Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Anoniem284

Bericht 30 Nov 2018 09:23

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Fijn dat het goed was, Cactus!

Ik heb trouwens 13 dec de 20 weken echo.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Dec 2018 13:04

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Spannende weken voor jullie tot de 20 weken echo Gympie en Cactus.

Ik heb bloed laten prikken bij de huisarts, die me wel serieus nam :). Ze gaan ook nog even overleggen of een longfunctie test nog nuttig is, of dat dat toch echt weinig gaat zeggen. Merkte na m'n huisartsbezoek dat ik alweer rustiger was. Maar ik kan er ook echt slecht tegen als ik niet serieus genomen word. Huisarts zei ook dat langer dan 10 minuten hartkloppingen echt wel kon en niet direct heel raar was, dus dat stelde ook wel gerust.
Ik noemde dit vandaag kort bij mom in balance, komt er later iemand naar me toe dat ze met mijn termijn dezelfde klachten had en ook niet serieus genomen werd (zelfde praktijk, andere vk). En bij de huisarts dus wel, en bij haar is het later beter gegaan. Toen raakte ik later over iets anders in gesprek met de trainster en die had ook niet echt denderende ervaringen met deze praktijk en een medesportster die huisarts is had er ook geen goede ervaringen met ze, professioneel gezien.
Heb ook een keer een vk hier gehad die ik wel heel leuk vond, dus het is niet allemaal kommer en kwel hoor ;-) maar wel wat opvallend.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 01 Dec 2018 16:38

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Heb je dan nog wel vertrouwen in deze praktijk? Is toch wel belangrijk om er een goed gevoel bij te hebben.

Fijn dat de huisarts je iig wel serieus nam!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Dec 2018 16:58

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Nou Cactus, ik heb nu zowel de gedachte 'fijn dat het niet helemaal aan mij lag dat ik me er niet prettig bij voelde' als 'hm, ik moet nog wel onder hun begeleiding bevallen :eyes:'. Maar ik zou hier alleen naar een zelfstandige kunnen overstappen en door m'n verhuizing ben ik al eens overgestapt, dat wil ik niet nog een keer doen. En persoonlijk vond ik dit ene 'incident' gewoon stom, maar heeft het er nog niet toe geleid dat al m'n vertrouwen weg is, dus ik ga het nog wel zien de komende tijd.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 01 Dec 2018 17:53

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Snap ik ook wel. Zou ook niet zo snel overstappen denk ik. Hopelijk blijft het hierbij en krijg je nog vaak die ene vk die je wel leuk vindt en dat zij ook bij je bevalling is.

Bij D zat ik ook bij een praktijk. Er waren toen 2 vk's waar ik wel een klik mee had. Beide zijn daar nu weg. Eentje is voor zichzelf begonnen, dus bij N was de keuze snel gemaakt. Ook nu ga ik naar haar toe. Ze heeft inmiddels wel een collega, maar ik wil alleen naar haar. Begrijpt ze gelukkig helemaal.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 02 Dec 2018 16:31

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Zo, ik kom me ook even melden! Wij zijn gisteren ons oude huis uit gegaan en vandaag in ons tijdelijke huis getrokken. Hier zitten we een paar maanden (hopelijk tm eind maart max) en dan gaan we hopelijk over naar ons nieuwbouwhuis. Gisteren hadden we hulptroepen om ons te helpen het huis leeg te halen en daarna kwamen er nieuwe hulptroepen bij de opslag. Oa Pompoen van hier was erbij. Was erg fijn dat we toch nog zoveel hulp hadden.

Mijn reistijd naar het werk gaat van 15min naar ongeveer 45min. Dat is wel fors helaas. Maar goed, ik hoef maar tm 20-12 :)
22112014 / 10042019
<<

Anoniem284

Bericht 02 Dec 2018 23:15

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Fijn dat het verhuizen gelukt is, Oreo. Ga je vanaf 20-12 al met verlof?
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 03 Dec 2018 10:33

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Cactus, ik kan me je spanning goed voorstellen. Gelukkig is het over een weekje al zo ver!

Gympie, ook al bijna de 20 weken echo. Merk je dat je er meer gespannen voor bent door het gedoe met de NIPT of ben je er ondertussen wel relaxter in?

Joey, fijn dat de huisarts je iets serieuzer nam! Wel een lastige zeg, al die slechte ervaringen met de VK praktijk.. Ik snap dat je niet zomaar overstapt naar een andere, hopelijk blijft het bij dit ene voorval. Hoe gaat het nu met de hartkloppingen?

Oreo, weer een stap verder met de verhuizingen dus! Zie je het allemaal een beetje zitten zo tijdens de zwangerschap? Dat wordt nog wel spannend dan of je voor of na de bevalling kan verhuizen?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem284

Bericht 03 Dec 2018 11:08

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Namasté, ik ben best wel gespannen. Ook nog omdat we de volledige uitslag van de punctie nog aan het afwachten zijn (komt hopelijk deze week binnen). Na dat en de 20 weken kan ik er tegenaan denk ik.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 03 Dec 2018 13:43

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ladies ik heb het schema weer netjes bijgewerkt. Ik heb helaas geen tijd te lezen, hopelijk wordt dat in mijn verlof meer :eyes:

Hier alles goed. Groeiecho gehad afgelopen vrijdag, kleine vent groeit goed. En ik mocht even zijn gezichtje in 3D bekijken, ik werd zo emotioneel. Was zo mooi en hij lijkt op papa.

Voel me gelukkig heel goed en vandaag de brief binnen van mijn contractverlenging dus dat geeft ook rust!

Verder is manlief druk met het peuterbedje van onze dochter (ze krijgt een bedhuisje) en daarna gaan we beginnen met schilderen van de babykamer. Jullie al begonnen met de babykamers?

Ik kan niet wachten te kunnen dagdromen in het kamertje over dat hij er is :love: :love: :love:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 19:06

Bericht 03 Dec 2018 19:10

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hallo allemaal!

Het lijkt mij erg leuk om met jullie mee te kletsen. Ik ben op dit moment bijna 23 weken zwanger! Ik ben uitgerekend op 2 april.
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 03 Dec 2018 19:52

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gezellig Diva, welkom.

Even kort van mijn kant.. herkend iemand ook het ineens weer misselijker zijn? Ik zit nu op ruim 15 weken. Ik had laatst best een goede week, maar afgelopen week is het weer bal en ook heb ik nu al weer 2 avonden gespuugd. Is dit nog even een dieptepunt voordat het écht beter gaat worden?
<<

Anoniem284

Bericht 03 Dec 2018 20:07

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Kajaka, ik heb dat ook gehad. Even een paar dagen en daarna was het weer over. Ook rond de 15 weken volgens mij.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Dec 2018 21:11

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Welkom Diva, is het de eerste?

Kajaka, ik heb begrepen dat hcg tot 16 weken in je lichaam zit, dus dat de kwaaltjes van het eerst trimester tot dan kunnen aanhouden. Hopelijk gaat het straks dan wel echt over. Want nu weer ineens overgeven is wel erg balen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Dec 2018 21:17

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hcg zit de hele zwangerschap in het lijf. Anders worden bepaalde hormonen niet aangemaakt. Echter is het zo dat je lijf er aan went zeg maar in zo'n 12 tor 16 weken. Bij de meeste vrouwen dan.

Welkom Diva! Schrijf je voor het eerst mee of onder een andere naam?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Dec 2018 22:18

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hcg neemt na 12 weken langzaam af en vanaf 16 weken knalt ie echt ver naar beneden (niet helemaal naar 0 maar wel heel laag). Daarom verdwijnt dan de misselijkheid bij meeste vrouwen.

Wat leuk sunshine dat je hem even in 3D hebt gezien. Heerlijk!!

Wij twijfelen wat over kamertje. Zijn kamertje is onze huidige kleedkamer. Dus onze kledingkasten moeten naar onze slaapkamer zodat we zijn kamertje kunnen maken. Maarrr hij komt de eerste 6 maanden toch sowieso bij ons. Dus neigen er nu naar kamertje nog maar even te laten zitten en als ie rond de 6 maanden is maar even te kijken hoe we gaan overbruggen (zo rond z’n eerste verjaardag gaan we verhuizen ook nog eens).

Komt ook omdat ik weinig fut heb om over dingen na te denken. Werk is zo gigantisch druk en ik slaap slecht dus moe moe moe.
Hopelijk na de kerst langzaam wat rustiger aan dat ik ook wat meer tijd en ruimte in m’n hoofd heb :D dan kan ik ook met geboortekaartje aan de slag, daar wel zin in langzamerhand. Wordt t ook weer wat echter van ofzo.

M’n dochter is heeeel erg bezig met thema baby. Zo lief is dat, ze heeft het de hele dag over broertje. Hopelijk vindt ze m nog net zo leuk als ie er daadwerkelijk is haha.

Hebben jullie nog sinterklaas gevierd allemaal? Of gaan dat nog doen?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Dec 2018 22:19

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh en welkom diva!! Leuk nog een nieuwe aanwinst hier!! :)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Dec 2018 22:21

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hoop dat misselijkheid snel wegtrekt kajaka!

Bij mij werd t ook weer erger als ik bijvoorbeeld heel moe was of als het te warm was buiten (al kan dat nu niet meer zo t probleem zijn natuurlijk ;)). Misschien dat er bij jou deze week ook net ‘iets’ is waar je lijf extra op triggert? Hopelijk echt snel voorbij nu!
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 04 Dec 2018 12:47

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Welkom Diva, gefeliciteerd :heart:

@Kajaka, die misselijkheid herken ik wel, meestal moet ik dan iets eten of drinken!
Spugen heb ik nooit gehad. Weleens gehoord dat vla erg goed werkt. Melk helpt bij mij ook wel.

@Sophie, Wat schattig dat je dochtertje er zo mee bezig is.
Mijn dochter ging gisteren ook de hele tijd over mijn buik aaien, zo schattig. Ook net zo benieuwd hoe dat straks is, als hij er is!!

Moeten jullie ook zo eindeloos veel plassen? Ik moet echt om de haverklap plassen. En dan ben ik net geweest en moet ik eigenlijk alweer..

Wij hebben trouwens afgelopen zondag Sinterklaas gevierd en dat was super leuk. Onze dochter vond het best eng maar later kreeg de Sint een hand en Piet een kus :smile:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Dec 2018 13:12

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sunshine, dat met dat plassen heb ik niet echt. Ik moet normaal al wel vaak, maar nog niet veel extra nu, gelukkig. Heel af en toe word ik 's nachts wakker om naar de wc te gaan en dat had ik voorheen nooit. Maar dat is nu ook nauwelijks. Fijn dat je contractverlenging nu binnen is. En wat leuk dat je man dat zelf maakt voor jullie dochter!

Je hebt de eerste verhuizing nu gehad Oreo! Andere is dan wel echt rond je uitgerekende datum, of niet?

Namasté, hartkloppingen heb ik nog steeds, wat hetzelfde. Heb m'n hartslag nu een paar keer geteld tijdens die hartkloppingen en dat was dan 85-90 per minuut. Dat is aan de hoge kant, maar dat het hoger is vind ik ook weer niet gek tijdens zwangerschap, ik schrok er niet van. M'n bloeduitslagen waren goed en ik moet nu terugkomen als de hartkloppingen aanhouden of erger worden. Assistente vond 85-90 toch wel verhoogd en reden om weer terug te komen. Volgende week is mijn eigen huisarts er weer, dus misschien maar weer een afspraak maken voor de zekerheid. Ik denk zelf eigenlijk dat dit het gewoon is even. Als ik goed op m'n grenzen let, blijf ik me mentaal gewoon heel goed voelen bij m'n zwangerschap. En daar ben ik al heel blij mee.
Hoe gaat het met jou?

SophieZMY, ik snap de twijfel wat betreft de kamers. Helemaal als je weet dat je na een jaar gaat verhuizen. Ik denk dat ik dat kamertje dan ook had laten zitten eerst. Vervelend dat je het zo druk hebt en zo slecht slaapt. Hoop voor je dat dat inderdaad beter wordt na kerst. Schattig dat je dochter er zo mee bezig is.
Ik vier 2 keer sinterklaas, maar is beide keren zonder kinderen.

Boerenkool, ik las in een ander topic dat je zwangerschap lichamelijk niet echt denderend verloopt. Weet je al meer over de bloeding bij de baarmoedermond? En lukt het wat om rustig aan te doen?
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 04 Dec 2018 14:30

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hoe is het met jou Joey?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem284

Bericht 04 Dec 2018 20:24

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sunshine, ik wilde precies hetzelfde over plassen hier zeggen. Ik word er gek van! Ik had het gelijk aan het begin van de zwangerschap al heel erg en het is nu weer erg. Vooral ‘s avonds blijf ik gaan. Net geweest, 10 min later moet ik weer. Ik heb net gelezen dat als je voorover buigt je goed uitplast. Ga ik proberen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Dec 2018 20:46

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha ik klaagde hier een tijdje terug over het plassen. Het lijkt hier nu iets minder te zijn. Maar met hardlopen loop ik nu altijd eerst richting een plek met bosjes...

Goed dat je je hartslag in de gaten houdt Joey. Ik krijg juist steeds te horen dat mn hartslag zo laag is. Wat niet erg is overigens, Maar blijkbaar wel opvallend genoeg om het steeds te noemen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 06 Dec 2018 10:12

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gympie schreef:Sunshine, ik wilde precies hetzelfde over plassen hier zeggen. Ik word er gek van! Ik had het gelijk aan het begin van de zwangerschap al heel erg en het is nu weer erg. Vooral ‘s avonds blijf ik gaan. Net geweest, 10 min later moet ik weer. Ik heb net gelezen dat als je voorover buigt je goed uitplast. Ga ik proberen.


Goede tip, ga ik ook maar proberen!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 06 Dec 2018 10:42

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ladies ik lees juist overal dat je goed rechtop moet zitten om goed te kunnen uitplassen en juist niet voorover moet buigen. Dus misschien even op letten haha. Ingewikkeld.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan, Tom