Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitje met peuter -Friesland

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Dec 2018 15:48

Uitje met peuter -Friesland

Omdat de oudste een nachtje uit logeren gaat ben ik volgende week een dagje samen met de jongste.
Wie weet er iets leuks wat ik met hem kan doen. Hij wordt ijn februari 3.
Geen ballenbak of zwembad.
In Friesland of Groningen ofzo. Max een uur rijden vanaf H.eerenveen
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Dec 2018 16:00

Re: Uitje met peuter -Friesland

Eventueel iets waar we met de trein heen kunnen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 28 Dec 2018 16:00

Re: Uitje met peuter -Friesland

Ik ben niet bekend in Friesland, dus geen idee of mijn suggesties wat zijn en ook nog beschikbaar binnen de juiste afstand. Wat mijn zoon leuk zou vinden (al is hij ouder):
- bioscoop (soms is er ook iets van peuter/kleuterbios maar dat moet maar net op dat moment zijn)
- kinderboerderij (meestal in de buurt maar soms gaan we wat verder weg om eens een andere/grotere/bijzondere te bezoeken)
- een dierentuin / dierenpark
- iets van ontbijten bij een winkel als Hema of Ikea of ergens lunchen / gebakje eten
- groot tuincentrum waar nu waarschijnlijk nog allemaal kerstdingen te zien zijn
- een museum geschikt voor kinderen (bij ons in de regio is het maritiem museum bijv echt leuk met een kindergedeelte, misschien hebben jullie ook een leuk museum in de buurt)
- thuis dingen doen als een rondje fietsen door de buurt, iets bakken, filmpje met popcorn erbij, spelletjes doen
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Dec 2018 16:36

Re: Uitje met peuter -Friesland

Sowieso een ritje met de trein? :) zou die van mij fantastisch vinden

In Dot in Groningen zijn deze vakantie heel toffe kinderfilms. Wij zijn bijv vandaag bij de gruffalo geweest!

Sprookjeshof en Nienoord zijn ook leuk, beide wel vooral bij niet al te slecht weer.

Rondje schaatsen ergens?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Dec 2018 16:45

Re: Uitje met peuter -Friesland

De Pannenkoekentrein in Marssum!

Met de trein naar de haven van Harlingen. Kijken bij de veerboot en een visje eten.

Het Spoorwegmuseum in Sneek(?)

Het Planetarium in Franeker

Sterrenwacht in Burgum

Fries Natuurmuseum in Leeuwarden en daarna een pannenkoek eten bij het Pannenkoekschip.

Met de boot naar een van de eilanden, rondje fietsen over het eiland en weer terug met de boot.

Schaatsen in Thialf of Ijshak van Leeuwarden

Orchideeënhoeve. Ik hoor van iedereen dat dit een dikke aanrader is.
https://www.orchideeenhoeve.nl
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Dec 2018 20:43

Re: Uitje met peuter -Friesland

Lady schreef:
Het Spoorwegmuseum in Sneek(?)

Fries Natuurmuseum in Leeuwarden en daarna een pannenkoek eten bij het Pannenkoekschip.

Orchideeënhoeve. Ik hoor van iedereen dat dit een dikke aanrader is.
https://www.orchideeenhoeve.nl


Ja, het modelspoormuseum in Sneek (bij het station) vond mijn zoon op 3-jarig leeftijd ook al leuk. Natuurmuseum is inderdaad ook super, net als de orchideeënhoeve.

Aviodrome in Lelystad is ook een aanrader.

Buurman & Buurman Winterpret draait momenteel ook in de bios, het is een korte film.

Het Doe-museum in Veendam is ook heel leuk. Allerlei leuke doe-dingen voor kinderen (lego, fietsjes, speelhuisje etc) en ook altijd een leuke tentoonstelling voor volwassenen. Ook veel dingen om gezellig samen met je kind te doen.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Dec 2018 21:59

Re: Uitje met peuter -Friesland

Nienoord in Leek is voor zover ik weet nu gesloten.

Aquazoo in Leeuwarden is leuk met jonge kinderen.
Naturij in Drachten schijnt ook leuk te zijn.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Dec 2018 22:27

Re: Uitje met peuter -Friesland

De orchideeenhoeve is leuk, maar vooral de speeltuin. Neem dan wel reservekleding of zwemkleding + handdoek mee! Alles is binnen, dat is wel super.

Aquazoo is ook super leuk!

De Naturij vind ik zelf echt alleen leuk met mooi weer. Er is wel een overdekte schuur met ballorig achtige toestanden.

Plopsa indoor vind ik in de winter ook wel handig. Warm en droog. Op vakantie veilingen vaak voor een prima prijs.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Jan 2019 19:08

Re: Uitje met peuter -Friesland

Bedankt voor de tips!
We zijn uiteindelijk bij de waterbuffelfarm in Oldemarkt geweest. Je kan daar door de stal met buffels lopen en kaas gekocht in de boerderij winkel. Als heet wat warmer is kan je op het terrasje zitten en met trekkers spelen.
Daarna door naar Sneek, omdat ik daar wat moest ophalen en in de stad wast gedronken en een taartje gegeten.

Afbeelding
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat