Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem30

Bericht 04 Sep 2013 12:23

Re: Boodschappen budget

Ik weet het de laatste maanden echt niet, het is zo chaotisch gegaan, we hielden ons altijd netjes aan het budget, maar doen nu bijna dagelijks boodschappen, dus echt opschieten doet dat niet. Maar ik ben de voorraadkast en diepvries aan het leegmaken, dus dat scheelt op zich wel in de kosten! En ik sla in met hamsterweken.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Sep 2013 12:37

Re: Boodschappen budget

Ik heb eigenlijk geen idee, ik let nergens op en doe maar wat. Ik koop wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. Ik denk dat ik rond de 40 euro per week aan boodschappen kwijt ben (voor mij alleen). Best veel, dat is maar 5 keer avondeten want ik eet minimaal 2 keer per week op mijn werk. Misschien moet ik het eens gaan bijhouden, gewoon om een beter beeld van mijn uitgaven te krijgen. Al heb ik eigenlijk totaal geen zin me daar mee bezig te houden.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Sep 2013 12:44

Re: Boodschappen budget

100 euro in de maand

Ik heb niet zoveel te besteden maar dan nog is het lastig om er niet overheen te gaan. Gister had ik voor 15 euro boodschappen gedaan en dat waren eigenlijk alleen dingen voor de wat langere termijn. Toen dacht ik ook even, waar blijft het allemaal.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Sep 2013 12:45

Re: Boodschappen budget

Gerda schreef:Ik heb eigenlijk geen idee, ik let nergens op en doe maar wat. Ik koop wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. Ik denk dat ik rond de 40 euro per week aan boodschappen kwijt ben (voor mij alleen). Best veel, dat is maar 5 keer avondeten want ik eet minimaal 2 keer per week op mijn werk. Misschien moet ik het eens gaan bijhouden, gewoon om een beter beeld van mijn uitgaven te krijgen. Al heb ik eigenlijk totaal geen zin me daar mee bezig te houden.


Dat vind ik nog best netjes eigenlijk. Toen ik nog een baan had zat ik ook boven de 150 euro in de maand en dan kocht ik helemaal geen gekke dingen, af en toe een etentje geven, dat soort dingen.
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:56

Bericht 04 Sep 2013 12:59

Re: Boodschappen budget

Ik probeer mij altijd aan €100,- per week te houden en dat lukt inmiddels aardig. Maar dan moet ik écht ma-do niet meer de winkel in gaan, anders ga ik er meteen overheen.

Wat ik nu doe is op vrijdag naar de AH voor al het spul daar. Dan ga ik naar de markt voor al het fruit en groente. Afhankelijk van wat ik dan over heb haal ik op de markt lekkere dingen (noten, olijven, bloemen ect). Dit red ik wekelijks makkelijk Wij zijn ook van dagelijks boodschappen naar nu wekelijks gegaan. Lijstje maken van een week en dan in 1 keer halen.

We zijn trouwens een gezin met 1 kind en geen huisdieren.
<<

Anoniem29

Bericht 04 Sep 2013 13:00

Re: Boodschappen budget

Wij hebben sinds dat we terug zijn van vakantie een budget van €70,- gemaakt.

Gaat echt heel goed. Bij de Albert Heijn ben ik gemiddeld €40,- kwijt en dan heb ik nog €30,- over voor vlees van de biologische slager, wat extra groente van de markt en zuurdesem/spelt brood.

Tot nu toe lukt het erg goed.

Elke week haal ik dan in dat budget ook iets voor het huis. Afgelopen week wc eend in de bonus, volgende week wasmiddel, de week erop toiletpapier etc. etc.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 04 Sep 2013 13:18

Re: Boodschappen budget

Hier een budget van 60 euro met 2 kids en een hond.Zonder luiers. Scheelt wel dat mijn man 3x er niet is met eten of wat meeneemt van het werk. Pinde dit elke week maar denk dat ik 300 vooraf ga pinnen en daar moeten we het meedoen dit is incl luiers
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:56

Bericht 04 Sep 2013 13:18

Re: Boodschappen budget

Dat laatste moet ik ook gaan doen intoxicated! Wekelijks iets meenemen voor het huishouden. Nu is vaak álles in 1 keer op en heb je meteen zo'n bedrag aan vaatwastabletten/schoonmaakmiddel/wxpapier etc.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 04 Sep 2013 14:38

Re: Boodschappen budget

Ik heb ons op een budget gezet van 75 euro per week met 2 kinderen, excl. luiers.
Vanaf afgelopen maandag zijn we een stuk gezonder gaan eten (geen eten meer uit pakjes, zakjes etc., meer groente en fruit, flink minderen met suikers) en dit scheelt gewoon in mijn weekboodschappen! Ik was nu rond de 55 euro kwijt.
Fruit haal ik overigens bij de Turk hier in het stadje. Brood haal ik bij de bakker op dinsdag; 4 voor 5,95 euro en ik loop wel de aanbiedingen na. Ik ga ook gerust op zaterdag naar de C1000 en AH. Maak mijn boodschappenlijstje aan de hand van de aanbiedingen en hou mij ook aan dat lijstje.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 04 Sep 2013 14:41

Re: Boodschappen budget

Hier hebben we geen budget, maar ik denk dat we zo rond de 100 euro per week zitten.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 14:46

Re: Boodschappen budget

Ongeveer 100 euro per week. Inclusief luiers.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Sep 2013 14:54

Re: Boodschappen budget

Wij doen maar wat.. Ik tel wel aan het einde van de maand de bonnetjes op en dan kom ik op gemiddeld 90 euro per week. Wij zijn maar met z'n tweeen, en het kan echt goedkoper. Als ik alleen ga dan kan ik voor 60 euro per week ook klaar zijn. Maar mijn vriend is echt van de dure boodschappen en er gaat hier best wat wijn doorheen.
2016
<<

Anoniem29

Bericht 04 Sep 2013 14:57

Re: Boodschappen budget

Qua drank zijn wij beide echt heel goedkoop.

Geen alcohol, frisdranken of sapjes in huis. Drinken beide geen koffie.

Eigenlijk drinken we kraanwater (joehoe haha) en thee. Als er onverwachts mensen komen hebben we ook altijd een probleem.. 'He, leuk! Wil je thee of water ;) '

Ik haal wel af en toe verse sinasappels voor een sapje trouwens.
<<

Anoniem73

Bericht 04 Sep 2013 15:35

Re: Boodschappen budget

60 a 70 euro per week ongeveer. Het ligt er een beetje aan waar ik boodschappen ga doen. Nu heb ik bv 2 volle tassen voor 30 euro bij de c1000, en dan vooral die euro producten.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 04 Sep 2013 16:21

Re: Boodschappen budget

€400-, per maand, maar daar zitten nog geen verzorgingsproducten bij. Wel wasmiddel.
Ik merk dat die 400 niet altijd toereikend is, we komen er regelmatig overheen...
Leven en laten leven
<<

Anoniem5

Bericht 04 Sep 2013 16:40

Re: Boodschappen budget

De bedoeling is max 450,- voor onszelf en we doen elke maand 100 in een potje voor bezoek. Dat is de ene maand 25,- en andere maand 250.- Ik ben er alleen weer te laks in geweest, afgelopen maand was het rond de 750 en nu zit ik alweer aan de 300 en moet nog tot de 24ste.

Het werkt voor mij het beste met een maandmenu, anders komt er teveel onzin bij.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 04 Sep 2013 17:39

Re: Boodschappen budget

100 euro per week is ongeveer mijn max. Ik had eerst 80, maar dat red ik toch nooit, dus gooi ik het maar omhoog. Zonder luiers, verzorgingsproducten.
<<

Brownie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:00

Bericht 04 Sep 2013 18:13

Re: Boodschappen budget

Ik had geen budget, totdat het me opviel dat ik de laatste maanden makkelijk 130/150 euro per week kwijt ben voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Wat dat ook nog exclusief luiers en verzorgingsartikelen was.
Nu heb ik voor deze maand 400 euro gepind, maar een groot deel is al helaas op.
Ik snap niet hoe jullie het doen haha!
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 04 Sep 2013 22:17

Re: Boodschappen budget

Ongeveer 250 euro per maand, dat is alleen voor eten en drinken. Voer voor de katten voor een maand ongeveer 40 euro. Deodorant, wasmiddel, douchegel, shampoo e.d. koop ik allemaal bij de Action, gewoon Sanex, Persil enzo. Dat scheelt enorm!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 04 Sep 2013 22:56

Re: Boodschappen budget

300 euro per maand, zonder verzorgingsproducten en luiers. Ik eet twee keer per week op mn werk en we eten een keer per week bij mijn ouders. We redden het prima. We eten vers, divers en gezond. Ik maak ook een weeklijst, werkt heel goed. Vooral omdat ik dan maar een keer boodschappen hoef te halen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Sep 2013 06:22

Re: Boodschappen budget

Zo'n €60-80 per week. Sons koop ik verzorgingsproducten bij de supermarkt, maar meestal niet. Wij letten er niet echt op, wel op aanbiedingen en goedkoper merk op dat moment, maar ik 'hamster' niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Sep 2013 06:47

Re: Boodschappen budget

Voor een normale week geef ik meestal een bedrag rond de 50 euro, soms wat meer, niet vaak minder. Daar zitten schoonmaakmiddelen bij in en dingen zoals shampoo en tandpasta maar weer geen dure dingen zoals scheermesjes.

Wij eten niet hele grote hoeveelheden vlees, dat scheelt enorm, voor een gerecht waar het vlees doorheen zit gebruik ik vaak 1 grote kipfilet voor twee personen (ongeveer 150 tot 200 gram) bijvoorbeeld en we eten niet dagelijks vlees. Vorige week voor 5 euro een kilo kip meegenomen bij de Vomar en dat waren 5 kipfilets dus daar eten wij wel zo'n 5 keer van.

Ik kook wel weer vrij uitgebreid, dus het zou wel goedkoper kunnen, maar dat willen we beide niet. Ook drinken wij thuis vrij veel frisdrank, maar we zijn weer weinig thuis dus dat scheelt ook uiteraard. Daarnaast maak ik alles zelf en heb ik dus niet de kosten van pakjes en zakjes, losse kruiden zijn veel goedkoper als je eenmaal alles in huis hebt en alleen maar hoeft te vervangen wat op is.

Ik haal veel groenten en fruit op de markt of bij de Turkse supermarkt, dat is bij de Albert Heijn gewoon veel te duur en ik heb alles hier in de buurt, dus hoef er niet voor om te fietsen. Zo had ik laatst samen met een vriendin twee bakjes aardbeien voor 1,50euro, ik was dus 75 cent kwijt voor een bakje terwijl ik bij de Albert Heijn zo 2,50euro voor een bakje kwijt ben. Of nu twee maiskolven voor 1 euro bijvoorbeeld, dat is gewoon geen geld. Zo ook met fruit, ik koop altijd wat in het seizoen is en nu hebben ze op de markt aanbeidingen van twee ananassen voor 1 euro of drie mango's voor een euro.

Sommige producten koop ik altijd in de aanbieding zoals tandpasta, wijn, bier, wraps of thee bijvoorbeeld, dat komt zo vaak in de aanbieding dat ik dat gewoon nooit voor de volle prijs hoef te kopen.

En verder de bekende tips. Ik koop zo heel af en toe weleens een zak wokgroenten of nasi groenten bijvoorbeeld maar verder koop ik eigenlijk nooit voorgesneden groenten. Een krop sla blijft bijvoorbeeld ook nog eens veel langer goed dan een zakje. Ik koop meestal gewoon een zak aardappels en in de meeste gevallen eten we die met de schil op, gezonder, lekker en goedkoper.
Daarnaast zoek ik vaak oplossingen om ingredienten op te eten door ze op een totaal andere manier te bereiden zodat we niet het idee hebben dat we de hele week hetzelfde eten. Zoals bijvoorbeeld een Griekse salade met rauwe spinazie en een aantal dagen later spinaziesoep met feta en lente-ui. Op die manier hoef ik eigenlijk nooit iets weg te gooien.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snirp

Bericht 05 Sep 2013 08:22

Re: Boodschappen budget

Wij komen ongeveer aan 50-60 euro per week, met z'n tweeën.
En hier zit dan inderdaad ook elke week wel een huishoudelijk product bij.

Wat betreft de aanbiedingen kijken we elke week wel even de folders door en halen we bijvoorbeeld grootverpakkingen wc-papier, wasmiddel en bier vaak in de aanbieding.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 05 Sep 2013 08:38

Re: Boodschappen budget

Ik heb voor mijzelf een budget van €75 per week. Over een paar weken is m'n vriend weer terug uit het buitenland en zal het denk ik naar €100 per week voor twee eprsonen gaan. Daar zit wel alles bij in, dus ook verzorgingsartikelen en zo.

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen dat buiten het boodschappenbudget rekenen. Je koopt het meestal toch bij dezelfde winkels? En je kan toch niet zonder tandpasta, deodorant en wc-papier?
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 05 Sep 2013 08:42

Re: Boodschappen budget

Voor alleen het eten/drinken zijn we ongeveer €60,- tot €70,- per week kwijt voor twee personen. Ik wil het eigenlijk rond de €50,- houden, maar dat is best lastig. Scheelt in ieder geval dat wij geen alcohol drinken, niet roken en we kopen maar één zakje chips als junkfood. De kosten zitten hem hier vooral in het fruit en groenten. Dat tikt stevig aan.

Verzorgingsproducten koop ik in de aanbieding bij de drogist. Alleen de 1 + 1 of 2 + 2 gratis acties neem ik mee. De kosten die ik per maand kwijt ben zijn echt te verwaarlozen. Hoogstens een tientje ofzo, terwijl we wel A merken gebruiken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers