Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteit 2000s (decennium)

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Dec 2018 13:50

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Een soort ‘herken de hits’ gemixt met 30 seconds maken?
- Verdeel de groep in 2 teams (of meer), maak vooraf een groooote stapel met kaartjes waarop een nummer uit die tijd staat.
- Team 1 begint, zet een timer aan op 1 minuut. Eén iemand uit team 1 pakt een kaartje, zingt zo snel en goed mogelijk een fragment en de rest van team 1 raadt het nummer. Zodra het goed geraden is mag de volgende uit team 1 een kaartje pakken en zingen.
- speel de ronde uit tot de minuut voorbij is
- team 2 is aan de beurt

Etc.
Aan het einde van een paar rondes tel je het aantal kaartjes dat ieder team gewonnen heeft. Je hebt bij dit spel wel een scheidsrechter nodig en iemand die de klok in de gaten houdt.
Mijn ervaring is dat mensen in het begin wat huiverig zijn om te zingen maar zodra de spanning van de tijdsdruk toeneemt laat je de angst om te zingen wel los.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Dec 2018 15:33

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Ik zou een popquiz over de zeroes doen, of zoiets als UN zegt bijvoorbeeld. Of 'raad het intro'.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Dec 2018 15:46

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Ja, wij hadden echt een zelfgemaakt spelbord, maar je kan volgens mij ook rustig een spelbord van een bestaand spel gebruiken.

Wat ook leuk is: quizvragen stellen en een bom doorgeven, zoals in Ik Hou Van Holland. Je kunt een bom-app downloaden op de iPad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Dec 2018 22:26

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Ik vind Exo's idee leuk!
Misschien is het idee al gegeven maar je kunt wellicht ook nummers uit de zero's draaien en dat men de artiest moet raden?
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers