Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2019 10:01

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Dat oogt keurig idd! Zelfs zonder deuren. Dank je voor 't delen.

Ik kan echt veel winst behalen door goed te leren vouwen. Ik ben er gewoon te lui en ongeduldig voor.

Dit is nu mijn kledingkast.

Afbeelding

Vrij gênant. Vooral het hang gedeelte kan veel weg en alles onderin kan veel netter.
Ik wil hier de komende tijd mee aan de slag. Maar eigenlijk wil ik eerst alle afleveringen kijken. Wel leuk, ik heb wel echt zin om vanmiddag weer twee afleveringen te kijken als zoon slaapt. Kijk ik echt naar uit.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Jan 2019 10:02

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Lot schreef:Oja en nog iets: ik heb nu van 3 afleveringen het eindresultaat gezien, ziet er echt stukken netter uit dan de before maar naar mijn smaak vind ik het dan vaak nog steeds rommelig ogen :).
Ik vind dat ook maar volgens mij heeft dat ook met de stijl van de woningen te maken. Ik vind de huizen allemaal zo ouderwets ogen, en erg eeeeeh centerparks-achtig. Is dat niet iets wat je meer in Amerika ziet? Dat idee heb ik, weet niet zeker of het klopt.
#teammaple🍁
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Jan 2019 10:03

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Je hebt ook best veel lades, Marin. Kun je daar niet meer kleding in kwijt? Ik heb vijf smalle lades en hang. Daar past al veel in.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2019 10:04

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Urban Naked schreef:
Lot schreef:Oja en nog iets: ik heb nu van 3 afleveringen het eindresultaat gezien, ziet er echt stukken netter uit dan de before maar naar mijn smaak vind ik het dan vaak nog steeds rommelig ogen :).
Ik vind dat ook maar volgens mij heeft dat ook met de stijl van de woningen te maken. Ik vind de huizen allemaal zo ouderwets ogen, en erg eeeeeh centerparks-achtig. Is dat niet iets wat je meer in Amerika ziet? Dat idee heb ik, weet niet zeker of het klopt.



Hahahaha ja Amerikaanse huizen zijn heel ouderwets in onze ogen. Vooral keukens, vaak met donker houten kastjes. En overal vloerbedekking. Ieeeuw. Ik heb dat nooit gesnapt van Amerikaanse huizen. En dan noemen ze het een modern interior en lijkt het nog uit de Europese jaren 90 te komen. Gekke Amerikanen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2019 10:06

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

June schreef:Je hebt ook best veel lades, Marin. Kun je daar niet meer kleding in kwijt? Ik heb vijf smalle lades en hang. Daar past al veel in.


Van boven naar beneden:
Onderbroeken, bh's (die zijn duur dus geef ik graag de ruimte ipv opgepropt bij onderbroeken), sokken, panty's en maillots, riemen en pyjama's. Dus zijn wel allemaal vol. Met grondig opruimen zou ik wel zodanig leeg kunnen maken dat er twee categorieën bij elkaar kunnen misschien, en dan passen de shirtjes en topjes misschien wel in een lege la. Dat is best een idee.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Jan 2019 10:08

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Marin schreef:
June schreef:Je hebt ook best veel lades, Marin. Kun je daar niet meer kleding in kwijt? Ik heb vijf smalle lades en hang. Daar past al veel in.


Van boven naar beneden:
Onderbroeken, bh's (die zijn duur dus geef ik graag de ruimte ipv opgepropt bij onderbroeken), sokken, panty's en maillots, riemen en pyjama's. Dus zijn wel allemaal vol. Met grondig opruimen zou ik wel zodanig leeg kunnen maken dat er twee categorieën bij elkaar kunnen misschien, en dan passen de shirtjes en topjes misschien wel in een lege la. Dat is best een idee.

Ik zou van die ritsbakken kopen bij Ikea en daar al die spullen in doen op die planken en dan je kleding grotendeels in die lades. Ik heb zo’n uitschuifla voor bh’s. Die zou je prima nog kwijt kunnen tussen twee planken met voldoende ruimte ervoor.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2019 10:10

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Oh leuke ideeën! Volgens mij zou ik constant mis grijpen als ik 't compleet omgooi maar het is wel een leuk idee.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jan 2019 10:30

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik zou die planken links vervangen voor lades. En als je KonMari opruimt en opvouwt hou je veel meer ruimte over. Kun je bv je sokken bij je ondergoed doen enzo.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Jan 2019 10:39

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

DronkenTaart schreef:Ik zou die planken links vervangen voor lades. En als je KonMari opruimt en opvouwt hou je veel meer ruimte over. Kun je bv je sokken bij je ondergoed doen enzo.

Ja, als dat een optie voor je is, zou ik dat zeker ook doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jan 2019 10:43

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ja het ziet er uit als een kast die aan te passen is maar ik zou eerst eens het een en ander proberen of het je bevalt. Als je je kast evt aan past dan zou ik die stang helemaal naar boven doen en onder wat meer lades nemen. Ik vind lades sowieso opgeruimder ogen. Niet al mijn lades zijn netjes (voor het geval dat je dat dacht haha) maar die hoef ik dus ook niet steeds te zien :smile:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2019 10:46

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ja dat is ook nog een optie ja. M'n man heeft ook een iets andere indeling, dat is natuurlijk het handige van zo'n Pax kast.
Ik ga eerst maar eens kijken of ik dat opvouwen a la Konmari onder de knie kan krijgen voor ik alles aanpas.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 09 Jan 2019 10:51

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Voor het indelen van lades ben ik inmiddels echt fan van haar methode! De plaatsen waar ik bakken nodig had heb ik voor nu lege schoenendozen voor gepakt, die had ik nog liggen en dan kan ik kijken of het bevalt voordat ik allemaal nieuwe bakken ga kopen.

Mijn kledingkast heeft helaas heel veel legplanken waarbij de ruimte tussen de planken ook best veel is. Dus daar gewone stapels, maar dat gaat ook goed tegenwoordig. Laatst al flink uitgezocht en veel kleding weg kunnen doen, dus wat er over is past makkelijker in de kast.

Ben wel geïnspireerd door je bakjes voor de koelkast Azi, de koelkast is hier standaard chaos. Toevallig heb ik hem net schoongemaakt en ga ik zo eerst eens even kijken of ik het een beetje kan indelen op een logische manier zonder bakjes. Nu gooi ik alles er vaak lukraak in en dat is wel te zien / merken..
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jan 2019 11:07

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik ben ook helemaal geinspireerd door deze methode. Ik heb mijn kledingkast al ontzettend uitgemest, en ook de boekenkast. Ik doe alle spullen weg waar ik niet blij van wordt. Vind het vooral voor mijn topjes en pyjamas een geweldige methode, zat altijd gigantisch te zoeken in de stapels.
Eens kijken hoe ik de keuken ga indelen, die is ook nodig weer eens toe aan een poetsbeurt en kan volgens mij veel beter ingedeeld worden.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jan 2019 12:20

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Afbeelding

Dit is een lade van mn vriend.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jan 2019 12:23

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Afbeelding

Deze foto even van Google maar deze gebruik ik voor ondergoed en sokken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 09 Jan 2019 12:52

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Zo'n bak heb ik ook voor ondergoed en sokken.
Strings vouw ik niet, die prop ik allemaal in 2 van die kleine vakjes. 1 groter vak is voor enkelsokjes en 1 groter vak voor normale sokken. Daar maak ik altijd bolletjes van.
Zelf heb ik voor mijn kleding 3 planken. Geen idee hoe ik dat aanpassen kan, het is namelijk op ooghoogte en hoger, dus lades werkt dan niet.

Mijn kinderen hebben allebei 3 lades en 1 hang gedeelte en 2 planken, ik ga eens kijken wat ik daarvan kan veranderen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 09 Jan 2019 18:54

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Rebecca schreef:En gezamenlijke spullen dan? Onze zolder is echt een enorme puinzooi en dringend aan opruimen toe, maar daar ligt echt alles door elkaar. Ik zou echt rigoureus willen weggooien. Laatst heb ik de kerstdoos opgeruimd, dan mik ik dus alles in een zak zodat hij niet ziet wat erin zit. En toen was ik 1 ding vergeten in die zak te doen en was ‘t daarna toch nog ‘ik zie dat je dit hebt weggegooid’, waarna hij komt met dat t nog niet weg moest en waarom niet. Terwijl ‘t allemaal spullen zijn die jaar in, jaar uit in die doos blijven zitten.


Wij hebben dezelfde man denk ik :face:
Hier liggen ongeveer 40 oranje shirts, mogen niet weg, want als NL meedoet in een eindtoernooi moet hij 7x een ander shirt aan. Dit gebeurt dus nooit, hij koopt dan het shirt van dat toernooi en ik was dat steeds tussendoor :palm:
Pas heb ik een vuilniszak met allemaal spullen van zolder snel in de container gepropt toen hij het niet zag en de container aan straat gezet. Er lag nog 1 leeg melkpak dat ging hij er nog even snel bijdoen. Toen ontdekte hij de vuilniszak en kwam er weer mee terug :palm:

Maar hij gaat wel planken maken in mijn kelderkast zodat ik meer opbergruimte heb :love:
Ik ga binnenkort ook even naar de Ikea voor mandjes voor mijn sokken en ondergoed. Verder heb ik al veel kleding weggedaan dus ik heb nu wel veen ruimte over in mijn kast.
<<

Kira

Bericht 09 Jan 2019 19:33

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik ben nav dit topic aan het opruimen geslagen. Ik heb de show niet gezien en weet ook niet of ik dat zo leuk vind, krijg van sommige voorbeelden al de kriebels en ik raak door dit topic alleen al geinspireerd :P
Ik heb mijn voorraadhok opgeruimd, dingen weggegooid (ik ben daar slecht in) en mijn voorraadkast opnieuw ingedeeld, en echt voorraad in gezet ipv mijn kerstspullen (ik heb op zolder notabene een kamer vrij) en andere shit. Ik ga nu dus ook een voorraad aanleggen en hopelijk besparen op boodschappen. Spullen uit de keuken heb ik hier ook gelegd en die betreffende kastjes opgeruimd
Ook heb ik het keukenkastje onder handen genomen, waar de doekjes liggen. Een zooi eruit gehaald en dat geef ik aan mijn moeder :D Ik blijf wel gewoon vouwen denk ik. Ik ben echt lui en wil dat zo snel mogelijk doen en niet in allerlei moeilijke patronen.

Marin jouw kledingkast is nog netjes als je die van mij ziet. Mijn hele kast ziet zeg maar uit als jouw onderste plank. Eens in de zoveel tijd gooi ik alles eruit en begin opnieuw, en na 3 weken sluit het er weer in. De kast van mijn zoon is wel netjes.

Dank voor dit topic! Ik houd echt van netjes, mijn huis is altijd opgeruimd alleen je moet dan niet in de kasten kijken. Dat gaat veranderen!
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2019 19:58

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik ben erachter gekomen dat ik echt heel veel rommeltjes bewaar. Zonet na het eten de voorraadkast uitgeruimd. Kwam de flessenwarmer van schoonzus tegen (die kan 'm zelf volgende maand weer gebruiken) en dat herinnerde me er meteen aan dat ik nog een melkpoeder toren voor haar zou kopen.

Heb een doos vol papier rommel weggegooid en kwam tassen vol vaatwastabletten en wc blokjes tegen. Kassa! Die was ik al bijna weer vergeten en het is zeker goed voor 1 jaar vaatwassen en wc verfrissen. :D
<<

Anoniem273

Bericht 09 Jan 2019 20:19

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Haha, heerlijk topic dit!!

Inmiddels zijn er een paar bakjes voor in m’n koelkast binnen gekomen, ben er zo blij mee! Ik ga er nog meer bestellen. Kan niet wachten tot alles er is, dan ga ik de hele koelkast herindelen en ordenen.

Voor de eieren heb ik nu deze bakken:
Afbeelding

En deze zijn er ook al (even snel wat erin gedaan om te testen):
Afbeelding

Afbeelding

Er zijn nog twee grotere bakken onderweg. Ga dan ook nog zo’n plastic lazy susan (draaiplateau) kopen om de grotere sauzen op te zetten. Hahaha waar een mens al niet blij van kan worden :smile:
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jan 2019 23:08

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Kira, ik ben niet meer tijd kwijt aan vouwen hoor en gebruik al helemaal geen ingewikkelde patronen :haha:. Als je dan toch opvouwt ruimt dit zo veel netter en overzichtelijker op dat het me sowieso motiverrt. Tuurlijk kost het begin moeite maar daarna kost het verder geen extra tijd dus.

Cotton, dat is lekker voor een heel jaar! Zo zie je maar dat het echt geen kwaad kan je kasten zo nu en dan leeg te halen.

Aziraphale, ziet er netjes uit! In mijn koelkast staat dan weer te weinig voor dat soort bakken.

En wat spullen van vriendjes betreft, tja... Zo veel mogelijk hun eigen keuzes laten blijven maken lijkt me...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jan 2019 23:12

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Ik word blij van jouw koelkast Azi! Ik ga misschien toch ook zoiets overwegen, ook met bakjes die meegenomen kunnen worden door m'n man. Ik kook op maandag 4x lunch en 4x afternoon snack voor hem, dan kan dat daar mooi bewaard worden op een duidelijke plek. Milieuvriendelijker ook als ik 't in herbruikbare bakjes bewaar.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Jan 2019 23:30

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

DronkenTaart schreef:Afbeelding

Dit is een lade van mn vriend.


Ik heb nog niks van de serie gekeken hoor dus misschien is het wel dom, maar hoe werkt dit dan als je kwart minder shirts (?) hebt? Dan blijft het toch niet zo netjes omhoog? Of wat als je er veel meer hebt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 09 Jan 2019 23:31

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

@azi ik hou van jouw koelkast zo! Waar heb jij de bakken weg?
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Jan 2019 00:36

Re: KonMari methode (opruimen met Marie Kondo)

Hebben jullie met shirts niet dat ze flinke vouwen hebben als je ze na een paar dagen uit de la haalt? Ik had wat shirts van mijn dochter op deze manier gevouwen om uit te testen, maar je ziet die vouwlijnen heel duidelijk en dat vind ik echt wel een nadeel. Of heb ik de shirts dan toch te dicht tegen elkaar aan gedrukt?

Op deze manier gebruik ik de methode dan liever alleen voor handdoeken, theedoeken, sokken en ondergoed en laat ik de rest gewoon netjes op stapels liggen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers