Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 28 Nov 2018 12:07

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Wat fijn al die goede echo's! Wij mogen dinsdag weer, voor de termijnecho.

Vanavond hebben we een afspraak bij de verloskundige om het te hebben over de 20 weken echo en de nipt /combinatietest. Weten jullie al of/ welke onderzoeken jullie gaan doen?
Ik dacht dat de 20 weken echo standaard was, maar de verloskundige zei dat er tegenwoordig steeds meer mensen zijn die die niet doen. Ik denk dat wij zowel de 20 weken echo als de nipt gaan doen..

Centering pregnancy is volgens mij niet bij onze verloskundige. Weet ook niet of ik het anders gedaan had, ben niet zo'n groepsmens en merk dat ik wel behoefte heb aan 1 op 1 gesprekken met de verloskundige. Ook wil ik graag dat mijn man mee gaat naar de controles en ook alle informatie krijgt. Dat is bij cp volgens mij niet?

Pittig Suus, zo'n verhuizing! Wij zijn ook net verhuisd, toen was ik 4/5 weken zwanger maar ben erg blij dat we er nu al zitten nu ik niet zo fit ben! Wanneer kunnen jullie over?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Nov 2018 13:23

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Romee, wij willen de NIPT doen deze keer. Vorige keren heb ik geen combinatietest of NIPT (was er geloof ik ook nog niet in Nederland) gedaan, maar aangezien ik qua leeftijd nu in een risicogroep val en we nog twee kinderen hebben rondlopen, wil ik nu toch graag iets meer zekerheid. De 20-wekenecho laten wij ook doen, voor mijn gevoel is die ook vrij standaard, heb hem de vorige keren ook laten doen in elk geval.

Bij ons heb je bij cp wel je controles apart voorafgaand aan de bijeenkomst, dat is maar een minuut of 5 en daar mag mijn man (of iemand anders) dan bij zijn. En als je toch nog 1-op-1 iets wil bespreken met je vk, mag je altijd een afspraak maken.

Ik weet nog niet wanneer we over kunnen, maar het huis schiet nu echt op gelukkig! Sinds maandag werkt de warmtepomp en het huis warmt langzaam op nu. De stucadoors zijn nu echt bijna klaar, morgen als het goed is helemaal en maandag komt de man die onze pvc-vloer komt leggen. We hoopten dit weekend over te gaan, maar ik denk dat het het weekend erna wordt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 29 Nov 2018 09:10

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ben ook benieuwd suus!

Net bij de dokter geweest, voornamelijk informatief praatje.
Heb aangegeven dat ik zo misselijk ben, maar ze wil liever nog niks voorschrijven hiervoor.
Zolang ik niet de hele dag overgeef / al m’n eten er uit spuug.
Voorheen was het voornamelijk de avond. Vanmorgen ook misselijk in de ochtend.
Was al vanaf 5u wakker, slapen wil hief moeilijk lukken
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Nov 2018 09:26

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Tukkie, wat jammer dat je nu nog niks tegen de misselijkheid hebt. Als het niet gaat gewoon weer aan de bel trekken hoor!
Ik was ook vroeg wakker vanmorgen, om half 4 ofzo :thumbdown: Maar ben tegen 6 uur toch weer in slaap gevallen, helaas ging om 7 uur de wekker alweer.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 29 Nov 2018 10:00

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Tukkie ik was tijdens mijn laatste zwangerschap ook zo misselijk de hele dag door, ik hoefde niet over te geven. Ik heb daar van de huisarts Emesafene voor gekregen en dat hielp heel goed. Ik zou zeker weer aan de bel trekken als het zo blijft, daar hoef je echt niet eerst voor te gaan overgeven. Sterkte, hopelijk wordt het gauw wat beter.
2011 2012 2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Nov 2018 20:51

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Hoe gaat het nu, Tukkie?

Ik heb vandaag de termijnecho gehad, het zag er helemaal goed uit :D De uitgerekende datum is nu op 22 juni gezet.

Ik wilde ook een ticker plaatsen, maar weet iemand welke code ik dan moet hebben? Het is me eerder wel gelukt, maar op de een of andere manier ziet het overzicht van de codes er nu anders uit en ik kan de goede niet meer vinden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Nov 2018 22:15

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Tukkie, niet wachten tot je de hele dag aan het spugen bent hoor met (weer) vragen om medicatie. Ik was ook voornamelijk alleen maar enorm misselijk, met meestal eind van de middag/avond wel spugen. Maar ook dagen dat ik het toch binnen kon houden, maar de misselijk was enorm. Ook Emesafene gekregen en dat maakte het tenminste dragelijk. Het was echt niet dat ik niet meer misselijk was, maar wel minder.
<<

Keukenprinses

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 07 Nov 2018 11:14

Bericht 30 Nov 2018 22:19

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn weer een goede echo Suus!

Ik heb afgelopen week de intake van moeders voor moeders gehad. Het gedoe met de kan valt me mee tot nu toe! Ben wel bang voor nieuwsgierige buren, dus ik heb een tas voor over het krat erbij gekregen.

Tukkie, ik zou bij de huisarts wat meer aandringen op iets tegen de misselijkheid. Ik heb alleen hoeven bellen en het recept werd naar de apotheek gestuurd. Het werkt gelukkig aardig, maar de misselijkheid is niet weg. Maar ik kan een stuk beter functioneren zo!

Hier hebben ze geen centering pregnancy en ik vind het wel prima. 1 op 1 vind ik ook wel prettig en ik wil nog wel iets van zwangerschaps gym of yoga gaan doen en dan kan ik daar met andere zwangeren kletsen :ja: 19 december mag ik voor de termijnecho en als ze dan besluiten dat ik minstens 11 weken ben, kan ik ook meteen de NIPT doen. Wegens de feestdagen kon het anders pas 2 weken later en dat vonden ze weer wat laat, dus hopelijk kan het dan. Ik heb echt zin om het aan mensen te vertellen, maar we willen toch nog die termijnecho afwachten...
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 01 Dec 2018 08:19

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn Suus!! :) Vond je het nog spannend of had je er alle vertrouwen in?

Voor jou echt balen Tukkie dat je zo misselijk bent, zou toch nog even aandringen op medicatie, zo niet fijn als je je zo slecht voelt.

En leuk met kerst vertellen keukenprinses! Hopelijk gaat de tijd sneeeeeel en ben je dan 11 weken!

Wij hebben ook gewacht tot na de termijn, ben nu 11+6 en gaan zo een weekendje naar mijn ouders en dan gaan we het vertellen. Mijn zussen met aanhang zijn er ook, zin in!
Smile, it's free!
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 01 Dec 2018 20:28

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ik ga denk ik maandag maar weer bellen. Ze wilde het echt nog niet voorschrijven ondanks dat ik zei dat ik de hele dag misselijk ben en na m’n avondeten over moet geven.
Sinds gister is daar ook na de lunch bij gekomen.
Fruit en kwark hou ik in ieder geval binnen tot nu toe.
Ik dacht de dokter zal het wel weten, maar jullie hebben gelijk.

Romee, wij willen de nipt test wel laten doen ja.
Leuk dinsdag een echo.

Suus fijn dat alles er goed uit zag.

Keukenprinses, valt idd wel mee he. Ik heb er ook een tas bij gekregen voor nieuwsgierige buren.
Kreeg je ook een badcape?

Lavendel, veel plezier! Fijn weekend! Hoe reageerde ze?

Wij gaan het 2e kerstdag vertellen aan m’n ouders en zus en de rest van de familie en vrienden krijgen het dan na 12 weken te horen.
Vind het wel lastig om niks te zeggen hoor.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 01 Dec 2018 20:38

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Suus fijn dat de echo goed was!
Lavendel hoe reageerden je ouders?
Goed dat je meedoet met mvm keukenprinses. Hier begonnen ze er helemaal niet over. Ik zie het sowieso eigenlijk niet echt zitten, dat gedoe met die flessen.
Wat rot tukkie dat je zo misselijk bent. Anders gewoon aandringen hoor bij de huisarts.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 03 Dec 2018 07:02

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Romee
Wij gaan waarschijnlijk de nipt niet doen en 20 weken echo wel

Suus
Is het gelukt dit weekend over te gaan of wordt het volgend weekend ?
Fijn dat je termijnecho goed was!

Tukkie
Wat jammer dat de huisarts je niks heeft gegeven voor de misselijkheid.
Ik weet dat er zat huisartsen zijn die ook zwangere wat geven als ze niet overgeven , als je misselijkheid zo blijft zou ik weer aan de bel trekken

Keukenprinses
Wat fijn een goede echo! Je slechte gevoel was gelukkig niet goed

Lavendel
Hoe reageerde je zussen en ouders ?

Ik ben de laatste week best wel beroerd, veel misselijk maar ook keelpijn en wat neusverkouden erbij
Ik slik sinds vrijdag gember capsules en als dat niet helpt ook maar eens naar de huisarts
Vrijdag de eerste echo , ik kijk daar best wel naar uit, vind het weer een onzekere periode
Afbeelding
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 03 Dec 2018 08:08

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ik ga straks de huisarts bellen, hele weekend overgeven en continue misselijk.
Ben ondertussen ook grieperig, dus of het nou door de zwangerschap komt of door de griep?
Ben nu op m’n werk, maar helaas m’n ontbijt er ook al uitgegooid net.

Flower werken die capsules een beetje naar je idee?
Spannend en leuk vrijdag
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Dec 2018 14:21

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ik vond de echo echt nog wel spannend, maar ben nu wel gerustgesteld. Ik heb vandaag bloed laten prikken voor de NIPT en zometeen komt er iemand van moeders voor moeders langs. Ik mag nog meedoen tot de kerstvakantie :)

Tukkie, heb je nu iets gekregen tegen de misselijkheid?

Flower, hoe gaat het nu? Al minder last van de misselijkheid?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 04 Dec 2018 17:17

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ja die eerste weken zijn toch gewoon spannend he Suus. Ik heb net de echo gehad voor de combitest. Bloeduitslagen waren ook binnen en gelukkig geen verhoogd risico! Ze heeft heel uitgebreid alles bekeken, blijft bijzonder. Ook even gekeken naar de nub en die was aardig duidelijk:) ik hou het nog even voor mezelf tot het geslacht echt zeker is.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 05 Dec 2018 06:48

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Tukkie
Ben je al bij de huisarts geweest?

Plien
Super fijn dat je geen verhoogd risico hebt!
Ben benieuwd naar het geslacht

Suus
Wat goed dat je nog mee gaat doen met moeders voor moeders

Ik voel me iets beter maar had er ook een griepje doorheen , dat knapt nu op
Gister met name in de ochtend heel misselijk en beroerd gevoel, rest Vd dag geen zin in eten maar niet evht misselijk
Of de gembercapsules werken vind ik lastig te zeggen nog, ik ben nog steeds wel te misselijk om goed te eten, ben nu 2,5 kg afgevallen.
Als de echo vrijdag goed is en het gaat nog zo dan ga ik denk ik de huisarts bellen voor medicatie
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Dec 2018 09:49

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Plien, fijn dat je geen verhoogd risico hebt! Ik ben benieuwd of de nub klopt. Ga je nog een extra echo doen voor het geslacht of wacht je tot de 20 weken?

Flower, vervelend dat je je nog niet goed voelt. Hopelijk wordt het snel beter en anders inderdaad maar naar de huisarts.

Nou, ik voel me wel een beetje schuldig hoor. Gisteren is er dus iemand voor moeders voor moeders geweest en ik ga nog twee weken meedoen. Daarna is het kerstvakantie en aan het eind daarvan ben ik 16 weken. Maar ik krijg dus wel alle cadeaus! De fijne wikkeldoek en ook nog een boek omdat het december is (ik begreep dat je normaal als je de wikkeldoek al hebt, kunt kiezen voor het boek, maar ik krijg ze nu dus allebei!). En dat voor maar twee weken meedoen. Ik ga er maar voor zorgen dat op zijn minst alle kannen helemaal vol zitten :thumbup:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 05 Dec 2018 11:21

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Nou Suus, dat zou ik me niet schuldig over voelen hoor! Zij hebben zelf besloten dat er rond de feestdagen niet wordt ingezameld. Anders had je nog wat langer kunnen meedoen. Misschien moet ik me ook nog aanmelden!:D.
Wij hebben een geslachtsecho ingepland tussendoor. Hoe nieuwsgierig kan je zijn:)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Dec 2018 12:52

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn goede uitslag Suus! En niet schuldig voelen hoor, twee weken vind ik nog best lang! En ik doe niet eens mee dus dat is nog veel erger ;) En Tukkie al iets gekregen tegen de misselijkheid? Zo niet dan hoop ik dat je je inmiddels beter voelt! En zo niet echt bellen!

Afgelopen zaterdag dus verteld. Normaal als we iets te vieren hebben dan trakteren we op moorkoppen, en wilde nu chocosoesjes meenemen en die op tafel gooien bij de koffie. Jammerlijk mislukt natuurlijk haha, ze hadden alleen gewone soesjes bij drie winkels en de bakker. Maar mijn ouders, zussen en aanhang vonden het superleuk! (uiteraard haha).

Komend weekend schoonouders, daar zal het het eerste kleinkind zijn dus die reageren vast hysterischer haha. We hebben een gek gedichtje geschreven en de echo in een gemaakte kijkdoos geplakt. Beetje cheesy maar ach kwam wel leuk uit zo met het sinterklaas vieren.

Afgelopen woensdag bloed laten prikken voor de NIPT + nevenbevindingen en kreeg net al de uitslag, alles goed! Weer een stapje verder zo :) En ik heb eind januari de 20weken echo maar vond dat ook te lang dus nu 20 december een geslachtsecho ingepland, ben zo benieuwd! Ik heb echt geen voorgevoel.
Smile, it's free!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Dec 2018 12:54

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Tabbie lees jij hier al mee eigenlijk? Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!
Smile, it's free!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 05 Dec 2018 13:37

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn lavendel dat je nipt uitslag goed was! En leuk idee van die kijkdoos. Eerste kleinkind, dat is vast bijzonder idd. 20 december al geslachtsecho, dat is best vroeg of niet? Wel leuk!!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Dec 2018 13:43

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Lavendel schreef:Tabbie lees jij hier al mee eigenlijk? Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!


Haha ja, toevallig wel :smile:

Ik heb het verder lichaamlijk heel zwaar en kan zelfs niet meer 100% werken. Thuis slaap ik alleen maar en verder gewoon alles vies, constant misselijk en een beetje van de aarde verdwenen. Ik herken mezelf totaal niet meer. Hopelijk gaat het straks na de 12 weken beter. Nog even volhouden..
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Dec 2018 13:43

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Dat is waar, Plien, anders waren het nog 4 of 5 weken geworden.
Leuk dat jullie een geslachtsecho gaan inplannen, weet je al wanneer ongeveer? Bij de eerste wilden wij het geslacht niet weten en dat was helemaal prima. Natuurlijk was ik wel nieuwsgierig, maar ik kon best wachten. Bij de tweede wilde mijn man het graag weten en dat leek mij ook wel leuk. Maar toen wilde ik het ook zo snel mogelijk weten en hebben we met 16 weken een geslachtsecho laten doen :)

Lavendel, jammer van de chocoladesoesjes :smile: Maar gelukkig maakt dat met zulk leuk nieuws niets uit! Ik ben benieuwd hoe je schoonfamilie reageert. Denk je dat ze al iets vermoeden/verwachten of helemaal niet?
Fijn dat de uitslag van de NIPT goed was! En over twee weken al een geslachtsecho, spannend!!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Dec 2018 13:44

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Oooh Tabbie, dat klinkt heel zwaar, vervelend! Heb je niet iets van medicatie tegen de misselijkheid? Hoe ver ben je nu?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Dec 2018 13:55

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ik wil zelf geen medicatie, want daarvan kan je nog meer moe worden en kom nu al amper mijn bed uit. Wel ga ik nu wekelijks naar de acupunturist, daardoor kan ik al wat meer en ook wat uurtjes werken. Dus dat is al fijn. Ik ben nu 9 weken.

Verder ben ik vooral blij dat het met de rest hier allemaal goed gaat!!

En ook een boek bij moeders voor moeders? Had ik toch later moeten beginnen haha.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Tom