Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Nov 2013 20:20

Re: Zorgverzekering

Bij mij liep ie inderdaad ook vast.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Nov 2013 20:29

Re: Zorgverzekering

SunnyFlower schreef:Ik wilde net op independer gaan kijken, maar heb al meerdere keren een foutmelding gekregen :(

Krijg dit bericht, dus later nog een keer proberen:

Oeps... er gaat wat fout

Beste bezoeker,

Helaas kunnen onze servers je verzoek momenteel niet verwerken. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de grote drukte op de site, maar er kan ook een tijdelijk technisch probleem zijn opgetreden.


Volgens mij zijn nog niet alle premies bekent, dus heeft op independer kijken ook nog niet heel veel nut ,
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:07

Bericht 12 Nov 2013 21:37

Re: Zorgverzekering

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 13:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Nov 2013 22:18

Re: Zorgverzekering

Misschien weet 1 van jullie het antwoord, ik kan het zo snel niet vinden (in ieder geval niet zo duidelijk zodat ik het snap)

Als je het eigen risico verhoogd, bijv op het hoogst dan scheelt dat in de maandelijkse premiekosten. Ik begrijp op de website van izz (weet niet of dit ook voor andere verzekeraars zo geldt) dat eigen risico alleen geldt op de basisverzekering. Stel ik verzeker me aanvullend voor fysio en tandheelkunde, moet ik daar dan nog een eigen risico op betalen?
Ik denk van niet (in hoeverre ik het begrijp) maar ik weet het niet zeker. Iemand van jullie dit dit weet?
<<

Anoniem122

Bericht 12 Nov 2013 22:21

Re: Zorgverzekering

Nee alleen op de dingen uit de basisverzekering waar het eigen risico voor geldt. (Dus bezoekjes aan de huisarts vallen hier niet onder)
<<

Anoniem286

Bericht 12 Nov 2013 22:27

Re: Zorgverzekering

ok fijn, bedankt!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 12 Nov 2013 22:38

Re: Zorgverzekering

Bah ik zit me al de hele dag te buigen over zorgverzekeringen en ik word er bloedchagrijnig van. Het punt is dat ik veel fysio nodig heb omdat ik een chronische aandoening heb die sinds 2 jaar niet meer op dé lijst van chronische aandoeningen staat. Tot nu toe had ik niets met deze bezuinigingen te maken omdat ik door diverse operaties nog 'extra' chronische machtigingen heb gekregen maar dat loopt nu af dus per januari 2014 moet ik er ook aan geloven.

Bah... :thumbdown:
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Nov 2013 23:03

Re: Zorgverzekering

Dat herken ik helemaal Sjaantje! Al ben ik niet op zoek voor mezelf, maar voor iemand anders.

Ik heb tot nu toe bij CZ gekeken en die komt wel duur uit (rond 125 euro p.m.) en FBTO (102 euro p.m.), maar die van FBTO twijfel diegene wel aan alle regels e.d. voldoet.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 12 Nov 2013 23:13

Re: Zorgverzekering

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben, maar balen dat jij / jullie er ook mee te maken hebben.
Maar de bedragen die je noemt, zijn dat de bedragen voor de basisverzekering? Ik kom nu bij mijn huidige verzekering (VGZ) uit op totaal € 153,- per maand en het lijkt erop dat overstappen geen zin gaat hebben voor mij. Want óf ik word geweigerd voor een verzekering die onbeperkt fysio vergoedt, óf ik krijg minder fysio dan wat ik in mijn huidige pakket heb, óf ik moet inleveren op andere zaken waar ik vergoeding voor nodig heb. Leuk hoor, al die pakketten-op-maat... maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Overigens zat ik vanmiddag op Independer te zoeken en ik kreeg een melding zoiets als: 'Normaal geven wij een top 3 van verzekeraars die aan uw wensen voldoen maar dat is voor u niet mogelijk' :laughcry:
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Nov 2013 23:18

Re: Zorgverzekering

Nee, dat is met aanvullende verzekering en fysiotherapie vergoed tot 1000 euro. Maar, ik zoek voornamelijk op fysiotherapie en ik zie dat jij ook voor andere zaken vergoeding nodig hebt, dus mogelijk zijn deze twee verzekeringen ook niet passend bij jou.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 12 Nov 2013 23:24

Re: Zorgverzekering

Klopt, zowel CZ als FBTO vallen voor mij af, die geven beide hetzelfde of minder aan fysio als wat ik nu heb (€ 1000,- via een collectief) maar daarnaast vergoeden ze minder aan pedicure en/of huidtherapie wat voor mij toch ook wel twee grote kostenposten zijn.

Hopelijk vind je iets dat bij jouw situatie aansluit! Of nou ja, voor diegene voor wie je het uitzoekt, bedoel ik.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Nov 2013 23:38

Re: Zorgverzekering

CZ heeft idd 1000 euro voor fysio en iets van 385 euro voor voetzorg. Dat zijn ook de dingen waar ik naar aan het zoeken ben. Die van VGZ zal ik ook eens bekijken.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers