Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Anoniem316

Bericht 12 Dec 2018 16:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Arlo schreef:Wat goed Dee! Ik zat in precies hetzelfde schuitje als jij zoals je weet, en bij mij was de clomid zoals bet er nu uitzien echt net dat zetje dat ik nodig had. Hopelijk gaat het bij jou net zo voorspoedig.


Ooohh is it you :) Wat leuk! Gefeliciteerd!

Ja, ik hoop het ook.. Hopelijk willen ze dat inderdaad wel doen en gaan ze niet lopen miepen over mijn overgewicht.. :12: We gaan het zien!
<<

Anoniem272

Bericht 12 Dec 2018 17:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oeh, nu ik hier toch toevallig meelees...

Mijn zusje is maandag gepromoveerd op een proefschrift over vrouwen met overgewicht die ongeveer zes jaar geleden zwanger wilden worden, wat na een jaar nog niet gelukt was, en toen in twee groepen zijn verdeeld: de ene groep kreeg meteen een behandeling (Clomid en zo nodig IUI, ICSI, IVF etc.) De andere helft moest eerst de leefstijl verbeteren en afvallen. Gesprekken met een leefstijlcoach, gezonder eten, meer bewegen.

De conclusie van dat onderzoek is dat beide groepen ongeveer even succesvol zwanger zijn geworden, maar bij de groep die eerst was afgevallen, het zwanger worden vaker op de natuurlijke manier lukte. Dus in een natuurlijke cyclus zonder hulp van het ziekenhuis.

Mijn zusje heeft uitgezocht of deze vrouwen zoveel jaar later verschillen in de eigen gezondheid laten zien, afhankelijk van in welke groep ze zaten, en de vrouwen die de leefstijlinterventie hebben gehad, zijn vandaag de dag nog steeds gezonder (qua hartconditie etc.)

Het grotere onderzoek waar dit een onderdeel van is, heet het WOMB onderzoek. Best interessant voor de dames hier misschien!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 12 Dec 2018 18:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gefeliciteerd Arlo! Wat fijn dat het zo snel raak is, ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.
Dee, ik hoop ook voor je dat de huisarts stappen wil ondernemen.
Filoria, bedankt voor het delen, ik ga het zeker eens lezen.

Hier nog geen positieve ovulatietest, maar ik denk mijn naderende eisprong te herkennen dus verwacht dat ik morgen een positieve test heb. Ben heel benieuwd. Heb vandaag nieuwe gehaald maar die laat ik mooi nog even dicht, hopelijk kunnen die terug!
<<

Anoniem316

Bericht 12 Dec 2018 22:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Filoria schreef:Oeh, nu ik hier toch toevallig meelees...

Mijn zusje is maandag gepromoveerd op een proefschrift over vrouwen met overgewicht die ongeveer zes jaar geleden zwanger wilden worden, wat na een jaar nog niet gelukt was, en toen in twee groepen zijn verdeeld: de ene groep kreeg meteen een behandeling (Clomid en zo nodig IUI, ICSI, IVF etc.) De andere helft moest eerst de leefstijl verbeteren en afvallen. Gesprekken met een leefstijlcoach, gezonder eten, meer bewegen.

De conclusie van dat onderzoek is dat beide groepen ongeveer even succesvol zwanger zijn geworden, maar bij de groep die eerst was afgevallen, het zwanger worden vaker op de natuurlijke manier lukte. Dus in een natuurlijke cyclus zonder hulp van het ziekenhuis.

Mijn zusje heeft uitgezocht of deze vrouwen zoveel jaar later verschillen in de eigen gezondheid laten zien, afhankelijk van in welke groep ze zaten, en de vrouwen die de leefstijlinterventie hebben gehad, zijn vandaag de dag nog steeds gezonder (qua hartconditie etc.)

Het grotere onderzoek waar dit een onderdeel van is, heet het WOMB onderzoek. Best interessant voor de dames hier misschien!


Ik twijfel er ook zeker niet aan of het invloed heeft op mijn cyclus. Dat is 100% een feit. Alleen werk ik hier al goed aan (maar wil dit niet te snel omdat ik het blijvend wil doen en niet wil crashen). Als ze gaan zeggen dat ik het nog langer moet gaan doen voordat ze me verder willen helpen, motiveert dat natuurlijk niet. Ik ben al zo lang goed bezig. Enige zetje wat ik graag wil is mijn cyclus wat meer op de rit krijgen (welke al verbeterd is in vergelijking met de cycli voordat ik zwanger werd van L). Maar we gaan zien wat ze doen. Komt vast goed.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Dec 2018 06:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Kan je dan niet alsnog een afspraak maken bij je eigen huisarts, als ze je niet doorstuurt?
Hier vanochtend een positieve ovulatietest :banaan: betekent ook dat mijn cyclus sowieso hetzelfde is als vorige maand dus dat is fijn.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 13 Dec 2018 10:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat goed Arlo, fijn dat de clomid bij jou ook goed lijkt te hebben geholpen, alvast een voorzichtige felicitatie. Hopelijk het begin van weer iets heel moois!
<<

Arlo

Bericht 13 Dec 2018 15:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Emma, veel plezier :^^:

Dee, bij mij werd wel gezegd dat dat iets was waar ik zelf nog aan kan werken, maar desalniettemin kreeg ik wel gewoon direct medicatie. Volgens mij zijn er wel ziekenhuizen die met een BMI grens werken, maar die grens ligt vrij hoog, wel bij 35 of zelfs 40 dacht ik.

Thanks Mouette!
<<

Anoniem316

Bericht 17 Dec 2018 18:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Klopt Arlo. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik ben er goed mee bezig, maar slank zal ik niet worden.
Deze week in huilen uitgebarsten nadat 2 naaste collega's waarmee ik tegelijk zwanger was, vertelden dat ze zwanger waren en een andere collega tegen mij zei dat ik nu ook moest. Bij de eerste mededeling kon ik me sterk houden maar toen dat 2e gezegd werd, werd het me te veel.
Zojuist afspraak gehad bij de huisarts en de verwijzing naar het ziekenhuis wordt geregeld. Dokter begreep ons volledig, heel fijn.
<<

Arlo

Bericht 17 Dec 2018 18:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach wat kunnen zulke opmerkingen binnenkomen hè! Naar hoor. Fijn om te lezen dat de huisarts een doorverwijzing gaat regelen, hopelijk heb je net zo’n kort traject als ik!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Dec 2018 18:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh Dee, dat is zo naar, knuffel voor jou :hug:
Ik had het pas ook bij de zoveelste aankondiging op mijn werk, ik kon echt niet meer stoppen met huilen. Iedereen was er wel echt van geschrokken want zo ben ik normaal helemaal niet maar ze houden er nu wel rekening mee.
Fijn dat je een doorverwijzing krijgt in ieder geval!

Ik moet nu dus wachten en daar ben ik niet zo goed in :laughcry:
Heb me voorgenomen volgende week zaterdag te testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Zou wel echt een supereinde van het rotste jaar ooit zijn!

Arlo hoe gaat het met jou?
<<

Arlo

Bericht 17 Dec 2018 18:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ohh dat wachten tot je kunt testen is echt zo naar. Ik heb het iets meer dan een week volgehouden. Gelukkig testte ik toen al positief, want het was natuurlijk heel dom om na zo’n korte periode al te testen. De ons dat je dan nog negatief test terwijl je wel zwanger bent is vrij groot. Succes Emma, ik duim voor je!

Hier gaat het redelijk. Ik voel me niet heel lekker, een beetje weeïg maar gelukkig niet enorm misselijk. Hopelijk komt dat ook niet deze keer. De testen lopen gelukkig mooi op en een digitale clearblue zei vandaag “zwanger 2-3” dus ik ben voor even weer gerustgesteld. Die eerste weken tot de echo vind ik zo zwaar. Die onzekerheid, killing gewoon.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Dec 2018 23:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Heb je nog getest Emma? Of doelde je op de 29e?

Hier hadden we al een brief van het ziekenhuis in de bus. Had zelf rekening gehouden met zo'n 2 maanden wachttijd maar we konden al in de 2e week van januari terecht! Heb het een weekje verplaatst omdat dat beter uit komt, maar echt super!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Dec 2018 11:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn Dee dat je al zo snel terecht kan!

Ik doelde op de 29ste, heb gisteren al een test gedaan maar die was uiteraard negatief, was veel te vroeg.
Ik had vorige week donderdag een positieve ovulatietest. Heb wel hele zere borsten en ben ontzettend moe dus ik hou hoop!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 23 Dec 2018 11:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Superspannend! Ik duim hoor.
Wat zou dat mooie afsluiter van het jaar zijn!
<<

Anoniem316

Bericht 23 Dec 2018 22:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Emma!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Dec 2018 22:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh spannend Emma. Ik hoop voor je dat je het jaar zo positief mag afsluiten, wat zou dat mooi zijn.
2012 & 2016
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Dec 2018 00:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedankt meiden :heart:
Dit wordt een lange week ben ik bang.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 25 Dec 2018 11:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vanochtend nog een test gedaan, negatief. Geduld is niet mijn sterkste punt :palm:
<<

Anoniem284

Bericht 25 Dec 2018 12:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat een ellende dat wachten, Emma. Hoop het zo voor je!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 30 Dec 2018 20:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Helaas toch ongesteld geworden :12:
Van de week ga ik even bellen naar de huisarts, even vragen hoe zij omgaan met doorverwijzen naar het ziekenhuis. Ik wil nu nog niet, maar niet dat ze dan over 3 maanden zeggen probeer het nog maar een half jaar.

Hoe gaat het met jou Dee?
<<

Arlo

Bericht 30 Dec 2018 20:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat balen Emma! Slim om toch langs de huisarts te gaan. Hopelijk is een doorverwijzing niet nodig en ben je snel zwanger.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 30 Dec 2018 23:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh wat rot Emma.
2012 & 2016
<<

Anoniem316

Bericht 31 Dec 2018 01:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat rot Emma! :( Ben benieuwd wat jouw huisarts zegt.

Wij zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en ik had verwacht dat het nog wel 2 maanden zou duren voordat we daar terecht konden, maar we kunnen over 2 weken al terecht. Ben erg benieuwd naar wat ze gaan doen. Ben er nu wel weer enigzins rustig onder merk ik. Wie weet levert dat wat op haha.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 31 Dec 2018 14:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fijn dat je al zo snel terecht kan! Nu we dit besloten hebben ben ik er ook wat rustiger onder, dus ik herken je gevoel :)
Hopelijk wordt 2019 een mooi jaar voor ons :thumbup:

Mijn zus heeft het de laatste tijd ineens ook steeds over kinderen, daar word ik wel een beetje onrustig van. Ik gun haar natuurlijk alles maar het lijkt me wel lastig als het dan bij ons nog steeds niet is gelukt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Dec 2018 14:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat verdrietig Emma. Ik snap dat van je zus hoor, krijg je het toch een beetje van op de heupen. Zou het het eerste kleinkind zijn voor je ouders?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot], MrsMath