Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Endoscopie/gastroscopie

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Nov 2018 17:40

Endoscopie/gastroscopie

Wie heeft dit wel eens gehad? Een maagonderzoek door een slang via je keel.

Ik had het gister en sindsdien heb ik zo'n keelpijn en ik vraag me af hoe lang het duurt.

Vreselijk onderzoek overigens, ik beval denk ik nog liever.
R. 2013
D. 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Nov 2018 17:52

Re: Endoscopie/gastroscopie

Vreselijk hè, ik hoop voor je dat je niet weer hoeft!
Ik heb het 2x ondergaan. Herinner me wel keelpijn, maar dat is me niet echt bijgebleven, dus dat was vast snel over. Wat me des te meer is blij gebleven is hoe erg ik het vond. Ik vond zo verschrikkelijk dat ik de tweede keer een roesje 'eiste'. Dat kreeg ik met veel moeite. Maar zonder had ik het niet nog een keer gedaan. Ik had er de eerste keer echt een klein trauma aan over gehouden.
Mijn zusje heeft het ook gehad en had nergens last van.
Kortom, ik denk dat het per persoon verschilt hoe lang je last hebt :).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Nov 2018 17:55

Re: Endoscopie/gastroscopie

Ja echt heel erg dat onderzoek. Ik lag na een tijdje gewoon te huilen. Ik ben best slank en voelde die slang helemaal aan de buitenkant bewegen. Ohhhhhh wat een ellende.

Ik moest het vanwege bloed overgeven en elke keer als ik nu weer moet spugen ben ik bang dat er weer bloed bij zit en ze het weer willen doen :no: :no: :no:
R. 2013
D. 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Nov 2018 18:23

Re: Endoscopie/gastroscopie

Het is bij mij meer dan 10 jaar geleden en ik kan de paniek die ik voelde nog zo oproepen. Heb daarna ook een tijd er slecht van geslapen. Voelt echt zo overdreven dat ik zo over een zo'n onderzoek praat haha, maar gewoon echt een klein trauma ja.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Nov 2018 18:29

Re: Endoscopie/gastroscopie

Oh bah, wat een vreselijk naar onderzoek is dat inderdaad. Ik heb het in totaal 3 x moeten ondergaan i.v.m. een maaginfectie. Die keelpijn herken ik wel, maar heb daar niet heel lang last van gehad geloof ik. Ik heb ook gehuild tijdens het onderzoek hoor. Inderdaad, zoals Joey zegt, gewoon paniek. Een klein trauma.

Weer je al iets overigens?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Nov 2018 18:53

Re: Endoscopie/gastroscopie

Ja ik heb een kleine beschadiging in m'n slokdarm door het overgeven.

Echt ik blijf er maar aan denken, dat intens nare gevoel.
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Nov 2018 23:17

Re: Endoscopie/gastroscopie

Twee keer gehad, een keer met en een keer zonder roesje. Vond het idee heel naar maar uiteindelijk viel het me mee, ik wilde vooral heel graag weten wat et in godsnaam aan de hand was daarbinnen. Keelpijn herinner ik me wel maar niet extreem. Ik denk dat dat na een dag of 2 wel over was.

Sterkte ermee!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 26 Nov 2018 12:17

Re: Endoscopie/gastroscopie

Ik heb het onderzoek al 3x gehad en mag waarschijnlijk over niet al te lange tijd voor de vierde keer. De horror!

Keelpijn heb ik volgens mij ook wel gehad inderdaad, maar voor zover ik me kan herinneren was dat met een dag of twee echt wel weer weg.

Ik heb verschillende combinaties gehad inmiddels (met/zonder roesje, verdovende keelspray) en ik laat het nooit meer zonder roesje doen. Moment zelf is dan ongetwijfeld nog steeds vreselijk, maar achteraf weet je er amper nog wat van. Overigens vinden ze dat in het plaatselijke ziekenhuis hier maar lastig en zeuren elke keer weer dat bijna niemand een roesje heeft bij dit onderzoek en ik toch een stoere meid ben en weet ik wat voor praat om me over te halen. Is ze 1x gelukt en toen ging het dus helemaal mis, ik had het zo benauwd en was zo in paniek dat ik in een reflex de slang eruit trok en alsnog een roesje moest.

Vind het echt een rotonderzoek!
<<

Anoniem316

Bericht 26 Nov 2018 19:58

Re: Endoscopie/gastroscopie

Oh zo naar dat je dit heb moeten ondergaan! Vond het zo'n vreselijk onderzoek. Ik kreeg wel een roesje (wel op aangedrongen) maar kwam toch nog even bij toen de slang naar binnen ging.
Keelpijn wel gehad maar is me neer echt bijgebleven. Volgens mij was dat een dag of 2/3. Gaat natuurlijk met grof geweld naar binnen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Nov 2018 20:01

Re: Endoscopie/gastroscopie

Ieh dit lijkt me echt eng. Ik ben laatst onder narcose geweest en had daarna ook twee dagen keelpijn en was schor door de intubatie. Gaat het al beter inmiddels?
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Nov 2018 08:34

Re: Endoscopie/gastroscopie

Mijn keel is al veel beter gelukkig. Ik ben nog steeds misselijk maar daar slik ik medicijnen tegen. Maar al met al voel ik me nog niet top helaas.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers