Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:20

Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Voordat ik me morgen weer erger...vraag ik het alvast hier.

N is wat verkouden en nu heb ik een nieuw soort neusspray voor haar. Het is in feite gewoon zoutoplossing maar het systeem zorgt ervoor dat het verder in de neus komt ofzoiets.

Mogen ze dit geven op het dagverblijf?

Ikzelf geef wanneer ouders dit vragen ook gewoon neusspray, oogdruppels etc maar aangezien ze daar nogal moeilijk doen over 'medicijnen'... denk ik ik vraag het alvast hier.. scheelt morgen weer ergernis.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Sep 2013 21:23

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier moet ik zelfs voor neusdruppels een verklaring tekenen.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:25

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Mmm serieus? Ik kan het zo 123 ook niet vinden in hun reglement.
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 04 Sep 2013 21:28

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Ayla schreef:Hier moet ik zelfs voor neusdruppels een verklaring tekenen.

Dat is hier ook zo
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:30

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Nou ja een verklaring wil ik wel tekenen. Maar ze geven bijv R niet zijn ventolin omdat ze geen medicijnen mogen geven.... Hij heeft dat lang niet altijd nodig maar als het morgen idd zo warm wordt...
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 04 Sep 2013 21:31

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Wat doen ze dan als hij benauwd word?
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:33

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Koekiemonster schreef:Wat doen ze dan als hij benauwd word?



Dat was ook mijn punt. Ze doen dan dus niets... nou lekker dus..Ik heb gezegd dat ze mij dan maar moeten bellen en dat ik dan op school wel regel dat ik heen en weer kan komen, of dat ze hem meenemen naar onze school wanneer ze kinderen komen halen. Er zitten namelijk kinderen van mijn school op die opvang...

Gelukkig is dat tot nu toe nog niet voorgekomen.
<<

Anoniem87

Bericht 04 Sep 2013 21:35

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Huh echt, geven ze geen medicatie op een kdv? Wat dan bij een kind met medicIjnen, antibiotica ofzo? Moet dan een ouder komen om het te geven? Verbaast me echt dit..
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 04 Sep 2013 21:42

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Printje schreef:
Koekiemonster schreef:Wat doen ze dan als hij benauwd word?



Dat was ook mijn punt. Ze doen dan dus niets... nou lekker dus..Ik heb gezegd dat ze mij dan maar moeten bellen en dat ik dan op school wel regel dat ik heen en weer kan komen, of dat ze hem meenemen naar onze school wanneer ze kinderen komen halen. Er zitten namelijk kinderen van mijn school op die opvang...

Gelukkig is dat tot nu toe nog niet voorgekomen.

Vind dit wel apart hoor dat ze dan niets doen.... Nu begrijp ik dat jij in dezelfde woonplaats werkt als het kdv maar wat als je als ouders dan minimaal n 1 uur reistijd hebt. Nou ja gelukkig is het niet voorgekomen inderdaad
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:43

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Elin_ schreef:Huh echt, geven ze geen medicatie op een kdv? Wat dan bij een kind met medicIjnen, antibiotica ofzo? Moet dan een ouder komen om het te geven? Verbaast me echt dit..



Het is dus echt waar helaas.. ze geven het niet. Ik stond ook echt verbaasd. Misschien wel met een medische verklaring ofzo geen idee maar anders geven ze het dus niet.

Koekiemonster; ik heb geen idee hoe ze het anders zouden oplossen..
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Sep 2013 21:46

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier moet je iets tekenen als je kind medicatie nódig heeft.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:48

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Happydobby schreef:Hier moet je iets tekenen als je kind medicatie nódig heeft.



Het probleem is dus dat R in dit geval het alleen nodig heeft wanneer hij benauwd is. Dat kan ik vantevoren niet zeggen natuurlijk.
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 21:48

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Zoutoplossing mogen wij wel geven, geen probleem. Overigens mogen wij alle medicatie wel geven. Zelfzorg sowieso, maar andere medicatie op doktersrecept ook gewoon. Tenzij er natuurlijk verpleegkundige handelingen hij komen kijken. Wel moet voor alle medicatie getekend worden, zodat ouders op papier hebben staan dat ze de verantwoordelijkheid uit handen geven.

Overigens is paracetamol ook een zelfzorgmedicijn, maar die mogen we dan niet geven. Tenzij op doktersrecept.
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 21:49

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Printje schreef:
Happydobby schreef:Hier moet je iets tekenen als je kind medicatie nódig heeft.



Het probleem is dus dat R in dit geval het alleen nodig heeft wanneer hij benauwd is. Dat kan ik vantevoren niet zeggen natuurlijk.

Daar tekenen ouders bij ons ook voor, dan blijft dat formulier gewoon in het kinddossier zitten. Één keer tekenen is dan voldoende.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:50

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Ik hoopte al dat je zou reageren Maple, kunnen mijn kinderen niet bij jou terecht haha. Meteen een zorg minder voor mij.
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 21:51

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Oh, met liefde hoor! Plek zat hier! Ik heb alleen geen breng- en haalservice, dus je zult zelf op en neer moeten rijden ;)
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 05 Sep 2013 06:09

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier mag/doen ze het niet. Alleen als de dokter het voorschijft doen ze het.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Sep 2013 06:18

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier moeten ouders ook even een handtekening zetten en dan geven wij op zich alle medicijnen. We hebben zelfs een epipen voor een bepaald kind. Want ja als we dan eerst de ouders moeten bellen dan is het al te laat...
Vind het maar kul dat ze geen medicijnen willen geven, arm kind als hij benauwd word.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 05 Sep 2013 06:42

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

eens met Sarah key, hebben dezelfde situatie. wij mogen ook alles geven, alleen zetpillen doen wij weer niet aan, wanneer ze koortsverlagend moeten werken voor een kind. dat heeft er mee te maken dat wij niet een heel ziek kind in de gaten kunnen houden in een volle groep. en zieke kinderen horen gewoon thuis. wanneer zetpillen op doktersrecept gegeven moeten worden tegen de pijn na bijv een operatie dan mag het weer wel.

vreemd beleid hoor printje bij jullie... :?
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem7

Bericht 05 Sep 2013 06:53

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Ik hoor wel meer rare dingen over dat kdv van jouw kids, Printje. Voor mij zou het inmiddels reden genoeg zijn om m'n kids eraf te halen...
<<

Anoniem133

Bericht 05 Sep 2013 07:16

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Op het kdv van mijn kinderen moet er dan een soort verklaring ondertekend worden. Maar een puffer mogen ze gewoon geven. Zou wat zijn als ze mij daarvoor eerst moeten bellen, dan moet ik eerst regelen dat er iemand anders voor de klas staat, en 20 min heen en 20 min terug gaan rijden om mijn kind een pufje te geven. Dat zou voor mij echt een reden zijn om een ander kdv te zoeken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Sep 2013 07:22

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Ik heb er voor getekend dat ze ook pcm mogen geven, alleen heb ik er wel bij laten zetten dat ze eerst overleggen met mij. Hij kan wel verhoging/koorts hebben, maar dat betekend niet altijd dat hij pcm hoeft. Vaak geven ze het als ze moeten rekken totdat pa of ma er is (ik heb dus een uur reistijd en kan niet op stel en sprong weg).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 05 Sep 2013 07:54

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

printje welke medicijnen mogen ze dan wel geven op het kdv waar jou kinderen zitten?
ik bedoel ventolin word voorgeschreven door een dokter en niet voor de grap.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 05 Sep 2013 07:55

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Printje schreef:
Happydobby schreef:Hier moet je iets tekenen als je kind medicatie nódig heeft.



Het probleem is dus dat R in dit geval het alleen nodig heeft wanneer hij benauwd is. Dat kan ik vantevoren niet zeggen natuurlijk.

maar een algemene verklaring dat ze bij benauwdheid moeten puffen is toch duidelijk genoeg zou ik zeggen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Sep 2013 07:59

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier geven ze dat gewoon. Ook een zetpil geven ze na telefonisch overleg. Je moet wel een verklaring invullen, dat moest ik zelfs voor zijn eczeem creme.
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers