Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 14 Nov 2018 23:25

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo schreef:Prefab gaat idd veel sneller.

Beachgirl: oei 40m2 zouden wij met z'n drietjes niet op kunnen leven. Maar, sinds vandaag staat ons appartement op funda. En djeez wat gaat het snel. Meer dan 20 bezichtigingen al. Er is gewoon een wachtlijst gemaakt.


Snap ik, wij zijn maar samen en werken beide fulltime dus het is goed te doen. Al begin ik het wel zat te worden hoor nu ons huis bijna klaar is.

Fijn toch die bezichtigingen! Je bent het vast zo kwijt! Laat je ze allemaal een uiterlijk bod inleveren op een bepaalde dag en dan kun je gewoon kiezen :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 26 Nov 2018 19:55

Re: Nieuwbouwwoning

Wij krijgen 22 januari de sleutel! :yes:

En 19 december de voorschouw.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 26 Nov 2018 20:15

Re: Nieuwbouwwoning

Wat fijn! En wat relaxed dat jullie een datum hebben!
Wij hebben 12-12 weer kijkdatum. En als ik zie hoeveel we nog in ons bouwdepot hebben, zal het niet heel lang meer duren bij ons ;-)
22112014 / 10042019
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2018 13:55

Re: Nieuwbouwwoning

Leuk BG, gefeliciteerd! Neem je bij die voorschouw dan zo'n Eigen Huis iemand mee voor de keuring of is dat weer iets anders?
Leuk Oreo, snel weer een kijkdatum. Wij hebben er rond die tijd ook weer 1. De vorige heb ik laten schieten, maar deze middag heb ik geblokt in m'n werkagenda zodat ik ook eens kan gaan kijken. Bij ons wordt nu de tweede verdieping erop gezet en in het begin van de straat is zelfs al gemetseld.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2018 15:00

Re: Nieuwbouwwoning

Gefeliciteerd BG! Mooi vooruitzicht! Wij hadden zelf destijds iemand mee bij de voorschouw. Echt veel punten heeft hij toen gevonden. Hele knullige dingen als een onderlatje bij het zolderraam wat niet geschilderd was bijvoorbeeld.

Heb ik vertelt dat er 4 februari begonnen kan worden met bouwen? In januari hebben we een afspraak bij de installateur en de elektricien. Kregen een voorbereidend lijstje voor de laatste. We kunnen zo nog 5 of 6000 euro extra besteden als we alle mooie tips opvolgen haha! Maar even goed kijken wat echt nodig is aan extra stroompunten of loze leidingen enzo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Nov 2018 18:32

Re: Nieuwbouwwoning

Caulfield schreef:Leuk BG, gefeliciteerd! Neem je bij die voorschouw dan zo'n Eigen Huis iemand mee voor de keuring of is dat weer iets anders?



Niet bij de voorschouw, dat mag bij onze bouwer niet maar bij oplevering hebben we inderdaad iemand van Vereniging Eigen Huis geregeld die mee komt voor inspectie. Kost wel flink geld maar goed dat is een keer en dat hebben we er wel voor over.

Bij de voorschouw is het huis ook nog niet helemaal 100% af. Diefstalgevoelige spullen zoals CV en radiatoren zullen er dan bijv. nog niet hangen. We hebben een lijstje met tips van internet gehaald voor bij de voorschouw en ook krijgen we van de opzichter een lijst met aandachtspunten.

Na de oplevering hebben we alsnog 3 maanden de tijd om gebreken aan te geven en die worden dan ook nog verholpen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 07 Dec 2018 20:27

Re: Nieuwbouwwoning

Wij hebben (onder voorbehoud) een oplever-week gehoord! Week 5 vermoedelijk. Dan hebben we daarna nog ongeveer 6 weken om alles te regelen voordat we gaan verhuizen. Ik hoop dat de gebreken erg klein zijn, zodat we wel gewoon kunnen starten met alles.

Op de muur gaat renovaties. Die mensen hebben 5 tot 8 werkdagen nodig. Kosten vielen ons erg mee. Nog geen 3000 euro voor ruim 200m2.
De vloer is gekozen, het is een mooie gietvloer geworden. Die mensen hebben 5 werkdagen nodig. Maar daarvoor moet de vloerverwarming wel het opwarmprotocol hebben gedraaid (in 2 weken van niks naar volledig naar niks).
En daartussen moet er op 2 verdiepingen nog laminaat gelegd worden, wil ik op 2 kamers behang (1 muur), wordt de keuken geplaatst en moet er een kleine aanpassing in de badkamer komen.

Dat wordt dus krap :)
Maar ik heb al gezegd: onze slaapkamer, de babykamer en keuken hebben prioriteit. En dan ook de kamer van de oudste.
22112014 / 10042019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 07 Dec 2018 21:15

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo schreef:Wij hebben (onder voorbehoud) een oplever-week gehoord! Week 5 vermoedelijk. Dan hebben we daarna nog ongeveer 6 weken om alles te regelen voordat we gaan verhuizen. Ik hoop dat de gebreken erg klein zijn, zodat we wel gewoon kunnen starten met alles.

Op de muur gaat renovaties. Die mensen hebben 5 tot 8 werkdagen nodig. Kosten vielen ons erg mee. Nog geen 3000 euro voor ruim 200m2.
De vloer is gekozen, het is een mooie gietvloer geworden. Die mensen hebben 5 werkdagen nodig. Maar daarvoor moet de vloerverwarming wel het opwarmprotocol hebben gedraaid (in 2 weken van niks naar volledig naar niks).
En daartussen moet er op 2 verdiepingen nog laminaat gelegd worden, wil ik op 2 kamers behang (1 muur), wordt de keuken geplaatst en moet er een kleine aanpassing in de badkamer komen.

Dat wordt dus krap :)
Maar ik heb al gezegd: onze slaapkamer, de babykamer en keuken hebben prioriteit. En dan ook de kamer van de oudste.


Hier wordt ook renovlies geplaatst. Het hele huis (bijna 300m2 wanden) kost ze hier 1 dag dus zou eens informeren of het niet sneller kan. Wij betalen nog geen 2000 euro voor het behangen, sauzen doen we ook zelf. Wij gaan ook wel zelf alle wanden schuren dus dat hoeft de behanger dan niet te doen. Dat scheelt ook tijd natuurlijk.

Wij hebben in totaal een kleine 2 maanden nodig voor we kunnen verhuizen. De badkamer neemt de meeste tijd in beslag namelijk 3 weken. Dan de 5e week komt de behanger 1 dag, evt uitloop met nog een dag. De vloer wordt dan diezelfde week op vrijdag gelegaliseerd voor de pvc die ze dan maandag komen leggen. (Week 6) En dinsdag en woensdag leggen ze het laminaat boven en op zolder. Vervolgens nog 1 week uitgetrokken voor de keuken. We hebben het allemaal ruim gepland zodat we tussendoor zelf kunnen schuren, sauzen etc.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 08 Dec 2018 19:14

Re: Nieuwbouwwoning

BG, het kan idd goedkoper. Maar dit is wel incl sauzen. Ze doen, volgens mij, alles (exclusief afplakken). Scheelt idd tijd als we het zelf doen, maar tegen die tijd ben ik helemaal hoogzwanger en moeten we alles van hulp van anderen hebben. En als dat net zo gaat als met onze verhuizing naar de tijdelijke woning... nou, dan betaal ik liever iets meer.

Badkamer neemt idd veel tijd in beslag. Een verbouwing kostte ons 3 weken ipv de geplande 1,5. Gelukkig zit ie er hier al in, al willen we nog wel een paar dingen aanpassen (een glazen wand erin en een nieuw wasmeubel). En keuken plaatsen kunnen ze in 1 dag, max 2. Hebben we bij onze vorige woning gehad.

Ons appartement is dus verkocht. ZO FIJN! We passeren op 28-12 bij de notaris. Is het meteen gedaan :)
22112014 / 10042019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Dec 2018 20:51

Re: Nieuwbouwwoning

Het gaat nu hard, Oreo en Beachgirl, leuk!

Nou, ik ben blij dat we de afgelopen maanden nu achter de rug hebben, haha. We verhuizen morgen vanuit ons appartementje naar ons nieuwe huis. Zo'n zin in! Het is nog steeds niet helemaal af, maar nu gelukkig wel bewoonbaar (met keuken, vloeren, verwarming en op de begane grond en 1e verdieping bijna alles geverfd. De kinderen zijn nu uit logeren, dus morgen ook nog even verven. Wel lief, we mogen van de boer waar we nu zitten ook een kerstboom uitzoeken en die komt hij dan maandag of dinsdag even brengen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 10 Dec 2018 20:19

Re: Nieuwbouwwoning

BG kan je me in een pB sturen waar jullie je muren door laten doen?
22112014 / 10042019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Dec 2018 23:38

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo schreef:BG kan je me in een pB sturen waar jullie je muren door laten doen?



Door een behangbedrijf hier uit het dorp... geen groot bedrijf oid.

Pb gestuurd met de naam
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 11 Dec 2018 15:34

Re: Nieuwbouwwoning

Gelezen en een antwoord gestuurd met nog een vraag :)
22112014 / 10042019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 12 Dec 2018 22:07

Re: Nieuwbouwwoning

Vandaag kijkuurtje...
Ze zijn van binnen al erg ver. Maar de oplevering loopt vertraging op omdat de voordeuren momenteel niet leverbaar zijn. I kid you not... de vóórdeur!

We hebben wel al een aantal dingen gezien die versnderd moeten worden voor definitieve oplevering. Binnenkort maar Vereniging Eigen Huis inschakelen voor de inspectie.
22112014 / 10042019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Dec 2018 09:17

Re: Nieuwbouwwoning

Dat meen je niet, Oreo!

Wij zitten nu sinds zondag in ons nieuwe huis. Zijn nog niet klaar, maar het is in elk geval leefbaar en we hebben een kerstboom :smile: Beneden is zo goed als alles nu geschilderd (nog een heel klein muurtje in de woonkamer moet nog, maar die komt de stucadoor eerst nog overdoen en de hal moet nog). Ik ga zo alle afplaktape maar eens weghalen en het plakplastic van de vensterbanken en dan kunnen de spullen naar beneden, maar daar heb ik helaas hulp bij nodig. Verder moeten we nog gordijnen uitzoeken voor de woonkamer, maar in de keuken (richting tuin) hangen ze al wel. Boven hebben we twee slaapkamers helemaal klaar, de derde is ook al geverfd, maar ligt vol klusspullen. En de zolder moet nog helemaal, maar eerst de badkamer af.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2018 10:28

Re: Nieuwbouwwoning

Hoi! Wij gaan ons langzamerhand oriënteren op een nieuw huis en we hebben het ook over nieuwbouw gehad. Ik betwijfel alleen of dit financieel haalbaar is voor ons, we hebben namelijk geen (of nauwelijks) spaargeld. Wel kunnen we ons huis als het goed is met flinke overwaarde verkopen, dus daar zit wel een soort spaarpot. Maar wat ik me afvraag: kun je überhaupt aan een nieuwbouwwoning komen zonder eigen geld? Kun je alle kosten meefinancieren in de hypotheek?

Verder snap ik ook helemaal niet hoe het werkt. Heb je bijvoorbeeld dubbele lasten als je een nieuw huis laat bouwen? Kan iemand mij dit in het kort en in jip-en-janneketaal uitleggen?

Oh ja, en wordt een nieuwbouwwoning wel met vloerbedekking etc. opgeleverd, of komt dat daarna voor eigen rekening? Ik dacht dat er gewoon een standaard vloer en keuken etc. in wordt gemaakt en dat je een meerprijs betaalt als je iets anders wilt, klopt dat?
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Dec 2018 10:41

Re: Nieuwbouwwoning

Badkamer en wc zit er meestal wel in, maar wel met de goedkoopste tegels. Wil je dat anders hebben betaal je meer.
Keuken niet (vaak heeft de projectleider, bouwbedrijf wel een deal met een keukenleverancier waar je met korting een keuken uit kunt zoeken).
Vloeren etc worden niet opgeleverd. Vaak heb je wel de keuze tussen wel of geen vloerverwarming (kies altijd voor vloerverwarming ook al betaal je daar meer voor, maar dat is zo fijn), dus een tegelvloer, pvc of ander vloerbedekking komt er bij net zoals de afwerking van de muren en plafonds. Dat moet je ook zelf regelen.
Tuinaanleg komt er ook nog bij.

Het ligt eraan wat voor huis je koopt, maar reken maar snel op zo'n 30.000 euro wat je er zelf na oplevering nog moet hebben denk ik. 10.000 euro voor de keuken, 10.000 voor de vloeren en afwerking muren, 5.000 voor de tuin en 5.000 voor diverse zaken.

Al heb ik er geen ervaring mee, maar dit heb ik altijd wel als minimaal budget aangehouden toen ik over nieuwbouw ben gaan orienteren.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Dec 2018 10:48

Re: Nieuwbouwwoning

Misschien een open deur Bliss, maar ook voor een bestaand huis zul je eigen geld moeten inleggen, omdat je de kosten koper niet meer mee mag financieren. Hierbij zit je snel op 10.000 euro. Maar ik heb geen idee of dat uit de overwaarde mag, dus wellicht is dat in dat geval geen probleem!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Dec 2018 10:59

Re: Nieuwbouwwoning

Je kunt veel wat 'nagelvast' is in je hypotheek mee financieren zoals vloer, keuken, tuin.

Wij hebben geen projectbouw gekocht en moeten alles zelf regelen. We betalen een deel zelf om zo de hypotheek te drukken.

Ik zou gewoon eerst eens informeren wat je aan hypotheek kunt krijgen en dan oriënteren op projecten zo kun je kijken wat het kost en eventueel mee gefinancierd kan worden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Dec 2018 11:18

Re: Nieuwbouwwoning

Je kunt bijna alles meefinancieren, maar een beetje eigen geld is wel handig. Wij hadden ook niet veel trouwens, maar ook overwaarde van ons oude huis, dus dat kwam mooi uit.

Verder verschilt het per project of er een keuken en/of badkamer bij inzitten. Bij ons zat dat er wel standaard in, maar wij wilden wat anders, dus kregen we een bedrag terug daarvoor.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Patsy

Bericht 13 Dec 2018 11:21

Re: Nieuwbouwwoning

Ik zou ook eerst in gesprek gaan met een hypotheekadviseur om te kijken hoeveel je überhaupt kunt lenen.
Bij een nieuwbouwwoning komen idd veel extra kosten zoals keuken, vloeren, muren en tuin. Sommige dingen daarvan kun je meefinancieren, maar niet alles.


Van eventuele overwaarde mag je de kosten koper gewoon betalen, hebben wij het afgelopen jaar ook gedaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2018 11:23

Re: Nieuwbouwwoning

Jip schreef:Je kunt veel wat 'nagelvast' is in je hypotheek mee financieren zoals vloer, keuken, tuin.

Wij hebben geen projectbouw gekocht en moeten alles zelf regelen. We betalen een deel zelf om zo de hypotheek te drukken.

Ik zou gewoon eerst eens informeren wat je aan hypotheek kunt krijgen en dan oriënteren op projecten zo kun je kijken wat het kost en eventueel mee gefinancierd kan worden.


We gaan inderdaad binnenkort eens een gesprek aan daarover, ben ook wel benieuwd wat we kunnen krijgen. Nu ben ik wel over een paar maanden m'n baan kwijt, dat is natuurlijk niet zo gunstig. Ik hoop uiteraard weer op tijd een nieuwe baan te hebben, maar zo niet, dan zal dat nog wel een probleem worden vrees ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Dec 2018 11:32

Re: Nieuwbouwwoning

Overwaarde mag je inderdaad gebruiken voor dingen als kosten koper. Alleen is het vaak een probleem dat je passeert bij de notaris voor je nieuwe huis vóórdat je passeert met je oude huis. Feitelijk houdt dat in, dat je op het moment van de afrekening nog niet het geld hebt ontvangen van je nieuwe huis.

Een nieuwbouwhuis heeft weer als voordeel dat je geen kosten koper kosten hebt. Dat scheelt aardig wat. Wel heb je daar weer vaak andere kosten, maar mijn ervaring is dat je in ieder huis wel iets gaat aanpassen qua vloeren/ keukens/ etc en dat je daar ook zo 10K voor kwijt bent. En dan tel ik even alles bij elkaar: verf, nieuwe meubels, vloer eventueel etc etc.

Voor de rest ligt het volgens mij heel erg aan welk project je instapt en hoe de regels daar zijn mbt de oplevering en wat erbij zit en wat niet. Ik hoor echt hele verschillende verhalen daarover.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2018 11:41

Re: Nieuwbouwwoning

Thanks Caro! Ken jij nog leuke projecten bij jou in de buurt? :) We zijn wel in V en LR en omgeving aan het kijken.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Dec 2018 11:44

Re: Nieuwbouwwoning

Voor het stukje overwaarde nog niet ontvangen en nieuw huis heb je een papier van de makelaar nodig met de te verwachten opbrengst en een taxatie can je nieiwe huis en sluit je weer een stukje hypotheek af wat je direct inlost als je huis verkocht is en het geld op je rekening staat. Althans zo doen wij het op advies van ons financieel adviseur.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers