Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 23 Dec 2018 18:05

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Dank je wel voor jullie antwoorden.

Voor het juridisch loket te raadplegen verdien ik teveel. Zag op hun website wel dat ik en vlaai gelijk hebben.
Sinds 01-01-2018 al zelfs....
Jeetje.
Maar nu, hoe ga ik dit aankaarten? Gelijk al of afwachten tot april/mei?


Ik zou asap een gesprek plannen met je leidinggevende en dit bespreken. Zal voor je zelf ook prettiger zijn om hier niet lang mee rond te lopen en voor je werkgever ook prettiger om dit zo snel mogelijk te weten (uitgaande van dat ze het echt niet wisten).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Dec 2018 21:38

Re: Werk & studie biechttopic

Nee heb geen rechtsbijstand.
Ik hoor hele wisselende verhalen wel of niet nu vertellen. Hoor ook dat ze dan juist een vaststellingsovereenkomst kunnen gaan opstellen...... vandaar dat ik echt niet weet waar ik goed aan doeps.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Dec 2018 22:20

Re: Werk & studie biechttopic

Klopt, het verbaast mij altijd hoe slecht HR mensen dat in de gaten hebben. Ook al bedrijven meegemaakt die geen rekening houden met 23 maanden ipv 24 maanden (2 jaar), want bij 2 jaar in dienst ben je als werkgever wel verplicht een transitievergoeding te betalen ook al verleng je het contract niet een bij 23 maanden hoef je dat niet te doen.

Ik zie het merendeel van de HR-mensen dan ook mensen die zich slecht inlezen in de loonregels.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Dec 2018 06:16

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Nee heb geen rechtsbijstand.
Ik hoor hele wisselende verhalen wel of niet nu vertellen. Hoor ook dat ze dan juist een vaststellingsovereenkomst kunnen gaan opstellen...... vandaar dat ik echt niet weet waar ik goed aan doeps.


Ze kunnen wel een vso opstellen maar die hoef jij niet te tekenen.
Het is denk ik maar net wat je wil. In jouw situatie zou ik het gesprek nu aangaan, vanwege de relatie en omdat ik zou willen weten hoe mijn werkgever er in staat. Jij hebt gewoon je vaste contract, als ze van je af willen mogen ze een voorstel doen. Of dat nou nu komt of volgend jaar - ik zou dat liever nu hebben maar dat is persoonlijk.
Je kunt juridische hulp inschakelen als je dat prettig vindt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Dec 2018 10:06

Re: Werk & studie biechttopic

Ik wil dit niet onder m'n eigen naam hebben, maar ik wil wel even wat kwijt/advies vragen.

Ik werk al ruim 10 jaar bij hetzelfde bedrijf. Hele fijne werkgever, vast contract, salaris is niet heel hoog maar zeker niet slecht, leuk team, kantoorbaan/functie wat ik echt leuk vind om te doen etc. etc. Ik kan thuis werken en ik heb echt wel hart voor het bedrijf. Werk vaak 's avonds nog even aan iets en dat vind ik ook niet echt erg. Al heb ik het op het moment wel echt zo druk dat ik ook gezegd heb dat het niet allemaal lukt.
Maar ik zit een beetje vastgeroest ofzo. Ik kwam laatst via Facebook of Twitter vacatures tegen bij onze gemeente. Gewoon allemaal verschillende en niet echt aansluitend bij wat ik kan/doe, maar het was toch leuk om eens even te kijken. En toen zag ik de arbeidsvoorwaarden en het salaris en viel ik zowat van m'n stoel.
Sindsdien spookt het wel eens door m'n hoofd om een andere baan te zoeken, maar ik 'durf' niet. Ik heb enorme faalangst en ik merk echt dat dat o.a. me tegenhoudt. Het lijkt me zo leuk om ergens fris te beginnen, nieuwe collega's en een hoger salaris terwijl ik minder uren maak, maar aan de andere kant lijkt het me dus ook vreselijk. Alles opnieuw leren, al die nieuwe mensen, geen zekerheid meer. En, ook niet geheel onbelangrijk; Ik heb geen MBO diploma (en hoger dus ook niet).
Mijn vriend zegt dat ik best om me heen kan kijken en bijvoorbeeld eens kan gaan solliciteren, omdat het ook goed zou zijn voor mijn zelfvertrouwen, maar ik geef ook zoveel om het bedrijf waar ik nu werk dat alleen het idee om weg te gaan me al een knoop in m'n maag bezorgd.
Ik zie hier op het forum dames met kinderen (wij hebben 1 kind) ook soms 'zomaar' van baan veranderen of ergens anders solliciteren. Hoe beslis je zoiets? Ik merk dat ik heel erg dat ik maar in die veilige haven blijf liggen ook omdat ik niet na een periodiek contract op straat wil staan en noodgedwongen bij de McDonald's aan het werk moet.
Warrig verhaal sorry, maar zo gaat het ook in mijn hoofd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Dec 2018 12:44

Re: Werk & studie biechttopic

Dat je geen papieren kan jou inderdaad tegen houden, maar er zijn genoeg werkgevers die ervaring belangrijker vinden. Als je duidelijk omschrijft wat je hebt geleerd en begedragen (bijv zaken verbeterd) in je huidige functie maak je echt wel een kans.

Wel denk ik dat je wellicht onder aan de salarisschaal zal beginnen ivm andere niet geheel aansluitbare functie. Tevens ben ik al jaren van mening dat het MBO of lager bij de overheid (gemeentes) veels te veel verdiend dan vergelijkbare functies in het bedrijfsleven. Het is dat ik een HBO-diploma en functie heb, maar als ik lager had dan was ik net zolang gaan solliciteren tot dat ik een ambtenaarsfunctie had.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Dec 2018 13:40

Re: Werk & studie biechttopic

Fred schreef:Klopt, het verbaast mij altijd hoe slecht HR mensen dat in de gaten hebben. Ook al bedrijven meegemaakt die geen rekening houden met 23 maanden ipv 24 maanden (2 jaar), want bij 2 jaar in dienst ben je als werkgever wel verplicht een transitievergoeding te betalen ook al verleng je het contract niet een bij 23 maanden hoef je dat niet te doen.

Ik zie het merendeel van de HR-mensen dan ook mensen die zich slecht inlezen in de loonregels.


Dat verbaasd mij dus ook! Want het is echt een groot bedrijf met misschien zelfs wel een voorbeeldfunctie hierin.
Precies, ook die transitievergoeding gaat vaak mis al is dat voor zo'n groot bedrijf niks, 2 x 1/3e meegeven...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Dec 2018 13:42

Re: Werk & studie biechttopic

Caulfield schreef:
Biechtje schreef:Nee heb geen rechtsbijstand.
Ik hoor hele wisselende verhalen wel of niet nu vertellen. Hoor ook dat ze dan juist een vaststellingsovereenkomst kunnen gaan opstellen...... vandaar dat ik echt niet weet waar ik goed aan doeps.


Ze kunnen wel een vso opstellen maar die hoef jij niet te tekenen.
Het is denk ik maar net wat je wil. In jouw situatie zou ik het gesprek nu aangaan, vanwege de relatie en omdat ik zou willen weten hoe mijn werkgever er in staat. Jij hebt gewoon je vaste contract, als ze van je af willen mogen ze een voorstel doen. Of dat nou nu komt of volgend jaar - ik zou dat liever nu hebben maar dat is persoonlijk.
Je kunt juridische hulp inschakelen als je dat prettig vindt.


Tja ik kan wel niet willen tekenen maar als ze van me af willen...
Het wordt denk ik een raar gesprek want manager geeft aan dat ie me graag vast in dienst zou willen nemen, maar dat dat echt echt echt niet gaat lukken. Ehhhhhh... Verrassing, ik ben al in vaste dienst.
Maar hoe gaat ie reageren? Foutje bedankt, welkom of foutje bedankt hoe ga ik (HR) dit recht zetten..
Wat ik wil? Ik wil een vast dienstverband! Maar het liefst wel op een leuke manier. En vandaar hier ook deze vragen, ik wil wel zeker weten dat ik goed zit!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Dec 2018 20:01

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:
Caulfield schreef:
Biechtje schreef:Nee heb geen rechtsbijstand.
Ik hoor hele wisselende verhalen wel of niet nu vertellen. Hoor ook dat ze dan juist een vaststellingsovereenkomst kunnen gaan opstellen...... vandaar dat ik echt niet weet waar ik goed aan doeps.


Ze kunnen wel een vso opstellen maar die hoef jij niet te tekenen.
Het is denk ik maar net wat je wil. In jouw situatie zou ik het gesprek nu aangaan, vanwege de relatie en omdat ik zou willen weten hoe mijn werkgever er in staat. Jij hebt gewoon je vaste contract, als ze van je af willen mogen ze een voorstel doen. Of dat nou nu komt of volgend jaar - ik zou dat liever nu hebben maar dat is persoonlijk.
Je kunt juridische hulp inschakelen als je dat prettig vindt.


Tja ik kan wel niet willen tekenen maar als ze van me af willen...
Het wordt denk ik een raar gesprek want manager geeft aan dat ie me graag vast in dienst zou willen nemen, maar dat dat echt echt echt niet gaat lukken. Ehhhhhh... Verrassing, ik ben al in vaste dienst.
Maar hoe gaat ie reageren? Foutje bedankt, welkom of foutje bedankt hoe ga ik (HR) dit recht zetten..
Wat ik wil? Ik wil een vast dienstverband! Maar het liefst wel op een leuke manier. En vandaar hier ook deze vragen, ik wil wel zeker weten dat ik goed zit!


Ze kunnen echt niet zomaar van je af hoor als je een vast dienstverband hebt. Als jij daar niet aan mee werkt moeten ze toestemming van het Uwv of de kantonrechter hebben. Maar jij zal wel degene moeten zijn die aantoont dat van rechtswege sprake is geworden van een vaste aanstelling als je wergever dit niet accepteert. Ik zou het wel voor afloop van je contract ter sprake brengen. Zo geef je je werkgever ook gelegenheid dit te onderzoeken en drijf je het m.i. minder op de spits. Zeker als je manager zegt je te willen behouden zou ik het zo spelen. Dan geef je hem/haar ook wat in handen tegenover de directie of het bestuur.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Dec 2018 09:37

Re: Werk & studie biechttopic

Luisa schreef:
Biechtje schreef:
Caulfield schreef:
Ze kunnen wel een vso opstellen maar die hoef jij niet te tekenen.
Het is denk ik maar net wat je wil. In jouw situatie zou ik het gesprek nu aangaan, vanwege de relatie en omdat ik zou willen weten hoe mijn werkgever er in staat. Jij hebt gewoon je vaste contract, als ze van je af willen mogen ze een voorstel doen. Of dat nou nu komt of volgend jaar - ik zou dat liever nu hebben maar dat is persoonlijk.
Je kunt juridische hulp inschakelen als je dat prettig vindt.


Tja ik kan wel niet willen tekenen maar als ze van me af willen...
Het wordt denk ik een raar gesprek want manager geeft aan dat ie me graag vast in dienst zou willen nemen, maar dat dat echt echt echt niet gaat lukken. Ehhhhhh... Verrassing, ik ben al in vaste dienst.
Maar hoe gaat ie reageren? Foutje bedankt, welkom of foutje bedankt hoe ga ik (HR) dit recht zetten..
Wat ik wil? Ik wil een vast dienstverband! Maar het liefst wel op een leuke manier. En vandaar hier ook deze vragen, ik wil wel zeker weten dat ik goed zit!


Ze kunnen echt niet zomaar van je af hoor als je een vast dienstverband hebt. Als jij daar niet aan mee werkt moeten ze toestemming van het Uwv of de kantonrechter hebben. Maar jij zal wel degene moeten zijn die aantoont dat van rechtswege sprake is geworden van een vaste aanstelling als je wergever dit niet accepteert. Ik zou het wel voor afloop van je contract ter sprake brengen. Zo geef je je werkgever ook gelegenheid dit te onderzoeken en drijf je het m.i. minder op de spits. Zeker als je manager zegt je te willen behouden zou ik het zo spelen. Dan geef je hem/haar ook wat in handen tegenover de directie of het bestuur.


Wat als één van die twee nou juist de betreffende werkgever is?
<<

Anoniem284

Bericht 28 Dec 2018 12:07

Re: Werk & studie biechttopic

Die moeten ook de regels volgen. Wat raar dat als je een dergelijke werkgever hebt, deze niet op de hoogte is van hoe het zit?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Dec 2018 12:53

Re: Werk & studie biechttopic

Je zou inderdaad verwachten dat juist zij niet zo'n fout zouden maken... Maar dus wel. Ik ben het nu echt al maanden aan het uitzoeken en het klopt gewoon, ik heb een vast contract. Ben alleen zo bang voor de reactie van mijn manager.
Ik moet 7 januari weer werken, dus dan ga ik een gesprek inplannen met hem.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Dec 2018 16:03

Re: Werk & studie biechttopic

Laat het een wijze les voor ze zijn dat ze het anders moeten gaan doen qua contracten etc. Ik ben wel benieuwd naar de reactie. Houd je ons op de hoogte?
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 28 Dec 2018 16:07

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het direct aankaarten. En anders naar je rechtsbijstandsverzekering met clausule werk, of naar een vakbond gaan als je daar lid can bent.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 28 Dec 2018 16:46

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:carriereswitch


Biechtje die een carrièreswitch overweegt... Ik heb het ook gedaan toen ik twee kleine kinderen had. Ik ben begonnen met een deeltijdopleiding via afstandsleren en via een stage een baan aangeboden gekregen. Inmiddels werk ik vier jaar in mijn nieuwe vakgebied en ik ben zo ontzettend blij dat ik de stap genomen heb. Ik heb hier veel meer doorgroeimogelijkheden, het werk is veel afwisselender en ik zit hier veel beter op mijn plek.

Wellicht is het voor jou ook een idee om te beginnen met een diploma te halen met bijvoorbeeld een deeltijdstudie of een opleiding via afstandsleren? Dat geeft de minste belasting op je gezin, kun je naast je huidige baan doen en je hebt rustig de kans om het werkveld te leren kennen.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Dec 2018 16:57

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Even een vraagje waar ik eigenlijk best vaak tegen aan loop en ik ben benieuwd of meer meiden dit herkennen en hoe ze daar mee om gaan.

Elke keer als ik van werkgever wissel en er een tijdje (lees ongeveer een jaar) werk heb ik het wel gezien. Ik ken dan meestal wel het kunstje (zeg maar alle programma's, procedures en werkzaamheden etc.) wel dat het daarna saai word.
Je zou zeggen, trek dan nieuwe interessante projecten naar je toe bij je werk. Echter aangezien dit het werk nauwelijks anders maakt/beïnvloed voegt dat nauwelijks iets toe. Het maakt daarbij overigens niet uit hoe de sfeer is en de collega's zijn. Ik vraag mij regelmatig af of dit normaal is en of andere dit herkennen. Gevolg is dat ik vrij vaak van werkgever wissel om te zien of het elders wel interessant blijft op lange termijn, maar dat blijkt dus steeds niet te zijn.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 31 Dec 2018 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Dec 2018 09:44

Re: Werk & studie biechttopic

Fred schreef:Laat het een wijze les voor ze zijn dat ze het anders moeten gaan doen qua contracten etc. Ik ben wel benieuwd naar de reactie. Houd je ons op de hoogte?


Dat neem ik ook wel aan ja, dat ze hier lering uit trekken. Nu is de WWZ nog van toepassing, binnenkort (2019/2020?) de WAB. Volgens mij komt het door dit soort veranderingen dat ze het niet meer weten en fouten gaan maken.

Ik laat weten hoe er gereageerd wordt over anderhalve week. Bedankt voor jullie berichten!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Jan 2019 08:38

Re: Werk & studie biechttopic

Hier het biechtje over het opvolgend werkgeverschap na eerst uitzendcontracten en toen tijdelijke contracten bij dezelfde werkgever:

Maandag met mijn werkgever gesproken, die zei eerlijk dat hij het niet wist, moest het laten uitzoeken door HR. Vanochtend terugkoppeling gehad: Ze hebben een clausule in de cao opgenomen waarin staat dat zij opvolgend werkgeverschap uitsluiten (hele wettekst, blabla). Dus ze tellen in mijn geval pas vanaf 01-07-2017 en dus mag ik tot 01-07-2019 blijven onder het derde tijdelijke contract en moet ik dan dus vast krijgen. En dat gaat dus waarschijnlijk niet gebeuren.
Gelijk gegoogeld en het schijnt te mogen, deze cao constructie.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2019 10:53

Re: Werk & studie biechttopic

Als je nu al weet dat het contract waarschijnlijk niet gaat worden omgezet zou ik iets anders zoeken (onder werktijd en een tandje minder hard werken). Ik heb ivm een aantal niet nette organisaties best schijt gekregen aan organisaties als ze over zulke zaken niet eerlijk/netjes zijn. Zo duurt het voor mij ook een tijdje dat ik mij helemaal geef en erg betrokken ben bij een organisatie. Kan gerust een aantal jaar overheen gaan, want mij vertrouwen richting en in werkgevers is vrij laag.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jan 2019 11:43

Re: Werk & studie biechttopic

Ze zijn toch juist wel eerlijk - biechtje weet precies wanneer haar contract stopt.
Die constructie ken ik trouwens niet. Zou het voor de zekerheid laten checken; het klinkt mij vreemd in de oren dat er een clausule kan worden opgenomen die de wet tegenspreekt. Maar wellicht kan dat, ik ben geen expert.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 09 Jan 2019 14:01

Re: Werk & studie biechttopic

Mm ik zou het wel even laten checken biechtje met tijdelijk contract. Het zou raar zijn als dat mag gezien dan alle bedrijven dergelijke clausules mogen opnemen in hun cao en dus de wet niet meer bepalend is. Dan mogen bedrijven hun eigen regels maken?

Buiten dat is het ook bijna onmogelijk tegen een bedrijf op te boksen. Ik zit zelf verwikkeld in een arbeidsconflict. En ondanks harde bewijzen die in mijn voordeel zijn, is het bedrijf zelfs overgegaan om papieren de vervalsen om zo hun gelijk te halen.
Wat ik daarmee wil zeggen, dat als het een gevecht erom gaat worden, of het je dat wel waard gaat zijn. Maar zo ver is het natuurlijk nog niet.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem284

Bericht 09 Jan 2019 15:24

Re: Werk & studie biechttopic

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Jan 2019 18:30

Re: Werk & studie biechttopic

Blutsj schreef:Mm ik zou het wel even laten checken biechtje met tijdelijk contract. Het zou raar zijn als dat mag gezien dan alle bedrijven dergelijke clausules mogen opnemen in hun cao en dus de wet niet meer bepalend is. Dan mogen bedrijven hun eigen regels maken?

Buiten dat is het ook bijna onmogelijk tegen een bedrijf op te boksen. Ik zit zelf verwikkeld in een arbeidsconflict. En ondanks harde bewijzen die in mijn voordeel zijn, is het bedrijf zelfs overgegaan om papieren de vervalsen om zo hun gelijk te halen.
Wat ik daarmee wil zeggen, dat als het een gevecht erom gaat worden, of het je dat wel waard gaat zijn. Maar zo ver is het natuurlijk nog niet.


Maar een CAO is niet de wet, het is een arbeidsovereenkomst. En ja bedrijven mogen zelf hun eigen regels bepalen, die zet je in een arbeidsovereenkomst en als werknemer ga je daarmee akkoord als je tekent. Als ze onder een CAO vallen moet het niet nadeliger zijn en natuurlijk zijn er een paar wetten waar ze zich aan moeten houden (zoals minimumleeftijd en minimumloon), maar verder kunnen ze er van alles in zetten zolang beide partijen akkoord zijn.

En ik vind ze inderdaad juist heel eerlijk. Ze hebben haar nooit de illusie gegeven al recht te hebben op een vastcontract en kondigen het ver van te voren aan dat ze die waarschijnlijk niet krijgt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Jan 2019 20:27

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb een andere baan sinds augustus. Daarvoor heb ik 10 jaar hetzelfde gedaan. 10 jaar lang vond ik het leuk, heb ik veel geleerd maar na 10 jaar had ik wel het gevoel dat ik zo'n beetje alles in die functie wel had gezien. Intern kwam er een nieuwe vacature, gesprek gehad (niet echt officieel sollicitatie) en ik mocht daar gaan werken. Overgang van ene functie naar andere functie is wat moeilijk verlopen omdat er voor mijn oude functie geen vervanger was dus ik zat een beetje twee dingen te doen. Toen heb ik week of 6 geleden de keuze gemaakt om echt te stoppen met oude functie omdat ik anders niet in mijn nieuwe functie kan komen. Lastige keuze, maar het moest.
En nu zit ik in mijn nieuwe functie, al wel een poosje maar nu natuurlijk week of 6 volledig. En ik kom er maar lastig in, mijn nieuwe collega's zijn aardig, maar tonen weinig belangstelling, ik leer ze zo niet echt kennen. Ik zoek hun wel op maar ze zijn allemaal druk(zeggen ze) dus ik merk dat ik ze ook weer minder op zoek en ze zoeken mij ook niet op. Ik had bij mijn oude functie een hele leuke klik met collega's was altijd gezellig en belangstellend.
Maar ik heb het ook gewoon niet druk nu, ook niet wat ik gewend ben. Mijn oude functie was echt druk, hard werken, dat vind ik prettig, ik hou wel van een beetje druk dan functioneer ik goed. Nu heb ik het niet druk.. ik stel alles uit omdat ik tijd zat heb..waar ik dan weer lamlendig van wordt.
Ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik weinig werk heb en dat ik graag meer wil doen. Steeds wordt gezegd dat komt echt wel, goed dat je het aangeeft. Dan lijkt er weer wat te komen en dan stopt dat toch weer voor het goed en wel is opgestart, dus weer niks te doen voor mij.

Vandaag weer een dag zonder afspraken.. aanstaande maandag weer een dag zonder afspraken (die plan ik van te voren op de dag zelf kan er niet ineens een afspraak komen) Ik wordt er zo moedeloos van... ga met wat tegenzin naar mijn werk. Het werk zelf als ik dan doe wat ik moet doen, vind ik leuk. Natuurlijk niet alles maar het grootste gedeelte vind ik het leuk.

Ik wil het gewoon even kwijt denk ik, tips zijn altijd welkom hoor. Ik weet wel dat ik niet terug wil naar mijn oude functie,ik wil echt nieuwe dingen leren en dat heb ik niet in mijn oude functie. Mijn familie zegt; je hebt de afgelopen 10 jaar zo hard gewerkt, pittige functie gehad en geniet even van wat meer rust in je functie, dus ook misschien wat meer rust meenemen in de thuissituatie.
Ik twijfel wat ik moet doen, hoe lang moet ik het nog de tijd geven.. tot de kerst? Wat als ik het dan nog niet druk heb of in mijn ogen niet druk genoeg? Of moet ik echt accepteren dat dit gewoon een rustiger functie is, maar goed hoe snel heb ik dat voor mezelf geaccepteerd? En hoe ga ik dat accepteren?

Ik vind het gewoon een lastige situatie maar ik wil gewoon wel met wat meer plezier naar mijn werk gaan.


We zijn nu 2 maand verder en er is weinig veranderd. Ik heb echt meer werk gevraagd maar het blijft moeilijk op gang komen en moeilijk met afspraken maken,dit ligt niet perse aan mij het is werk gerelateerd. Collega's hebben dit ook wel maar wel in mindere mate en zij hebben al veel werk dus een afspraak die bij hun niet door gaat is niet zo erg omdat ze dan wel andere dingen te doen hebben. En dat ontbreekt gewoon bij mij.

Vandaag gesprek met leidinggevende en blijkbaar zit het toch hoger dan ik dacht wat ik barstte gewoon in huilen uit. Was zo niet mijn bedoeling... het lucht ook niet echt op merk ik omdat we niet heel goed konden bedenken wat een oplossing zou zijn.

Ik heb mijn werkdagen al wat aangepast dat ik minder lange dagen maak dus minder uren per dag hoef te vullen. Verder aanpassen kan en wil ik niet.Ik probeer mijn collega's wat meer op te zoeken en ik heb met een aantal wel gedeeld waar ik tegen aan loop Ik denk dat functie op zich wel bij me past en dat ik het ook wel kan. Maar de zaken er om heen maken het lastig. Daarom wil ik niet opgeven ook omdat het een nieuwe functie voor me is wil ik ook gewoon wel echt een langere tijd dit werk doen, juist ook om er wat van te leren en de basis vaardigheden voor de functie te gaan beheersen.
Ik heb met mijn leidinggevend afgesproken over een maand weer een gesprek te hebben om te kijken hoe het er dan voorstaat.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 19 Jan 2019 14:51

Re: Werk & studie biechttopic

Ik werk nu ruim een halfjaar bij een bedrijf maar er is 1 collega.. weet niet zo goed wat ik ermee zal doen.

We zijn met een team en iedereen is gewoon "medewerker", heeft dat ook in zijn handtekening staan.
Bij die collega zag ik opeens dat hij heeft veranderd in "specialist". Is toch raar? Ik weet zeker dat hij geen promotie oid heeft gehad.
Ga wel nu aan leidinggevende vragen van: goh, ik zag dat naam collega nu specialist is,waarschijnlijk tijdens mijn vakantie gebeurd. Wat betekent dit nu voor het team, moeten we eerst haar hem gaan?
:smile:

Ook zn uren maakt hij niet, gaat vaak halfuur/3 kwartier eerder naar huis, meerdere keren per dag roken, vaak ook 20-30 min per keer. In totaal maak je dan echt stuk minder uren dan de rest van het team.
Ik merk ook gewoon bij mezelf dat ik steeds minder gemotiveerd ben door zulke dingen.
Heb weleens aangekaart bij leidinggevende over roken, maar dat is dan het beleid dat je mag roken.
Van die uren weet hij vaak niks af, omdat leidinggevende er vaak niet is. Is het dan aan ons om te gaan klikken?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers