Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ryanair?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 01 Dec 2018 21:15

Ryanair?

Meivakantie 2019 willen wij graag weer een weekje op vakantie. In de zoektocht naar een leuke (en betaalbare) optie kwamen we op de Algarve, Portugal uit. Geen pakketreis, maar zelf samengesteld. Leuke accommodatie gevonden en vliegtickets bij Ryanair. En over dat laatste twijfel ik nu een beetje...

Hoef geen luxe, maar wil gewoon een veilige, fijne vliegreis met vriend en 2 jonge kinderen naar de juiste bestemming. Een budgetmaatschappij mag best, maar ik heb het afgelopen jaar zoveel negatieve verhalen gehoord over Ryanair. De stakingen, de klantvriendelijkheid die nergens te bekennen is en de talloze, vaak onduidelijke redenen waarom dat goedkope ticket toch opeens veel duurder wordt door allerlei regeltjes rond bagage en extra fees / boetes. Niet direct mijn voorkeur dus. Ik raak wat in de stress van al die regeltjes en mogelijke boetes (+ kosten). Maar een andere vliegmaatschappij is 2 of zelfs 3 keer duurder (zelfs als ik bij Ryanair al Family Plus erbij neem voor priority boarding, handbagage, stoelreservering en 2 in te checken koffers).

Iemand met (recente) ervaringen bij Ryanair? Ook in het vliegen met kinderen bij hen? Gewoon doen, of toch absoluut een afrader?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem281

Bericht 01 Dec 2018 21:51

Re: Ryanair?

Geen recente ervaring, maar wel met Transavia. Vond die ook redelijk budget, als je je aanpast naar de goedkopere vliegtijden, maar verder wel prettig vliegen. Wij gaan volgend jaar wss ook weer met Transavia!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 01 Dec 2018 22:07

Re: Ryanair?

Transavia ook wel eens een keer mee gevolgen, lang geleden, en dat was toen inderdaad prima. Hebben lagere prijzen vergeleken met veel andere maatschappijen, maar vergeleken met Ryanair echt dubbel in prijs en dan maakt het me niet eens veel uit op welke tijden we vliegen :-(
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 01 Dec 2018 22:20

Re: Ryanair?

Wij hebben een aantal jaar geleden met Ryanair gevlogen, maar kan mij herinneren dat je dan geen stoelnummer reserveerd. Is dat nog zo? Dan ging je zitten waar plek was. Lijkt mij niet fijn als je met 2 kids vliegt.
Ben erg tevreden over Transavia ook.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 01 Dec 2018 22:40

Re: Ryanair?

Gekkie, je kunt tegenwoordig wel tegen extra betaling stoelen reserveren. Bij reizen met kinderen onder de 12 is het zelfs verplicht dat minimaal 1 volwassene dan een stoel tegen betaling reserveert (en de kinderen gratis daarbij ook).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Dec 2018 11:21

Re: Ryanair?

Wij hebben pas nog met Ryanair gevlogen en zei achteraf: ik ga nooit meer met Ryanair! De heenweg niets aan de hand. De terugweg waren ze de piloot kwijt :wtf:. Echt relaxed zit je daarna niet meer in hrt vliegtuig, want wat was er met die piloot aan de hand en wie vliegt er nu?
We hebben toen 4 uur vertraging opgelopen. Toen we eenmaal aan het vliegen waren, vlogen ze zo hard dat ze precies een uur ingehaald hebben, zodat ze net binnen de 3u vertraging zaten. Geen fijne ervaring als je ineens wakker schrikt, ziet dat je nog een uur zou moeten vliegen en wel al flink aan het dalen bent. Dacht echt dat m'n laatste minuten ingegaan waren.
Man is tijdens de heen vlucht zijn jasje vergeten, we hebben op 2 vliegvelden nergens iemand kunnen vinden die ons zou kunnen helpen om het jasje terug te vinden, dat vonden we ook heel vervelend.
Verder geen gedoe met extra kosten gehad. Maar de volgende keer betaal ik liever wat meer.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Dec 2018 11:39

Re: Ryanair?

Wij hebben verschillende keren gevlogen met Ryanair en eigenlijk altijd wel tevreden geweest. Ook eigenlijk nooit vertraging gehad, we kwamen meestal zelfs vroeger aan.

Enkel de afgelopen keer op de terugweg van Berlijn naar huis ging het vliegen niet door vanwege hevige sneeuwval maar dat was de beslissing van de luchthaven waar we zouden landen dus kon Ryanair eigenlijk niets aan doen. Enige is wel dat we zelf hebben moeten zoeken naar een oplossing om thuis te raken en ook de communicatie (dat we niet zouden vliegen) vonden we heel slecht. Geen idee hoe dat bij andere vliegmaatschappijen is, misschien is het overal wel dat je zelf voor een oplossing moet zoeken. Wij zijn toen met de trein naar huis gegaan en hebben toen gezegd dat we niet meer met Ryanair wilden vliegen.
Achteraf kregen we nog een cheque, deze aan onze bank bezorgd en we kregen deze terug met de mededeling dat de (administratie)kosten van het innen van deze cheque hoger ligt dan de waarde van de cheque zelf. Dus contact gezocht met Ryanair en uiteindelijk (na een hele tijd) het geld toch zo gestort gekregen.
De keren dat we vlogen met Ryanair hebben we altijd wel meer betaald voor het kiezen van zitplaatsen en ook voor bagage.

Oh en ervoor (toen we Berlijn geboekt hadden) trouwens ook dat onze heenvlucht gecanceld werd ivm staking dus toen kregen we wel het bedrag terugbetaald dacht ik en waardebonnen. We wilden daarna eigenlijk al niet met Ryanair vliegen maar door die waardebonnen toch nog opnieuw een andere vlucht naar Berlijn geboekt. Wel met een bang hartje want wat als de vlucht weer gecanceld zou worden...

Dit jaar hebben we gevlogen met Brussels Airlines en zijn heel tevreden. Op de terugweg hadden we wat vertraging en kregen in het vliegtuig pralines :haha:

Bisq, dat is wel raar zeg, de piloot kwijt! :palm: Dan zit je niet echt meer relaxed, nee...
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 02 Dec 2018 13:13

Re: Ryanair?

Oh jee Bisq, de piloot kwijt, dat wekt weinig vertrouwen dan inderdaad! qua vertraging ben ik eigenlijk niet zo bang. Dit jaar vlogen we met Tui en naast dat onze vluchttijden last minute aangepast werden terwijl we al onderweg naar Schiphol waren, kregen we daarna ook nog eens extra vertraging. Geen pretje, maar ook geen wereldramp. Die stakingen ben ik minder gerust op. Vraag me af hoe het dan zit wanneer je terugvlucht opeens niet gaat, wie regelt dan je accommodatie en de kosten daarvan...

Wij hebben jaren geleden wel eens met Corendon gevlogen en daarna gezegd, eens en nooit weer. Krakkemikkig vliegtuig, vertraging, een koffer die beschadigd raakte, gebrekkige communicatie en informatie, echt geen fijne reis gehad.

Ik lees wel dat ryanair verrassend fijn is qua bagage bij het reizen met kinderen. Autostoel zou gratis mee mogen (fijn, want we zouden een auto willen huren en naast dat die huurzitjes niet zo veilig zijn, zouden we daar enorm veel voor moeten betalen zag ik al).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem249

Bericht 02 Dec 2018 15:46

Re: Ryanair?

Bisq schreef:Wij hebben pas nog met Ryanair gevlogen en zei achteraf: ik ga nooit meer met Ryanair! De heenweg niets aan de hand. De terugweg waren ze de piloot kwijt :wtf:. Echt relaxed zit je daarna niet meer in hrt vliegtuig, want wat was er met die piloot aan de hand en wie vliegt er nu?
We hebben toen 4 uur vertraging opgelopen. Toen we eenmaal aan het vliegen waren, vlogen ze zo hard dat ze precies een uur ingehaald hebben, zodat ze net binnen de 3u vertraging zaten. Geen fijne ervaring als je ineens wakker schrikt, ziet dat je nog een uur zou moeten vliegen en wel al flink aan het dalen bent. Dacht echt dat m'n laatste minuten ingegaan waren.
Man is tijdens de heen vlucht zijn jasje vergeten, we hebben op 2 vliegvelden nergens iemand kunnen vinden die ons zou kunnen helpen om het jasje terug te vinden, dat vonden we ook heel vervelend.
Verder geen gedoe met extra kosten gehad. Maar de volgende keer betaal ik liever wat meer.

Volgens mij kunnen ze niet ineens "harder vliegen" of "te hard vliegen". Ik denk eerder dat jullie wind mee hadden, daardoor ben je vaak veel sneller op plaats van bestemming.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Dec 2018 15:49

Re: Ryanair?

Lilou schreef:Oh jee Bisq, de piloot kwijt, dat wekt weinig vertrouwen dan inderdaad! qua vertraging ben ik eigenlijk niet zo bang. Dit jaar vlogen we met Tui en naast dat onze vluchttijden last minute aangepast werden terwijl we al onderweg naar Schiphol waren, kregen we daarna ook nog eens extra vertraging. Geen pretje, maar ook geen wereldramp. Die stakingen ben ik minder gerust op. Vraag me af hoe het dan zit wanneer je terugvlucht opeens niet gaat, wie regelt dan je accommodatie en de kosten daarvan...

Wij hebben jaren geleden wel eens met Corendon gevlogen en daarna gezegd, eens en nooit weer. Krakkemikkig vliegtuig, vertraging, een koffer die beschadigd raakte, gebrekkige communicatie en informatie, echt geen fijne reis gehad.

Ik lees wel dat ryanair verrassend fijn is qua bagage bij het reizen met kinderen. Autostoel zou gratis mee mogen (fijn, want we zouden een auto willen huren en naast dat die huurzitjes niet zo veilig zijn, zouden we daar enorm veel voor moeten betalen zag ik al).

Ik heb dit gehad met Ryanair. Ik moest dat zelf maar uitzoeken, toen ik daarover klaagde zeiden ze letterlijk "you get what you pay for, hardly anything". Ik heb toen noodgedwongen op het vliegveld moeten overnachten, omdat het al 00:00 uur was en online alle hotels in de omgeving zaten volgeboekt. Ik kreeg toen pas 2 dagen later een vlucht aangeboden. Ik heb toen bij een andere maatschappij een terug vlucht moeten boeken (mede vanwege werk en omdat je dus geen vergoeding kreeg).
Ik had dus nog het geluk dat de volgende dag wel gevlogen kon worden. Ging om een staking in Frankrijk en ik zat in Spanje, dus we mochten niet zomaar over het Franse luchtruim vliegen. Andere maatschappijen vlogen dus gewoon om.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Dec 2018 16:27

Re: Ryanair?

Claire**** schreef:
Bisq schreef:Wij hebben pas nog met Ryanair gevlogen en zei achteraf: ik ga nooit meer met Ryanair! De heenweg niets aan de hand. De terugweg waren ze de piloot kwijt :wtf:. Echt relaxed zit je daarna niet meer in hrt vliegtuig, want wat was er met die piloot aan de hand en wie vliegt er nu?
We hebben toen 4 uur vertraging opgelopen. Toen we eenmaal aan het vliegen waren, vlogen ze zo hard dat ze precies een uur ingehaald hebben, zodat ze net binnen de 3u vertraging zaten. Geen fijne ervaring als je ineens wakker schrikt, ziet dat je nog een uur zou moeten vliegen en wel al flink aan het dalen bent. Dacht echt dat m'n laatste minuten ingegaan waren.
Man is tijdens de heen vlucht zijn jasje vergeten, we hebben op 2 vliegvelden nergens iemand kunnen vinden die ons zou kunnen helpen om het jasje terug te vinden, dat vonden we ook heel vervelend.
Verder geen gedoe met extra kosten gehad. Maar de volgende keer betaal ik liever wat meer.

Volgens mij kunnen ze niet ineens "harder vliegen" of "te hard vliegen". Ik denk eerder dat jullie wind mee hadden, daardoor ben je vaak veel sneller op plaats van bestemming.


Ik heb er verder geen verstand van maar dat is wel wat ik van iedereen hoor. Dat ze dan de kosten van de extra brandstof afwegen tegen de kosten van binnenkomende claims.
Heb wel eens wind mee gehad inderdaad, maar dat werd dan bij vertrek al gemeld dat we vroeger zouden landen dan gepland.
Zou sowieso netjes zijn geweest als ze dat even gemeld hadden dan, man heeft niet geslapen en gaf aan dat ze dat niet gedaan hebben.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem309

Bericht 03 Dec 2018 11:49

Re: Ryanair?

Ik zou het persoonlijk met 2 kinderen niet doen en voor een andere maatschappij kiezen. Vorig jaar zijn man en ik terug gevlogen en in Keulen afgezet ipv Eindhoven. We hadden al 2 uur vertraging waardoor we om 12 uur s nachts aan kwamen. Er werd verteld dat er bussen geregeld werden, maar na 3 uur was er nog geen bus te zien. Ook de medewerkers van ryan air waren na 1 uur weg, waardoor niemand wist of er uberhaupt nog bussen kwamen. Uiteindelijk ben ik met een groepje mensen in een taxibusje gestapt en hebben we de kosten verdeeld. We hebben nooit een compensatie gehad en Ryan air beroept zich op overmacht.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Dec 2018 12:01

Re: Ryanair?

Ik heb al heel vaak met Ryanair gevlogen en heb nooit een negatieve ervaring gehad.
Het enige wat me tegenwoordig tegen het borst stuit is de manier waarop ze met hun personeel omgaan en daardoor ben ik wel wat terughoudender geworden om met hun te vliegen.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 05 Dec 2018 20:45

Re: Ryanair?

Hmm, ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren met Ryanair maar ben nu wel wat huiverig ivm eventuele stakingen oid.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Dec 2018 23:40

Re: Ryanair?

Meerdere keren met Ryanair gevlogen en eigenlijk nooit problemen gehad en ook geen aanzienlijke vertraging (een keer een half uurtje of zo). Luxe is anders maar voor die prijs en een korte vlucht verwacht ik dat ook niet.
Wel hebben we een keer gehad dat onze terugvlucht geannuleerd werd. Daar kon Ryanair echter niets aan doen, dat kwam door de weersomstandigheden, alle vluchten daar werden geannuleerd. We mochten op kosten van Ryanair een hotel boeken, taxi erheen, uit eten, boodschappen voor het ontbijt en onderweg en taxi weer naar het vliegveld. Devolgende dag ging er een vervangende vlucht. Was op zich prima geregeld. Toen we thuis waren een claim ingediend om al die kosten vergoed te krijgen en het stond binnen een week op onze rekening.
Die stakingen zouden voor mij trouwens wel een reden zijn nu niet bij Ryanair te boeken nu. Wat olifant zegt ook trouwens.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2018 10:09

Re: Ryanair?

Ik ben van plan in het voorjaar in mijn eentje met de drie boys naar Italië te vliegen met Ryan Air dus ik ben blij ook war positieve verhalen te lezen.

Qua ticketprijzen scheelt er per week en soms zelfs per dag in prijs, dus het wel een tip om dat in de gaten te houden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 06 Dec 2018 13:35

Re: Ryanair?

Die ticketprijzen schelen inderdaad nog veel Lady! Ik hou ze inderdaad goed in de gaten. Oudste is nog 4 tegen die tijd en dus kunnen we nog een beetje flexibel zijn qua data, maar ik wil haar ook eigenlijk maar maximaal 2 tot 3 dagen van school laten missen. Wat stoer trouwens, om in je eentje met drie kinderen te gaan vliegen! Heb jij je tickets al geboekt?

Mizz_S, dat klinkt bijna niet als Ryanair haha. Meeste lees ik dat ze je gewoon laten zitten wanneer er een vlucht uitvalt zonder veel informatie, of dat ze mensen zomaar op een andere luchthaven terugbrengen en dan urenlang laten wachten op de beloofde bus die niet komt. Fijn dat ze in jullie geval wel alles prettig geregeld hadden!

Inmiddels ook gekeken naar de optie om heen wel met Ryanair te vliegen en terug met een andere maatschappij. En een goede reis- en annuleringsverzekering :-) Als het financieel allemaal uit kon waren we wel met een andere partij gaan vliegen, maar feit is ook dat ons budget gewoon niet eindeloos is en dan is het prijsverschil in tickets bij Ryanair en andere maatschappijen soms echt wel heel groot. Zélfs als ik allerlei extra kosten voor handbagage, ruimbagage, stoelreservering etc. mee reken.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem252

Bericht 06 Dec 2018 15:12

Re: Ryanair?

Ik heb al heel vaak met Ryanair gevlogen, zij vliegen gewoon op veel bestemmingen waar je anders niet komt met een lijnvlucht. Nooit problemen gehad met ze. Maar nu ze zo slecht in het nieuws zijn snap ik wel dat je voorzichtig bent.
<<

Anoniem284

Bericht 06 Dec 2018 15:55

Re: Ryanair?

Ik heb geregeld met Ryanair gevlogen en nooit klachten gehad. Maar sinds ik dit gelezen heb, twijfel ik of ik ze nog zou boeken: https://www.ad.nl/binnenland/personeel- ... ~aaf7a0e7/

Ik vind het wel heel erg hoe Ryanair met het personeel omgaat en vraag me ook af wanneer dit escaleert in een ramp die daaraan te wijten is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Dec 2018 16:54

Re: Ryanair?

tuttebel schreef:Ik zou het persoonlijk met 2 kinderen niet doen en voor een andere maatschappij kiezen. Vorig jaar zijn man en ik terug gevlogen en in Keulen afgezet ipv Eindhoven. We hadden al 2 uur vertraging waardoor we om 12 uur s nachts aan kwamen. Er werd verteld dat er bussen geregeld werden, maar na 3 uur was er nog geen bus te zien. Ook de medewerkers van ryan air waren na 1 uur weg, waardoor niemand wist of er uberhaupt nog bussen kwamen. Uiteindelijk ben ik met een groepje mensen in een taxibusje gestapt en hebben we de kosten verdeeld. We hebben nooit een compensatie gehad en Ryan air beroept zich op overmacht.


hier kan Ryanair niks aan doen. Eindhoven gaat gewoon dicht om 12 uur, dan mag er niks meer landen. Dus dan moet er worden uitgeweken naar andere vliegvelden. De afhandeling is idd erg belabberd geweest als ik dit zo lees!

Ik heb weinig slechte ervaringen met Ryanair. Ik denk zolang je vliegtuig op tijd is en je binnen de marges kan landen op je aankomstbestemming er weinig aan de hand is. Het gaat pas om de uitzonderlijkheden waar zij duidelijk niet de beste zijn.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Dec 2018 19:10

Re: Ryanair?

Ik heb zelf wel slechte ervaringen met Ryan air.. de vluchten die ik heb geboekt, zijn alle 3 geannuleerd. Zonder duidelijke reden, er was geen storm, sneeuw of stakingen. Maar we kregen een paar uur van te voren te horen we annuleren de vlucht. Zoooo ruk is dat want ze boden ons niks anders aan, niet een andere tijd,niet een andere dag gewoon niks! Dus weg vakantie.

Dat is voor mij wel de reden dat ik niet meer bij hun boek. Ik zou het zeker niet doen als ik met mijn kinderen zou gaan, zie mezelf al staan met ze met een geannuleerde vlucht en slechte afhandeling daarna
:heart: :heart: 2011

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers