Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk...

<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:55

Bericht 13 Dec 2018 22:04

Re: Zeg eens eerlijk...

Misoe schreef:Graag wil ik het schermgebruik aan banden leggen thuis, want soms loopt het echt de spuigaten uit.
De kinderen zijn dan ook zo verzonken in hun scherm, dat ze wel luisteren en ja zeggen, maar vervolgens duurt het zo lang voor ze in actie komen doordat ze nog het filmpje willen afkijken of het spel willen afmaken.
Nu wil ik dus eea in gaan perken. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen, wat de juiste stappen zijn en wat wel reëel is.
Om ze zo plomp verloren alles in 1x af te pakken vind ik ook wat te rigoureus. Zelf denk ik erover om een soort van tijd te geven aan ze, bijvoorbeeld 1 uur per dag, die ze zelf vrij mogen indelen. Maar hoe ik dat praktisch gezien bij ga houden weet ik niet.

Wij hebben op een gegeven moment de kinderen beide een eigen kookwekker gegeven. In overleg hebben we een gezamenlijk aantal minuten afgesproken; 90 per dag. Dit mogen ze zelf verdelen en indelen (tablet/tv). Moet wel zeggen dat ze voornamelijk in de weekenden bij ons zijn, anders is 90 minuten dagelijks misschien wat veel vinden wij. Ze zijn overigens 8 en bijna 10.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 14 Dec 2018 07:02

Re: Zeg eens eerlijk...

Hier een zandloper van 15 min. We hebben geen vast aantal keer dat ze mogen, alleen als ik kook meestal tv of i pad.

Maar als ze een keer “zomaar” willen zet ik de zandloper om gedoe om te stoppen te voorkomen
<<

Anoniem286

Bericht 14 Dec 2018 08:56

Re: Zeg eens eerlijk...

Hier wordt wel veel naar schermen gekeken; in de ochtend voor school altijd even een kwartiertje/half uurtje. Uit school/bso is ze meestal moe en wil ze even op de nintendo/iPad een spelletje doen, dat mag dan ook altijd wel, ook weer een half uurtje. Dat is de dagen dat ze naar de bso gaat. De andere dagen kijken we wel regelmatig een film met haar, ze is nogal van de Disney-films. In het weekend in de ochtend is ze meestal de halve ochtend wel bezig met een schermpje afwisselend met spelletjes op de iPad/ of bordspelletjes doen. We kijken vaak eerst een film, dan gaan we een spelletje doen en dan gaat ze nog even gamen bijv, zeker met dit weer nu. In de zomer is het wel heel anders trouwens, dan is ze veel meer buiten.

Op school kijken ze weleens een filmpje als ik haar moet geloven en op de bso ook weleens als het slecht weer is of bijv nu met kerst in aantocht een kerstfilm. Ik vind het prima; ik heb op zich niks tegen schermpjes zolang er een afwisseling is en ze zich zonder ook kan vermaken, Dat is gelukkig het geval, wil alleen niet dat er uren achtereen gekeken wordt of dat het de ‘ dagbesteding’ van de dag wordt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Dec 2018 14:10

Re: Zeg eens eerlijk...

Op de opvang kijken ze wel eens tablet, bij de gastouder na het ontbijt of avondeten even tv.
Ze hebben allebei thuis een eigen tablet, die gaan automatisch uit na 30 minuten gebruik en dat kan twee keer per dag.

Ik vind het geen probleem. Ze spelen genoeg.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron