Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hulp gevraagd ivm Facebook.

<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 11:19

Hulp gevraagd ivm Facebook.

Wie wil en kan mij helpen?
Heb een aantal vragen waar er ongetwijfeld nog meer bij komen.

1= Hoe kan ik het zo instellen dat alléén vrienden mijn foto's/berichten zien?
1= Hoe instellen zodat niemand mij kan uitnodigen? Ik zie soms alleen volgen of chat bij iemand staan.

Bvd voor de hulp.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jan 2019 11:31

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Vlgs mij kun je per fotoalbum de privacy aangeven. Iedereen, vrienden van vrienden, vrienden of alleen jij.

Bij privacy instellingen kun je wijzigen wie je mag uitnodigen als vriend. Je hebt dan de keuze uit iedereen of vrienden van vrienden.
30-04-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 11:37

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Kees schreef:Vlgs mij kun je per fotoalbum de privacy aangeven. Iedereen, vrienden van vrienden, vrienden of alleen jij.

Bij privacy instellingen kun je wijzigen wie je mag uitnodigen als vriend. Je hebt dan de keuze uit iedereen of vrienden van vrienden.


Ik heb vaak gezocht,maar het lukte me nooit dus ga zo weer een poging wagen. Ik heb 1 album. Kan ik die in 1x instellen op privacy? Ik dacht dat ik mijn foto's zo had ingesteld dat alleen vrienden het konden zien, maar dat is niet zo.

Als ik het zo instel dat er alleen chat of volgens staat. Kan niemand mij dan uitnodigen?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 07 Jan 2019 12:05

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Op de laptop:

Rechtsbovenin pijltje naar beneden aanklikken en voor instellingen kiezen.
Via instellingen kies je in het linker menu voor privacy.
Daar is je eerste keuze bij Jouw Activiteiten: Wie kan je toekomstige berichten zien?
Dat pas je dan aan naar hoe jij het wilt hebben.
Kopje eronder: Hoe mensen je kunnen vinden en contact met je kunnen opnemen?
Kies je voor: Wie kan je vriendschapsverzoeken sturen? En deze pas je ook aan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 07 Jan 2019 12:08

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Vlgs mij kun je per fotoalbum de privacy aangeven. Iedereen, vrienden van vrienden, vrienden of alleen jij.

Bij privacy instellingen kun je wijzigen wie je mag uitnodigen als vriend. Je hebt dan de keuze uit iedereen of vrienden van vrienden.


Ik heb vaak gezocht,maar het lukte me nooit dus ga zo weer een poging wagen. Ik heb 1 album. Kan ik die in 1x instellen op privacy? Ik dacht dat ik mijn foto's zo had ingesteld dat alleen vrienden het konden zien, maar dat is niet zo.

Als ik het zo instel dat er alleen chat of volgens staat. Kan niemand mij dan uitnodigen?


Ga naar foto`s en klik daar op albums. Klik het desbetreffende album aan. Onder de titel zie je ook weer een pijltje omlaag dat je aan kunt klikken. Als alleen vrienden het kunnen zien dan staat daar een klein plaatje van poppetjes bij en als iedereen het kan zien een wereldbolletje. Door op het pijltje te klikken kun je de instelling aanpassen naar jouw voorkeur.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 13:58

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

DronkenTaart schreef:Op de laptop:

Rechtsbovenin pijltje naar beneden aanklikken en voor instellingen kiezen.
Via instellingen kies je in het linker menu voor privacy.
Daar is je eerste keuze bij Jouw Activiteiten: Wie kan je toekomstige berichten zien?
Dat pas je dan aan naar hoe jij het wilt hebben.
Kopje eronder: Hoe mensen je kunnen vinden en contact met je kunnen opnemen?
Kies je voor: Wie kan je vriendschapsverzoeken sturen? En deze pas je ook aan.


Ik heb nu alles gedaan volgens jouw stappen. Dus qua foto's hoeft het niet denk ik omdat mensen uit mijn lijst ze mogen zien.
Hoe kan ik controleren of het gelukt is?
Super lief van je dat hebt geholpen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2019 15:39

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik heb even gekeken op fb maar ik kan 10 foto’s van je zien, en wij zijn geen vrienden op fb..
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 15:51

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Urban Naked schreef:Ik heb even gekeken op fb maar ik kan 10 foto’s van je zien, en wij zijn geen vrienden op fb..


Hoe kan dat nou? Heb het net ingesteld. Ik kon het ook niet vastleggen best raar.Hoe weet je mijn naam?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2019 15:53

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

De foto’s staan op openbaar (wereldbolletje).
We hebben een gezamenlijke vriend op fb, ik heb je wel eens voorbij zien komen.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 16:38

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Urban Naked schreef:De foto’s staan op openbaar (wereldbolletje).
We hebben een gezamenlijke vriend op fb, ik heb je wel eens voorbij zien komen.


Dan werkt dat systeem dus niet goed. Ik dacht dat alleen vrienden mijn foto's konden zien. Ik weet wie onze vriendin is is heel makkelijk natuurlijk.
Klopt je beeld bij mij?
Ik snap er echt geen zak van hoe ik het zo kan regelen dat alleen vrienden foto's zien. Jij wel?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2019 16:45

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik weet voor m’n gevoel al een jaar of 20 hoe je er uit ziet, dus mijn beeld klopt wel ja :) Je hebt mij ooit nog eens een foto van jezelf gestuurd heeeeeel lang geleden.

Ja ik heb m’n complete Facebook op privé, maar ik ga het niet opschrijven allemaal, dat is hierboven al wel goed gedaan en ik kan dat niet beter..
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 17:12

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Urban Naked schreef:Ik weet voor m’n gevoel al een jaar of 20 hoe je er uit ziet, dus mijn beeld klopt wel ja :) Je hebt mij ooit nog eens een foto van jezelf gestuurd heeeeeel lang geleden.

Ja ik heb m’n complete Facebook op privé, maar ik ga het niet opschrijven allemaal, dat is hierboven al wel goed gedaan en ik kan dat niet beter..


Een jaar of 20 zo he da's wel lang! Met de hulp van hierboven is het niet gelukt. Jammer dat je het niet wilt uitleggen.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 17:18

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

DronkenTaart schreef:
caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Vlgs mij kun je per fotoalbum de privacy aangeven. Iedereen, vrienden van vrienden, vrienden of alleen jij.

Bij privacy instellingen kun je wijzigen wie je mag uitnodigen als vriend. Je hebt dan de keuze uit iedereen of vrienden van vrienden.


Ik heb vaak gezocht,maar het lukte me nooit dus ga zo weer een poging wagen. Ik heb 1 album. Kan ik die in 1x instellen op privacy? Ik dacht dat ik mijn foto's zo had ingesteld dat alleen vrienden het konden zien, maar dat is niet zo.

Als ik het zo instel dat er alleen chat of volgens staat. Kan niemand mij dan uitnodigen?


Ga naar foto`s en klik daar op albums. Klik het desbetreffende album aan. Onder de titel zie je ook weer een pijltje omlaag dat je aan kunt klikken. Als alleen vrienden het kunnen zien dan staat daar een klein plaatje van poppetjes bij en als iedereen het kan zien een wereldbolletje. Door op het pijltje te klikken kun je de instelling aanpassen naar jouw voorkeur.


Ik ben naar foto's gegaan en op album geklikt,maar zie geen pijl. Hoe kan dat? Wel zie ik album maken, foto's/video's toevoegen en daarnaast een vakje met ene potlood. Poppetjes zijn er al helemaal niet en een wereldbol ook niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2019 18:42

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

caribbeanlover schreef:
Urban Naked schreef:Ik weet voor m’n gevoel al een jaar of 20 hoe je er uit ziet, dus mijn beeld klopt wel ja :) Je hebt mij ooit nog eens een foto van jezelf gestuurd heeeeeel lang geleden.

Ja ik heb m’n complete Facebook op privé, maar ik ga het niet opschrijven allemaal, dat is hierboven al wel goed gedaan en ik kan dat niet beter..


Een jaar of 20 zo he da's wel lang! Met de hulp van hierboven is het niet gelukt. Jammer dat je het niet wilt uitleggen.
Ik heb het even opgezocht, dat was in 2006. Geen 20 jaar geleden dus idd, je hebt gelijk!
#teammaple🍁
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Jan 2019 19:09

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Als je het in je instellingen veranderd, dan geldt het voor foto's die je in de toekomst plaatst (staat er ook bij), niet met terugwerkende kracht.
Foto's die je nu al op FB hebt moet je dus even nalopen en de instellingen aanpassen (voor zo ver ik zie per foto. Je moet dan wel de foto aanklikken, zodat je deze groot ziet en rechts zie je dan wat je er bij gepost had en dan onder je naam staat zo'n tandwieltje, daarmee pas je het aan)
(Dit is wel op een laptop, niet tablet of telefoon)
<<

Anoniem279

Bericht 07 Jan 2019 19:16

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik heb even op je Facebook gekeken en je profiel- en omslagfoto’s staan openbaar, verder niet. Oh en mocht je je afvragen hoe ik op jouw Facebook kom: no worries, je hebt heel wat jaar terug, ooit op het allereerste forum, je voornaam op het forum genoemd, je had dezelfde voornaam als een andere forummer. Je voornaam heb ik onthouden en verder hebben we een gezamenlijke facebookvriend (of nouja, vriendin) hier van het forum.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 20:11

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Jorja schreef:Als je het in je instellingen veranderd, dan geldt het voor foto's die je in de toekomst plaatst (staat er ook bij), niet met terugwerkende kracht.
Foto's die je nu al op FB hebt moet je dus even nalopen en de instellingen aanpassen (voor zo ver ik zie per foto. Je moet dan wel de foto aanklikken, zodat je deze groot ziet en rechts zie je dan wat je er bij gepost had en dan onder je naam staat zo'n tandwieltje, daarmee pas je het aan)
(Dit is wel op een laptop, niet tablet of telefoon)


Poeh he wat een gedoe per foto ik heb er niet veel, maar wat een gedoe is helaas niet anders toch? Ik zit op de laptop.
Ik heb een foto vergroot, maar zie geen tandwieltje. Zou ik een andere fb dan iedereen hebben? ;)
Ik kan net zo goed alle foto's wissen en er nooit meer 1 plaatsen omdat het me niet lukt om het zo in te stellen dat alleen vrienden ze kunnen zien.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 07 Jan 2019 20:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 20:13

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Flo schreef:Ik heb even op je Facebook gekeken en je profiel- en omslagfoto’s staan openbaar, verder niet. Oh en mocht je je afvragen hoe ik op jouw Facebook kom: no worries, je hebt heel wat jaar terug, ooit op het allereerste forum, je voornaam op het forum genoemd, je had dezelfde voornaam als een andere forummer. Je voornaam heb ik onthouden en verder hebben we een gezamenlijke facebookvriend (of nouja, vriendin) hier van het forum.


Nou lekker dan des te meer een reden om het alleen te laten tonen aan vrienden.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 07 Jan 2019 20:33

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik zie ook 10 van je foto’s openbaar staan.
Je kan het best alle foto’s langs lopen, de foto’s waar een wereldbol bij staan instellen als alleen zichtbaar voor vrienden.

Je moet ook ergens in kunnen stellen dat al je foto’s / statussen etc naar alleen vrienden worden gezet ( weet alleen niet of dit kan met profielfoto en omslagfoto?)
Zou even op moeten zoeken waar dat nou ook alweer stond om alle voorgaande statussen en foto’s op alleen vrienden te zetten
Juli 2019
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 07 Jan 2019 20:36

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik heb je een bericht gestuurd cbl
Weet niet zeker of het zo werkt met profiel en overzicht foto’s
Juli 2019
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2019 20:51

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Radler schreef:Ik heb je een bericht gestuurd cbl
Weet niet zeker of het zo werkt met profiel en overzicht foto’s


Zag het
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 07 Jan 2019 22:54

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Omslagfotos en profiel foto's staan altijd openbaar.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2019 09:54

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Misoe schreef:Omslagfotos en profiel foto's staan altijd openbaar.


Nou snap ik het helemaal niet meer. Denk dat ik ze allemaal maar wis en nooit meer een plaats.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jan 2019 10:00

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Misschien kun je iemand vragen met je mee te kijken terwijl je achter de computer zit? Je man bijvoorbeeld?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2019 10:10

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Caulfield schreef:Misschien kun je iemand vragen met je mee te kijken terwijl je achter de computer zit? Je man bijvoorbeeld?


Nou die weet het helemaal niet hahaha.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers