Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 19:05

Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Mijn zoontje is zo traag met boterhammen eten, we hebben al van alles geprobeerd, maar hij is minimaal 2 uur met zijn 2 boterhammen bezig. Heel irritant, vooral als hij sochtends naar de psz moet.
Sochtends krijgt hij dan 1 boterham, maar hij heeft de helft na een uur pas op....
Iemand een tip? pap ipv brood geven?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem103

Bericht 12 Nov 2013 19:09

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Als je echt snel moet zijn zou ik pap geven maar verder wel gewoon brood. Misschien een soort time timer kopen en op een half uur zetten zodat hij weet hoe lang hij heeft om te eten en daarna zijn bord wegzetten en kijken of hij dan sneller gaat eten. Eet hij ander eten wel sneller? Dat je zeker weet dat het niet iets lichamelijks is?
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 19:10

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Timer en dan steeds wat korter de tijd geven? 2 uur over een boterham doen is natuurlijk van de zotte.
Hier zitten ze ook wel eens een half uur te klooien, maar dat is ook wel de max.

Ik ben benieuwd, wat doet hij dan in de tussentijd? Dus als jij de boterham gesmeerd hebt, en hij die moet gaan eten?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 19:13

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ja,.ander eten eet hij wel normaal, avondeten ook wel lang, maar niet zo lang. We hebben al van alles geprobeerd.. We worden er zo moe van. Bord weghalen kan wel, maar vind het ook rot als hij dan maar 1 stukje heeft gegeten, hij is al zo ielig, dus echt missen kan hij het ook niet.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 19:15

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Tangerine, om zich heen kijken, praten, spelen met brood, heeel lang aan het kauwen.
Als ik.zijn brood aan het smeren ben is hij meestal aan het spelen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem103

Bericht 12 Nov 2013 19:17

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Vind hij het wel lekker? Anders kun je misschien eens ander brood proberen of ander beleg. Misschien gaat hij sneller eten als hij iets heeft wat hij lekkerder vindt. Of met brood met een net iets andere structuur.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 12 Nov 2013 19:19

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Vind hij het niet gewoon ontzettend vies? Dat hij tegen heug en meug zit te eten? Hoe eet hij een cracker? Of de dag beginnen met brinta ofzo?
Wel vervelend dat het zo lang duurt. Al zou ik persoonlijk niet zo lang blijven zitten.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 19:22

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ik zou dan inderdaad eens kijken of hij iets anders sneller eet. Fruit, pap, pannenkoekjes?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 12 Nov 2013 19:31

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Hier ook een trage broodeter, ik geef er maar 1 meer krijgt ze echt niet naar binnen. In de ochtend gewoon pap.
<<

Anoniem113

Bericht 12 Nov 2013 19:34

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Hier ook pap in de ochtend. Niet omdat hij brood traag eet maar omdat het wat beter vult en lekker warm is zo nu het buiten koud is.

En idd een cracker proberen of misschien een broodje roosteren of een tosti maken?.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 20:33

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ohja ik zal eens ander brood proberen en anders pap, we hebben alle beleg al geprobeerd.
Cracker gaat ook langzaam.
De eerste 2 jaar kreegt hij pap, maar mijn schoonouders en vriend vonden hem toen al te oud voor pap.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem166

Bericht 12 Nov 2013 20:51

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ik zou ook voor pap gaan dan. Te oud voor pap vind ik eigenlijk onzin, genoeg volwassenen die nog regelmatig de ochtend met pap beginnen.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 12 Nov 2013 21:21

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Herkenbaar. Bij ons geven we de oudste nu cornflakes, en dat gaat een stuk sneller.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 21:28

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Annemie schreef:Ohja ik zal eens ander brood proberen en anders pap, we hebben alle beleg al geprobeerd.
Cracker gaat ook langzaam.
De eerste 2 jaar kreegt hij pap, maar mijn schoonouders en vriend vonden hem toen al te oud voor pap.



Joh... er zijn twintigers, dertigers, 70 plussers die alle ochtend pap eten. Daar ben je nooit te oud voor.
Misschien werkt variërend eten ook goed? Dus nu niet alle ochtenden pap, maar afwisselend met brood en fruit bijvoorbeeld?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 12 Nov 2013 21:40

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ik vroeg me eigenlijk af hoe de structuur is van het brood dat je gebruikt, misschien is het wat taaiig voor hem? Of inderdaad, vindt hij het gewoon écht niet lekker. Pap vind ik ook een passend ontbijt, voor welke leeftijd ook.
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Nov 2013 21:55

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ik zelf krijg brood s ochtends echt niet weg. Ik eet dan meestal twee crackers of beschuitjes.
Heb ook een tijdje brints gegeten s ochtends.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 21:58

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Ik vind het ook onzin hoor dat hij geen pap zou kunnen eten.
Ik ga morgen eens kijken naar pap.
Hij krijgt nu volkorenbrood, ziet eruit als bruin brood, daarvoor kreeg hij altijd tarwe brood, maar dat was toen ook al geen succes.
Misschien idd eens gaan afwisselen. Maarja krentenbol is hij bijv. ook lang mee bezig.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 22:01

Re: Onze zoon eet zoooo traag boterhammen

Krentebollen inderdaad. Als ze hier na verloop van tijd weer heel erg beginnen te treuzelen, haal ik een zak krentebollen, vaan van die mini's waar 10 inzitten, elk 3 (ik ook) en dan ruzie om die laatste. Afwisseling is hier wel de truc. Net als met beleg.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985