Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat in te pakken?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Nov 2013 22:40

wat in te pakken?

Binnenkort ga ik 3 weken op vakantie naar een caribisch eiland. Het is daar tussen de 22 en 30 graden en kan lichtjes regenen (1 mm per dag). Hoeveel moet je van alles mee nemen? Ze raden aan om luchtige stoffen te dragen en dan in laagjes te combineren. Maar hoeveel korte broeken, lange broeken, jurkjes, rokjes, topjes ed moet je dan meenemen?
Ze rade aan om max 12 kilo mee te nemen. Ik ben amper begonnen met pakken en zit al bijna op 8 :nopompom:
<<

Anoniem119

Bericht 12 Nov 2013 00:19

Re: wat in te pakken?

Waarom raden ze 12 kilo aan? Wie is ze? Je koffer mag wel zwaarder zijn, neem ik aan? Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg je? 12 kilo is heel erg weinig, maar zomerkleding weegt gelukkig weinig. Ik zou zorgen voor twee vestjes, en verder gewoon lekkere luchtige kleding. Spijkerbroek kan je in het vliegtuig aan, dan hoef je geen tweede mee te nemen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Nov 2013 07:29

Re: wat in te pakken?

Ze is de reis organisatie, omdat we een rondreis maken is het niet handig als er steeds zo' n mega zware koffer in/op de bus geladen moet worden. Ik vlieg met KLM naar Cuba, dan weet jij vast hoeveel ik exact mee mag nemen :wink:
Zou 1 spijkerbroek genoeg zijn voor 3 weken?
<<

Anoniem122

Bericht 12 Nov 2013 09:00

Re: wat in te pakken?

Ik zou persoonlijk helemaal geen spijkerbroek mee nemen, veels te warm en als het regent, duurt het heel lang voordat hij weer is opgedroogd.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Nov 2013 10:47

Re: wat in te pakken?

Prosecco schreef:Ze is de reis organisatie, omdat we een rondreis maken is het niet handig als er steeds zo' n mega zware koffer in/op de bus geladen moet worden. Ik vlieg met KLM naar Cuba, dan weet jij vast hoeveel ik exact mee mag nemen :wink:
Zou 1 spijkerbroek genoeg zijn voor 3 weken?



Ja dan mag je gewoon 23 kilo meenemen. Maar als je een rondreis gaat maken, zou ik inderdaad slim inpakken. 12 kilo vind ik wel extreem weinig (je handbagage mag max 12 kilo wegen, even ter vergelijking), maar ik zou zeker een tas gebruiken ipv een koffer. Ik zou zelf daarbij als richtlijn maximaal 18 of 20 aanhouden, 12 vind ik echt heel weinig.
Ik zou zelf wel 1 spijkerbroek meenemen, althans, aantrekken, zodat je die bij je hebt. Of als je een linnen broek hebt, zoiets meenemen. Ik vind één lange broek toch altijd wel een must. Linnen is wel lekker luchtig, beter dan spijkerstof.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 12 Nov 2013 14:04

Re: wat in te pakken?

Ben zelf ook in Cuba geweest, dat was in januari en toen was ik 's avonds af en toe wel blij dat ik iets van lange mouwen bij me had (dun vestje of bolerootje of zo). Voor de rest veel rokjes, topjes en jurkjes gedragen. Zou denken dat 12 kilo wel genoeg zou moeten zijn, maar volgens mij doet geen enkele reisorganisatie moeilijk zolang je maar onder maximumgewicht van vliegmaatschappij zit. Enige is dat je het misschien soms zelf van en naar je hotelkamer moet dragen. Veel plezier alvast, Cuba is een fantastisch land!
<<

Anoniem38

Bericht 12 Nov 2013 20:29

Re: wat in te pakken?

Voor drie weken Thailand had ik 11kilo bij me. Heb elke keer andere combi's aan kunnen doen. Ik had drie korte broeken bij me, een jurkje, 2 dunne lange broeken waarvan 1 in vliegtuig en ik denk 6/7 shirts/hemdjes. En voor 10 dagen onderbroeken en 3 bh's. Verder nog andere dingen als shampoo ed, maar ik ben niet van de cremetjes en make-up.

Oja en een vest die ik in het vliegtuig aan had. Een bolero en drie bikini's

Oja2 Cuba is geweldig!!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Nov 2013 21:04

Re: wat in te pakken?

Bij veel reisorganisaties noemen ze inderdaad dat gewicht maar dat komt ook vooral ivm tassen die vaak door chauffeurs/og medereizigers/jezelf in/bovenop een bus geladen moeten worden. Ik heb ooit een rondreis gemaakt waar alle bagage om de paar dagen weer op het dak geladen moest worden en dan merk je die paar kilo verschil echt wel. Als je een gewone weekendtas meeneemt/rugzak oid dan heb ik nog niet vaak meegemaakt dat iemand (behalve jezelf bij het dragen) klaagt over het gewicht. Een hardschalen koffer vind ik tijdens zo'n rondreis altijd wel minder geschikt ivm moeilijke proppen/minder flexibel.

Ik zou naar Cuba echt geen spijkerbroek meenemen. Ik kijk meestal even naar het reisprogramma om te zien hoeveel "wasdagen" er in zitten. Mogelijkheden om zelf ondergoed te wassen of kleren te laten wassen/drogen. Als je dagelijks verder trekt dan moet je af en toe wat meer dingen meenemen. Als je geen zin hebt om tussendoor ondergoed te wassen dan moet je dus echt meer meenemen.

Volgens mij heb ik naar Cuba geen wandelschoenen meegenomen maar Teva's oid en een paar andere makkelijke schoenen die ook 's avonds toonbaar waren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem253

Bericht 12 Nov 2013 21:58

Re: wat in te pakken?

Ik zou geen spijkerbroek meenemen, die heb je daar echt niet nodig. Zorg voor genoeg hempjes/een vestje en niet te strakke broeken. Als je verbrand ofzo dan is dat killing voor je benen. Vergeet niet een wereldstekker mee te nemen en anti muggenspul. Veel plezier!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers