Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 06 Dec 2018 10:47

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Misschien "too much information", maar hebben jullie ook last van urineverlies?
Hier is de Tena Lady niet aan te slepen :palm:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2018 10:47

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Mijn vk zei: bij (uit)plassen voorover en bij poepen achterover leunen. Dat laatste werkt echt trouwens om het te vergemakkelijken als het lastig gaat.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2018 10:48

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sunshine86 schreef:Misschien "too much information", maar hebben jullie ook last van urineverlies?
Hier is de Tena Lady niet aan te slepen :palm:

Ik heb het nu 1x gehad en omg neeee ik wil dit niet.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 06 Dec 2018 10:53

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ooh vreselijk sunshine.
Hier gelukkig geen last (meer). Wel toen ik een weekje verkouden was/heel veel moest hoesten en ik vond dat echt zo naar. Maar ja je doet er niks aan he
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 06 Dec 2018 11:00

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Je kan de bekkenspieren trainen, maar bij mij is het al verloren zaak helaas. Gelukkig is er Tena Lady, maar leuk is anders. Maar hoe cliché ook, je hebt het er allemaal voor over!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Dec 2018 11:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Je moet niet buigen maar je bekken kantelen. Je kantelt je bekken naar achter bij poepen waardoor er een soort gijbaantje ontstaat voor de poep naar buiten en je kantelt je bekken naar voren voor het plassen. Eventueel aan het einde even heen en weer met plassen om goed te legen.

Hier geen urine verlies. Het is overigens niet te laat hoor! Maar voordat je oefeningen gaat doen zou ik bij een bekkenfysio laten checken of je bekkenbodemspieren te sterk of juist te slap zijn. Van te sterk kun je ook urine verlies krijgen.

Ik ben herstellende van de buikgriep. We hadden het allemaal. Heb nog nooit zoveel gewassen in een paar dagen tijd. V was ook steeds zo verdrietig dat alles vies was. Dus gister snel een extra knuffelpoppie gemaakt met een bakje naast me. Kind helemaal gelukkig. En vanmorgen toen ik haar kamer binnen kwam was het eerste wat ze zei 'V niet spuugt mama!'.

Mijn duizelingen nemen af maar zijn er nog wel. Ik had wat last van kuitkramp in de nacht. Toen magnesium olie gaan smeren en het is weer over :)
Laatst gewijzigd door Jip op 06 Dec 2018 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 06 Dec 2018 11:58

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jip schreef:Hier geen urine verlies. Het is overigens niet te laat hoor! Maar voordat je oefeningen gaat doen zou ik bij een bekkenfysio laten checken of je bekkenbodemspieren te sterk of juist te slap zijn. Van te sterk kun je ook urine verlies krijgen.

Goede tip!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 06 Dec 2018 19:43

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Fijn dat je je weer wat beter voelt Jip. Daar ga ik iig vanuit!
Sunshine, een fysio bellen hoor! Daar ga je veel aan hebben.

Oh wat herkenbaar, het urineverlies, het plassen maar ook de duizeligheid!
Als ik voel dat ik moet hoesten of niezen, span ik meteen alles aan. Dat werkt de ene keer beter dan de andere keer ....

En die duizeligheid, man wat een ellende. Ik weet nu alleen niet of het door mijn bloeddruk komt of niet. Want ik heb er in de douche (warmte) last van, maar ook als ik me omdraai in bed (en alleen met mijn hoofd naar links draai). En toen ik vanmorgen een dikke knuffel kreeg van zoon, werd ik ook draaierig. Dus of het mijn evenwichtsorgaan is of niet, geen idee.

En dat geplas... als ik zit of op mijn zij lig heb ik nergens last van. Tot ik op sta, ga lopen of op mijn rug draai. DRAMA. Dus tegenwoordig 2x per nacht eruit om te plassen. Hoe veel of weinig ik ook drink.

Verder heb ik heel heel snel van "buikpijn". Het is een soort van harde buik, maar toch ook niet. Ik kan 5-10 minuutjes lopen, daarna gaat mijn hele buik pijn doen. En dat houdt dan ook rustig een paar dagen aan, dat het pijn doet zodra ik ga lopen. Als ik zit of lig heb ik nergens last van. Dinsdag ga ik met de nieuwe VK kennismaken, dus dan kan ik het meteen aankaarten. Mijn bekken gaat gelukkig erg goed, al ga ik morgen wel naar de nieuwe fysio.

Ons tijdelijke huisje is overigens best wennen, maar ook wel fijn. Veel rust. Aangezien we 1 grote studio hebben, heeft zoon niet echt een eigen kamer. Hij valt daardoor moeilijk in slaap, dus wij moeten ruim een uur rustig aan doen voordat we bijv tv kunnen kijken. En we hebben geen kabel tv, alleen netflix. Dus ook weinig afleiding.
En nog 2 weken werken en dan vakantie. Ik ga nog niet met verlof hoor! Maar ik ben een detacheringskracht/interimmer in mijn vakgebied. Dus ik krijg opdrachten voor een bepaalde periode. En mijn ene opdracht eindigt 20-12, een collega van kantoor neemt het over. Maar ze zijn al bezig met het zoeken naar nieuwe tijdelijke opdracht. Anders zit ik 2 weken op kantoor, ook prima :)

Nou, tot snel weer! Ik lees wel braaf mee, maar weet het wachtwoord niet meer (die automatisch opgeslagen op mijn iMac). Dus via mijn telefoon reageren is wat lastig :P
22112014 / 10042019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Dec 2018 09:29

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Dat bekken heen en weer kantelen bij (uit)plassen hielp bij mij idd supergoed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 17:45

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Joey schreef:Welkom Diva, is het de eerste?

Kajaka, ik heb begrepen dat hcg tot 16 weken in je lichaam zit, dus dat de kwaaltjes van het eerst trimester tot dan kunnen aanhouden. Hopelijk gaat het straks dan wel echt over. Want nu weer ineens overgeven is wel erg balen.


Ja onze eerste inderdaad. Erg spannend allemaal! :love:
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 17:46

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jip schreef:Hcg zit de hele zwangerschap in het lijf. Anders worden bepaalde hormonen niet aangemaakt. Echter is het zo dat je lijf er aan went zeg maar in zo'n 12 tor 16 weken. Bij de meeste vrouwen dan.

Welkom Diva! Schrijf je voor het eerst mee of onder een andere naam?


Voor het eerst.. ;)
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 17:48

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

SophieZMY schreef:Hcg neemt na 12 weken langzaam af en vanaf 16 weken knalt ie echt ver naar beneden (niet helemaal naar 0 maar wel heel laag). Daarom verdwijnt dan de misselijkheid bij meeste vrouwen.

Wat leuk sunshine dat je hem even in 3D hebt gezien. Heerlijk!!

Wij twijfelen wat over kamertje. Zijn kamertje is onze huidige kleedkamer. Dus onze kledingkasten moeten naar onze slaapkamer zodat we zijn kamertje kunnen maken. Maarrr hij komt de eerste 6 maanden toch sowieso bij ons. Dus neigen er nu naar kamertje nog maar even te laten zitten en als ie rond de 6 maanden is maar even te kijken hoe we gaan overbruggen (zo rond z’n eerste verjaardag gaan we verhuizen ook nog eens).

Komt ook omdat ik weinig fut heb om over dingen na te denken. Werk is zo gigantisch druk en ik slaap slecht dus moe moe moe.
Hopelijk na de kerst langzaam wat rustiger aan dat ik ook wat meer tijd en ruimte in m’n hoofd heb :D dan kan ik ook met geboortekaartje aan de slag, daar wel zin in langzamerhand. Wordt t ook weer wat echter van ofzo.

M’n dochter is heeeel erg bezig met thema baby. Zo lief is dat, ze heeft het de hele dag over broertje. Hopelijk vindt ze m nog net zo leuk als ie er daadwerkelijk is haha.

Hebben jullie nog sinterklaas gevierd allemaal? Of gaan dat nog doen?


Wat vervelend dat je zo slecht slaapt!! Ik slaap echt zoveel.. niet normaal!
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 17:49

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sunshine86 schreef:Welkom Diva, gefeliciteerd :heart:


Moeten jullie ook zo eindeloos veel plassen? Ik moet echt om de haverklap plassen. En dan ben ik net geweest en moet ik eigenlijk alweer..



Ja.. vooral snachts is het erg vervelend. Ik moet er soms wel 4x uit.. :wtf:
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 17:54

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sunshine86 schreef:Misschien "too much information", maar hebben jullie ook last van urineverlies?
Hier is de Tena Lady niet aan te slepen :palm:


Ja helaas wel.. Ik heb het alleen bij niezen of hoesten.. Heel vervelend.. herken jij dit ook?
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 17:57

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sunshine86 schreef:
Jip schreef:Hier geen urine verlies. Het is overigens niet te laat hoor! Maar voordat je oefeningen gaat doen zou ik bij een bekkenfysio laten checken of je bekkenbodemspieren te sterk of juist te slap zijn. Van te sterk kun je ook urine verlies krijgen.

Goede tip!


Ik ben nu 1x bij de bekkenfysio geweest.. maar viel me erg tegen..Doe de oefeningen wel.. maar ervaar nog geen verschil.
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 18:01

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oreo schreef:
En die duizeligheid, man wat een ellende. Ik weet nu alleen niet of het door mijn bloeddruk komt of niet. Want ik heb er in de douche (warmte) last van, maar ook als ik me omdraai in bed (en alleen met mijn hoofd naar links draai). En toen ik vanmorgen een dikke knuffel kreeg van zoon, werd ik ook draaierig. Dus of het mijn evenwichtsorgaan is of niet, geen idee.

En dat geplas... als ik zit of op mijn zij lig heb ik nergens last van. Tot ik op sta, ga lopen of op mijn rug draai. DRAMA. Dus tegenwoordig 2x per nacht eruit om te plassen. Hoe veel of weinig ik ook drink.

Verder heb ik heel heel snel van "buikpijn". Het is een soort van harde buik, maar toch ook niet. Ik kan 5-10 minuutjes lopen, daarna gaat mijn hele buik pijn doen. En dat houdt dan ook rustig een paar dagen aan, dat het pijn doet zodra ik ga lopen. Als ik zit of lig heb ik nergens last van. Dinsdag ga ik met de nieuwe VK kennismaken, dus dan kan ik het meteen aankaarten. Mijn bekken gaat gelukkig erg goed, al ga ik morgen wel naar de nieuwe fysio.

Ons tijdelijke huisje is overigens best wennen, maar ook wel fijn. Veel rust. Aangezien we 1 grote studio hebben, heeft zoon niet echt een eigen kamer. Hij valt daardoor moeilijk in slaap, dus wij moeten ruim een uur rustig aan doen voordat we bijv tv kunnen kijken. En we hebben geen kabel tv, alleen netflix. Dus ook weinig afleiding.
En nog 2 weken werken en dan vakantie. Ik ga nog niet met verlof hoor! Maar ik ben een detacheringskracht/interimmer in mijn vakgebied. Dus ik krijg opdrachten voor een bepaalde periode. En mijn ene opdracht eindigt 20-12, een collega van kantoor neemt het over. Maar ze zijn al bezig met het zoeken naar nieuwe tijdelijke opdracht. Anders zit ik 2 weken op kantoor, ook prima :)

Nou, tot snel weer! Ik lees wel braaf mee, maar weet het wachtwoord niet meer (die automatisch opgeslagen op mijn iMac). Dus via mijn telefoon reageren is wat lastig :P


Wat vervelend dat je zo duizelig bent zeg! Heb je dit op straat bv ook?

Geniet maar lekker van je vakantie ;)
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 18:04

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Zijn jullie allemaal nog aan het werk? Ik werk qua uren nog hetzelfde. 35 -45 uur. In iedergeval zolang ik het vol kan houden.

Verder heb ik met mijn TL afgesproken dat ik ga nadenken wanneer ik met verlof ga. Ze zullen dan een vervanger moeten regelen voor mijn verlof periode. Ik weet nog niet precies of ik 4 of 6 weken van tevoren met verlof ga.

Hebben jullie dit al opgegeven?
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Dec 2018 19:33

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik werk gewoon nog mijn gewone uren. Ik wil in principe weer tot 36 weken doorwerken. Mijn vervanging is al geregeld. Wat maak jij veel uren zeg!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 07 Dec 2018 19:45

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Welkom Diva! Leuk dat je ook bent aangesloten.
Ik werk ook nog mijn gewone uren dat is 32 uur en mijn planning is om tot 36 weken door te werken. Deze week is bekend geworden wie me gaat vervangen, dus dat is fijn om al te weten. Jij werkt wel veel zeg! Hoop dan niet te fysiek zwaar werk?

Hier gaat het verder prima! Mijn buik begint nu echt te groeien en merk dat ik soms wat eerder moe ben, maar verder geen klachten. Geen urineverlies gelukkig maar wel veel afscheiding al de hele zwangerschap dat is wel irritant. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat het tweede trimester al bijna voorbij is.
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 19:50

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jip schreef:Ik werk gewoon nog mijn gewone uren. Ik wil in principe weer tot 36 weken doorwerken. Mijn vervanging is al geregeld. Wat maak jij veel uren zeg!


Fijn dat het al is geregeld. Ik moet er nog maar eens goed over denken.. en of 36 weken haalbaar is natuurlijk is afwachten.
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 19:54

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Melisande schreef:Welkom Diva! Leuk dat je ook bent aangesloten.
Ik werk ook nog mijn gewone uren dat is 32 uur en mijn planning is om tot 36 weken door te werken. Deze week is bekend geworden wie me gaat vervangen, dus dat is fijn om al te weten. Jij werkt wel veel zeg! Hoop dan niet te fysiek zwaar werk?

Hier gaat het verder prima! Mijn buik begint nu echt te groeien en merk dat ik soms wat eerder moe ben, maar verder geen klachten. Geen urineverlies gelukkig maar wel veel afscheiding al de hele zwangerschap dat is wel irritant. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat het tweede trimester al bijna voorbij is.


Ik loop wel vrij veel over de afdeling. Maar gaat prima. Hopelijk blijft dit zo. :thumbup:

Het groeien gaat echt snel nu he? Merk ook wel dat het draaien enzo in bed iets lastiger gaat.. Moe ben ik de hele zwangerschap eigenlijk al.. Gaat laatste weken iets beter. Maar daarvoor kon ik vanaf 20:00 uur zo slapen tot de volgende ochtend.. op plaspauzes in de nacht na.
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 07 Dec 2018 20:07

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik werk ook nog mijn volledige uren Diva, 32 in totaal. Jij maakt wel echt veel uren! Wat ga je na je verlof doen?
Overigens wil ik tot 36 weken doorwerken als dat lukt. Maar als dat niet gaat, is dat ook niet erg.

Vandaag naar de nieuwe bekkenfysio geweest. Dat was weer een compleet andere ervaring. Gelukkig wel een fijne ervaring en veel vooruitgang. Maar mijn klachten zullen deze zwangerschap helaas niet meer verdwijnen :(

Jip, ben je al een beetje opgeknapt?
22112014 / 10042019
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 07 Dec 2018 20:17

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oreo schreef:Ik werk ook nog mijn volledige uren Diva, 32 in totaal. Jij maakt wel echt veel uren! Wat ga je na je verlof doen?
Overigens wil ik tot 36 weken doorwerken als dat lukt. Maar als dat niet gaat, is dat ook niet erg.

Vandaag naar de nieuwe bekkenfysio geweest. Dat was weer een compleet andere ervaring. Gelukkig wel een fijne ervaring en veel vooruitgang. Maar mijn klachten zullen deze zwangerschap helaas niet meer verdwijnen :(

Jip, ben je al een beetje opgeknapt?


Hoe was jou ervaring? Ik wil straks 1 dag minder gaan werken en mijn vriend is ook 1 dag vrij.
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 07 Dec 2018 20:21

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ervaring met de bekkenfysio bedoel je?
Nou, ik kan weer fatsoenlijk lopen. Dus ik ben er heel erg blij mee. Maar, op advies van Jip heb ik iemand gekozen die volgens een bepaalde methode werkt. En de eigenaresse/bedenkster van deze methode heeft haar praktijk op 15km hier vandaan. Dus heb ik me ingeschreven bij die praktijk. Dus ja, ik ben erg blij!

Ik blijf na mijn verlof voorlopig op 32 uur. Mijn vriend werkt 40u maar is vrij flexibel qua indeling van werk en uren. En hij kan regelmatig thuis werken. Mocht mijn contract onverhoopt niet verlengd worden, ga ik iets voor 24 uur zoeken en daarnaast mijn zzp-schap ophogen in aantal uren/frequentie.
22112014 / 10042019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 07 Dec 2018 20:26

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik werk normaal 24 uur in 3 dagen, maar werk nu alleen halve dagen. De rest van de uren zit ik in de ziektewet. Vanwege extreme misselijkheid en vermoeidheid(vitamine D tekort). Ik heb lichamelijk best zwaar werk. Hele tijd lopen, veel tillen(15+ kilo) en bukken. Het echt zware tillen ben ik wel al steeds minder gaan doen. Ik zal met 34 weken met verlof gaan(moet ook natuurlijk vanwege de ziektewet, maar anders had ik dat ook gedaan).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers