Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opknaptopic!

<<

Anoniem66

Bericht 06 Nov 2013 22:21

Re: Opknaptopic!

Dat ronde tafeltje... :heart: :heart: :heart: Zoiets zoek ik al heel lang, maar kan het nergens vinden!
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 22:41

Re: Opknaptopic!

Ik vind m ook heel mooi, dat tafeltje!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 06 Nov 2013 23:06

Re: Opknaptopic!

Wat gaaf Mien! Ik heb van de week nog staan twijfelen bij een tijdschriftenbak, maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat we nog zoveel moeten opknappen. Nu heb ik spijt..
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem66

Bericht 06 Nov 2013 23:07

Re: Opknaptopic!

Ik heb gewoon even niet de energie om dingen op te knappen. Echt jammer. Hoop dat dat snel weer komt na de bevalling.
<<

Reneé

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 04 Sep 2013 17:05

Bericht 07 Nov 2013 17:45

Re: Opknaptopic!

Vajen schreef:Renee, had het blik nog staan dus heb het opgezocht: het is Histor matte lak (terpentine basis) en de kleur heet Zilt. Kan alleen wel zijn dat ik er nog iets wit bij heb gedaan om hem nog iets lichter te maken.


Bedankt! Ga binnenkort even kijken in de winkel.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Nov 2013 20:52

Re: Opknaptopic!

Ik had met dat ronde tafeltje ook wel echt geluk hoor.
Was al geschuurd en al :)

Ik heb nog een meidenkast staan die ik moet verven maar heb de laatste 2 weken zo'n pijn onder in mijn rug dat ik het niet aandurf. Vrees dat ik nooit meer overeind kom.
<<

Anoniem57

Bericht 08 Nov 2013 00:24

Re: Opknaptopic!

Ik wil toch nog even de echte kleur van het krukje showen.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Nov 2013 07:56

Re: Opknaptopic!

Echt superleuk parel!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem255

Bericht 10 Nov 2013 09:41

Re: Opknaptopic!

Oh, mooie kleur Parel!

Mijn stoelen zijn af :cheering:
De stof krijg ik niet heel goed op de foto, in het echt
Laatst gewijzigd door Anoniem255 op 01 Feb 2015 18:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 10 Nov 2013 10:26

Re: Opknaptopic!

Leuk!!
<<

Anoniem66

Bericht 10 Nov 2013 19:00

Re: Opknaptopic!

Ik ben ook weer bezig geweest vanmiddag!

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 10 Nov 2013 19:55

Re: Opknaptopic!

Luce, hoe heb jij dat behang netjes in de letterbak gekregen? Ik heb mijn letterbak al geschilderd, maar krijg ze er niet goed in.
<<

Anoniem66

Bericht 10 Nov 2013 21:09

Re: Opknaptopic!

Die latjes kon ik een beetje omhoog halen waardoor ik de randjes eronder kon schuiven. Die van jou zitten er vast in?
<<

Anoniem133

Bericht 10 Nov 2013 21:43

Re: Opknaptopic!

Luce schreef:Die latjes kon ik een beetje omhoog halen waardoor ik de randjes eronder kon schuiven. Die van jou zitten er vast in?

Ja, helaas wel. Ik meet nu ieder hokje apart op en probeer dan een goed stukje te knippen. Maar ben er ondertussen ook al achter dat mijn letterbak niet helemaal recht is (wat ik ook wel weer leuk vind hoor). En al mijn vakjes hebben een ander formaat. Ach, het geeft weer wat uitdaging. Zal een foto plaatsen als hij klaar is.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2013 10:51

Re: Opknaptopic!

Mooi kleurtje Parel! Na mijn zwangerschap het krukje ook maar eens snel gaan doen.

Wat een karwei die stoelen Mien!! Al die spijltjes... Maar ze zijn erg mooi geworden!

Die tak is leuk Luce! Je bent ook bij de Gamma geweest volgens mij. Een van de hartjes heb ik er gisteren ook gekocht ;)
De letterbak ziet er ook mooi uit! Heerlijk klusje met al die kleine vakjes.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem7

Bericht 11 Nov 2013 10:59

Re: Opknaptopic!

Ohh Mien, dat wil ik ook! Ik heb alleen het idee dat het stofferen zo'n hels karwei is... Hoe doe je dat?
<<

Anoniem66

Bericht 11 Nov 2013 14:33

Re: Opknaptopic!

Dat stofferen op zo'n stoel stelt weinig voor hoor :). Gewoon eraf halen en nieuwe erop nieten met een speciale bouwnietmachine.

Nee, niet bij de Gamma! Heb ze ooit in een woonwinkeltje gekocht :)
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 11 Nov 2013 16:50

Re: Opknaptopic!

Wat een leuke stoelen Mien! Ik krijg helemaal kriebels om vanalles op te gaan knappen haha.
Alleen is het vaak zo dat als ik begonnen ben dat ik het dan al snel zat ben.. en dan word het zo'n zootje haha
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 12 Nov 2013 19:41

Re: Opknaptopic!

Parel, mooie kleur is dat krukje!
Mien, leuk geheel zo :)
Luce, die vakkenbak ziet eruit als een hele klus maar het resultaat mag er zijn, lekker vrolijk.

Ik heb ook weer wat projectjes af. Voor wie zich afvraagt waar ik al die kastjes ga laten; ik knap het op voor de verkoop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooral met de laatste ben ik erg blij. Was een uitprobeerseltje maar vind hem zelf goed gelukt dus ga nu vaker experimenteren met wat verschillende kleuren en technieken.
Edit: hmm ik zie nu wel dat de kleuren niet helemaal tot zijn recht komen. Heb donkere wax gebruikt maar dat zie je bijna niet, morgen maar nieuwe foto's maken.
<<

Anoniem66

Bericht 12 Nov 2013 22:26

Re: Opknaptopic!

Ik dacht al dat je een soort wax gebruikte. Welke gebruik je?
<<

Anoniem255

Bericht 13 Nov 2013 10:56

Re: Opknaptopic!

Het stofferen is zo gedaan. Je meet de zitting op (incl. een stukje van de onderrand waar je tegenaan niet) en dan pak je wat extra voor het schuimrubber/fiberfill (of net dat waar je de vulling van maakt).
Dan begin je aan 1 kant (voorkant is het makkelijkste vanwege de plooi) en werk je naar de zijkanten toe, zorgen dat de stof goed vast geniet zit (beter teveel nietjes, ook vanwege het eventuele rafelen van de stof) en zorgen dat je op de hoeken een nette plooi maakt.

Het verven was inderdaad een crime. Het waren eiken stoelen en de was kwam er steeds weer doorheen. Dus toen heb ik alle stoelen eerst helemaal afgebeten met ammoniak en toen 2 grondlagen er op gezet en daarna twee keer afgelakt.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Nov 2013 11:05

Re: Opknaptopic!

Wat mooi Vajen , vooral dat onderste kastje!
Welke kleur is dat?

Ik heb nu eucalyptus besteld van Painting the Past, voor de meidenkast die ik heb staan.
Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 13 Nov 2013 11:34

Re: Opknaptopic!

Ik heb al een hele tijd geleden 4 oude stoelen en een krantenbak gekregen die ik wil opknappen. De krantenbak is al geschuurd, maar ik moet hem nog schilderen. De stoelen zie ik een beetje tegen op, omdat ze ook opnieuw bekleed moeten worden. Ik ben wel toe aan nieuwe stoelen, dus ik moet er maar eens aan beginnen.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 13 Nov 2013 12:50

Re: Opknaptopic!

Luce, dit is wax van Annie sloan omdat ik ook de verf van dat merk heb gebruikt. Heb ook wel eens antiekwas gebruikt of witte kalkwas van decoratieve verftechnieken. Verniswas krijg je ook leuke effecten mee.

Mien; ik heb hem eerst wit gemaakt en toen de kleur Provence van Annie sloan verdund met water en er niet geheel dekkend overheen gedaan, daarna weer doorgeschuurd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Nov 2013 13:09

Re: Opknaptopic!

Vajen: afgelopen zaterdag bij eigen huis en tuin lieten ze een bijzonder huis zien. Die hadden een grote kast gemaakt van allemaal kleine kastjes aan elkaar, met elk een andere houtprint er op, maar wel allemaal wit geschilderd. Ze hingen dan boven en naast het bed, zodat het bed een beetje in een nis stond. Was heel leuk. Misschien ook een idee om met al die kastjes te doen ;)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers