Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo jammer weer!

<<

Anoniem250

Bericht 18 Dec 2018 16:13

Re: Zo jammer weer!

Ik ben geen therapeut hoor. Maar als je iets voor elkaar wil krijgen bij wie dan ook moet je anders communiceren. Het enige wat jij voor elkaar wil krijgen is jouw oordeel geven over een situatie. En je weet dat jouw argumentatie toch sterker is. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind het naar dat je het doet. Vooral de zin dat je zou willen dat je haar problemen zou hebben. Het siert je niet. En je krijgt met jouw manier van oordelen/reageren ook niet voor elkaar dat ze anders naar zaken gaat kijken.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Dec 2018 16:27

Re: Zo jammer weer!

Stel dat iemand mij meermaals op dit forum heeft aangevallen, dan begrijp ik al helemaal niet waarom ik de behoefte zou voelen op die ander te reageren. Dat lijkt me nogal een vreemde neiging en ik vind het überhaupt een keus of je op mensen reageert, waarvan je weet dat je vaak 180 graden anders denkt/handelt. Het komt op mij vrij denigrerend over dat cbl zo vaak de les wordt gelezen, terwijl je ook prima kunt besluiten niet in topics te reageren waarin je het duidelijk oneens bent met haar.

En eerlijk gezegd gaat het er bij mij niet in dat er zogezegd gereageerd wordt uit goede intenties en in dezelfde post volgt er een opmerking waaruit blijkt dat wat er onder je schoenzool kleeft interessanter is om je druk over te maken dan waar cbl zich druk om maakt. Ik geloof er niets van dat de topics van cbl leeg zullen blijven als de afzeikreacties wegblijven. Ook dat bewijst dit topic; Geel en UN gaven bijvoorbeeld mooie, helpende reacties.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Dec 2018 21:00

Re: Zo jammer weer!

Wat ik wel naar vind is dat we hier een discussie over de rug van CBL voeren. Daar doe ik aan mee natuurlijk maar DAT vind ik vooral vervelend in dit topic. Ik voel me nogmaals niet aangesproken dat ik niet respectvol ben naar jou CBL, als ik dat wel was, dan excuses. Oprecht. Het lijkt me gewoon zo moeilijk als je je zo druk maakt over, in mijn ogen, kleine dingen. Ik hoop niet dat je weggaat, dat was mijn intentie absoluut niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Dec 2018 21:28

Re: Zo jammer weer!

Marsy31 schreef:Wat ik wel naar vind is dat we hier een discussie over de rug van CBL voeren. Daar doe ik aan mee natuurlijk maar DAT vind ik vooral vervelend in dit topic. Ik voel me nogmaals niet aangesproken dat ik niet respectvol ben naar jou CBL, als ik dat wel was, dan excuses. Oprecht. Het lijkt me gewoon zo moeilijk als je je zo druk maakt over, in mijn ogen, kleine dingen. Ik hoop niet dat je weggaat, dat was mijn intentie absoluut niet.


Nee hoor het is niet over mijn rug althans niet echt. Ik lees alles en kan er eerlijk gezegd een beetje om lachen dat het nog door gaat terwijl ik al even niet meer gereageerd heb. Zoals ik altijd zeg (ondanks dat ik velen/de meeste reacties jammer vind) zeg wat je wilt dat is ook jou/jullie goed recht. Dat ik er vaak niks mee doe is weer mijn goed recht ;).
Ik ben nou eenmaal anders dan de gemiddelde persoon hier...........so be it!
Ik trek zeker niet alle reacties in twijfel die lijn recht tegenover me staan, want ik weet dus niet zeker of ik er wat van ga zeggen. Denk eigenlijk van niet dus jullie hebben me heus wel aan het denken gezet en echt niet alles sla ik altijd af dus hopelijk wordt daar ook eens aan gedacht.
Laat ik het erop houden dat mijn sz niet de slimste is qua onthouden met namen wat ze zegt en ooit gezegd heeft. Raar eigenlijk dat terwijl ze een redelijk goede baan heeft waarin communiceren net als bij de velen banen van belang is.

Het lijkt mij vooral slim niet te inhoudelijk op dingen in te gaan en vooral niet uitgebreid te antwoorden. Vraagt ze wat, dan antwoord ik, maar niet zoals vaak en ook wat ik hier vaak doe ala dagboek!
Overigens dat ik daarmee begon was sarcastisch naar mezelf bedoeld omdat dat hier wel eens gezegd is en ik kan er alleen maar om lachen vandaar. Ik weet dat we we haar en haar man soms nodig kunnen hebben. Door tegenstrijdig te doen is dat ook niet leuk naar mijn man toe. Toevallig had ik het er net met hem nog over. Hij begon weer dat ik nooit mee ga naar verjaardagen wat niet zo is, maar ik ga niet altijd mee. Als er op die dag voetbal is verkiest hij dat boven een verjaardag..............en terecht! Ze weten nl dondersgoed wanneer de wedstrijden zijn dus tja dat is een risico. Heb wel eens gevraagd waarom ze het niet vieren op zaterdagen, maar ze gaf geen antwoord. Dat herinnert mij eraan wat ik net zei dat ik dus ook niet perse hoef te antwoorden.
Mijn man vind dat ik mee hoor te gaan naar de verjaardagen en zei gister dat ik dit jaar helemaal niet mee ben geweest. Alleen zijn vaders verjaardag. Ik ben het niet verplicht en zij ook niet toen ik het nog vierde. Ook niet van die van mijn man en hij viert het wel. Zaterdag hebben we er weer een bij hun, maar ik vind het onzin aangezien we elkaar woensdag zien dus kunnen we het cadeau net zo goed dan geven.

Ik word het ook een beetje zat dat hij regelmatig zegt dat zij iets moois hebben. Hebben ze een nieuwe auto, dan is die geweldig etc. Ik zeg dan dat het wel meevalt en dat er mooiere zijn. Mijn schoonzus + gezin zijn nog niet zolang geleden verhuisd. Hij had geholpen en de tuin was zoooo groot! Toen ik daar was vond ik het meevallen. Nu hebben ze de tuin gedaan en het ziet er zo mooi uit. Heb foto's gezien, het is oke, maar vind het niet heel mooi ofzo. Niet mijn smaak! Snap zijn reacties daarin nooit zo goed. Als hij iets leuks/moois vind dat is oke, maar dat zegt niet dat ik hem gelijk moet geven. Ik herinner hem er altijd aan dat hij tevreden moet zijn met wat hij heeft, dak boven ons hoofd, elke dag zeker van eten, kleding en 1x pj op vakantie. Ik zeg hem dan altijd dat hij beter aan de mindere kan denken die niet zeker zijn van die dingen. Dat het helemaal niet zo geweldig is hoe zijn zus + gezin leeft. Het is gewoon het gemiddelde wat een werkend stel kan doen/uitgeven. Vind dat hij het vaak zo overdrijft.

Toen mijn schoonzus nog geen kids had was het leuker. We gingen regelmatig met zijn 4en uit eten of gingen bij hun eten, dan kookte mijn man en hielpen wij mee. Sinds ze kids hebben is het anders wat logisch is. Van mij hoeven die dingen niet meer en dus laat ik op mijn manier weten dat ik dat niet wil. Eigenlijk ipv wat zij ooit zei mbt kaarten sturen. Als ik in het bijzijn van zijn familie ben bvb op een verjaardag is het altijd ja, nee en amen van mij. Het wordt tijd dat ik ook eens mijn mening geef en het niet altijd eens hoef te zijn terwijl ik dat vaak niet ben.
Een keer met kerst wilde ik niet dat onze hond dicht bij de boom ging liggen omdat ik had gelezen dat naalden giftig zijn. Nee, dat was niet zo volgens haar man. Dan denk ik roep niet zomaar wat als je er geen verstand van hebt. Als hij dat weer zegt zeg ik dat hij niets moet zeggen als hij er niks vanaf weet en dat ik de site wel stuur zodat hij kan lezen dat je wel degelijk moet oppassen ook met hun kat dus.
Het komt regelmatig voor dat ik wat zeg en dat er gewoon overheen wordt gepraat alsof ik er niet ben. Men hoeft niet alleen te reageren als er wat gevraagd wordt en dus kunnen ze ook wel een reageren als ik wat te zeggen heb. Heb daar echt zo'n hekel aan zeg. Vaak zeg ik dan gewoon hallo ik zeg net wat en vaak zeg ik hetzelfde meerdere keren. Dan denk ik vinden jullie jezelf nou echt zo boeiend en is het niet belangrijk wat ik zeg? Anders had ik net zo goed niet mee kunnen gaan.



Mijn schoonouders heb ik inmiddels zo goed als geaccepteerd in hoe zij doen. Geen kaart sturen en niks regelen voor kerst. Oke jammer helaas niks aan te doen!
Wij zijn bijna elk jaar op vakantie tijdens mijn schoonmoeders verjaardag. Voorheen gingen we altijd ivm daarmee voor onze vakantie op bezoek, maar dit jaar en vorig jaar (dacht ik ook) ben ik niet geweest. Heb zoiets als we er niet zijn zie ik het nut er niet zo van in. We hebben het een keer zo geboekt dat we er wel bij waren. Voor volgend jaar had ik dat ook in gedachten en heb dat net tegen hem gezegd. Dat we wel later kunnen gaan (wat ik opzich al wilde en fijner vind) zodat we erbij zijn, is zij blij en kan ze iig niet zeggen dat we er nooit zijn :).
Ze zijn wel oke. Toen we net terug waren dit jaar kwam mijn schoonvader onverwachts langs en ik lag op bed. Mijn man kwam naar boven om te zeggen dat hij er was, maar dat hij wel zou zeggen dat ik sliep. Dat vond ik ook weer sneu omdat hij anders voor niks kwam ondanks dat het onaangekondigd was wat ik niet zo fijn vind. Dus heb tegen mijn man gezegd dat hij naar boven mocht komen ik lag tenslotte toch onder het dekbed met alleen een hempje en onderbroek dus hij zag niks.
Ik had van mijn schoonouders een kaart en een bloemstukje gehad.
Een paar weken later waren ze ergens geweest en belde of ze samen langs konden komen en dat vond ik prima. Nu waren ze er beide en hadden een plant meegenomen.
Nou lijkt het als men mij wat geeft dat ik het oke vind, maar hadden ze dat niet gedaan was het ook goed. Het gaat me om de belangstelling.
Van mijn schoonzus had ik ook wel een kaart verwacht ipv het geapp met mijn man en niet direct aan mij het vragen het gaat om mij! Ze is met sommige dingen niet bepaald slim. Zo kan ze geen eens kant en klare satesaus maken. Enige wat je moet doen is water erbij en roeren. Mijn man en ik verbaasde ons steeds over hoe het eruit zag, want het was alsof ze gewoon die pasta had opgewarmd en meer niet. Was net behangplaksel! Ze doet er amper water bij en dus heb ik het maar eens gedaan zodat iedereen normale saus had.
Mijn schoonouders wilde de eerste jaren toen ze in hun huis woonde niet gourmetten, maar sinds een aantal jaren wel.
Ik ga mijn schoonzus eens vragen waarom het niet bij hun kan, want zo kunnen ze beiden drinken. Bovendien lijkt het me handiger ivm de kids die al gauw moe zijn en wellicht naar bed willen (is vaker voorgekomen).
Ze zal vast en zeker zeggen dat het stinkt ed. Dan zeg ik gewoon keihard dus bij anderen mag het wel stinken omdat jij weigert het bij jou te houden! Gewoon ramen open, eventueel 's nachts ook en je ruikt amper wat. Niet zo zeiken!
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers