Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Nov 2018 15:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik zei gisteren tegen E dat Bumba pas wakker werd op tv als papa thuis kwam van het werk.
Na een flinke huilbui was dit het resultaat :

Afbeelding

Helaas voor kleine E (en mij) kwam papa 15min later thuis als ik had verwacht. Die 15min leken wel een uur te duren en ik MOEST concequent zijn.
30-04-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Nov 2018 19:30

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Marin schreef:Ah ja, sokkenla en emmers met schoonmaakdoekjes zijn hier ook een grote hit. Maar dat mag wel.
Hij wordt nu net wakker na 3 uur geslapen te hebben, dus ik denk dat hij ook echt een beetje moe was. Dat zal zeker niet geholpen hebben vanochtend. Lekkere reset nu, dikke kus op z'n lieve bolletje (want na drie uur mis ik m ook wel weer haha) en op naar de Ikea.

Ik herken wel veel van onze T.
Maar wat ik ook denk: zou je hem niet 2 ochtendjes naar het kdv willen doen?
Hij is zo ondernemend en wellicht dat hij dan veel beter zijn energie kwijt kan.
In de winter is het echt lastig om een kind van die leeftijd binnen te vermaken.
Misschien vind je dit wel een domme post hoor.
Maar je begrijpt wellicht wel wat ik bedoel.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2018 20:05

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Nee hoor mag je vragen. Maar dat vind ik wel een beetje zonde en onnodig ja. Nog ongeveer vier maandjes en dan gaat ie naar de peuterspeelzaal. Eer je een plekje hebt op een kdv kan ie er weer af. Maar denk wel dat zoiets als dat 'm heel goed zal doen, is ie wel aan toe.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Nov 2018 20:07

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Marin schreef:Nee hoor mag je vragen. Maar dat vind ik wel een beetje zonde en onnodig ja. Nog ongeveer vier maandjes en dan gaat ie naar de peuterspeelzaal. Eer je een plekje hebt op een kdv kan ie er weer af. Maar denk wel dat zoiets als dat 'm heel goed zal doen, is ie wel aan toe.


Ah oke. Ik wist niet dat je daar met 2 al mee begint. Dan zou ik dat nu ook niet meer doen nee.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2018 20:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ja begint hier met twee. Kijk ik ook wel een beetje naar uit, al is het maar twee ochtendjes. :angel:
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Nov 2018 20:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Marin schreef:Ja begint hier met twee. Kijk ik ook wel een beetje naar uit, al is het maar twee ochtendjes. :angel:

Snap ik. Ik werk 3 dagen dus ik breng T al 3 volle dagen weg.
Vandaar dat wij de peuterspeelzaal van zijn 3e-4e jaar gaan doen. Dat zit bij de basisschool in dus dan kan hij daar ook gelijk aan wennen. Anders breng ik hem iedere dag ergens naartoe.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2018 20:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ah ja dat lijkt me meer bij zijn schema passen inderdaad. Zo is 't maar een beetje puzzelen hè.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2018 20:16

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Kees, haha arme E! Bleef ze echt zo staan?

Parisienne, wat vervelend dat je nu dat skateboard zo goed hoort. Lekker irritant zeg! Hopelijk nemen ze 't lekker mee naar buiten naar 't park ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Nov 2018 22:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ja, ik begrijp dit soort dingen ook echt niet van mijn bovenburen. Wij zijn zelf ook bovenburen (er woont dus nog iemand onder ons) en het zit zo in mijn systeem om gewoon rekening daarmee te houden. Kinderen zijn kinderen, die moeten ook heus kunnen spelen, af en toe eventjes stoeien, heen en weer kruipen of rennen, etc. Maar een skateboard in huis.. nee, nooit. Denk dat dat in normale woningen niet eens gebeurd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Nov 2018 07:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat is snap ik ook echt niet parisienne. Heel irritant!

Ze heeft daar zeker 5min gestaan Marin en toen kwam ze boekjes lezen en ging iedere minuut even kijken of papa al kwam.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Nov 2018 08:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Aaah.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Nov 2018 10:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik word echt helemaal gestoord van mijn lijf. Elke keer voordat ik ongesteld word (denk ik), heb ik ontzettend last van mijn borsten en ben ik 's morgens beroerd. Ik doe voor de zekerheid wel elke keer een test maar het is elke keer hetzelfde gedonder. Herkent iemand dit? Ik hoop dat ik binnen nu en een paar dagen ongesteld wordt want die borsten zijn niet te doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Nov 2018 07:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat ik mijn zoon echt een reuzekind vind sinds de geboorte van dochter. En ik kan er niet aan wennen :palm: nog iedere keer als ik hem verschoon of knuffel denk ik jeetje wat een brok kind, dus echt geen kleintje meer (en dan is ie pas 1,5)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Nov 2018 07:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dee, ik herken het niet, maar wat ontzettend irritant!

Elro, heel herkenbaar! Mijn dochter was al ruim 2 toen haar broertje kwam, maar vond ik ook ineens zo groot! Mijn zoon is nu bijna 3 en is echt nog mijn kleine jochie :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Nov 2018 16:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Marin schreef:Ik wil even kwijt dat ik echt een hele lieve zoon heb maar af en toe kan ik m wel echt achter het behang plakken. Ik word op zo'n dag als vandaag zo kneitergek van 'm. Wat is dit een bewerkelijke leeftijd zeg, man man man. Ik ben echt de hele dag bezig met nee zeggen, echt zo ongezellig, daar wordt niemand blij van. Hij alleen maar huilen. Werkelijk m'n hele huisraad ligt door het huis heen geslingerd. Hij trekt alle laden en kastjes open, overal liggen sjaals, (hand)schoenen, pannen, kabels, plastic bakjes uit de keuken, boeken, fohn, hij pakt m'n laptop uit de lade, trekt alle kabels uit de stopcontacten (ik vond m'n telefoonoplader net in de badkamer). Ik ging net tellen en ik kwam op 50 lades/kastjes die beveiligd zouden kunnen worden met kindersloten. Op zich pakt ie niets gevaarlijks, dus ik heb eigenlijk ook geen zin om alles te beveiligen maar ik word gewoon zo gek van de hele dag nee zeggen, dingen afpakken, terugleggen en al dat gekrijs als gevolg. Vanaf wanneer gaan ze stoppen met alles leegtrekken en snappen ze echt dat dat niet mag? Gauw? Please?
Oh en net was ik in het dorp en daar erger ik me ook compleet aan. Hij wil al niet meer in de kinderwagen (maar ja, soms moet dat he), maar we hoeven maar langs de slager te lopen (niet eens naar binnen te gaan) of hij gaat al huilen omdat hij geen plakje worst krijgt. Hij krijgt écht niet altijd wat maar hij onthoudt het zo goed en ik ben gewoon naar huis gegaan omdat hij in elke winkel aan het krijsen was. Zo'n vervelend verwend jongetje zeg maar, en dat wil ik niet.

Ik kom nu vast als een ongezellige, harde moeder over, maar man, ik ben er even zo klaar mee. Vanaf wanneer wordt het makkelijker? Ooit?


He-Le-maal herkenbaar. Het enige dat nog mist in jouw verhaal maar volgens mij wel aan de orde is, is het constant erachteraan moeten omdat ze weg loopt. Grrrr... Ik weet niet wanneer het over gaat want ik de oudste was heel braaf. :angel: maar oooh wat snap ik mensen met tuigjes ineens goed zeg! Ik heb eigenlijk gewoon zin om zo'n uitrolbare hondenriem te kopen. :razz:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2018 17:23

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Haha oh Olíve eigenlijk moet ik er niet om lachen want ik kan me voorstellen dat dat zo irritant is! Geen tips helaas. Ik durf O ook niet los te laten in de Etos bijvoorbeeld. (been there, done that, definitely not happening again...)
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 30 Nov 2018 07:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Voor iedereen die kinderopvangtoeslag ontvangt; vandaag is de laatste dag dat je de nieuwe gegevens kunt invullen/wijzigen zodat het per 1 januari ingaat.
Als je het vanaf 1 dec wijzigt (kan ook hoor) , dan ontvang je pas per 1 februari je nieuwe bedrag.

Wij gaan €100 meer betalen per maand, maar krijgen per maand ook €50 meer terug.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Nov 2018 09:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Bedankt voor de tip Gekkie, ik heb het gelijk gedaan.

Wij gaan netto 6 EUR meer betalen per maand.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem253

Bericht 30 Nov 2018 11:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Bedankt voor de tip! Ik heb het ook gelijk aangepast. Wij gaan €81,51 meer betalen per maand maar krijgen ook €80,- meer terug.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 30 Nov 2018 12:12

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Bij ons is de uurprijs nu hoger dan de maximale uurprijs waarover je toeslag krijgt. Daardoor gaan de netto kosten voir ons dus ook omhoog, helaas.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2018 12:20

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Bij ons zit de maximale uurprijs er nu ook boven, maar omdat de toeslag voor onze inkomenscategorie behoorlijk is gestegen komen we onder de streep uit op 0.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Nov 2018 12:23

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh ik heb als uurprijs €8,23 ingevuld had ik eigenlijk €8,02 in moeten vullen dan?
<<

Anoniem316

Bericht 30 Nov 2018 12:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hmm volgens mij heb ik de nieuwe bedragen nog niet.. Ai haha.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 30 Nov 2018 12:31

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Je vult wel gewoon de uurprijs in die je betaald, ook al is die te hoog.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Nov 2018 12:38

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Onze uurprijs gaat 10 cent naar boven per uur ofzo. Ze gaat 22 u pm dus dat zou ons net 2 euro extra kosten. We krijgen alleen 3 euro per maand meer terug :P Hoezee!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers