Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Andere apotheker, hoe?

<<

Anoniem262

Bericht 05 Jan 2019 21:17

Andere apotheker, hoe?

Mijn man en ik zijn verhuist naar een andere plaats. Afgelopen vrijdag heb ik mijn medicijnen gehaald bij de huidige apotheker en toen ik de adreswijziging doorgaf, gaf ze aan om te switchen van apotheek. Nu ben ik afgelopen vrijdag voor de derde keer geswitcht van huisarts, maar ik zit al zolang ik leef bij dezelfde apotheek. Hoe kan ik me aanmelden bij een apotheek in de plaats waar we nu wonen? Gewoon binnenlopen? Bellen? Weten jullie dit?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Jan 2019 21:23

Re: Andere apotheker, hoe?

Gewoon binnenlopen en zeggen dat je ivm verhuizing dit nu als je vaste apotheek wilt. Hun regelen de rest.
30-04-2017
<<

Anoniem262

Bericht 05 Jan 2019 21:25

Re: Andere apotheker, hoe?

Kees schreef:Gewoon binnenlopen en zeggen dat je ivm verhuizing dit nu als je vaste apotheek wilt. Hun regelen de rest.

Zo makkelijk dus. Dan gaan we dat maandagmorgen maar gelijk even doen. Thanks! :D
<<

Anoniem281

Bericht 05 Jan 2019 21:25

Re: Andere apotheker, hoe?

Oh ik dacht zelfs dat 't via de huisarts zelf ging?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 05 Jan 2019 21:27

Re: Andere apotheker, hoe?

Bij ons gaat het ook via de huisarts :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2019 21:27

Re: Andere apotheker, hoe?

Ik ben de eerste keer bij een apotheek binnen gelopen van dezelfde keten, die ook in de buurt van mijn nieuwe huisarts was.

Toen ik mij aanmelden bij mijn nieuwe huisarts na mijn verhuizing, kreeg ik de vraag welke apotheek ik wilde hebben. En aangezien ze er eentje in hetzelfde pand hebben zitten heb ik die gekozen. Het is toen dus gelijk gegaan met de verandering van huisarts. Misschien heeft jullie nieuwe huisarts ook een 'samenwerkingsverband' met een apotheek. Waar ze de recepten snel digitaal heen sturen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Jan 2019 22:03

Re: Andere apotheker, hoe?

Ik heb het nog nooit via de huisarts gedaan. Ik kom zelfs zo weinig bij de apotheek dat ik bij de huisarts meestal vraag welke apotheek ik ook al weer heb :laughcry:
30-04-2017
<<

Brooke

Bericht 05 Jan 2019 22:09

Re: Andere apotheker, hoe?

Bij onze huidige apotheek kon ik me gewoon online aanmelden. De oude apotheek stuurde de gegevens door.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 05 Jan 2019 22:27

Re: Andere apotheker, hoe?

Mij is verteld dat het per apotheek verschilt. Mijn man zat bij een andere apotheek dan mijn kinderen en ik. Na onze verhuizing wilde ik ons allemaal bij dezelfde apotheek inschrijven. De apotheek van mijn minderen en mij moest ik via de huisarts regelen, die van mijn man moesten we zelf doen.

Dus ik zou maandag gewoon één van de twee bellen, dan hoor je wel wat je moet doen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 06 Jan 2019 09:34

Re: Andere apotheker, hoe?

Vergeet niet je nieuwe apotheek door te geven bij je huisarts, anders gaat het alsnog mis.
<<

Anoniem262

Bericht 06 Jan 2019 09:58

Re: Andere apotheker, hoe?

Door dit topic ben ik eens verder gaan kijken en op de website van de nieuw gekozen huisarts zag ik dat ze een eigen apotheek hebben. Ik denk dat het raadzaam is om morgen even te bellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om bij hun de medicijnen te halen. De 'oude' apotheek waarschuwde al dat het snel moest gebeuren, want mijn man staat voor herhaalmedicijnen en er is een medicijn dat speciaal voor mijn man wordt besteld en niemand anders gebruikt, dus dat moet de nieuwe apotheker dan ook weten. Nu hebben we genoeg van dat medicijn in huis, gelukkig, maar het zou zonde zijn als de 'oude' apotheek het gaat herhalen en met de medicijn blijft zitten en de nieuwe apotheek niet levert, omdat we niet bekent zijn. Dank jullie wel voor de antwoorden. Geeft me even inzicht over hoe ik nu verder moet handelen. Thanks! :)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jan 2019 10:23

Re: Andere apotheker, hoe?

Ik ben pas ook overgestapt van apotheek. Ik ben bij degene waar ik naar toe wilde binnen gelopen en gezegd dat ik mij daar aan wilde melden. Vervolgens heb ik een formulier ingevuld en hebben zij het doorgegeven aan mijn huisarts en vorige apotheek.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jan 2019 14:38

Re: Andere apotheker, hoe?

Ik heb dit bij de huisarts gedaan. Voordat wij hier kwamen wonen zat mijn apotheek aan de andere kant van het dorp en wij hadden een huis gekocht vlakbij onze huidige apotheek. Toen heeft de huisarts gewoon de apotheek voor mij veranderd in de computer.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers