Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2 keer PAP 2: iemand ervaring?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Nov 2013 22:54

2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Niet ikzelf, maar mijn zusje. Ze is 23. Vorige week hebben ze bij de gyn wat weefsel weggehaald, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat we kunnen verwachten...

Ik wil er al helemaal niet aan denken dat mijn zusje kanker zou kunnen hebben. Dan leg ik het echt af.

Niet quoten ajb...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Nov 2013 23:07

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Betekent pap 2 niet dat je drager bent van het hpv virus? Dat wil nog niet zeggen dat je kanker hebt maar een vergrootte kans.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Nov 2013 23:10

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Ik heb het opgezocht maar dat zijn nog kleine celafwijkinen maar hoeft nog niet ernstig te zijn. Waarschijnlijk moet ze voor een colposchopie. Mocht het kwaadaardig zijn is het nog wel echt een beginstadium.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 11 Nov 2013 23:46

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Pap 2 is geen reden tot flinke bezorgdheid. Het zegt eigenlijk alleen dat er afwijkende cellen zijn. Normaal wordt bij 2 keer een afwijkend uitstrijkje gekeken of er HPV aanwezig is en of het hoog of laag risico type HPV is. Is er sprake van een hoog risico volgt vaak een colposcopie, meestal in combi met biopten nemen of een lisexcisie. Daarna is er meestal weer een normaal uitstrijkje. De eerste 2 jaar blijft ze dan wel onder controle. Sterkte met je zusje meid!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Nov 2013 23:54

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Ze heeft het HPV virus en dus een bioptie gehad...

Thanks Fender! :)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 12 Nov 2013 00:04

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Ah ok,dan bepalen ze aan de hand van het biopt wat de CIN score is. En daar wordt dan de behandeling op afgestemd. Ik heb net woensdag een colposcopie en lisexcisie gehad dus weet er helaas alles van. Ben benieuwd wat er uit het biopt komt Poppy.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Nov 2013 00:15

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Oh Fender, heftig voor jou ook! Mijn zusje ook woensdag....ben benieuwd wanneer ze de uitslag krijgt. Sterkte voor jou ook!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 12 Nov 2013 00:30

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Sterkte voor d'r woensdag!!Dankjewel :)
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem280

Bericht 12 Nov 2013 07:16

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Ben zelf herstellende van een lisexcisie behandeling, weet er nu ook veel meer van, al zit ik nu nog een week in spanning voor de uitslag ervan.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 12 Nov 2013 20:28

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Ik kreeg vandaag telefoon van het ziekenhuis met de uitslag van het weefsel. Het was een voorlopige uitslag(misschien staan er nog dingen op kweek?) maar voor zover zagen de cellen er normaal uit. Normaal in de zin van passend bij de pap afwijking dus das al super! Volgende week definitieve uitslag. :cheering:
Succes Caramba,duim voor je!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Nov 2013 20:33

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Spannend Fender, voor nu gelukkig wel goed nieuws dus!
Caramba hoe gaat het met jou? Ben je alweer aan het werk?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem280

Bericht 13 Nov 2013 09:29

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Ik ben sinds deze week weer aan het werk. Verder gaat het goed met mij, al moet ik niet teveel druk op mijn blaas/baarmoeder zetten, dan is het toch wel gevoelig (daar ben ik maandag nacht achter gekomen).

Verder heb ik goed nieuws gehad. De uitslag heb ik gister al gekregen. Snel!!! Maar ze hebben bij de behandeling alles weggenomen waar de afwijkende cellen aan/in zaten. Ben zo blij!
Over een half jaar weer voor een uitstrijkje.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 13 Nov 2013 11:16

Re: 2 keer PAP 2: iemand ervaring?

Wat fijn caramba!! :cheering:
The day my heart grew a little more...17-09-2014

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers