Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Dec 2018 12:26

Re: Stomme vragen topic #6

Gympie schreef:Marin, bedoel jij met molton de matrasbeschermer?
https://www.aerosleep.com/nl-nl/producten

Die zit erbij (1 pack; matras + beschermer). Ik wil deze aanschaffen: https://www.aerosleep.com/nl-nl/product ... beschermer

Dan vind ik als ander product alleen nog een hoeslaken, niet nog een molton?


Ja dat denk ik dan ja! Maar dan heb je toch geen molton nodig?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 05 Dec 2018 13:01

Re: Stomme vragen topic #6

Haha, dat weet ik dus niet, maar denk dan niet. Ik ben de uitzetlijst van de kraamzorg aan het af gaan en lees daar 2 moltons en 2 moltonbeschermers. Dus ik raak een beetje in de war. Maar ik denk dat ik er dan ben met het matrasje, beschermer en 2 hoeslakens.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 05 Dec 2018 13:02

Re: Stomme vragen topic #6

Je hebt geen molton nodig dan. Wij hebben ook matrasje van Aerosleep, matrasbeschermer en hoeslaken van Aerosleep.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Dec 2018 13:05

Re: Stomme vragen topic #6

Sam schreef:
Elroya schreef:We zijn toch aan t kijken naar een duowagen voor de jongste 2. Nu paar op marktplaats gezien waar de achterste zitting helemaal plat kan. Daarop zou een babynestje geplaatst 'moeten' worden zodat Y daar kan liggen. Moet dat per se zo'n reisbabynestje zijn? En maakt t merk nog uit? Of kan t ook met een gewoon stoffen babynestje? Of iemand anders ideeën?



Wij verkopen wellicht onze Bugaboo Donkey. Mocht je interesse hebben.

Ik denk dat die 2e hands nog boven ons budget gaat zitten..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Dec 2018 13:07

Re: Stomme vragen topic #6

Ik heb denk ik zo'n 30 hydrofiele luiers in normaal formaat. Nu heb ik daar meer dan genoeg aan, maar toen L. klein was, was het prima. Ik had ze dan ook overal liggen. 1 onder het hoofdje in het bedje, wiegje, kinderwagen, babynestje, op het aankleedkussen.

Van die grote heb ik er 2 maar daar zou ik er nog wel 2 van bij willen hebben.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Dec 2018 13:18

Re: Stomme vragen topic #6

Hier bijna 6 jaar geleden een gewoon matrasje gekocht, met daarop de aerosleeptopper en daarover een aerosleephoeslaken. Zoals toen verteld werd deed de topper de werking, en maakte t matrasje dus niet uit.
Over de kruik en aerosleep is mij (toen en nu) niets verteld

Qua materiaal en maat heb ik een ledikant lakentje en ledikant dekentje. Dan wist ik zeker dat de maten en materialen goed waren. Heb dat bij alle 3 de kinderen zo gehad (april/juni/nov)

Qua aantal hydrofiele luiers heb ik er bij alle 3 niet gek veel nodig gehad. Had er 1 in de box, wandelwagen, bed, voor tijdens t voeden en afdrogen. Ik denk dat voor mij 15 al veel was.
De gro te gebruikte ik om in te bakeren, die zijn wel fijn om 2-3 te hebben

Ik weet niet of een wikkeldeken hetzelfde als omslagdoek. Je hebt ook van die dikkere dekens met klittenband, in mijn opinie is dat meer een wikkeldeken, maar of dat ook echt zo is weet ik niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Dec 2018 13:40

Re: Stomme vragen topic #6

Je mag geen kruik bij de aerosleep gebruiken. Omdat die onderste laag waterdicht is.
Mocht de kruik gaan lekken blijft al het water erin staan en dan verbrand de baby nog erger dan wanneer het in het matrasje loopt.

Maar het is natuurlijk veel beter om de kruik goed te controleren voordat je hem in het bedje erbij legt.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Dec 2018 13:46

Re: Stomme vragen topic #6

Gympie schreef:Haha, dat weet ik dus niet, maar denk dan niet. Ik ben de uitzetlijst van de kraamzorg aan het af gaan en lees daar 2 moltons en 2 moltonbeschermers. Dus ik raak een beetje in de war. Maar ik denk dat ik er dan ben met het matrasje, beschermer en 2 hoeslakens.


Ja zo hebben wij het ook dan dus. Twee hoeslakentjes is wel fijn voor spuug/plas/snot ongelukjes. De molton (of matrasbeschermer, hoe je het dan dus ook maar wilt noemen) droogt wel vrij langzaam dus die was ik alleen als ik weet dat hij een nacht ergens anders slaapt. De hoeslakentjes zijn echter binnen no time droog.

@wikkeldeken, wij hadden deze hele fijne wikkeldeken: https://www.wallaboo.nl/babydeken-coco-tweezijdig.html
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Dec 2018 14:23

Re: Stomme vragen topic #6

Aerosleep heb ik geen ervaring mee.
Hydrofielen heb ik er 12 van maar de helft is na twee kinderen nog nooit gebruikt, beide waren geen spugers dus de hydrofielen waren al snel weg uit de box, kinderwagen en bed. Ik heb wel meerdere XL hydrofielen en daar droog ik beide jongens nog steeds mee af ( vind ik de gewone te klein voor) en leg ik ook bij de jongste in het ledikantje als hij heel erg verkouden is bijvoorbeeld zodat niet zijn hele bed onder het snot zit.

Ik heb alleen katoenen dekentjes want mijn man is allergisch voor wol en de kans zat er dus in dat de kinderen daar ook last van zouden hebben. Die katoenen dekens waren zowel voor een november als een juni kind prima, in de praktijk hebben ze maar kort in bed gelegen en zijn ze vrij snel vervangen voor slaapzakken.

Wikkeldeken heb ik niet gehad, alleen een omslag doek en een dekentje in de box/ kinderwagen ed inderdaad.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Dec 2018 14:57

Re: Stomme vragen topic #6

Zo zie je maar hoe verschillend dit is voor iedereen. Ik heb denk ik zo'n 25-30 hydrofieldoeken (normaal formaat) en die vliegen er doorheen hier. Ik had er een stuk of 15 volgens mij en al snel bijgekocht. Ik heb nog steeds om de dag een was ermee. Zo'n xl doek heb ik er 1 van maar die gebruik ik maar weinig.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Dec 2018 15:37

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hadden een deken en laken voor de wieg en voor het ledikant van gewoon katoen maar al snel zijn we over gegaan op een puckababy. Het wieg dekentje hebben we toen gebruikt voor in de auto.
6 hydrofieleluiers en 2 grote hydrofielendoeken. De grote hebben we vooral gebruikt voor het afdrogen en de kleine hebben we maar heel weinig gebruikt.
Wikkeldekentjes/badcapes gebruikte we de eerste weken voor als ze uit bed was en daarna (en nog steeds weleens) als ze uit bad komt.
Met aerosleep heb ik geen ervaring.
30-04-2017
<<

Anoniem284

Bericht 05 Dec 2018 16:19

Re: Stomme vragen topic #6

Bedankt meiden voor alle antwoorden. Ik raak echt verdwaald in dit landschap van babyspullen, ellende. :palm: Ben dan bang dat ik verkeerde dingen koop, niet het juiste materiaal of afmeting of hoeveelheid, etc., aargh!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Dec 2018 16:24

Re: Stomme vragen topic #6

Nee joh, de afmetingen staan vaak op de verpakking als Ledikant of Wieg dus dat is al makkelijk. Verder is gewoon katoen altijd goed.
Wij hebben gewoon een basis gekocht en als we wat miste dan konden we dat bijhalen of bestellen. Zo voorkom je dat je straks 25 hydrofielen hebt en je er uiteindelijk bijna geen gebruik van maakt.
Je kunt het niet verkeerd doen, kijk naar de lijst en gebuik je gezond verstand, dan komt het wel goed.
30-04-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Dec 2018 16:25

Re: Stomme vragen topic #6

Er is ook zoveel Gympie.

Ik vond veel hydrofielen ook fijn. Hoef je niet te wassen voor 6 hydrofielen. De oudere gebruik ik nu voor m'n haar en nog een paar met ramen zemen. Komen altijd weer van pas.

Ik heb verschillende wikkeldekens/omslagdoeken. Verschil weet ik niet zo goed haha, bedenk of je het handig vind dat het in de maxi cosi past of koop je daar een aparte zak voor?

Dekens, onze september baby had een katoenen gebreide deken, deze baby heeft een Koeka deken, niet perse dikker maar ik vond ze zo mooi. Vouw er wel een deken tussen als het koud is.

Aerosleep hebben wij niet.

Grote hydrofielen gebruik ik nu nog om F. af te drogen, heel fijn!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem284

Bericht 05 Dec 2018 16:30

Re: Stomme vragen topic #6

Uffe schreef:Er is ook zoveel Gympie.

Ik heb verschillende wikkeldekens/omslagdoeken. Verschil weet ik niet zo goed haha, bedenk of je het handig vind dat het in de maxi cosi past of koop je daar een aparte zak voor? Uhm, weer zo'n goede vraag haha. Volgende vraagstuk ;)

Dekens, onze september baby had een katoenen gebreide deken, deze baby heeft een Koeka deken, niet perse dikker maar ik vond ze zo mooi. Vouw er wel een deken tussen als het koud is. Oké, vooral katoen lees ik hier. Wat voor materiaal is Koeka? En wat bedoel je met 'vouw er wel een deken tussen als het koud is'? Nog een deken in een deken?

<<

Anoniem284

Bericht 05 Dec 2018 16:31

Re: Stomme vragen topic #6

Kees schreef:Nee joh, de afmetingen staan vaak op de verpakking als Ledikant of Wieg dus dat is al makkelijk.


Oh, dat is mooi. Ook de afmeting van de ledikant staat erbij? Ik heb een ledikant 120x60, maar er zijn ook grotere afmetingen ledikant. Ik begreep wel van Babypark dat 120x60 de meest verkochte ledikant is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Dec 2018 16:51

Re: Stomme vragen topic #6

Gympie schreef:Bedankt meiden voor alle antwoorden. Ik raak echt verdwaald in dit landschap van babyspullen, ellende. :palm: Ben dan bang dat ik verkeerde dingen koop, niet het juiste materiaal of afmeting of hoeveelheid, etc., aargh!

Heel herkenbaar. Ik kom er ook niet echt uit.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Dec 2018 17:06

Re: Stomme vragen topic #6

Gympie schreef:
Kees schreef:Nee joh, de afmetingen staan vaak op de verpakking als Ledikant of Wieg dus dat is al makkelijk.


Oh, dat is mooi. Ook de afmeting van de ledikant staat erbij? Ik heb een ledikant 120x60, maar er zijn ook grotere afmetingen ledikant. Ik begreep wel van Babypark dat 120x60 de meest verkochte ledikant is.


Oh geen idee, vond de term ledikant al voldoende :smile:
Die dekens zijn sowieso hartstikke groot en je baby klein dus een groot deel stop je onder de matras, zelfs met de deken dubbel.
30-04-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Dec 2018 17:11

Re: Stomme vragen topic #6

2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Dec 2018 18:45

Re: Stomme vragen topic #6

Gympie schreef:
Kees schreef:Nee joh, de afmetingen staan vaak op de verpakking als Ledikant of Wieg dus dat is al makkelijk.


Oh, dat is mooi. Ook de afmeting van de ledikant staat erbij? Ik heb een ledikant 120x60, maar er zijn ook grotere afmetingen ledikant. Ik begreep wel van Babypark dat 120x60 de meest verkochte ledikant is.


Ja klopt er zijn grotere, maar dat zijn meestal meegroeibedjes.
Onze dochter heeft 60x120. Zoon heen 70x140 die is nu omgebouwd tot peuterbed.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Dec 2018 19:36

Re: Stomme vragen topic #6

Ik hing de aerosleep in de winter over de badkamer radiator. S ochtends optijd al wassen dan kan het er s avonds weer op.
In zomer buiten in de zon.
Overdag sliep hij dan even op een gewone molton en onderlaken. Die hadden we reserve ook als de aerosleep een keer vies was door spugen.
2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 11 Dec 2018 17:02

Re: Stomme vragen topic #6

L is nu 2 maanden oud en hij doet het hartstikke goed. Ik ben geloof ik vooral de grote twijfelkont en bang het niet goed te doen.

Met naar bed gaan overdag, is hij 9 van de 10x eerst helemaal in paniek. Leg hem weg, niks aan de hand en paar tellen later huilt ie het uit. Troosten in bed helpt dan niet, moet ik hem er echt uit halen. Vervolgens troosten we hem (gaat de ene keer sneller dan de andere), maar valt dan dus half in slaap en leggen we hem terug. Nog 81x tut terug stoppen, want zodra die uitvalt, huilt ie weer, en dan slaapt ie (even).
Weet van S gewoon echt niet meer hoe dat ging overdag..

Gaat dit vanzelf over? Alsof jullie dat weten ook :palm: , maar tips en trics zijn welkom. Probeer al Stephanie Lampe aan te houden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Dec 2018 19:27

Re: Stomme vragen topic #6

Heel herkenbaar dat het slapen rond die leeftijd met huilen en veel geduld gepaard ging (met als resultaat 20 minuutjes rust). Bij ons ging het beide keren rond de 12 weken beter.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem252

Bericht 11 Dec 2018 19:35

Re: Stomme vragen topic #6

Zelfde als bij taeda. Rond twee maanden begonnen met het lampe ritme, vooral voeden na het wakker worden, 90 min wakkertijd en dan slapen. Zo kwamen we vrij snel in een ritme. Geloof dat ze met drie maanden al veel beter sliep. Ik ging vaak s middags wandelen rond haar slaaptijd. Dan sliep ze makkelijk in de kinderwagen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Dec 2018 20:11

Re: Stomme vragen topic #6

Herkent iemand krentenbaard hierin?
Foto in een spoiler omdat sommigen het wellicht niet hoeven te zien ;)

Spoiler: weergeven
Afbeelding


Het begon zaterdag met een klein krasje, zondag was het een wat groter rondje rozig schaafwondje. Denk zo groot als een dubbeltje. Foto links is maandag, foto rechts is vandaag.
Morgen naar de huisarts. Vind het er zielig uitzien. En de huid rondom lijkt ook steeds verder te gaan ontvellen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers