Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorraadkast/trapkast

<<

Anoniem279

Bericht 06 Jan 2019 14:26

Voorraadkast/trapkast

Ik wil dit jaar eens gaan gebruiken om goed net de bezem door het huis te gaan en een goed opruimsysteem voor alle spullen te verzinnen. Ik loop direct al tegen de eerste ruimte aan waar ik wil beginnen: de voorraadkast. Dat is een hok van 90x90cm, niet eens klein dus, er staat een stellingkast met wan mandjes en hoe vaak we die ook opruimen, binnen een week is het weer een bende. Eigenlijk is de stellingkast dus niet afdoende als opbergruimte en wil ik in dat kleine hok op een overzichtelijke manier veel meer bergruimte creëren. Alleen: hoe?
Hoe ziet jullie voorraadkast eruit, hebben jullie op een slimme manier meer bergruimte en overzicht kunnen creëren? Foto’s zijn altijd leuk!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Jan 2019 14:59

Re: Voorraadkast/trapkast

Wij moeten er ook aan gaan geloven. Geen idee eigenlijk hoeveel en wat er in ligt.
Wij hebben een ruimte van 2.5 bij 1 met nog een hoek onder de trap. Ons plan is om binnenkort een bak te pakken en alles weg te mikken dat we niet gebruiken. Dan alle planken (wij hebben aan 1 kant planken) labelen en daar ook echt alleen die spullen neerzetten. Bijvoorbeeld koek/snoep, conserven, koffie/thee, Bo, poetsmiddelen
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2019 15:06

Re: Voorraadkast/trapkast

Die mijne heet dezelfde grote, maar echt alles wat er in staat gaat niet weg haha. Dus aan mij heb je niks qua opruim advies.
Verder heb ik er twee stellingkasten in staan plus mijn wasmachine. Daarnaast ook een rekje boven de wasmachine. Daarin staan de spullen voor het wassen.
Verder ligger er mijn motortassen in die ik vooral in de zomer gebruik. Alles wat zacht is en bij het motorrijden hoort. Zit in die tas, om te voorkomen dat het gaat slingeren in de kast.

Het enige waar ik dit jaar aan ga werken, is dat de hoeveelheid eten wat er in staat gehalveerd moet worden. Dus daar ben ik al druk mee bezig. Ik wil mijn voorraad eten daarna terugbrengen naar maximaal 1 plank, zodat ik op de andere planken meer ruimte heb voor alles wat nu slingerd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Jan 2019 16:58

Re: Voorraadkast/trapkast

Wij zijn net verhuist en hebben niet zoveel spul meegenomen, dus de voorraadkast is nog best netjes. Nu is het de bedoeling om dat zo te houden natuurlijk. Wij bewaren er oa verse groenten en andere boodschappen en hebben qua eten verder nooit een voorraad. Ik weet niet of je daar ruimte op kunt besparen? Wij doen eens per week boodschappen en de voorraadkast is daarna zo goed als leeg. Omdat we ook altijd wel eten in de vriezer hebben, hoeven we in theorie nooit onverwacht toch naar de winkel voor eten en hebben we een grotere voorraad niet nodig. Verder hebben wij ook bakjes op de planken staan en tot nu toe werkt dat bij ons wel genoeg.
Ik loop er ook wel tegenaan dat ik de indeling zo onhandig vind van de trapkast, heb geen slimme manier om het in te delen. Aan het eind zit nog best veel opbergruimte, maar daar kun je moeilijk bij. Ook het einde van de planken kun je al lastig bij, daar heb ik de vazen staan. Als ik het qua ruimte nodig zou hebben, zou ik achterin evt dozen met spul neerzetten wat ik ongeveer nooit nodig heb. Bij ons staan er nu 2 stofzuigers, een dweil en een strijkplank. Qua ruimte kunnen we nog veel meer kwijt, maar dan kun je er totaal niet meer handig bij. Ik hoop dus dat we onze kast zo 'leeg' kunnen houden als ie nu is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jan 2019 17:32

Re: Voorraadkast/trapkast

Hier een trap kast die ongeveer 2,5 diep en 1 meter breed is. Over de volledige lengte zijn er aan een kant 4 schappen aan de muur gemaakt.
Wij slaan hier meestal boodschappen op dat we in de uitverkoop hebben gekocht en lang op datum zijn. 2 rijen gebruiken we daarvoor. Op de overige schappen staan schoonmaakspullen en spullen voor de planten binnen. Ook de stofzuiger kan makkelijk onder de schappen staan. Net zoals klapkratten en tassen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2019 18:44

Re: Voorraadkast/trapkast

Ik wil onze trapkast zo goed als leeg maken, we hebben alleen wat mappen met papieren, die blijven erin. Dat wordt dus heel veel weggooien. Er zit nu zoveel troep in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Jan 2019 20:45

Re: Voorraadkast/trapkast

Ik heb er allemaal planken met voorraad in (pasta, rijst, koekjes etc) en huishoudelijke apparaten zoals de mixer, koffiezetapparaat en pastamachine. Ik moet het ook weer even ordenen dus heb nog geen foto's.
Aan de binnenkant van de deur heb ik van die houten kruidenrekjes van Ikea, zodat de kruidenpotjes niet op de planken hoeven te staan.
Verder heb ik een paar haken voor tassen etc.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2019 08:47

Re: Voorraadkast/trapkast

Wij hebben geen trapkast maar een kelder, dus dat is ruimtetechnisch niet helemaal hetzelfde, maar misschien heb je wel iets aan de manier van organiseren.

Wij hebben een aantal planken voor food en een aantal voor non food, dus dat niet met elkaar mengen.
De planken met eten zijn (over 't algemeen) verdeeld onder zoet en hartig. Ik heb het ooit zelfs gesorteerd op basis van verloopdatum maar dat is nu niet meer zo.
De non food dingen staan veelal in bakken. Normaal gesproken hebben we ook een krat voor't oud glaswerk staan maar die mist nu even.
Het is alsnog niet heel netjes hoor, maar het blijft een kelder. In elk geval zit er logica in, dat vind ik 't belangrijkste.
Afbeelding

Afbeelding


En misschien heb je ook nog wat aan onze voorraadlade in de keuken. Daar had ik laatst ineens genoeg van en heb ik 't ook in bakjes gecategoriseerd: beleg, snacks, eten voor m'n zoon, etc.
Afbeelding

Ik ben er niet goed in maar it's something.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 07 Jan 2019 10:07

Re: Voorraadkast/trapkast

Wij hebben een inzetkast van handigekasten.nl. en ik ben er zo blij mee. Er past echt heel veel in en het scheelt zoveel ruimte. Ik heb bijna alle voorraad van eten erin staan en dan erachter in de trapkast zelf nog planken waar dus nog veel ruimte over is voor andere spullen.
2010 2012

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers