veel me tegenstaat. Ik ga dus maar wat vaker eten. Gelukkig zijn de meeste dingen die ik nu lekker vind wel gezond.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 09 Jan 2019 16:55

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Leuk, die reacties nieske!

Wat fijn dat je een goede echo gehad hebt Radler, mooi om te zien hè?

Wat vervelend steeds dat bloedverlies panda, wel fijn dat de oorzaak nu duidelijk is. Kan het verder geen kwaad?

Hier gaat alles best goed! Deze week het hartje weer gehoord en alles groeit lekker door. Dat merk ik ook echt wel, m'n buik/baarmoeder voelt behoorlijk gespannen steeds maar dat kon goed door het groeien komen gaf de verloskundige aan. In de kerstvakantie heb ik wel heel erg last van maagzuur gehad. Na een periode misselijkheid en de feestdagen was het echt even zoeken wat ik wel goed kon eten. De laatste week ben ik vrij streng qua eten en dat zorgt gelukkig wel voor verbetering.

Hebben jullie de baby al gevoeld? Af en toe heb ik een heel klein kriebeltje waarvan ik denk dat het misschien wel de baby is, ben benieuwd wanneer dat duidelijker gaat worden. Bij het hartje luisteren komt er elke keer gelijk een trap tegen dat apparaat aan, dus lekker actieve baby in ieder geval!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Jan 2019 17:38

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Hè wat fijn, twee goede echo’s!! Fijn dat er een reden voor het bloedverlies is gevonden Panda, zal een hele opluchting zijn! En leuk Niekske! Lijkt me heel grappig om dit soort dingen te bespreken met leerlingen.

Ik heb ook al een week of twee vrij veel last van mijn buik Romee. Vooral ‘savonds is hij echt heel bol en strak en het gevoel onprettig. Als je op knappen staat na een heel veel gangen diner, dat idee. En ook veel bandenpijn (hoop ik). Voel me er af en toe wel weer behoorlijk onzeker van. Maar moet van mezelf echt netjes wachten tot 20 weken echo i.p.v. een extra echo ergens gaan doen (EN STOPPEN MET LEZEN OP HET VIVA FORUM!)

Ik voel ook af en toe kriebeltjes, maar wel iets te hoog volgens mij, rond, maar soms dus ook boven mijn navel. Met 17 weken zit je baarmoeder hier geloof ik nog wel onder. Dus weet niet of het de baby is eigenlijk. Ook zit het altijd op een specifieke plek aan de rechterkant, weet ook niet of dat wel kan.
Smile, it's free!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Jan 2019 18:29

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Wat lees je dan op het viva forum lavendel? #nieuwsgierig

Hier deze week weer aan het werk, maar valt me toch best zwaar. Ook omdat ik maar misselijk en moe blijf. Vooral die misselijkheid is mega irritant, want daardoor kan ik ook heel weinig eten. Heel veel komt er gewoon direct weer uit (of alleen al omdat ik iets ruik ofzo). Echt genieten is hier dus nog niet aan de orde. Zit nu in het tweede semester, dus hoop toch wel dat het binnenkort eens voorbij gaat..

Fijn Panda dat ze een oorzaak waarschijnlijk gevonden hebben! Ik zou daar dus ook mega onzeker van worden de hele tijd.

En wat leuk dat iedereen weer goede echo's heeft gehad.

Ben zo blij voor ons allemaal dat we zwanger zijn! (en mogen die kwaaltjes wel verdwijnen).
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 09 Jan 2019 18:29

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Haha lavendel het viva forum is erg hè! Het percentage vrouwen dat daar moeite heeft met zwanger worden/ miskramen/ afwijkingen etc is daar echt totaal niet in verhouding met de werkelijkheid. Ook wel logisch, want dan zoek je waarschijnlijk sneller een forum op en kan je er ook veel aan hebben, maar kan me voorstellen dat je er ook juist angstig en onzeker van kan worden.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Jan 2019 18:35

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ja idd haha Romee, als je dat leest lijkt het alsof er bijna nooit een kind wereld komt. Zo enorm veel uitblijvende zwangerschappen, miskramen en vroeggeboortes.

En echt heel balen Tabbie, hopelijk nu echt snel voorbij!
Smile, it's free!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Jan 2019 21:36

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Haha, Niekske, en bedankt :smile:

Fijn dat je echo goed was, Radler! En lekker, bijna een week erbij.

Panda, ook heel fijn dat je echo goed was en dat er een zeer waarschijnlijke oorzaak van het bloedverlies gevonden is. Kan het geen kwaad?

Romee, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord. Ik voel eigenlijk hetzelfde als jij, twijfel of het de baby nou is of niet. Gezien de ligging van mijn baarmoeder en placenta verwachtte de verloskundige juist dat ik de baby later zou voelen, maar ik denk af en toe echt dat ik de baby een klein beetje voel.

Ben je ook druk overdag, Lavendel? Vervelend dat gevoel elke avond.
Met deze termijn is het zo moeilijk nog om te weten of je nu je baby voelt of toch iets anders he? Het wordt vast snel duidelijker.

Tabbie, het klinkt zwaar bij jou, bah. Kan je zo wel werken? Hopelijk verdwijnen de kwaaltjes snel bij jou.


Elliot, hoe gaat het nu met jou? Ben je nog erg misselijk?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 12 Jan 2019 10:28

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Sorry hoor even een ego post...
Zit waarschijnlijk vol hormonen dus daarom extra, maar dikke tranen hier.

Vier morgen m’n verjaardag en wilde dan ook de zwangerschap bekend maken.
2 fototaarten bij Hema besteld met de echo foto erop en dan de tekst erbij verwacht juli 2019.
Alle boodschappen in huis, incl avondeten etc.
Gister afzegging van 3 vriendinnen + gezin
Nu zegt net m’n beste vriendin met gezin af omdat ze ziek is.
En ik ben hier zo verdrietig door, ze woont al niet dichtbij en ik wilde het zo graag persoonlijk vertellen.
Had mij er onwijs op verheugd en nu heb ik zoiets laat maar.

1 vriendin had al eerder laten weten dat ze niet kon komen. daar ben ik gister mee gaan lunchen zodat ik het haar persoonlijk kon vertellen.

M’n ouders, zus haar man en mijn neefje komen natuurlijk. Maar die weten het al.
Nu komen alleen 1 vriendin en m’n tante en nichtje morgen die het nog niet weten.
Juli 2019
<<

Danai

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 28 Dec 2018 09:13

Bericht 12 Jan 2019 11:02

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ahhhw Radler dat is toch ook hee begrijpelijk dat je daarin teleurgesteld bent! Hopelijk komt er alsnog een geschikt moment voor je.

Hier van de week verteld op mn werk, veel leuke reacties gehad.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 12 Jan 2019 11:13

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

We wonen 1,5 a 2u bij elkaar vandaan dus ik ga het haar sowieso niet persoonlijk kunnen vertellen.
Ga het maandag ook op social media zetten.
Wil zondag eerst nog wat familie telefonisch op de hoogte stellen en maandag trakteren op m’n werk.
Dus ja dan krijgt ze het telefonisch te horen.
Maar de hele charme van morgen is nu wel weg.
Vier sowieso sinds jaren m’n verjaardag weer eens (scheiding, toen woonde ik heel klein, m’n zusje die vlak daarna zou bevallen, m’n zusje die opgenomen werd) dus heb het al 4 jaar niet gevierd.
Gewoon even een behoorlijk baal moment, vast versterkt door die nare hormonen.

Leuk danai dat je het op je werk heb verteld en leuke reacties kreeg :-)
Juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Jan 2019 12:50

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Oh Radler, wat rot! Ook niet netjes van iedereen om zo laat af te zeggen nu je alles al in huis hebt, maar sowieso niet leuk omdat je je er zo op verheugd had. Ik kan me je huilbui nu in elk geval goed voorstellen. Anders zou je ook gebaald hebben, maar nu extra. Echt jammer dat je het nu niet persoonlijk kunt vertellen. Hopelijk heb je morgen toch nog een gezellige verjaardag met de mensen die er wel bij zijn. Je hebt in elk geval genoeg taart :laughcry:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Jan 2019 14:31

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Wat jammer zeg Radler. Hopelijk heb je alsnog een hele leuke verjaardag met de mensen die er wel zijn.

Niekske, wat leuk he dat enthousiastme van de leerlingen, heerlijk!

Bij mij weten de leerlingen het nu ook en ze zijn ook zo enthousiast. Moest gisteren zo lachen, iemand was heel hard en irritant aan het fluiten en toen ik er wat van zei zei een andere leerling: ja, niet doen, dat is niet goed voor de baby. Heb dus vanaf nu een mooie troef in handen haha, zachtjes anders hoort de baby jullie ;).

Danai, fijn die leuke reacties.

Panda, hoe gaat het met jou? Goed om te weten waar het bloedverlies vandaan komt. Hopelijk stopt het snel weer.

Wij hebben vanochtend een pretecho met geslachtsbepaling laten doen. Had gisteren wat bloed door ontlasting na obstipatie, ook al weet ik dat het niet van de baby komt, dan zit ik weer volledig in de stress. Vanochtend gekeken en toevallig had het echobureau waar mijn vriendinnen allemaal zitten nog een plekje. Toch fijner het weekend in gaan zo na een goede echo. We weten ook wat het wordt, maar ik heb Roodkapje nog niet gesproken dus ik zet het nog even niet hier neer tot zij het weet.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 12 Jan 2019 14:34

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Och radler dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind het al k*t als iedereen zou afzagen voor mn verjaardag zonder0 dat ik zo'n verrassing zou willen vertellen, laat staan nu. Als ze het horen balen ze vast heel erg.

Danai leuk dat je het hebt verteld op je werk. Wanneer maak je je hier bekend?

En panda wat fijn dat alles goed was! Het lijkt me echt killing als je bloedverlies hebt.

Hier weinig nieuws. Heel soms denk ik wat te voelen, maar het is zo minimaal dat ik het niet zeker weet. Door de voorliggende placenta kan het bijna niet, maar vk sloot het niet helemaal uit. Mn buikje begint nu al wat te groeien, maar de ene keer lijkt hij enorm en de andere keer lijkt het ineens helemaal weg. Alweer bijna 18 weken op weg!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Jan 2019 14:36

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Plien, dat heb ik ook, de ene keer lijkt m'n buik echt huge en soms denk ik ineens huh, waar is mijn buik gebleven?! Zal het ook met je darmen te maken hebben?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 12 Jan 2019 14:40

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ja ik denk dat dat wel meespeelt idd! Ik merk ook dat mn buik de ene keer veel strakker staat dan de andere keer. Denk veel te maken met darmen en of je druk bent of niet. Kan je inmiddels wat genieten op sommige momenten bisq?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: roosje