Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerk

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 28 Dec 2018 19:56

Kerk

Mijn oma was katholiek en omdat ik nieuwschierig was naar het geloof ben ik een paar keer naar een katholieke kerk geweest. Maar toch gestopt, kende niemand en zo alleen vond ik maar een beetje eng.
Omdat het afgelopen jaar veel gebeurt is, wil ik toch weer naar de katholieke kerk gaan, deze keer hoef ik niet alleen en kan ik met mn man zn oma mee naar de kerk (ook katholiek). Misschien klinkt het stom, maar heb het gevoel rust nodig te hebben en misschien vind ik dat in het (katholieke)geloof.

Mijn vraag is zijn er meer dames die niet gelovig zijn, maar toch nieuwsgierig waren en misschien ook op zoek zijn naar iets door bepaalde gebeurtenissen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 28 Dec 2018 20:16

Re: Kerk

Ik ben wel gelovig en ga ook geregeld/vaak naar de kerk, dus in die zin herken ik je zoektocht niet ;-).

Toen ik je verhaal las, moest ik denken aan een serie die ik nu kijk: Bad Habits, Holy Orders. Het gaat over vrouwen die een paar dagen in het klooster gaan. Misschien vind je dat wel leuk om te kijken, ter introductie/verdieping.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 28 Dec 2018 20:18

Re: Kerk

Geel schreef:Ik ben wel gelovig en ga ook geregeld/vaak naar de kerk, dus in die zin herken ik je zoektocht niet ;-).

Toen ik je verhaal las, moest ik denken aan een serie die ik nu kijk: Bad Habits, Holy Orders. Het gaat over vrouwen die een paar dagen in het klooster gaan. Misschien vind je dat wel leuk om te kijken, ter introductie/verdieping.


Ik weet wel iets over het geloof, heb vroeger op een christelijke basisschool gezeten. Ik weet dat het katholieke geloof dat Maria centraal staat, maar verder...

Mnman is er zelf niet echt van, maar als er een mooie bijbelverhaal op tv is, dan kijken we die wel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 29 Dec 2018 12:46

Re: Kerk

Misschien geven ze in jouw kerk of ergens in de buurt een Alpha cursus. Kun je eens googelen. Is een leuke gezellige cursus vind ik en vaak met anderen die ook meer willen weten over het geloof. Heb ‘m zelf een keer gegeven, het is lekker laagdrempelig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2018 13:08

Re: Kerk

Linnie schreef:
Ik weet wel iets over het geloof, heb vroeger op een christelijke basisschool gezeten. Ik weet dat het katholieke geloof dat Maria centraal staat, maar verder...


Maria staat binnen de RK gemeenschap niet centraal. Een verschil tussen Christelijke kerk en RK is dat in de RK Maria wel een rol speelt als moeder van Jezus en daardoor voor vereerd. Plus de Maria verschijningen worden benoemd en geeerd. Toen ik op een cristelijk school werkte heb ik op dar stukje na weinig verschil gemerkt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 29 Dec 2018 21:55

Re: Kerk

Ik ben katholiek, we gingen als kind ieder weekend (zaterdag of zondag, de missen verschilden per week) naar de kerk met mijn moeder. Mijn vader had niet veel met de kerk. Het voelde voor mij nooit echt als een verplichting, meer een sociaal iets.
Toen ik wat ouder werd ging ik wel meer over het geloof nadenken. Ik weet soms nog steeds niet wat ik er precies van vind, maar ik vind het een heel geruststellende gedachte dat er meer is tussen hemel en aarde en tussen leven en dood. En in deze drukke wereld vind ik de kerk een welkome plek om al mijn gedachten eens op een rijtje te zetten, ik kan echt opknappen van een moment van stilte en bezinning. Sinds we kinderen hebben, kom ik nog maar sporadisch in de kerk helaas. Met de kinderen erbij, is er toch minder gelegenheid voor bezinning ;-) Maar het heeft voor mij zeker wel een meerwaarde en ik voel me in het leven vaak gesterkt door het geloof.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 29 Dec 2018 23:34

Re: Kerk

Pineco schreef:Ik ben katholiek, we gingen als kind ieder weekend (zaterdag of zondag, de missen verschilden per week) naar de kerk met mijn moeder. Mijn vader had niet veel met de kerk. Het voelde voor mij nooit echt als een verplichting, meer een sociaal iets.
Toen ik wat ouder werd ging ik wel meer over het geloof nadenken. Ik weet soms nog steeds niet wat ik er precies van vind, maar ik vind het een heel geruststellende gedachte dat er meer is tussen hemel en aarde en tussen leven en dood. En in deze drukke wereld vind ik de kerk een welkome plek om al mijn gedachten eens op een rijtje te zetten, ik kan echt opknappen van een moment van stilte en bezinning. Sinds we kinderen hebben, kom ik nog maar sporadisch in de kerk helaas. Met de kinderen erbij, is er toch minder gelegenheid voor bezinning ;-) Maar het heeft voor mij zeker wel een meerwaarde en ik voel me in het leven vaak gesterkt door het geloof.


Dank je wel voor je reactie. Ik ga morgen met oma mee. jillz wil ook graag, maar die mag mee als er kinderdag is
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers