Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Versneld aflossen

<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2018 15:25

Re: Versneld aflossen

Wat ontzettend jammer Kees. Je kan hier al in een mooie rijtjeswoning wonen in een goede buurt voor 130.000.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Dec 2018 16:00

Re: Versneld aflossen

Wat een verschil zeg! Daar hebben wij een grote (?) garagebox voor
30-04-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Dec 2018 16:32

Re: Versneld aflossen

Wij wonen hier nu bijna een jaar dus het is nog niet van toepassing geweest. Maar wij gaan ook wel jaarlijks wat extra aflossen. We kunnen het missen dus waarom niet zeg maar. Spaargeld levert ook niets meer op tegenwoordig dus kunnen we net zo goed aflossen. We houden wel altijd een flinke buffer achter de hand.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Dec 2018 18:21

Re: Versneld aflossen

De afgelopen jaren hebben we onze woning al helemaal aangepakt (zonnepanelen, nieuwe keuken, badkamer etc.), kortom veel eigen geld valt er niet meer te investeren. We hebben altijd een flinke buffer op de spaarrekening, dus het is ook om te voorkomen dat de belastingdienst dit wegsnoept met vermogensheffing. Onze hypotheekrente is momenteel 1,39% dus voor de HRA is het ook niet interessant om niet af te lossen. Met oog op maximaal 30 jaar HRA krijgen, is het wel handig om snel van onze hypotheek af te zijn op dit huis en daarna te kunnen doorgroeien naar een groter huis.

Voor jullie beeld, wij wonen in een twee-onder-een-kap in een grote plaats in het noorden van het land. De huizenprijzen liggen hier best een stuk lager. In de randstad zou je voor ons huis circa 4 ton betalen.
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Dec 2018 18:34

Re: Versneld aflossen

Rejoy schreef:Aan de ene kant natuurlijk goed dat het lastiger wordt om een hypotheek te krijgen en je meer eigen vermogen moet hebben, maar aan de andere kant natuurlijk ook bizar als je wel al jaren een huurbedrag kunt betalen dat bij een hypotheekbedrag past dat je op basis van je inkomen niet kunt krijgen...


Dat is ook het meest bizarre, mijn broer kreeg wel een hypotheek voor de crisis. Zijn maandlasten zijn vele malen lager ( lees 3x) dan wat ik per maand aan huur betaal. Voor een dezelfde hoeveelheid woon oppervlakte. Terwijl hij onderbouw heeft en ik nieuwbouw. Dus qua woonlasten zit ik een stuk lager.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Dec 2018 19:19

Re: Versneld aflossen

MissEnergy schreef:De afgelopen jaren hebben we onze woning al helemaal aangepakt (zonnepanelen, nieuwe keuken, badkamer etc.), kortom veel eigen geld valt er niet meer te investeren. We hebben altijd een flinke buffer op de spaarrekening, dus het is ook om te voorkomen dat de belastingdienst dit wegsnoept met vermogensheffing. Onze hypotheekrente is momenteel 1,39% dus voor de HRA is het ook niet interessant om niet af te lossen. Met oog op maximaal 30 jaar HRA krijgen, is het wel handig om snel van onze hypotheek af te zijn op dit huis en daarna te kunnen doorgroeien naar een groter huis.

Voor jullie beeld, wij wonen in een twee-onder-een-kap in een grote plaats in het noorden van het land. De huizenprijzen liggen hier best een stuk lager. In de randstad zou je voor ons huis circa 4 ton betalen.


Ik denk nog wel meer. Waar ik woon gaan de huizen zoals die van jullie al rond de 4 weg.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Dec 2018 19:23

Re: Versneld aflossen

Minx schreef:
MissEnergy schreef:De afgelopen jaren hebben we onze woning al helemaal aangepakt (zonnepanelen, nieuwe keuken, badkamer etc.), kortom veel eigen geld valt er niet meer te investeren. We hebben altijd een flinke buffer op de spaarrekening, dus het is ook om te voorkomen dat de belastingdienst dit wegsnoept met vermogensheffing. Onze hypotheekrente is momenteel 1,39% dus voor de HRA is het ook niet interessant om niet af te lossen. Met oog op maximaal 30 jaar HRA krijgen, is het wel handig om snel van onze hypotheek af te zijn op dit huis en daarna te kunnen doorgroeien naar een groter huis.

Voor jullie beeld, wij wonen in een twee-onder-een-kap in een grote plaats in het noorden van het land. De huizenprijzen liggen hier best een stuk lager. In de randstad zou je voor ons huis circa 4 ton betalen.


Ik denk nog wel meer. Waar ik woon gaan de huizen zoals die van jullie al rond de 4 weg.


Inderdaad, een gemiddeld rijtjeshuis gaat al voor 4ton weg hier.
<<

Anoniem255

Bericht 31 Dec 2018 21:34

Re: Versneld aflossen

Jammer, Kees.
Wij merken het nu met kijkers voor ons huis. Die wonen nu in E.hoven maar kunnen daar en in de directe omgeving niet kopen dus kijken naar goedkopere plaatsen daar omheen.

Als wij hier zouden blijven, kunnen wij (met onze uren/salaris) nu niks terugkopen en er op vooruit gaan. Nu willen we graag naar Drenthe, wat we dáár voor onze hypotheek krijgen... Echt ongelooflijk dat verschil.

Bij onze eerste hypotheek hadden we een stukje belegging. Dat heeft best goed uitgepakt en dat bedrag hebben we afgelost op de hypotheek toen we begin 2018 moesten oversluiten.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 01 Jan 2019 15:03

Re: Versneld aflossen

minoessepoes schreef:Wij kiezen er nu liever voor om ons huis nog beter te isoleren bijvoorbeeld want dat levert zowel comfort op als een lagere last aan gas/ stroom.
We hebben al zonnepanelen, dit jaar overal dubbelglas geplaatst en de vloer geïsoleerd. Dingen waar ik in de toekomst nog naar zou willen kijken zijn spouwmuurisolatie en bijvoorbeeld een zonneboiler. We wonen in een huis uit 1934 dus op gebied van isolatie is zeker winst te behalen.


Zo pakken wij het nu ook aan, heel veel isoleren: spouwmuur, kruipruimte, en uiteraard het dak. Verder zonnepanelen en stoken we heel veel op gratis hout.
Zonneboiler gaan wij ook overwegen maar dat hangt samen met mijn wens om ons huis verder op te bouwen. Maar mijn vriend wil liever de extra ruimte creëeren door een aanbouw. Dus daar moeten we eerst maar over uit komen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Jan 2019 20:37

Re: Versneld aflossen

Kees, toch verhuizen naar het noorden! ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jan 2019 20:52

Re: Versneld aflossen

Gezellig!!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Jan 2019 06:22

Re: Versneld aflossen

Hahaha ja wat dat betreft wel maar ik zou hier teveel missen, zoveel dat jullie dat niet kunnen goedmaken :snik:
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2019 08:30

Re: Versneld aflossen

Ja logisch hoor.

Bizar ook zoveel geld voor een rijtjeshuis. 4 ton wow. Wij kunnen ook echt niet zoveel lenen. 3 ton ook niet trouwens. Waar moet je het vandaan halen???
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 02 Jan 2019 09:54

Re: Versneld aflossen

Wij gaan dit jaar eenmalig de max boetevrij aflossen omdat we zoveel overwaarde van ons appartement hebben. Maar goed, wij zullen ook jaarlijks proberen extra af te lossen op ons aflossingsvrije deel. Het zal niet veel zijn, maar alle beetjes helpen.

Ter illustratie: we hebben het 6 jaar geleden gekocht en nu voor ruim 100.000 (!!!!!!!!!!) meer verkocht. Tuurlijk hebben we er wel een iets hogere hypotheek in zitten dan het aankoopbedrag en hebben we er zelf nog in geïnvesteerd, maar het bedrag dat op onze rekening wordt gestort aan overwaarde, is hoger dan we in 1 jaar boetevrij mogen aflossen. En wij woonden in de regio Haaglanden.
22112014 / 10042019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 02 Jan 2019 10:05

Re: Versneld aflossen

Rejoy schreef:Aan de ene kant natuurlijk goed dat het lastiger wordt om een hypotheek te krijgen en je meer eigen vermogen moet hebben, maar aan de andere kant natuurlijk ook bizar als je wel al jaren een huurbedrag kunt betalen dat bij een hypotheekbedrag past dat je op basis van je inkomen niet kunt krijgen...


Ja heel bizar. De huurprijzen slaan ook nergens op. Wij hebben nu bijna aan jaar geleden ons huurhuis gekocht en betalen nu ongeveer 200 euro minder per jaar.

Wij gaan nog niet aflossen maar net zoals Minoessepoes ons huis isoleren onder andere. Ook gaan we kijken voor een kachel, wat voor een weten we nog niet.
10.04.17
<<

Anoniem273

Bericht 02 Jan 2019 11:33

Re: Versneld aflossen

Wij kunnen (nog) niet extra aflossen omdat we nog flink aan het verbouwen zijn, daar gaat ons geld momenteel naartoe. Nouja, en andere leuke dingen want we hebben ook niet zoveel zin/tijd in non-stop klussen. Momenteel is de woonkamer aan de beurt. We investeren ook in extra isolatie (huis uit 1938) en thermopane (glas-in-lood) ramen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 02 Jan 2019 14:15

Re: Versneld aflossen

Cotton schreef:Ja logisch hoor.

Bizar ook zoveel geld voor een rijtjeshuis. 4 ton wow. Wij kunnen ook echt niet zoveel lenen. 3 ton ook niet trouwens. Waar moet je het vandaan halen???


Beide een goed inkomen. Wij kopen in het Noorden de hoofdstad van de provincie en betalen voor onze twee onder 1 kap von ook al zo'n 340.000 en dan zit het bouwdepot er nog niet eens bij. De markt hier is overspannen.

Ons huis is straks gasloos, goed geisoleerd en eco vriendelijk gebouwd (speciale zuinige toiletten bijvoorbeeld). Ik ben benieuwd of we extra kunnen gaan aflossen. Onze hypotheek zit ruim onder ons maximale te lenen bedrag iig.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2019 14:44

Re: Versneld aflossen

Haha ja beide een goed inkomen snap ik ook wel ;).
Wij hebben gelukkig beide een prima inkomen, vind ik dan, naar we kunnen geen 3 ton lenen, dus een ander zal dat vast anders zien. Nou zijn hier dus best veel woningen van 130.000 - 200.000, maar dat is dus in het geval van Kees niet zo. Hoe kan je dan ooit met een minder goed inkomen een huis kopen?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 02 Jan 2019 17:24

Re: Versneld aflossen

Cotton schreef:Haha ja beide een goed inkomen snap ik ook wel ;).
Wij hebben gelukkig beide een prima inkomen, vind ik dan, naar we kunnen geen 3 ton lenen, dus een ander zal dat vast anders zien. Nou zijn hier dus best veel woningen van 130.000 - 200.000, maar dat is dus in het geval van Kees niet zo. Hoe kan je dan ooit met een minder goed inkomen een huis kopen?


Waar wij wonen heb je tussen de bedragen die jij noemt of een appartement of een huis in een slechte buurt. Of mensen moeten de plaats bijstellen en niet in de stad gaan wonen. In de stad hebben wij nu gekozen voor nieuwbouw omdat bij bestaande bouw de prijzen echt extreem zijn ook voor oude huizen waar je sowieso veel onderhoud en kosten aan hebt.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2019 17:30

Re: Versneld aflossen

Er is hier inderdaad geen stad (in de buurt), maar als ik het goed begreep woont Kees ook maar in een klein dorpje.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Jan 2019 17:42

Re: Versneld aflossen

Bizar wel die verschillen inderdaad, waar ik woon (westen) vind je onder de 2ton niet eens een appartement, of max 60m2 groot. Sowieso is de markt nu echt gestoord.
Vraag me ook wel af of de salarissen nou ook echt lager zijn in het noorden bijvoorbeeld, als je aangeeft samen geen 3ton te kunnen lenen maar wel een prima salaris hebt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Jan 2019 17:50

Re: Versneld aflossen

Volgens mij liggen de salarissen in de Randstad volgens mij wel iets hoger dan in het rest van het land. Sowieso bij hoogopgeleide beroepen is dat volgens mij het geval.

Huizenprijzen zijn inderdaad bizar. Nu woon ik in de buurt van een grotere plaats (geen stad, maar wel goed winkelcentrum en veel goede horeca) en hier is een 2 onder 1 kap minstens 325.000 euro. Is het een nieuwbouwwijk dan zelfs ruim 400.000 en dat is aan de andere kant van Brabant dan waar Kees woont. Echter woon je een kwartier rijden verderop in een dorpje dan is het 250.000 voor 2 onder 1 kap. Verschilt best veel, maar ja daar zijn dan amper voorzieningen etc...
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Jan 2019 17:57

Re: Versneld aflossen

Ik woon in het midden van het land in een groot dorp, maar hier betaal je tegenwoordig ook tussen de 2.5 en 3 ton voor een rijtjeshuis.
Hopelijk blijft dat nog 3 maanden tot ons huis klaar is om te verkopen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 02 Jan 2019 18:03

Re: Versneld aflossen

Belachelijk he die verschillen, een beetje snap ik wel maar het zijn tonnen verschil.
Hier (stad in Brabant) gaan normale rijtjeshuizen weg voor gemiddeld 3 a 3,5 ton, de mooie iets grotere in een goede wijk gaan voor 5,5 a 6 ton!! Rijtjeshuizen he, geen villa’s.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 02 Jan 2019 18:28

Re: Versneld aflossen

de markt is ook gewoon overspannen...
Ons appartement, bovenwoning, jaren 30, ging voor over de 2 ton weg. Dan heb je net geen 90m2 en een balkonnetje op het noorden. Een benedenwoning (ook ongeveer 90m2, maar een grote tuin) gaat voor ruim 3 ton weg. Dan heb je 1 verdieping, de begane grond, en dus 2 appartementen boven je. En dan nog een heleboel appartementen er omheen... Heerlijk wonen daar hoor! Alle voorzieningen en een grote stad vlakbij. Maar niet een huis waarin wij een gezin met meerdere kinderen groot wilden brengen.
22112014 / 10042019
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers