Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2018 19:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik zou dat ook doen Joey. Sterker nog, dat hebben wij dus gedaan. Ik wilde al tien jaar deze naam voor een eventuele zoon en ik baalde als een stekker toen vrienden 'eerder' waren. We hebben het ze wel van te voren gezegd maar verder hebben we wel gewoon voor deze naam gekozen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 25 Nov 2018 23:25

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik zou het ook doen, Joey!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Nov 2018 07:39

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ja hè, nou ik ben het dus ook met jullie eens. Hopelijk komt mijn vriend er snel overheen ;). Als het andersom was geweest en een vriendin van mij had de jongensversie van de naam aan een zoon gegeven, had ik ook wel even gebaald en weer getwijfeld, maar uiteindelijk er ook niet om gelaten (denk ik).
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 26 Nov 2018 17:13

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik heb vanmorgen proef gelegen voor het nieuwe echo apparaat van mijn verloskundigen. Het was allemaal zo duidelijk te zien. Ze waren er zelf gewoon helemaal van onder de indruk. Het hartje met de kamers, verschillende weefsel in de buik(lever, darmen, niertjes), hersentjes. En het geslacht wat de vk 2 weken terug gezien heeft klopt inderdaad! Wij houden dit wel voor onszelf, maar jeee ik kan gericht shoppen!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 26 Nov 2018 20:46

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk dat je mocht proefliggen Kajaka!
Ga je het geslacht wel met ons delen, of dat ook niet? Maak niet uit hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig :)
22112014 / 10042019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 28 Nov 2018 17:45

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik snap je nieuwsgierigheid Oreo. Maar ook hier zeg ik niks :smile: .
<<

Anoniem284

Bericht 28 Nov 2018 17:50

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)



Forumnaam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden Datum echo
Melisande34Eerste 11 maartjongen-23 oktober
Sunshine8631Tweede14 maartjongen-26 oktober
SophieZMY32Tweede20 maart jongen-25 okt 20 wk echo
Namasté26Derde26 maartWil niet weten- 30 januari Groeiecho/Controle niertjes
Butterfly27Eerste28 maart jongen -
Boerenkool33Derde 31 maartJongenDirect naar medisch ivm vitaminetekorten en longembolie in verleden
Kaat29Eerste 1 aprilWillen we niet weten-
Mikado31Derde1 april jongenGeplande ks13 november 20-weken echo
Joey32Eerste 4 april meisje
Jip35Tweede11 april meisje-14 september
Oreo34Tweede 10 aprilmeisje-
Nijn31Tweede11 aprilNog niet bekend-18 oktober
Cactus31Derde1 meiNog niet bekend1e: pe - 2e: hellp en stilgeboren (26 wkn). Nu medicatie en onder strenge controle31 oktober controle + echo
Gympie27Eerste 3 mei meisjeBaby is gezond! Mogelijk extra groeiecho's als trisomie 21 in placenta zit/zat; vruchtwateronderzoek nu nog verder afwachten.
Femme27Eerste 24 meiNog niet bekend-12 oktober intake+eerste echo
Kajaka30Derde 25 meiNog niet bekendGedeelde zorg met gyn, ivm trombose 1e zwangerschap2e week januari 20 weken echo
<<

Anoniem284

Bericht 28 Nov 2018 18:00

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha spannend, Kajaka. Een verrassing in het topic is ook leuk. Net als bij Namasté en Kaat, al weten die het zo te lezen zelf ook niet.

Ik wil even zeggen dat ik me steeds beter ga voelen. Ik vind/vond het echt moeilijk om alles te verwerken, nog steeds wel, maar het genieten komt nu wel langzaam aan terug.

Vanavond m'n eerste zwangerschapsyogales!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 28 Nov 2018 18:44

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ah gelukkig Gympie, dat het genieten weer wat terug komt. Heeft toch best een impact zulk nieuws. Geniet van de yogales, volgens mij de ideale manier om je even helemaal te focussen op de baby!

Wij weten inderdaad het geslacht niet, dat mag de baby ons gaan laten zien haha. We zijn ondertussen wel uit de meisjesnaam, nu nog een jongensnaam. (Moeilijk!!)
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 28 Nov 2018 20:56

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)



Forumnaam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden Datum echo
Melisande34Eerste 11 maartjongen-23 oktober
Sunshine8631Tweede14 maartjongen-26 oktober
SophieZMY32Tweede20 maart jongen-25 okt 20 wk echo
Namasté26Derde26 maartWil niet weten- 30 januari Groeiecho/Controle niertjes
Butterfly27Eerste28 maart jongen -
Boerenkool33Derde 31 maartJongenDirect naar medisch ivm vitaminetekorten en longembolie in verleden
Kaat29Eerste 1 aprilWillen we niet weten-
Mikado31Derde1 april jongenGeplande ks13 november 20-weken echo
Joey32Eerste 4 april meisje
Jip35Tweede11 april meisje-14 september
Oreo34Tweede 10 aprilmeisje-
Nijn31Tweede11 aprilNog niet bekend-18 oktober
Cactus31Derde1 meiWaarschijnlijk jongen1e: pe - 2e: hellp en stilgeboren (26 wkn). Nu medicatie en onder strenge controle10 december 20-wekenecho.
Gympie27Eerste 3 mei meisjeBaby is gezond! Mogelijk extra groeiecho's als trisomie 21 in placenta zit/zat; vruchtwateronderzoek nu nog verder afwachten.
Femme27Eerste 24 meiNog niet bekend-12 oktober intake+eerste echo
Kajaka30Derde 25 meiNog niet bekendGedeelde zorg met gyn, ivm trombose 1e zwangerschap2e week januari 20 weken echo
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 28 Nov 2018 21:33

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk Kajaka! Bijzonder hè hoeveel er al te zien is met deze termijn.

Gympie, logisch dat je nog wat te verwerken hebt. Maar fijn dat je steeds meer kunt genieten. Ik hoop dat ook nog te kunnen doen deze zwangerschap, maar ben er bang voor.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem284

Bericht 28 Nov 2018 22:43

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Begrijp ik Cactus. Ik hoop het ook voor jou!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Nov 2018 10:55

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Even wat van me afschrijven hoor. Ik heb sinds 2 weken nog meer last van kortademigheid, kan niet meer zonder middagdutje (+- 3 uren) en heb erg last van hartkloppingen, niet elke dag maar wel vaak en dat duurt gerust de hele avond, in rust. Dinsdag gesport op erg lage intensiteit en woensdag overal last van, terwijl voorheen nergens last van. Maandag hb laten checken en dat was goed (genoeg).
Had ik gister centering pregnancy en dan heb je eerst korte controle individueel bij de vk. Dus toen gaf ik dit al aan, met de boodschap; ik weet dat veel erbij hoort, maar dit voelt niet normaal. En dat het erger lijkt te worden (bv met dat sporten). Werd wat afgedaan als hoort erbij en ze zei dat vrouwen vaak dénken dat het erger wordt, maar dat het niet zo is. Ooh ok.
Tijdens de centering hadden we het hier in de groep over. Uiteraard hadden meerderen deze klachten. Ik vroeg hoe lang die hartkloppingen dan mochten duren. Nou dat moest met 10 minuten wel over zijn. De rest gaf aan dat het bij hun nooit zolang duurde en ik zei dat het bij mij gerust de hele avond duurde. Ik werd echt aangekeken alsof ik gek was. Iemand gaf aan dat ze dan wel panisch zou worden. Tsja, dat bedoel ik ook min of meer met dat het niet normaal voelt. Ik ging aan mezelf twijfelen en dacht, nou dan is het voor m'n idee misschien zo, maar misschien valt het dan wel mee. Ook de vk zei ongeveer met opgetrokken wenkbrauw; de hele avond? Dus ik zei; dat idee heb ik, maar misschien voelt het zo omdat het zo vaak is. Nou ik moest het maar eens bijhouden.
Was k gisteravond thuis, tijdje niks aan de hand, voelde me prima. Tot ik op bed weer hartkloppingen kreeg, die werkelijk uren duurde. Ondertussen zat ik me op te vreten, omdat ik dacht; zie je wel, ik heb het wel. Dat zal niet bevorderlijk zijn voor de hartkloppingen, dat snap ik. Maar ik weet nu wel zeker dat het bij mij wél steeds zo lang duurt.
Nu heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt. En dat is ook gewoon de route hoor, vk gaf ook aan dat zij er niks mee konden, maar dat ik dan evt naar huisarts moet.
En ik snap dat zij weinig met mijn klachten kunnen en dat veel erbij hoort. Ook vraag ik me af wat de huisarts er mee kan, wellicht ook niks. Maar ik voel me nu zó rot omdat ik me totaal niet serieus genomen voel.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 29 Nov 2018 10:58

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Nah zeg wat rot dat ze t zo afdeden met hoort erbij
Goed dat je alsnog naar de huisarts gaat hoor. Beter zekere voor het onzekere. Voor mij klinkt dit best heftig. Ook dat je middagslaap echt nodig hebt. Tuurlijk hoort moeheid erbij, maar dit klinkt wel als erger dan gemiddeld. Hoop dat er wat aan te doen is!
<<

Anoniem284

Bericht 29 Nov 2018 11:07

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat vervelend Joey, dat ze het bagataliseerden daar. Verstandig dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Nov 2018 12:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik weet niet of het gecheckt is met de standaard bloed-check, maar anders laat nog je vitamine D controleren. Die kan sowieso de vermoeidheid verklaren. Ik ben dus ook behoorlijk moe. Wordt langzaam beter heb ik het idee, maar slaap iedere middag nog. Zonder slapen voel ik me echt verschrikkelijk. Ik kijk nu dan ook al weer uit naar het moment dat J. zometeen gaat slapen zodat ik ook kan liggen. En die hartkloppingen herken ik ook.. als ik ga liggen gaat mijn hart echt als een idioot te keer en dit houdt zeker langer aan dan 10 minuten. Heel vervelend. Ik maak me er verder niet druk om omdat controles steeds gewoon prima zijn, maar vervelend is het zeker. Hopelijk kan de huisarts je verder helpen.

Ik blijf ook maar zeggen dat ik gewoon niet mezelf ben in een zwangerschap. Bovenstaande klachten dus maar ook gewoon in mijn hoofd voel ik me niet normaal. De misselijkheid wordt minder.. al heb ik wel weer 2 mindere dagen gehad. Maar het nare gevoel wat ik in mijn hoofd heb(licht, duizelig, draaierig, een soort druk in mijn hoofd) is zwaar irritant, waardoor ik echt minder functioneer dan normaal. Ik moet echt bijna constant iets in mijn mond hebben. Sabbel al weken op van die harde laurierdropjes, bijna de hele dag. Eigenlijk wil ik ze helemaal niet meer nemen, en heel goed is het ook niet. Maar alle andere dingen die ik probeer werken niet. Zwanger zijn is echt niet genieten voor mij :(. En ik ben soms echt wel een beetje jaloers als bekenden fluitend door een zwangerschap gaan.. voel me een zeur dat het bij mij gewoon niet lekker loopt enz..
<<

Anoniem284

Bericht 29 Nov 2018 12:24

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Kajaka, je bent geen zeur hoor. Het is ook gewoon heel rot om je langdurig ellendig te voelen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Nov 2018 12:39

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Joey, goed dat je met deze klachten wel naar de huisarts gaat. De huisarts kan je verhaal aanhoren, lichamelijk onderzoek doen en je doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek, mocht hij dit nodig vinden. Ook kan het zijn dat hij wat bloed van je wil laten onderzoeken. Heb je ook andere pijnklachten, bijvoorbeeld bij diep doorzuchten of tussen je schouderbladen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2018 14:40

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik sluit mij bij de rest aan. Ik vind ook niet dat je je aanstelt en zeker goed dat je naar de huisarts gaat. Vervelend dat je je niet serieus genomen voelt door de verloskundige. Het is ook wel makkelijk om alles op 'het hoort erbij' te gooien, maar stel dat dat het is, dan mogen ze wel even serieus naar je luisteren en uitleggen waarom het er dan bij zou horen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Nov 2018 14:42

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Joey, wat vervelend dat je je niet serieus genomen voelt. Ik zou dat ook erg rot vinden, met de klachten die jij noemt. Zo vaak hartkloppingen lijkt me heel naar.
Ik hoop dat de huisarts er wel iets mee kan, want zo duurt het natuurlijk nog wel lang. Sterkte!

Kajaka, ook niet fijn hoe je je voelt. Waren die klachten na de vorige zwangerschappen gelijk weg na de bevalling? Ook voor jou sterkte. Je bent totaal geen zeur hoor!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Nov 2018 15:20

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jip schreef:Ik sluit mij bij de rest aan. Ik vind ook niet dat je je aanstelt en zeker goed dat je naar de huisarts gaat. Vervelend dat je je niet serieus genomen voelt door de verloskundige. Het is ook wel makkelijk om alles op 'het hoort erbij' te gooien, maar stel dat dat het is, dan mogen ze wel even serieus naar je luisteren en uitleggen waarom het er dan bij zou horen.

Ja, dit is waar ik van baal ja. Had ook gevoel dat ze me niet echt geloofde.

Lady; nee ik heb niet de pijn die jij noemt, gelukkig. Verwacht ook niet per se dat de huisarts er iets mee kan. Maar ik vind het inmiddels ook wel klachten waarmee je naar de huisarts kunt, ben blij dat je dat beaamt. En mocht die ook denken dat het niks is en het erbij hoort, kan ze me hopelijk geruststellen daarover. En als het dan zo is, dan is het zo. Kan ik me erop instellen dat het misschien zo blijft en dan red ik daar ook wel mee.

Kajaka, je bent geen zeur. Sowieso zijn je klachten heel vervelend. Als mensen zulke klachten hebben als ze niet zwanger zijn, zal ook niemand ze een zeur noemen toch. En dat je je daarbij ook nog niet jezelf voelt, lijkt me al helemaal moeilijk. Hopelijk kun je je er wat op instellen dat dit tijdelijk is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2018 15:29

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ah Sorry Kajaka ik sloeg jou over omdat ik in mijn hoofd had dat ik op Joey wilde reageren. Wat rot joh dat je je zo voelt. Lijkt me echt vervelend dat je jezelf niet voelt. Herken je dit van de vorige keer? Kon je het toen handelen door te denken dat het over een paar maanden weer voorbij is?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Nov 2018 16:01

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ja ik herken het (nu ik er weer middenin zit) van de vorige keren en weet ook dat het plotsklaps over is zodra de baby er straks uit is. Om hoe ik me voel kijk ik dan ook enorm uit naar dat moment. Maar ik wil ook zo graag genieten van die groeiende buik en straks bewegingen omdat dit ook zeker weten de laatste zwangerschap is en ik die kant van het zwanger zijn wel mooi vind. Lastig is het. Fijn om het hier kwijt te kunnen :).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2018 16:25

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Kun je niet iets speciaals plannen? Een mooie fotoshoot of zo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 29 Nov 2018 19:28

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jullie zeuren zeker niet dames. Ik vind het juist goed dat jullie aangeven het moeilijk te vinden om te genieten. Het is nou eenmaal niet bij iedereen leuk, al had je dat natuurlijk wel gehoopt en anders willen zien. Accepteren dat het niet zo is, is moeilijk. Knuffel voor jullie!

Zojuist ben ik weer goed gekeurd door de vk. Mooie krachtige hartslag en m'n buik groeit goed. Begin nu toch wel een beetje de spanning te voelen voor 10 december. Gelukkig is er genoeg afleiding de komende 1,5 week.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers