Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij blij met jouw voornaam?

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 09 Nov 2013 23:04

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben heel blij met mijn naam. Hij past bij mij en ik krijg er regelmatig een compliment over dat mensen het zo'n leuke naam vinden, dat is ook wel te merken aan het aantal baby's wat de afgelopen jaren mijn naam heeft gekregen. Voor mensen van mijn leeftijd is mijn naam gelukkig iets minder vaak voorkomend.
<<

Anoniem 3

Bericht 10 Nov 2013 13:29

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Op zich vind ik hem prima, hij is niet heel bijzonder, maar ben het gewend :) .
Zelf had ik hem echter nooit gekozen..
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 10 Nov 2013 20:51

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Nee, ik ben niet blij met mijn voornaam.

Ik ben er vroeger erg mee gepest, vooral in combinatie met de eerste letter van mijn achternaam. Heb mij vaak afgevraagd wat mijn ouders bezield heeft mij van alle namen uitgerekend deze naam te geven.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 10 Nov 2013 21:11

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja hoor, ik ben wel blij met mijn naam. Je hoort hem niet heel vaak en vind het een mooie naam.
2013
<<

Dille

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:05

Bericht 11 Nov 2013 00:34

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Nee, hij is te lang en te degelijk/bekakt (hangt er vanaf hoe je hem uitspreekt). Nu met de achternaam van mijn man kan ik hem al wat beter hebben, maar ik gebruik het liefst de afkorting. Die vind ik wel oké.
The race is long, and in the end, it's only with yourself.

Zoon september 2010
Dochter maart 2012
<<

Anoniem17

Bericht 11 Nov 2013 09:49

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja, ik ben wel blij met mijn naam (Caroline). Meestal wordt het goed uitgesproken, alleen qua schrijven kom ik nog wel eens rare varianten tegen. Gister bij de Starbucks stond er Caroliene op m'n bekertje, haha. Maar over het algemeen gaat het goed. En het is duidelijk dat het een meisjesnaam is. Ik heb er altijd een hekel aan als daar twijfel over kan bestaan.
Oh, en ik ken ook niet heel veel mensen met dezelfde naam, dat vind ik ook een voordeel.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 10:05

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Mwoah, m`n naam is best okay, maar wel wat ouderwets. Er zijn veel dames van in de 50 die dezelfde naam hebben.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Nov 2013 10:10

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik heb een niet veel voorkomende, en best wel ouderwetse, Friese naam. Ik heb 'm heel lang vreselijk gevonden, maar nu vind ik 'm wel ok. Aan de ene kant had ik gewild dat ik anders had geheten, maar het is ook wel weer zo dat mijn naam bij mijn persoon past. Nu wel. Ik ben denk ik in mijn naam gegroeid.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 11 Nov 2013 10:44

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Mijn naam, Stefanie, ben ik heel tevreden over. Past bij mij.
Mensen schrijven het wel vaak als Stephanie, of ze noemen me automatisch Stephanie. Dus met 'korte e' haha. Ik krijg op de mac dat streepje erboven niet.
Bij mij is het Steeeefanie.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2013 10:59

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja, ik heb mijn naam altijd mooi gevonden. Al dacht ik er vroeger wel eens over na hoe dat nou moest als ik later groot was, want het was toch een kindernaam, haha. Gelukkig is de naam met mij mee gegroeid en vind ik het nu nog steeds een mooie naam die goed bij mij past :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem73

Bericht 11 Nov 2013 11:53

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik heet monique niet echt en bijzondere naam, veel mensen heten zo. Ik ben er tevreden over.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 11 Nov 2013 12:08

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben wel tevreden met m'n naam eigenlijk. Nooit over nagedacht moet ik zeggen. Het is een naam die niet vaak voorkomt, maar ook niet heel exotisch is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2013 12:21

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Mijn naam komt trouwens best vaak voor, maar ik kon vroeger nooit dingen vinden met mijn naam erop, dat vond ik wel jammer. Pas toen ik wat ouder werd, kwam ik af en toe wat tegen, maar toen hoefde het niet meer :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 52

Bericht 11 Nov 2013 12:51

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Vroeger vond ik m'n naam vreselijk omdat men 't niet kon uitspreken en nu spreekt men 't vaak Amerikaans uit en daar heb ik zo'n hekel aan :/ Of als ze het afkorten, maken ze er iets Amerikaans van, terwijl ik mezelf gewoon Tris noem, heel Nederlands en lomp zegmaar. (Zoals ik dus ben :D )

Oh en omdat m'n naam zo weinig voorkomt, is 't ook niet altijd relaxed, omdat 't altijd duidelijk is dat 't over mij gaat. (En met mijn reputatie op school enzo, is dat helemaal a-relaxed.)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Nov 2013 13:34

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Hij is prima.
Aan deze kant van het land is het een hele onbekende naam maar in friesland komt hij vaak voor.

Als het aan mijn moeder had gelegen had ik Renée geheten maar mijn vader vond dat niet mooi, jammer
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Nov 2013 20:38

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Suus schreef:Ja, ik heb mijn naam altijd mooi gevonden. Al dacht ik er vroeger wel eens over na hoe dat nou moest als ik later groot was, want het was toch een kindernaam, haha. Gelukkig is de naam met mij mee gegroeid en vind ik het nu nog steeds een mooie naam die goed bij mij past :wink:



Hmm, een kindernaam, eindigt het op -je?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2013 21:24

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Kenya schreef:
Suus schreef:Ja, ik heb mijn naam altijd mooi gevonden. Al dacht ik er vroeger wel eens over na hoe dat nou moest als ik later groot was, want het was toch een kindernaam, haha. Gelukkig is de naam met mij mee gegroeid en vind ik het nu nog steeds een mooie naam die goed bij mij past :wink:



Hmm, een kindernaam, eindigt het op -je?

Haha, nee, het slaat ook eigenlijk nergens op, maar als kind kon ik mij gewoon niet voorstellen dat een volwassene mijn naam had. Ik dacht gewoon te veel na :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Nov 2013 22:32

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Haha, grappig hoe je als kind tegen dingen aankijkt he. Ik dacht meteen aan namen als Noortje enzo.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2013 22:44

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Kenya schreef:Haha, grappig hoe je als kind tegen dingen aankijkt he. Ik dacht meteen aan namen als Noortje enzo.
Ik ken een Noortje, maar die heet ondertussen Noor. En dat vind ik ook heel leuk. Misschien omdat het meisje gewoon heel leuk is, vaak koppel ik dat toch.
<<

Anoniem75

Bericht 11 Nov 2013 22:51

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja hoor. Ik ken zelf geen andere vrouwen met dezelfde naam (behalve een zangeres) en m'n naam is lekker kort.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 12 Nov 2013 00:09

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam niet mooi, maar ook niet lelijk. Mijn naam komt veel voor in Nederland, al is mijn qua schrijfwijze ingekort. Nadeel vind ik absoluut aan mijn naam is dat het in het buitenland gelijk een jongensnaam wordt.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Nov 2013 00:59

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Mijn voornaam had wat mij betreft wat simpeler gemogen. Ik moet altijd mijn naam spellen en heb al zoveel variaties erop gehoord. Kort mijn naam ook steeds vaker af, dan blijkt er niet zoveel mis te gaan :)
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 12 Nov 2013 20:37

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben wel tevreden met mijn naam :)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers