Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede voornemens/doelen 2018

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Dec 2018 22:21

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Joey schreef:Liefde
Ik hoop dat ik wat minder verwijtend word naar mijn vriend. Verder gaat het goed en is het nog steeds elke keer leuker, dus ik hoop dat dat zo blijft.

Huis
Hopelijk ergens komend half jaar verhuizen naar de geboorteplaats van mn vriend. Ik zit dan ook meer dan de helft dichter bij fam en vrienden.

Kinderen
Het voelt onwerkelijk, maar wellicht gaan we hier de tweede helft van het jaar voor.

Werk/studie
Ook het feit dat ik over een half jaar afgestudeerd kan zijn voelt heel onwerkelijk. Ik ga ervoor! En daarna een leuke baan zoeken.

Vakantie
Genoeg plannen...maar of en wanneer we op vakantie gaan hangt weer af van mijn studie en een eventuele verhuizing.

Dagelijks leven
In het moment leven, niet (te) druk maken over zaken in de toekomst.

Je 'totale' doel van 2018
Ondanks dat dit ook weer een roerig jaar lijkt te worden, goed om mezelf denken en m'n grenzen goed bewaken.

Behalve m'n studie die ik nog niet af heb, is eigenlijk alles min of meer gegaan zoals ik hier wenste. Op het moment dat ik dat typte, had ik niet durven dromen dat het nu met de andere aspecten er zo goed voor zou staan. Echt zo fijn :yes: !
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2018 11:13

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Zo, eens lezen wat er dit jaar van terecht is gekomen.

Marin schreef:Liefde
Samen zo gelukkig blijven. Meer bewust tijd voor elkaar maken. We hebben nu een aantal oppasmeisjes dus vaker date nights plannen en erop uit gaan. Veel blijven praten, samen dingen doen die we samen leuk vinden. Maar ook vaker dingen los van elkaar doen. Niet zozeer een voornemen maar wel de realiteit. We deden eigenlijk altijd alles samen voordat we een kind hadden en nu splitsen we vaker dingen. Dat is niet erg, maar ik denk dat we daar vaker voor zullen moeten kiezen komend jaar.


Ja dit is zeker gelukt. We zijn met z'n tweetjes op vakantie geweest (oh ja twee keer zelfs, ik was Londen nog vergeten in het andere topic). We gaan regelmatig samen leuke dingen doen, maar investeren ook echt in de tijd als gezin met z'n drietjes. Het is een fijne dynamiek. En we zijn nog gelukkig samen, dat is ook wel erg belangrijk.


Marin schreef:Huis
Het dak wordt gedaan wat een enorm project is. Ik heb zelf als voornemen om het knusser te maken thuis. Ik ben nu natuurlijk veel thuis, dus ik wil minder zooi, meer gezelligheid. Maar ook dat is weer lastig met een rondkruipend (en in 2018 ongetwijfeld lopend) kind, dus daar moet ik een goede balans in vinden. Een gezellig, knus familiehuis.


Het dak is inderdaad gedaan. Viel qua project reuze mee. Komend jaar wordt intensiever als we de hele zolder gaan verbouwen. Minder zooi is niet echt gelukt met een peuter in huis. Regelmatig liggen alle pannen/apparaten met stekkers/speelgoed o-ve-ral. Maar het is wel gezellig.


Marin schreef:Kinderen
Nou voorlopig geen kindje er bij in elk geval. O. wordt één en ik denk dat ik m'n handen wel vol aan hem heb. Ik wil lekker veel met hem gaan ondernemen. Een gymklasje, naar de bibliotheek, naar de kinderboerderij zodra het lekkerder weer wordt, samen gaan fietsen. Lekker erop uit met een (bijna) dreumes.


Fietsen bleek een grote fail, maar verder klopt het helemaal. Ik wandel ook zo graag met hem en nu hij zelf loopt, gaan we ook echt samen stukken lopen. Heel leuk. Ik heb afgelopen jaar zeker nog geen ruimte gehad in m'n hoofd voor een tweede kindje. Heel langzaam begint dat nu te komen.


Marin schreef:Werk/studie
Ik wil m'n bedrijf verder ontwikkelen. Ik ga een workshop bruidsfotografie geven (moet ik nog plannen) en ik hoop op een beurs te kunnen staan. Verder natuurlijk een aantal bruiloften fotograferen en de kraam- en geboorteshoots ook vol te houden. Dat begint nu ook te lopen dus dat is heel leuk want dat was een voornemen om te gaan doen van 2017. Dat is dus gelukt. Ik heb wel afgelopen maanden gemerkt dat ik drukker met m'n bedrijf dan eigenlijk de bedoeling was. Daarom wordt het ook een soort balans houden van werk en moeder zijn. Ik wil daarom wel bewust kiezen voor niet ál te veel hooi op m'n vork nemen. M'n 'hoofdtaak' in het dagelijks leven is moeder zijn, maar zoals logisch ook met een eigen bedrijf draaien de werkradartjes altijd. Daar wil ik een goede balans in vinden.

Qua zelfontwikkeling wil ik graag een cursus Spaans gaan volgen.



Nou dit was dus lastiger dan verwacht. Ik heb stappen teruggenomen en rustiger aan gedaan en dat is goed geweest voor me, maar ik heb ook grote twijfels over of ik wel door wil gaan of niet. Het blijft zoeken naar de juiste balans. Spaans ben ik inderdaad gaan doen en daar ga ik mee door.


Marin schreef:Vakantie
We hebben nog geen concrete plannen. Ik hoop dat we naar Dubai gaan met z'n drietjes op bezoek bij vrienden. Ik hoop ook op een reis naar Amerika met z'n drietjes maar misschien is dat meer iets voor het jaar erna. Ook denk ik dat we wel naar Spanje gaan, misschien met vrienden, en ik hoop eigenlijk dat we ook een reisje met z'n tweetjes gaan maken naar Piemonte in Italie, een foodie tripje uiteraard. Ook had m'n man had erover dat hij me graag een keer mee naar Nurnberg neemt nadat de beurs daar klaar is en daar dan een paar daagjes blijven voor de kerstmarkt e.d.


Dubai hebben we opgeschoven naar later. Amerika gaan we komend jaar doen. Spanje zijn we met vrienden geweest en ipv Piemonte werd het een weekendje Londen en nog een familieweekje in Duitsland. Het was een prima reisjaar. Nuremberg zei m'n man afgelopen week weer dat we dat volgend jaar moeten doen.


Marin schreef:Dagelijks leven
Meer rust en regelmaat. Afgelopen maanden met O. waren toch best hectisch. Ik heb zoveel onrust in m'n hoofd gehad. Ik begin eindelijk structuur te krijgen en een soort schema te ontdekken met hem. Ik ben er zelf niet goed in, dat is het gewoon. Daar wil ik aan blijven werken. Voor hem en voor mezelf.

Ik wil ook proberen m'n familie vaak (vaker) te zien. Mijn oma, maar ook broer/zus.


Nou m'n oma is helaas net overleden, maar ik heb haar met enige regelmaat nog wel gezien. Dagelijks leven is redelijk goed op orde.

Marin schreef:Je 'totale' doel van 2018
Als ik alles hierboven lees, komt er één woord in me op. Dat is balans. Ik denk dat dat heel belangrijk gaat zijn komend jaar.


Ja dat is wel redelijk gelukt. Het kan beter en ik stoei er vaak nog wel mee, maar het gaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Dec 2018 10:41

Re: Goede voornemens/doelen 2018

HollyGolightly schreef:
Marin schreef:
Liefde
Mijn naasten liefhebben. Tijd en aandacht hebben voor de levens van anderen en dingen die ik doe met liefde doen.

Huis
Mijn huis is in 2018 af en volledig gerenoveerd. De tuin is in 2018 aan de beurt. Ik ga voor een nieuwe schutting, moestuin, nieuw gazon en heel veel bloemen. Ik hoop dat in 2018 mijn nieuwe huis, ook echt helemaal ons thuis wordt.

Kinderen
Ik ben zo ontzettend blij met mijn kinderen. Ik hoop dat in 2018 alles zo voorspoedig mag blijven gaan. Dat ik net zoveel van ze kan genieten. Dat ze veel kunnen spelen en dat we ook leuke dingen ondernemen. Ze zijn heel lief voor elkaar en er is nooit strijd. Ik hoop heel erg dat het zo blijft.

Werk/studie
Ik heb een hele leuke baan die me heel goed past. Ik ga me in 2018 weer inzetten om het heel goed te doen en te groeien in mijn functie. Een nieuwe functie hoeft niet. Ook hoop ik tijd te hebben voor een project waarmee ik bezig ben.

Vakantie
Een weekje of twee naar de camping in Frankrijk.

Dagelijks leven
Goede privé en werkbalans houden. En proberen niet te haasten of te druk te zijn, maar ook stilstaan bij het hier en nu en genieten van de fase waar de kinderen nu inzitten. Die tijd komt nooit meer terug.

Je 'totale' doel van 2018
Ik hoop dat alles zo kan blijven zoals het is. Ik ben heel blij met hoe het gaat.


Leuk om terug te lezen. Ik heb weer een fijn jaar gehad. Frankrijk werd Zeeland, maar dat was erg leuk. Vooral omdat ik met mijn zusje haar vriend en hun kinderen ben gegaan. Mijn nieuwe huis is een thuis geworden en de tuin is prachtig. Werk is super goed gegaan, het project minder actief, maar ook daar waren vorderingen en al met al is mijn totale doel behaald. Ik heb heel veel genoten van de kinderen. Doe mij maar nog zo'n jaar! :smile:
<<

Anoniem246

Bericht 05 Dec 2018 12:24

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Anoniem221 schreef:Liefde Gelukkig, gezond en getrouwd blijven met mijn man.
Huis Ik hoop dat we de grote doelen afronden op de helft van 2018 en dat we zullen verhuizen naar ons droomhuis.
Kinderen Het moet mogelijk zijn, dus ik hoop dat het ons is gegeven in 2018.
Werk/studie Qua werk hoop ik dat ik mijn dromen in 2018 mag verwezenlijken. Het zou ons in staat stellen om andere doelen eerder te laten uitkomen.
Vakantie Aankomende zomer hopen we naar Italië te kunnen. Dat zat er dit jaar gewoon niet in. Het geld zit in de bruiloft en nu dat voorbij is kunnen we weer vooruit kijken.
Dagelijks leven Ik wil dat we het samen een beetje drukker krijgen. Ik verveel me nogal makkelijk en kan mijn weg dan niet goed vinden. Ik hoop dat we weer in dezelfde routine komen als voor halverwege 2017. En dat we daarin absoluut geluk vinden.
Je 'totale' doel van 2018 Dromen verwezenlijken, gelukkig zijn en blijven en genieten van het leven.


Volgens mij ben ik dit. Het was een teleurstellend jaar. Niets van gebeurd, het is alleen maar slechter geworden dan 2017. Als dit dan maar gebeurt in 2019, vind ik het helemaal goed. :)
<<

Anoniem244

Bericht 06 Dec 2018 20:25

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Radler schreef:Liefde
Gelukkig blijven samen met vriend en genieten van mooie dingen en quality time samen.

Huis
Hebben dit jaar de garage verbouwd en gaan in 2018 verder met de tuin en de zolder zal ook aangepakt moeten worden

Kinderen
Genieten van de kinderen van vriend, leuke dingen doen met elkaar
Hopelijk komend jaar zwanger raken van een kindje van ons samen

Werk/studie
Hopelijk wordt in maart m’n contract verlengd want heb het super naar m’n zin op werk

Vakantie
Eind februari verrast vriend mij met een verrassingsreisje, dus ben erg benieuwd.
Verder wil ik graag een mooie reis maken samen met vriend

Dagelijks leven
Gelukkig zijn met mijn dierbaren en genieten van de dingen die ik heb

Je 'totale' doel van 2018
Eigenlijk zo doorgaan als nu
Betere balans tussen werk en prive vinden
En de laatste 10/15 kilo afvallen :-)


Leuk om te lezen :-)
De tuin is af, erg tevreden mee :-)

Mijn contract is verlengt en ik ben gevraagd om tijdelijk een hogere functie te vervullen. Dit ter vervanging van een collega die langere tijd afwezig is.
Deze functie zal straks als vacature uit gaan, daar zal ik ook op solliciteren. Spannend dus
Heb het nogsteeds onwijs naar mijn zin op het werk.

Het verrassingsreisje voor mijn verjaardag ging naar Porto. Was echt super.
De verre reis is er niet van gekomen. Hebben wel een last minute Egypte gedaan, dat was heerlijk.

Gelukkig zijn en genieten is gelukt.
Betere balans werk / prive blijft een dingetje maar gaat wel beter.
Qua afvallen ben ik bijna 20 kilo afgevallen dit jaar
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers