Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slowcooker

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 18 Dec 2018 12:56

Re: Slowcooker

Ik heb gisteren een crockpot express binnen gekregen en nu al zo blij mee!

Gisteravond de pressure cook stand gebruikt want ik had hem pas om 16 uur in huis. Mac and cheese gemaakt. Echt de pasta was perfect gaar! En het was echt heerlijk!

Vanmorgen heb ik er ragú saus in gestopt. Ben benieuwd vanavond met het eten!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Dec 2018 19:55

Re: Slowcooker

Thanks Romee, daar ga ik eens kijken!
En die van jou ga ik ook proberen Kaat.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem248

Bericht 22 Dec 2018 20:07

Re: Slowcooker

September schreef:Ik heb gisteren een crockpot express binnen gekregen en nu al zo blij mee!

Gisteravond de pressure cook stand gebruikt want ik had hem pas om 16 uur in huis. Mac and cheese gemaakt. Echt de pasta was perfect gaar! En het was echt heerlijk!

Vanmorgen heb ik er ragú saus in gestopt. Ben benieuwd vanavond met het eten!

Hij staat hier onder de boom :cheering: Hoe bevalt hij jou tot nu toe?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 22 Dec 2018 20:37

Re: Slowcooker

Heel goed! Heb er dus ragú in gemaakt en die was echt heel lekker geworden.
Dag erna hachee. Die heb ik 8 uur aan laten staan maar was toen nog niet voldoende mals. Heb nog een kwartier op snelkook stand gezet en toen was het beter maar had van de hachee iets meer verwacht. Maar goed, blijven oefenen.
Heb er ook courgette soep in gedaan. Was lekker geworden maar moet denk ik nog iets langer om nog meer smaak te krijgen.

Wilde vandaag een varkenshaasje erin doen maar weet nog niet goed hoe, want er moet iets qua vocht bij. Was vandaag zo moe en niks waard dat mijn man hem maar gewoon in de braadpan heeft gestopt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Dec 2018 11:28

Re: Slowcooker

Kaat schreef:Ik denk dat dat wel zou moeten kunnen, Emma. Zou het gewoon proberen!


Hij was heel erg lekker! Ga er volgende keer wel alleen gewone aardappel in doen :)
<<

Anoniem248

Bericht 23 Dec 2018 11:31

Re: Slowcooker

September schreef:Heel goed! Heb er dus ragú in gemaakt en die was echt heel lekker geworden.
Dag erna hachee. Die heb ik 8 uur aan laten staan maar was toen nog niet voldoende mals. Heb nog een kwartier op snelkook stand gezet en toen was het beter maar had van de hachee iets meer verwacht. Maar goed, blijven oefenen.
Heb er ook courgette soep in gedaan. Was lekker geworden maar moet denk ik nog iets langer om nog meer smaak te krijgen.

Wilde vandaag een varkenshaasje erin doen maar weet nog niet goed hoe, want er moet iets qua vocht bij. Was vandaag zo moe en niks waard dat mijn man hem maar gewoon in de braadpan heeft gestopt.


Ik ben benieuwd hoe ik de mijne ga vinden. Ik kan hem na de kerst pas gaan uitproberen maar ik heb me wel al direct aangemeld bij verschillende facebookgroepen voor inspiratie.
<<

Anoniem294

Bericht 23 Dec 2018 15:39

Re: Slowcooker

Hij zal vast gaan bevallen!

Ik ben echt fan van mijn slowcooker (ik heb een Russel hobbs van 6 liter). De ruimte die het inneemt is het dubbel en dwars waard, vind ik. Mocht hij kapot gaan bestel ik dezelfde dag nog een nieuwe.
Ik gebruik hem denk ik gemiddeld 4 keer per week.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Dec 2018 21:22

Re: Slowcooker

Wat maak jij er zoal in Coco?
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Dec 2018 21:23

Re: Slowcooker

Vandaag stoofpeertjes erin gemaakt. Waren zooo lekker!

En gisteren heb ik zelf yoghurt gemaakt. Ook goed gelukt! Smaakt heel zacht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem294

Bericht 25 Dec 2018 19:49

Re: Slowcooker

Pulled chicken
Kip ketjap van lekkerensimpel,
currys
Veel Marokkaans eten, marokkaans rundvlees met pruimen, marokkaanse kip (de kip doe ik daarna nog even 10 min in de airfryer als we een krokante bite willen), marmita (aardappels, vlees/kip met groenten met marokkaanse kruiden waarbij een jus ontstaat van het vocht en kruiden wat gegeten wordt met brood).
Ook vaak 2 zakken marokkaanse groentemix van de AH met kipdijen en kruiden wat we daarna met couscous eten. Marokkaanse gehaktballetjes met charmilla (tomaten, ui, knoflook, paprika met kruiden prutje)
Cashew-kip,
Butterchicken,
Goulash
Kipfilet in sausjes
Bolognesesaus
Pindakip
Erwtensoep

Dit zijn een beetje de standaard dingen, soms probeer ik wat uit van pinterest of een slowcooker kookboek.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 26 Dec 2018 05:21

Re: Slowcooker

Wij hebben sinds vorige week een slowcooker. Kerstcadeau voor vriend, via zijn werk.
Afgelopen dagen 3 porties stoofvlees gemaakt voor het Kerstdiner gisteravond.
Het was erg lekker en zo makkelijk zeg!
Ik ga meer uitproberen.
<<

Anoniem248

Bericht 30 Dec 2018 20:07

Re: Slowcooker

Vandaag voor het eerst goulash gemaakt, was heerlijk! Kan niet wachten om er nog meer mee te maken :D
<<

Anoniem277

Bericht 26 Nov 2019 09:58

Re: Slowcooker

Heb er 1 besteld :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 30 Nov 2019 09:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 28 Nov 2019 14:15

Re: Slowcooker

Ik heb een crockpot en ik zou eigenlijk wel wat lekkere recepten willen zien in dit topic!
<<

Anoniem277

Bericht 02 Dec 2019 19:14

Re: Slowcooker

Peinture schreef:Ik heb een crockpot en ik zou eigenlijk wel wat lekkere recepten willen zien in dit topic!


Op de fb groepen zie ik veel voorbij komen. Ben je daar ook lid?
<<

Anoniem277

Bericht 09 Dec 2019 11:26

Re: Slowcooker

Ik heb een droom van een stoof gemaakt, was heerlijk!
<<

Anoniem277

Bericht 15 Dec 2019 20:03

Re: Slowcooker

Ik heb er vanavond goulash soep inzitten voor morgen. Overdag wil ik er dan rundvlees in klaarmaken. Normaal doe ik dat in de oven maar durf ik niet als ik ga. Dus dan in de slowcooker.
Benieuwd hoe het allemaal smaakt!
<<

Anoniem276

Bericht 25 Feb 2020 09:43

Re: Slowcooker

Ik wil voor mijn verjaardag een slowcooker gaan vragen.

Welke hebben jullie en hoe bevalt die?
Voor hoeveel personen kan je erin maken?

Het budget is Max €150
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2020 10:13

Re: Slowcooker

Mijn tip is om er een te nemen met een pan waarin je ook kunt aanbraden. Deze functie gebruik ik heel vaak en als dat niet kan moet je daar weer een andere pan voor vies maken.
Verder is het afhankelijk hoe groot je gezin is en of je ook porties wilt invriezen welke maat handig voor je is.
<<

Anoniem277

Bericht 27 Feb 2020 13:19

Re: Slowcooker

Ik heb een russel hobbs, wil nu een tweede :palm:

Deze: Russell Hobbs 22750-56 MaxiCook Searing Slow Cooker

Voordeel is dat er een uitgestelde timer op zit, lichte binnenpan en kan op het fornuis. En daarnaast is hij geschikt voor 8 porties. Ideaal voor mijn vlees (maak steeds een kilo) maar ook voor een grote pan soep.

Op internet (fb) lees ik hele goede verhalen over die van de lidl. Heeft ook een snelkookfunctie.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Feb 2020 16:18

Re: Slowcooker

Ik heb ook een Russel hobbs, met een binnenpan die op het fornuis kan. Mijne heeft geen uitgestelde timer, dat zou ik er wel op willen als ik nu kon kiezen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem295

Bericht 06 Okt 2020 16:21

Re: Slowcooker

Ik up hem weer even! Het wordt weer stoofpotjesseizoen, wie heeft z’n slowcooker ook alweer aan het werk gezet? Nog succesrecepten om te delen?

Ik heb een Crockpot Express, die kan ook onder hoge druk ‘koken’, ik ga er vanavond eens boerenkool in proberen te maken. En morgen eet ik bij m’n schoonvader rendang, waarschijnlijk uit hun slowcooker.

Ik heb afgelopen voorjaar/zomer helemaal niet naar de pan omgekeken, maar ik merk dat ik weer vol inspiratie zit als nu het weer wat guurder weer wordt buiten. Oh en m’n gehaktballen uit m’n CPE ??
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 06 Okt 2020 16:36

Re: Slowcooker

Ik heb al 2x stoofvlees gemaakt. Maar niets spannends. Alleen het vlees erin ? deel vooral je inspiratie. Vind ik leuk
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Nov 2020 19:50

Re: Slowcooker

Ik heb een crockpot gekocht. Ik heb echt zin om die te gaan proberen. Wat wel een uitdaging wordt is dat we vaak vegetarisch eten en dat onze kinderen nogal miepjes zijn wat ‘prutjes’ betreft. Maar ik heb besloten gewoon dingen te gaan proberen en hopelijk zo wat dingen te vinden die we allemaal wel lekker vinden.
Wat mij ideaal lijkt is om het voorbereidingswerk ‘s ochtends te doen als ik nog energie heb zodat ik niet in de avondspits wanneer iedereen moe is hoef te koken.

Iemand nog tips voor lekkere vega recepten?
<<

Jan1989

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 18 Mei 2021 23:11

Bericht 18 Mei 2021 23:18

Re: Slowcooker

Hoi, een slowcooker is perfect voor een stoofpotje zoals stoofvlees of hutstepot. Omdat je het vlees 8 uur lang op een laag vuurtje kookt zal het veel malser worden als bijvoorbeeld snel in de pan. Een crockpot is trouwens hetzelfde als een slowcooker.

Groetjes,

Jan

Edit: reclame is niet toegestaan.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers