Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 11 Dec 2018 17:13

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, heb jij nou nog gelopen zondag? :)
<<

Anoniem313

Bericht 11 Dec 2018 17:30

Re: Het hardlooptopic #2

Yes, ging lekker. Weer viel alles mee, wind mee op de Brienenoord en alleen de laatste kilometer een flinke regenbui. Uiteindelijk 1:26:32 gelopen, was tevreden.
Jij hebt een een stoere loop gedaan hee! Ik vind zware wind zo moeilijk, word er vaak duizelig van.

Straks weer naar mijn loopgroepje, beetje rustig trainen als herstel. Een aantal van hen waren er zondag ook bij.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 12 Dec 2018 10:31

Re: Het hardlooptopic #2

Exo wat gaaf die run op Ameland! Ben benieuwd hoe het gaat door het zand en de duinen.

Snirp, gaaf, binnenkort de halve marathon! Wat een afstand. Ik snap best dat je de marathon voorlopig niet ziet zitten qua trainingsuren. Ik zou zelf ook graag een marathon lopen, maar wil op dit moment niet zoveel uren moeten trainen vanwege de kinderen.
Ik wil je wel volgen via Strava, als je dat leuk vindt tenminste aangezien ik hier niet heel actief ben.

Cauldfield, nette tijd bij de bruggenloop hoor! Knap! Zeker met dat weer.

Ik heb afgelopen zaterdag een supertoffe trailrun gedaan. 10 km met 120 hoogtemeters, die voornam in twee supersteile heuvels zaten. Daarnaast was het door de regen van de afgelopen tijd natuurlijk lekker modderig en glad en stond er tijdens de run een stevig windje. Ben uiteindelijk gefinisht in 1 uur en 20 minuten en heb nu megaveel spierpijn, haha. De eerste dagen kon ik de trap niet eens fatsoenlijk af.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2018 11:18

Re: Het hardlooptopic #2

Hardlopen staat hier op een laag pitje. Ik ben eigenlijk al een tijdje overgestapt naar mountainbiken, maar ik ben een echte mooi weer loper/fietser.

Over strava, dat is echt ideaal (kan je namelijk hardlopen, fietsen en eigenlijk alle sporten op die je kunt registeren. Ook wandelingen houd ik daarop bij) en dan in combinatie met relive (daarbij zie je in een filmpje een gele lijn lopen van je track door het gebied met eventueel gemaakte foto's, snelste snelheid... beetje net zoals een etappe van de tour).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Dec 2018 11:23

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig meiden!

Jammer Fred! Mountainbiken is zeker ook leuk. Vind het alleen zo jammer dat de fiets dan zo smerig is na afloop haha!

Ik heb best lang strava gehad, maar opeens kreeg ik commentaar van mensen over mijn trainingen. Toen heb ik het verwijderd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Dec 2018 11:36

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Caulfield! Nette tijd :)
Hoe was je training gisteravond?

Sublimo, wat gaaf om zo'n trailrun te doen! Was het voor het eerst? Kan me voorstellen dat de spierpijn hels was in het begin :laughcry:
Ik zal je even een PM sturen met mijn 'strava-naam', haha.

Fred, hopelijk wordt het dan een mooie koude winter, kun je weer lekker de fiets op!

Jip, commentaar is niet fijn nee, behalve als het opbouwend is... Hoe gaat het lopen nu bij jou?

Ik heb gister nog een interval-loopje gedaan, 5km in totaal. Wel lekker, af en toe even flink aanzetten.
Nu zaterdag weer lopen. Normaal loop ik ook op donderdag, maar man heeft een kerstborrel, dus kan het huis niet uit ;)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Dec 2018 11:41

Re: Het hardlooptopic #2

Sublimo: ik vind off road lopen ook zo leuk. Word je ook echt sterk van. Dat mis ik nu wel!

Ik heb in 3 weken maar een paar keer gelopen. Eerst een fikse verkoudheid waardoor ik me niet fit genoeg voelde om te gaan lopen. Toen een week goed en 2x gelopen. Vervolgens kreeg ik buikgriep, dus dat schoot ook niet op. Toevallig maandag weer een keer een half uur (met 1x plaspauze) achter elkaar gelopen in een heeeeeeeel rustig tempo. Morgen hoop ik weer wat langer te kunnen!

Ik hoop na de bevalling met de kar weer meer te kunnen gaan lopen. 2 kindjes er in!

Intervallen is ook leuk :-)

Mensen hadden commentaar over de hoeveelheid dat ik trainde en zelfs over mijn hartslag in combinatie met het tempo was commentaar. Of jaloezie. Ik mis het ook niet eigenlijk. Ik gebruik een garmin horloge en dan kun je ook met anderen 'vrienden' worden om te volgen. Daar heb ik ook geen vrienden in.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Dec 2018 11:51

Re: Het hardlooptopic #2

Hopelijk was het maandag de start van weer een betere loop-periode!
En leuk om naar uit te kijken ja, lopen met 2 kids in de wagen :D
Stom van al dat commentaar!
<<

Anoniem313

Bericht 12 Dec 2018 14:15

Re: Het hardlooptopic #2

Wat suf van dat commentaar zeg. Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Ik gebruik Map my Run maar heb nauwelijks vrienden :)
Gisteren lekker getraind, extensief interval in de vorm van een piramideloop. Wilde het rustig aan doen maar dat gebeurde toch niet echt. Trouwens volgens een loopmaatje heb ik de Bruggenloop toch niet helemaal goed gedaan. Omdat ik helemaal geen spierpijn oid heb gehad, heb ik volgens haar te langzaam gelopen. Is misschien ook wel zo, ik durf nooit zo goed gas te geven uit angst mezelf op te blazen.

Trailrunnen lijkt me echt zwaar Sublimo! Heuvels ok, maar modder, bah. Geen obstakels toch, of wel?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 12 Dec 2018 14:30

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk Snirp! Wij volgen elkaar inmiddels :-) Het was niet mijn eerste trailrun. Sowieso woon ik aan de rand van een bos- en heidegebied en ren ik daar elk weekend, bijn altijd onverhard. Maar deze trailrun was wel een stuk zwaarder vanwege die twee supersteile heuvels.

Jip wat raar van dat commentaar. Waarom denken mensen toch altijd zich overal tegenaan te moeten bemoeien?

Cauldfield nee geen obstakels, obstacle runs zijn niet zo mijn ding. Trailrunnen ben ik verder overigens niet goed in, ik ben superslecht in heuvels, maar ik houd gewoon enorm van de omgeving waar je dan in rent. Voor de pr’s doe ik af en toe ook mee aan loopjes over asfalt ;-)
Ik weet niet of je uit het niet hebben van spierpijn per se af kunt leiden dat je niet tot het uiterste bent gegaan. Maar had je aan het eind het gevoel dat je best nog even door kon lopen? Wat ik zelf altijd doe is relatief rustig beginnen en dan gaandeweg aanvoelen hoe het voelt en langzaam het tempo opdrijven als het lekker gaat. Helaas heb ik dat nog helemaal onder de knie, want bij mijn laatste 5K-wedstrijd was ik na 4 km op, haha. Die laatste km heb ik op m’n tandvlees gelopen, maar dan weet je wel dat je alles eruit hebt gehaald!

Fred mountainbiken in de winter lijkt mij dan weer niets. Met die wind lijkt me dat veel kouder dan hardlopen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2018 14:52

Re: Het hardlooptopic #2

Klopt, met de winter mountainbiken is niets. Al stappen merkwaardig genoeg al die wielrenners dan over naar de mountainbike. Ik mountainbike liever in de lente/zomer als ik zeker weet dat de paden droog zijn. Hier in de buurt liggen 5 vaste mountainbikeroutes aan elkaar gelust. 4 daarvan zijn mooie routes. Al wijk ik ook wel eens van de routes af. Gewoon lekker op verschillende paden door de bossen fietsen is namelijk ook leuk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Dec 2018 15:02

Re: Het hardlooptopic #2

Ik krijg het echt wel heel warm van mountainbiken in het bos! Juist fijner dan op de weg; dan is het juist koud.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jan 2019 11:10

Re: Het hardlooptopic #2

Zo meiden, hoe staat het met de hardloop ambities?
Nog leuke loopevenementen op de planning?

Ik heb halverwege maart de Stevensloop in Nijmegen op de planning staan. Rondje van 10 km. Nu maar het hardlopen weer een beetje aan het oppakken en net terug van een rondje van 6 km. Ik heb hier iets minder dan 40 minuten over gedaan. Terwijl mijn doel is om de 10 km rond het uur te lopen. Dus ik heb nog wat training voor de boeg. Ik merk wel dat ik geen zin hem om aan te zetten, terwijl als ik mij wel die schop geef om het te doen ik het gemakkelijk kan.
Ik had net meer kunnen rennen, maar ik was er ineens klaar mee en ik heb de laatste kilometer naar huis gelopen. Voordeel daarvan is wel dat ik nu al lekker uitgezweet ben en zo kan gaan douche.

Ik weet dat ik met interval mijn tempo kan verhogen, maar heeft iemand voor mij een tip hoe ik het kan oppakken? Ik ben wel iemand die meer met gevoel loopt ipv trainingsschema’s. Evi of Renate heb ik nooit gebruikt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Jan 2019 11:36

Re: Het hardlooptopic #2

Gebruik je wel een stopwatch of iets waarmee je tijd registreert? Qua snelheid zou je sneller worden als je bijv 1 minuut rustig rent en daarna bijv 2 minuten een wat sneller tempo gebruikt. Dus wel intervallen maar dan zonder app. Sowieso ga je in een wedstrijd vaak sneller dan bij een training.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2019 12:09

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig!

Hier gaat het ook wel lekker. Ik ben mijn trainingsfrequentie wat omhoog aan het schroeven.
Ik heb vorige week 3x gelopen: een keer 6km (32min), een keer 4km (21min) en een keer 8km (43min).
Deze week gister gestart met 6,5km (35min). Zaterdag ga ik met mijn loopmaatje, dus dat zal weer rond de 7,5 uitkomen.

26 januari doe ik mee met een wedstrijd: 7,5 km, Hunebedloop. Dat is in mijn 'achtertuin', dus ik móet wel mee doen.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jan 2019 13:28

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker snel ben je Exo!

SO: je kunt eens Googlen op extensief vs intensief interval. En wat ik met mn trainer bv weleens doe is 20 min op laag tempo, dan 10 min flink versnellen, dan weer 20 laag, en dan 10 min versnellen maar een tandje minder dan de eerste versnelling. Dat laatste voelt dan best makkelijk, en je leert dan versnellen bij vermoeidheid.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jan 2019 13:31

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wil proberen de marathon van Rotterdam te gaan lopen in april. Heb een schema op maat gemaakt door mn trainer, is deze week ingegaan. Ik vind het heel spannend en weet niet of het gaat lukken. Vanaf nu vier keer per week trainen. Als jullie het leuk vinden zal ik hier wel wat delen.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2019 13:54

Re: Het hardlooptopic #2

Jeetje Caulfield, bikkel! Ik moet er niet aan denken om zo lang te rennen, maar ik kijk er wel tegenop: super stoer!
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jan 2019 16:08

Re: Het hardlooptopic #2

Zo, de training voor deze week is weer klaar: 6,5km in 35 minuten, 5,1km in 27 minuten en vandaag 8,1km in 43 minuten. De run van vandaag ging zwaar moeizaam. Ik had de wijn en weinig slaapuren van een feestje van vannacht flink in de benen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2019 16:21

Re: Het hardlooptopic #2

Wat een lekkere tijden Exo.

Bij mij ging het vandaag niet zoals ik wilde. 5 km in 33 min. Maar omdat ik al merkte dat het aanzetten niet lukte, heb ik er voor gekozen om voor een lange rustige duurloop te gaan. Dus uiteindelijk 8,5 km gelopen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2019 13:21

Re: Het hardlooptopic #2

Snirp loopt de halve van Egmond vandaag! Lekker weertje erbij :) hoe is het gegaan?

Ik deed vanmorgen m’n eerste georganiseerde trainingsduurloop voor de marathon, de 20k. Was goed georganiseerd: elke groep 2 Pacers en een fietser, iedere 5 min drinkpost met ook tucjes en winegums. Ik liep in de laatste pacergroep, de 6:30. Kon het goed bijhouden, tegen het einde was ik wel flink stijf en nog eens 5 of 10 erbij had er niet ingezeten. Maar volgens de pacer was dat allemaal psychisch, het is maar net waar je je op instelt ;)

Waar ik wel van baal: de batterij van m’n iPhone is dus zo verrot dat ie na zo’n loopje leeg is, en dan heb ik alleen maar Runkeeper aanstaan en verder niks, niet eens Spotify (terwijl ik juist wel muziek wil luisteren). Ik las al dat Strava batterij-vriendelijker is dus dan zal ik daar maar op overstappen. En m’n batterij vernieuwen denk ik maar. Meer mensen daar last van?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jan 2019 13:34

Re: Het hardlooptopic #2

@ Caulfield... Strava is zoveel fijner. Niet alleen mijn runs, maar ook mtb-tochten en wandelingen registreer ik daar op en dmv segmenten kun je je prestaties over een bepaald stuk vergelijken met anderen. Als je relieve er aan koppelt krijg je ook nog filmpjes van je run te zien.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2019 13:36

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Caulfield! Respect!

Ik zag al een foto van Snirp op insta langskomen. Dapper! Het weer is niet heel vriendelijk. Ik hoop dat ze straks een mooi verslagje neer kan typen hier:)

Ik ga zometeen nog rennen als ik de moed kan vinden. Deze week was erg druk, dus ik kwam pas op donderdag aan de eerste keer rennen toe. Een 5.7km in 31 minuten. Gister nogmaals, een 6.5km in 33 minuten met een gemiddelde van 5.10 per km. Voor mij echt een record! Het was in het bos en meestal ren ik dan rond de 5.25. Maar goed, zometeen wil ik nog een keer om dan toch aan de 3x te komen en in de buurt van de 20km. Soort cooling down ook ;)
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2019 18:28

Re: Het hardlooptopic #2

En dat werd een 5 met een snelheid van 5.15 per km.

Jeeeetje, wat was de wind sterk. Vooral op de open heide. Bijna niet tegenin te komen! En ik zag dat Snirp gefinisht is. Super prestatie met deze felle wind!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Jan 2019 19:42

Re: Het hardlooptopic #2

Hier ben ik hoor! :ja:
Ik lig op de bank, ben kapot, haha.
Wat een ervaring, wat een afstand en wat een wind.

De eerste 7 kilometer gingen meteen over het strand, wind soort van schuin in de rug, dus dat was heel fijn! En we hadden een breed strand met goed hard zand, prima ondergrond. Strand af lopen viel me ook heel erg mee, had het steiler verwacht.
Daarna door de duinen, tot aan de 19km, haha. Dit was ook best zwaar, maar wel uit de wind. Helemaal over camping Bakkum gelopen, dat was meer in het bos, werd nog best warm ook.
Laatste 2 km nog even een 'fijne' helling (7% en dan 188m) en de laatste 700m echt vól wind tegen.
Maar uiteindelijk met 1:18:06 was daar de finish. Een gemiddelde van 6.33 km/min gelopen. Momenteel overheerst mijn trotse en stoere gevoel. Morgen en overmorgen zal dat wel de spierpijn zijn :silent:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers