Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #4

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2018 13:31

Waar baal jij op dit moment van? #4

Dit topic is gesplitst: Deel 3

-------------------

Eh dat weet ik niet. Maar ik ga uiteindelijk helemaal niet deze week want zoontje is ziek. Ik zal er volgende keer eens op letten. Is dat die wisselbaan in het midden? Ik snap die nooit! En is dat niet alleen vanuit het noorden richting Amsterdam? Of ook andersom?
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 27 Nov 2018 13:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik baal dat ik bij aanvang van mijn nieuwe baan te horen had gekregen dat ik i.p.v. tien uur dertien zou moeten werken, máár dat dat na de Kerstvakantie terug zou gaan naar zes uur. In een deel van mijn aanstelling vervang ik namelijk iemand die met zwangerschapsverlof is.
Maar nu ontdekte ik gisteren dat zij pas terugkomt na de tweede periode, dat is vier weken ná de Kerstvakantie. Ik ben zo ongelofelijk moe, het is zo takkeveel werk voor een starter. Ik hield het vol doordat ik wist: over een paar weken is het voorbij, dan kan ik weer in mezelf gaan investeren. En nu moet ik dus nóg vier weken. Ik probeer er maar niet te veel over na te denken, anders ben ik bang dat ik opgeef en dat wil ik niet.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 27 Nov 2018 13:47

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat vervelend Geel! Ik kan me voorstellen dat dat dan een flinke tegenvaller is, als je al zo moe bent. Volgens mij doe je het hartstikke goed.

Ik weet niet of je er meer over wilt vertellen hoor maar zo wel; wat maakt het voor je gevoel het zwaarst? Je zegt dat het takkeveel werk is, wat bedoel je daar precies mee? Hoe ziet je tijd/planning er nu uit?

Edit: ik stel die vragen omdat het mij wel eens wil helpen als ik het even niet meer weet qua planning/drukte etc om wat dieper in te zoomen op de situatie en het concreter te maken. Misschien kom je zo die vier weken iets makkelijker door!
Laatst gewijzigd door Harrison op 27 Nov 2018 15:05, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2018 13:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Geel schreef:Ik baal dat ik bij aanvang van mijn nieuwe baan te horen had gekregen dat ik i.p.v. tien uur dertien zou moeten werken, máár dat dat na de Kerstvakantie terug zou gaan naar zes uur. In een deel van mijn aanstelling vervang ik namelijk iemand die met zwangerschapsverlof is.
Maar nu ontdekte ik gisteren dat zij pas terugkomt na de tweede periode, dat is vier weken ná de Kerstvakantie. Ik ben zo ongelofelijk moe, het is zo takkeveel werk voor een starter. Ik hield het vol doordat ik wist: over een paar weken is het voorbij, dan kan ik weer in mezelf gaan investeren. En nu moet ik dus nóg vier weken. Ik probeer er maar niet te veel over na te denken, anders ben ik bang dat ik opgeef en dat wil ik niet.


Oh, dat is lastig Geel. Vooral inderdaad omdat je je er zo op in hebt gesteld. Dat is wat het moeilijk maakt, niet eens de uren zelf (alhoewel ik direct geloof dat het enorm veel werk is). Misschien helpt dat ook weer in het relativeren; voor een deel is het niet de objectieve belasting die het zwaar maakt maar jouw perceptie van hoe lang het zou duren. Als je jezelf tijd geeft om even te wennen aan dit andere tijdspad, wordt je ervaren druk ook minder. Want je kunt dit gewoon.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2018 14:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Marin schreef:Eh dat weet ik niet. Maar ik ga uiteindelijk helemaal niet deze week want zoontje is ziek. Ik zal er volgende keer eens op letten. Is dat die wisselbaan in het midden? Ik snap die nooit! En is dat niet alleen vanuit het noorden richting Amsterdam? Of ook andersom?


Andersom ook! Dat is inderdaad die wisselbaan. Bij Almere kun je er ergens op, maar ook bij Lelystad. En dan na Lelystad kun je bij Groningen er weer af.

Sneu dat ie ziek is! Beterschap voor hem!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 27 Nov 2018 14:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Jip schreef:
Marin schreef:Eh dat weet ik niet. Maar ik ga uiteindelijk helemaal niet deze week want zoontje is ziek. Ik zal er volgende keer eens op letten. Is dat die wisselbaan in het midden? Ik snap die nooit! En is dat niet alleen vanuit het noorden richting Amsterdam? Of ook andersom?


Andersom ook! Dat is inderdaad die wisselbaan. Bij Almere kun je er ergens op, maar ook bij Lelystad. En dan na Lelystad kun je bij Groningen er weer af.

Sneu dat ie ziek is! Beterschap voor hem!

Via de polder kom je wel langs mijn huis :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2018 14:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dank je voor de tip!

Haha Cotton, echt letterlijk te zien? Toevallig zat ik vorige week daar aan te denken of één van die huizen van jou zou zijn.

Lastig Geel. Het onderwijs is ook zwaar. Krijg je wel goede begeleiding? Toen ik in het onderwijs werkte werd ik ook echt onwijs in het diepe gegooid. Zelfs met een opleiding ervoor vond ik het echt heel pittig.
Ik kan me dus voorstellen dat het voor iemand als jij echt wennen is. Je leeft ook vaak van vakantie naar vakantie toe, zeker als het zwaar is, dus dat je daarna eigenlijk nog steeds zo druk bezig bent kan dan echt als een tegenvaller voelen. Heb je nu wel duidelijk vastgesteld wat er van je verwacht wordt qua uren? Ook voor de periode daarna? Hopelijk gaat de tijd gauw voorbij.

Hoe bevalt het lesgeven zelf? Gaat het je een beetje goed af? En hoe zijn de leerlingen, werken ze een beetje mee? En binnen het team? Hopelijk heb je wel een beetje een werkomgeving die je wat energie geeft ipv alleen maar wegzuigt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Nov 2018 14:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Marin schreef:Dank je voor de tip!

Haha Cotton, echt letterlijk te zien? Toevallig zat ik vorige week daar aan te denken of één van die huizen van jou zou zijn.


Je rijdt op die weg waar jij dan rijdt achter m'n huis langs, zit bebossing tussen. Als je op die weg de afslag Sneek zou nemen dan kom je letterlijk langs m'n huis aan de zijkant en dan kan je bijna naar binnen kijken :P.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Nov 2018 14:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Haha ik ga de volgende keer dat k daar rijd opletten Cotton! Hebben jullie nu veel meer last met die fly-over of maakt het niet uit?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2018 14:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Grappig Cotton! Ik zal zwaaien!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2018 14:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Het is volgens mij niet eens een wisselstrook, maar gewoon een vast strook. Nouja maakt niet uit hij is er in elk geval.

Ik baal dat ik fors verkouden ben en daardoor niet fit genoeg om te sporten en nu al sinds zaterdag niks meer gedaan heb.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Nov 2018 15:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh echt cotton ik moet ook altijd denken als ik daar rijd waar je woont. Heb je ook veel last gehad van die nieuwe weg ?
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Nov 2018 15:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Joey schreef:Haha ik ga de volgende keer dat k daar rijd opletten Cotton! Hebben jullie nu veel meer last met die fly-over of maakt het niet uit?

Opzich valt het wel mee hoor, maar de wind komt vaak van die kant dus dan hoor je wel meer als voorheen (qua afstand zat de snelweg vroeger eigenlijk net zo dicht bij), dat is wel jammer. Maar verder valt het ons alles mee!
<<

Anoniem282

Bericht 27 Nov 2018 19:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dan ben ik de afgelopen tijd vaak langs jouw huis gereden, Cotton. :) Wist het alleen niet.

Ik baal dat ik gisteren al gebeld zou worden door het ziekenhuis op een bepaald tijdstip. Dat is niet gebeurd en vandaag niet, terwijl dat vanochtend nog is afgesproken. Morgen maar weer bellen en hopen dat het dan wel lukt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2018 19:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Nou de laptop waar ik ook op wachtte vandaag is gearriveerd, maar stomgenoeg heb ik me niet gerealiseerd van te voren dat via de Duitse Amazon Prime ik ook een Duitse laptop met Duits keyboard zou krijgen. Ook al heb ik de software taal direct op Engels gezet, delen van de software blijven Duits en het toetsenbord zelf ook (bijv met de @ ergens anders en knoppen voor umlautkarakters). Daar baalde ik zó van toen ik dat zag. Dat wil ik niet. Die kan dus terug.

En m'n zoontje had toen hij ging slapen 40.3 graden koorts. Ik weet dat kindjes snel hoge koorts hebben, maar ik vind het toch niet fijn en ben bezorgd. Toen ie ging slapen, helemaal wazig in z'n koortsdelirium, keek hij me aan, glimlachte hij naar me en zwaaide met z'n handje naar me. Nou toen moest ik me toch een potje huilen. En ik baal dat ik uitgerekend net deze dagen in m'n eentje ben, m'n man is op zakenreis. Hebben uiteraard nauw contact, maar het is wel balen.

Sorry een hoog lief dagboek gehalte maar ik voel me even niet zo denderend. Ik heb bij m'n pizza een minibakje B&J Cookie Dough besteld. Dat mocht wel vond ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Nov 2018 19:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat naar Marin dat het allemaal even niet gaat zoals gehoopt. Cookie Dough mag altijd. :) De komende dagen ben ik vrij, dus als ik iets voor je kan doen/ergens mee kan helpen, geef maar een gil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2018 19:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat lief van je Guattari! Dank je wel :) (en andersom geldt dat ook).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Nov 2018 20:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ook lief van jou, Marin. Dan houden we elkaar in gedachten. :)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Nov 2018 08:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Beterschap voor O'tje Marin.
Gelukkig kunnen kindjes naast snel ziek worden, ook snel beter worden. Hopelijk geldt dat voor hem ook!

Ik heb een klein baaltje, haha. Blijkbaar ben ik vandaag alleen op mijn afdeling = saaaaaai!!! En ze zijn ook ergens in het gebouw aan het klussen, waardoor ik de hele tijd gedreun van boren en zo hoor. Dat wordt best irritant denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 28 Nov 2018 15:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Marin, hoe is het nu met Otje?

Arwyn; hopelijk zit je dag er bijna op.

Ik baal van het feit dat ik griep heb een flink moet hoesten. Vannacht niets geslapen daardoor. Nu krijg ik codeine om de prikkel te onderdrukken, maar het liefst had ik een middel dat ik er zo vanaf was.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2018 16:03

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Zooo zielig, Amandine. Wel echt minder koorts, maar nog steeds ziek. Hij bleef maar huilen omdat ie niet lekker was en hij wilde zo graag naar buiten, bleef maar met z'n schoentjes komen bij me. Toen heb ik 'm maar even goed ingepakt en hebben we op de hoek van de straat auto's gekeken en een frisse neus gehaald. Maar nog steeds huilen, als een klein zielig katje huilt hij de hele dag. Zo zielig.

Vervelend dat jij zo moet hoesten joh. Hopelijk is het gauw over!

Arwyn, saai! Heb je je dag (bijna) overleefd?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 28 Nov 2018 16:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ah gossie Marin, dat hij met zijn schoentjes kwam.. Hopelijk is hij snel beter!

Ik baal van een collega, we moeten met drie docenten een kerstconcertje voor kinderen in elkaar zetten. En hij gaat te werk alsof hij de directeur is, komt steeds met wijzigingen. En niet in overleg, maar gewoon als mededeling. Terwijl we gewoon met ons drieën evenveel inspraak hebben en het ook nog eens beginnertjes zijn die niet zo flexibel zijn in hun kunnen als dat hij denkt. Gisteren werd ik er echt gek van, hij bleef maar appen (en niet vriendelijk) en daarna bellen. Heb de organiserende vereniging maar een mail gestuurd..
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Nov 2018 21:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Beterschap voor O., Marin!
En Amandine, jij ook beterschap!
2012 & 2016
<<

Geel

Bericht 28 Nov 2018 21:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Bedankt voor het meedenken, meiden, heel fijn! Ik heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende, die neemt het gelukkig erg serieus, hij heeft wel in de gaten dat ik op moet letten, dus dat is fijn. Al pratende en vragende kwam ik er vandaag achter dat van de vier weken er nog één vakantieweek is, één studiedag en nog een week met excursies en toetsen (dus geen lessen), dus al met al kom ik uit op twee weken extra werken. Dat vind ik wel te overzien. Ik wil alleen even goed bedenken en plannen hoe we dat precies gaan doen. UN had wat fijne tips voor me, dus daar komen we wel uit
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Nov 2018 21:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Hoeveel kan een mens op zijn bordje krijgen?

https://www.bndestem.nl/etten-leur/twee ... ~aaaad8e5/

Nu zit ik bij mijn ouders zonder auto, met gekneusde nekspieren, pijnlijke knieën, stijve schouders, koppijn.

En dat terwijl ik onderweg naar huis was omdat ik niet fit was en flink wilde gaan slapen zodat ik morgen weer fit op het werk zou kunnen verschijnen.
‘Gelukkig’ niet mijn schuld, maar ellendig is het wel. Ik heb uiteindelijk 2 klappen van achter gehad en 1 van voren (toen ik dus tegen mijn voorgangster klapte).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers