Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Termijnecho die niet klopt?

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Sep 2013 14:48

Termijnecho die niet klopt?

Ok, even een dilemma en ik benieuwd of iemand dit herkent.

Ik heb een regelmatige cyclus. Ik voel altijd PRECIES wanneer ik mijn eisprong heb. En niet omdat ik een steekje voel, maar omdat ik van het ene op het andere moment dubbelgevouwen van de pijn met kruik een uur plat moet liggen. Mijns insziens geen twijfel over wanneer mijn eisprong is.

Nu kwam ik dus 2 weken geleden bij de verloskundige. Ze had me bij de eerste echo met 8weken al een paar dagen opgeschoven naar voren, maar bij de 12weken echo, dus ineens een hele week naar voren. Ik dacht eerst- hmmm, gek, maar goed. Het zal wel, fijn om ineens die 12weken grens voorbij te zijn. Ze heeft ook echt meerdere keren gemeten.

Alleen nu denk ik even verder. Ik KAN gewoon niet een week langer zwanger zijn. Ik weet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad, en de datum die zij nu geven voor bevruchting is daar ver voor. Voor nu is dat niet erg, maar straks kom ik bij de 41 weken en dan vinden zij dat het genoeg geweest is, terwijl ik misschien een week minder kort ben... Een week aan het eind maakt toch wel degelijk verschil.

Ik wil dit de volgende keer wel echt aankaarten bij de vk, maar ben benieuwd wie dit ook heeft gehad?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Sep 2013 14:55

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ja, ik heb hetzelfde gehad. Ik zou bij mijn zoon een cyclus van 21 dagen gehad moeten hebben, terwijl dat normaal gesproken minimaal 28 dagen was. Ik heb ook mijn eisprong gevoeld op dag 14 (duidelijk gevoeld ook). Ik heb dit aangegeven bij de verloskundige, ik weet alleen niet meer wat zij ervan zei :? .... Volgens haar klopte de echo in ieder geval zeker.
<<

Anoniem33

Bericht 04 Sep 2013 14:56

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik heb het ook gehad... Reageer later even want sta op het punt weg te gaan. Mocht ik het vergeten, pm dan even!! Volgens mijn eigen berekening en aan de hand van mijn eisprong die ik ook altijd heel goed voel, was ik de vorige keer volgens eigen berekening 27juni uitgerekend en beviel pas 25juli.
<<

Anoniem25

Bericht 04 Sep 2013 15:00

Re: Termijnecho die niet klopt?

Heeft het niet te maken met dat je een snelle en een late innesteling kan hebben? Anders heb ik ook geen idee. Ik ben bij Luuk een paar dagen terug gezet, maar nu ik keer ovulatietesten heb gebruikt en een kortere LF bleek te hebben, kan dat ook wel goed kloppen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Sep 2013 15:02

Re: Termijnecho die niet klopt?

Aimee schreef:Heeft het niet te maken met dat je een snelle en een late innesteling kan hebben? Anders heb ik ook geen idee. Ik ben bij Luuk een paar dagen terug gezet, maar nu ik keer ovulatietesten heb gebruikt en een kortere LF bleek te hebben, kan dat ook wel goed kloppen.

Ja dat was het wat de verloskundige tegen me zei geloof ik!
<<

Anoniem73

Bericht 04 Sep 2013 15:40

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik heb ook zoiets gehad maar uiteindelijk klopte de echo wel. En anders gewoon je zorgen aangeven dan kunnen ze nog een echo maken en ff goed bekijken.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 04 Sep 2013 15:52

Re: Termijnecho die niet klopt?

De termijnecho is een hele betrouwbare echo. Het vruchtje wordt opgemeten en aan de hand daarvan word de uitgerekende datum bepaald. Alle foetussen groeien tot 15 weken even snel, dus het kan niet zo zijn dat de foetus eigenlijk een week jonger is.
Hoe dat dan precies zit jouw eisprong is dan idd wel vreemd, maar kan die pijn niet iets anders zijn?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Sep 2013 16:00

Re: Termijnecho die niet klopt?

ik ben bij de eerste ook een hele week vooruit gezet, cyclus van 27/28 normaal.
Deze zwangerschap was ik 3 dagen verder maar de gyn vond het niet nodig mij vooruit te zetten.
met de 20 weken echo liep dit kindje ook 3 dagen voor.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem272

Bericht 04 Sep 2013 16:02

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik ben ook een week vooruit gezet terwijl dit volgens mij niet kan kloppen. Bedenk je dat het allemaal niet zoveel uitmaakt: zo'n uitgerekende datum is leuk, maar je kindje kan ook drie weken eerder of twee weken later geboren worden. Schouders ophalen en genieten van je zwangerschap zou ik zeggen!
<<

Anoniem272

Bericht 04 Sep 2013 16:05

Re: Termijnecho die niet klopt?

Korte LF kan inderdaad de oorzaak zijn. Wees blij dat je een mooi kloppend hartje hebt en dat het kindje goed groeit, dat liever dan dat je achterloopt toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Sep 2013 16:07

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik zou zeggen, hou gewoon in je achterhoofd dat je in werkelijkheid een week minder ver zou kunnen zijn, dan word je ook niet teleurgesteld. Voordeel is dat ze je in elk geval niet heel lang door zullen laten lopen, als zij in de veronderstelling zijn dat je een week verder bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Sep 2013 16:09

Re: Termijnecho die niet klopt?

Filoria schreef:Ik ben ook een week vooruit gezet terwijl dit volgens mij niet kan kloppen. Bedenk je dat het allemaal niet zoveel uitmaakt: zo'n uitgerekende datum is leuk, maar je kindje kan ook drie weken eerder of twee weken later geboren worden. Schouders ophalen en genieten van je zwangerschap zou ik zeggen!


Normaal ben ik ook zo, en hoop die 40weken ook gewoon weer niet te halen (Bij L bevallen met 39+3 bevallen), maar in dit geval vind ik het wel gedegen uitmaken. Straks willen ze ukkepuk al halen 41 weken terwijl ik dan eigenlijk pas 40 ben... Ik laat de natuur in principe liever zijn werk gaan, en ben niet voor nodeloze ingrepen. En vorige keer was ik het ook niet dusdanig zat dat ik blij zou zijn met een week minder lang dikbuikie zijn :)

Ik weet zeker dat ik mijn eisprong gevoeld heb, kan echt niks anders zijn, is echt heel specifiek, heb ik elke maand. Dus als ik het goed begrijp zou het kunnen dat mijn eisprong klopt, maar snel ingenesteld is, waardoor de groei eerder begonnen is?

Want inderdaad groeien kinderen de eerste periode allemaal ongeveer even snel, dat zei mijn vk toen ook...

Ik vind het vaag
Afbeelding

Afbeelding
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 04 Sep 2013 16:54

Re: Termijnecho die niet klopt?

Tijdens de termijnecho van de jongste ben ik 5 dgn vooruit gezet. Dit terwijl ik soor klachten en ovulatietesren wist wanneer ik de eisprong gehad zou moeten hebbem. Tijdens alle echos verder in de zwangerschap klopten het termijn nauwkeurig aan dat van de termijnecho.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem286

Bericht 04 Sep 2013 17:17

Re: Termijnecho die niet klopt?

snoezel schreef:. Straks willen ze ukkepuk al halen 41 weken terwijl ik dan eigenlijk pas 40 ben... Ik laat de natuur in principe liever zijn werk gaan, en ben niet voor nodeloze ingrepen


Je bent nog altijd zelf de baas hè, als jij niet wilt dat ze ingrijpen, dan doen ze dat niet. Ze kunnen je adviseren maar het niet ineens halen. IK zou het naast je neer leggen en je er pas enigszins druk om maken als het zo ver is. Wie weet komt je kindje ruim op tijd en is er van 'halen' helemaal geen sprake.
<<

Anoniem255

Bericht 04 Sep 2013 17:30

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik had het juist anders. Ik had altijd, echt altijd, al jaaaaren een cyclus waar ik de klok op gelijk kon zetten.
En bij de eerste testte ik pas 2 weken later positief. En bij de termijnecho kwam dat er eigenlijk ook uit.
Ik zal het nooit weten natuurlijk maar toen mijn dochter geboren werd, had ze weinig tot geen huidsmeer meer en haar nageltjes waren al een stukje over haar vingertopjes gegroeid.

Als jij met 41 weken niet ingeleid wil worden (als dat van toepassing is) dan kun je dat ook gewoon aangeven toch? Als de baby dan nog lekker zit en het naar zijn/haar zin heeft is er ook niks aan de hand.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 04 Sep 2013 18:21

Re: Termijnecho die niet klopt?

Bij mij juist andersom. Ik ben 4 dagen terug gezet. Nu zou je zeggen dat ik een langere innesteling heb gehad. Niets is minder waar. 4 dagen na eisprong bloeding (innesteling dus) en 12 dagen na eisprong positief getest terwijl ik 2 dagen daarvoor nog een negatieve test had (hoezo ongeduldig hahaha). Ze blijven voet bij stuk houden dat hun termijnmeting klopt, maar dan zou ik 8 dagen na de eisprong dus al positief getest hebben en dat kan natuurlijk niet. Dat weten we allemaal. Bij de termijn bepaling tijdens de combinatietest kwam de groei overeen met 3 dagen langer zwanger, maar dat willen ze dus niet overnemen omdat het verschil niet meer dan een week is terwijl deze meting maar 1 dag verschil heeft met mijn cyclus.

Ik zie de bui dus al hangen dat ik straks al 42 weken ben en dan nog een paar dagen langer door moet lopen, omdat ik volgens hun meting nog geen 42 weken ben. Dan heb ik het liever andersom hoor hahaha.
Afbeelding
<<

Red

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 04 Sep 2013 18:49

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ja hadden wij ook. Werd bij elke echo een paar dagen en soms een week verder gezet. Als ik dan terug rekende had ik mijn eisprong tijdens mijn menstruatie. Klopte ook geen hout van (trouwens ik was eerst Rouge..wij kennen elkaar ;)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 05 Sep 2013 06:17

Re: Termijnecho die niet klopt?

Hey Red, gezellig!!! :D Zo grappig dat ik jou "gewoon" ken en bij toeval je hier langgggg geleden tegen kwam toen je foto plaatste in partnertopic... :D

En on topic: Het is ook niet dat ik er van wakker lig hoor, ik vroeg het me gewoon af hoe anderen dat gedaan hadden, het leek me stug dat ik de enige was. Ik ga het gewoon aangeven en dat ze dat in mijn dossier erbij zetten, zodat we als we zover komen we (vk in samenspraak met mij) er goed naar kunnen kijken wat we gaan doen en niet alleen kijken naar de termijn. Zoiets.

Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 05 Sep 2013 09:23

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik ben met Amé juist een week teruggezet, dat klopte voor mijn gevoel ook niet want dan had ik dus met 3 weken al positief getest.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Sep 2013 09:27

Re: Termijnecho die niet klopt?

Volgens mij gaan ze sowieso niet inleiden met 41 weken als alles nog helemaal goed is, dat doen ze pas voorbij de 42 weken. Als ze dan willen gaan inleiden kun je altijd nog bespreken dat je voor je gevoel minder ver bent en of ze het nog een paar dagen willen aanzien. Als de baby het nog gewoon goed doet dan zullen ze daar toch vast wel voor openstaan?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Sep 2013 09:38

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik ben ook bijna een week vooruit gezet terwijl het met de berekingen gewoon niet kon
<<

Anoniem 82

Bericht 05 Sep 2013 09:46

Re: Termijnecho die niet klopt?

Hier werd ik vorige keer een beetje heen en weer geslingerd qua dagen. Ene keer vooruit, volgende keer weer terug.. Steeds maar een paar dagen, maar dat vond ik ook wel vreemd omdat het echt een paar keer veranderde.

Ik zou in elk geval je zorgen alvast of tegen die tijd bespreken, ik mag hopen dat ze er zolang alles goed gaat rekening mee houden dat je niet te vroeg wilt worden ingeleid.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 05 Sep 2013 10:10

Re: Termijnecho die niet klopt?

Ik ben bij de jongste ook een week vooruit gezet, ik testte toen ook 6 dagen voor nod (cyclus van 28 dagen altijd)duidelijk positief! Dus dat klopte wel. Ik heb me eerlijk gezegd nooit druk gemaakt over het geen wat jij aangeeft. Niet eens bij stil gestaan eigenlijk.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 10:27

Re: Termijnecho die niet klopt?

Nee ik dus ook niet. Het zou ook wat zijn als elk kindje zich van minuut tot minuut hetzelfde zou ontwikkelen. We zijn mensen hoor, geen robots.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 05 Sep 2013 18:22

Re: Termijnecho die niet klopt?

Nou, het schijnt dus wel zo te zijn dat kinderen in de eerste weken allemaal bijna even hard groeien. In bepaalde weken ontwikkelen gewoon bepaalde delen van het lichaam. Schijnen weinig verschillen in te zitten.
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MrsMath, Olíve

cron