Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner irritatie topic

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Nov 2018 11:30

Re: Partner irritatie topic

Carrie schreef:Wat is vpk voor een afkorting?

Sorry, verpleegkundigen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 11:55

Re: Partner irritatie topic

Elro schreef:
Carrie schreef:Wat is vpk voor een afkorting?

Sorry, verpleegkundigen

Ah, ok!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Nov 2018 12:09

Re: Partner irritatie topic

Nou, sommige dingen vind ik niet eens meer wat irritaties maar gewoon echt dingen die ik niet zou willen in mijn relatie. Iedereen natuurlijk zijn eigen standaarden maar ik zit soms echt met mijn ogen te knipperen.
Spencer: hoe is het nu met je? Wat rot ook dat je je zo ellendig voelt!

En die van mij is echt niet heilig hoor. Want dat met die cadeaus gaat hier ook zo, ik zorg toch wel voor al die dingen. Is ook letterlijk wat hij zegt hoor 'je neemt het me uit handen'. Ok Harry, als jij dat wil geloven is dat best. Pannenkoek. Maar van de andere kant, als hij het doet gaat het toch niet goed :-D.

Tegenwoordig ga ik wel anders om met de huishoudelijke dingen, dan vraag ik gewoon 'kan jij dit en dit doen vandaag, en kan je dat dan ook voor *insert tijd/ gebeurtenis* hebben gedaan?'. Helderder kan ik het echt niet maken, en dan wordt het iig gedaan. Scheelt mij echt een boel irritatie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25039

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Nov 2018 12:57

Re: Partner irritatie topic

Ja hier hetzelfde met die cadeaus, die bedenk en koop ik, en ik zeg hem ook letterlijk wat ik wil hebben en dan mag hij in elk geval dát nog even zelf regelen.

En wat Caro zegt doe ik ook, ik geef hem gewoon gerichte opdrachten, want anders draai ik zelf overal voor op en dat vertik ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 13:10

Re: Partner irritatie topic

Ik snap het wel van die 'opdrachten' even tussen aanhalingstekens, want dat klinkt een beetje naar vind ik.
Maar dan moet ik toch weer denken aan dat stripje over the mental load.
Ik ben ook nog aan het zoeken hoe ik dat anders krijg hoor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Nov 2018 13:27

Re: Partner irritatie topic

Ik heb hem dat stripje ook laten zien omdat ik dus tal van gesprekken had over dat ik dus idd geen 'opdrachten' wil geven. Ik vind dat hij dingen zelf moet aanvoelen/ bedenken. Als je weet dat je een huishouden hebt, dan weet je dus ook dat je op bepaalde dagen dingen moet doen. Of je die nu nodig vindt of niet.

Maar die gesprekken hadden dus echt geen zin. Wat ik dus uit dat stripje heb gehaald is dat als ik de manager ben van alles, ik dus ook heeeel goed kan én mag delegeren :-). En bij ons is dat dan ook direct geen enkel probleem, wat ik hem vraag doet hij. Hij ziet het alleen niet en dat krijg ik er dus niet in. Dat heb ik opgegeven.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 13:36

Re: Partner irritatie topic

Caro schreef:Ik heb hem dat stripje ook laten zien omdat ik dus tal van gesprekken had over dat ik dus idd geen 'opdrachten' wil geven. Ik vind dat hij dingen zelf moet aanvoelen/ bedenken. Als je weet dat je een huishouden hebt, dan weet je dus ook dat je op bepaalde dagen dingen moet doen. Of je die nu nodig vindt of niet.

Maar die gesprekken hadden dus echt geen zin. Wat ik dus uit dat stripje heb gehaald is dat als ik de manager ben van alles, ik dus ook heeeel goed kan én mag delegeren :-). En bij ons is dat dan ook direct geen enkel probleem, wat ik hem vraag doet hij. Hij ziet het alleen niet en dat krijg ik er dus niet in. Dat heb ik opgegeven.

Wat bedoel je met dat hij dan mag delegeren? Dus jij geeft hem een opdracht en die geeft hij dan weer aan een ander?

Hier gaat het ook nog niet zoals ik zou wensen maar ik zie wel een fijne verandering. Ik riep jaren geleden ook altijd hallo ik ben niet hoofd huishouding he, ik werk ook gewoon net zo veel als jij. Dat is wel blijven hangen, gelukkig. En hij doet ook dingen uit zichzelf, zaterdag vierde Bo haar verjaardag en hij heeft de 1e etage helemaal opgeruimd en schoongemaakt en dan was de benedenverdieping voor mij zei hij. En op de verjaardag zelf steeds alles opgeruimd, in de vaatwasser, vaatwasser weer leeg, enz. Was erg prettig om te merken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Nov 2018 13:37

Re: Partner irritatie topic

Caro zegt niet dat hij mag delegeren maar alleen zij.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 13:41

Re: Partner irritatie topic

Urban Naked schreef:Caro zegt niet dat hij mag delegeren maar alleen zij.

Oja je hebt gelijk!

Maar is dat wat je hebt geleerd uit dat stripje Caro? Dat jij mag delegeren? Maar dat wil je/ik toch juist niet meer? Want dan ben je dus hoofd van alles en zit je met die mental load.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25039

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Nov 2018 14:07

Re: Partner irritatie topic

Over wat voor stripje hebben jullie het eigenlijk?
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Nov 2018 14:12

Re: Partner irritatie topic

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Caro zegt niet dat hij mag delegeren maar alleen zij.

Oja je hebt gelijk!

Maar is dat wat je hebt geleerd uit dat stripje Caro? Dat jij mag delegeren? Maar dat wil je/ik toch juist niet meer? Want dan ben je dus hoofd van alles en zit je met die mental load.


Ik wilde niet meer voor alles alleen opdraaien. Dus idd én de mental en de fysieke load. We hebben echt heel veel gesprekken gehad hoor en hij is het volkomen met me eens dat het eigenlijk 50/50 moet zijn. Maar hij zíet het niet. En hoezeer ik niet snap dat hij het niet ziet, het gaat er niet in. Dus nu werkt dit wel.
We hebben een taakverdeling: hij maakt boven schoon en ik beneden en daar bemoei ik me dan ook niet mee. En als ik extra hulp nodig heb (bijv zoals dit weekend met de was oid) dan geef ik het dus aan. En dan delegeer ik dus wel. Ook niet volkomen ideaal wellicht maar echt 100% evenredig is ook een utopie (in ons geval). Vraag me wel eens af hoe dat gaat met een kind erbij maar dat zien we dan wel ;-).

Overigens zegt hij dat wel eens letterlijk 'jij bent chef xx, dus zég het me als ik iets moet doen'. Ok ok ok. Dan zeg ik het.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Nov 2018 14:34

Re: Partner irritatie topic

Ik vind het ergens heel oneerlijk om te lezen dat als je partners van elkaar bent, dat de verdeling qua huishouden zo scheef kan zijn als je beiden evenveel werkt. Begrijp me niet verkeerd; ik had exen met wie ik samenwoonde en zij hadden net zo goed vervelende eigenschappen, maar ze zouden me niet (grotendeels) alleen laten opdraaien voor iets waar je samen in leeft en samen gebruik van maakt. Ik weet dat veel stellen hier veel gesprekken over voeren; daar zou ik zo weinig zin in hebben dat ik het dan nog liever zou uitbesteden. Het lijkt me gewoon frustrerend als je hierin niet wordt gehoord, of pas na meerdere gesprekken er wat verandert. Dan vraag ik me af hoe deze partners dat deden toen ze nog geen relatie hadden en ook niet meer bij hun ouder(s) woonden.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 14:56

Re: Partner irritatie topic

Bliss schreef:Over wat voor stripje hebben jullie het eigenlijk?

Deze!

https://amp.theguardian.com/world/2017/ ... ores-comic
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 15:01

Re: Partner irritatie topic

Caro schreef:
Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Caro zegt niet dat hij mag delegeren maar alleen zij.

Oja je hebt gelijk!

Maar is dat wat je hebt geleerd uit dat stripje Caro? Dat jij mag delegeren? Maar dat wil je/ik toch juist niet meer? Want dan ben je dus hoofd van alles en zit je met die mental load.


Ik wilde niet meer voor alles alleen opdraaien. Dus idd én de mental en de fysieke load. We hebben echt heel veel gesprekken gehad hoor en hij is het volkomen met me eens dat het eigenlijk 50/50 moet zijn. Maar hij zíet het niet. En hoezeer ik niet snap dat hij het niet ziet, het gaat er niet in. Dus nu werkt dit wel.
We hebben een taakverdeling: hij maakt boven schoon en ik beneden en daar bemoei ik me dan ook niet mee. En als ik extra hulp nodig heb (bijv zoals dit weekend met de was oid) dan geef ik het dus aan. En dan delegeer ik dus wel. Ook niet volkomen ideaal wellicht maar echt 100% evenredig is ook een utopie (in ons geval). Vraag me wel eens af hoe dat gaat met een kind erbij maar dat zien we dan wel ;-).

Overigens zegt hij dat wel eens letterlijk 'jij bent chef xx, dus zég het me als ik iets moet doen'. Ok ok ok. Dan zeg ik het.

Ok, ik snap wat je bedoelt! Maar dat is precies het hele punt van het stripje: dat je partner juist niet moet zeggen, 'jij bent chef dit, dus vraag het me'. You should've asked is zelfs het hoofdonderwerp van het stripje. Dus toen je aangaf dat je van het stripje had geleerd dingen te vragen kreeg mijn hoofd even een kortsluiting, los van dat het voor jou blijkbaar prettig werkt natuurlijk.

Ik wil daar juist vanaf :)
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 15:02

Re: Partner irritatie topic

Guattari schreef:Ik vind het ergens heel oneerlijk om te lezen dat als je partners van elkaar bent, dat de verdeling qua huishouden zo scheef kan zijn als je beiden evenveel werkt. Begrijp me niet verkeerd; ik had exen met wie ik samenwoonde en zij hadden net zo goed vervelende eigenschappen, maar ze zouden me niet (grotendeels) alleen laten opdraaien voor iets waar je samen in leeft en samen gebruik van maakt. Ik weet dat veel stellen hier veel gesprekken over voeren; daar zou ik zo weinig zin in hebben dat ik het dan nog liever zou uitbesteden. Het lijkt me gewoon frustrerend als je hierin niet wordt gehoord, of pas na meerdere gesprekken er wat verandert. Dan vraag ik me af hoe deze partners dat deden toen ze nog geen relatie hadden en ook niet meer bij hun ouder(s) woonden.

Ja, mee eens hoor. Maar blijkbaar verander je dit niet zo snel en komt het bij heel veel relaties voor dat er zelfs een term voor is :wink: Sommige patronen doorbreek je niet 1 2 3.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Nov 2018 15:10

Re: Partner irritatie topic

Ik ken het stripje niet. Ga even kijken. Misschien denk ik nu te ver door, maar ik vind het naar degene die overal voor opdraait respectloos overkomen. Mijn huisgenoot zei in het begin ook wel dat hij de rommel/het vuil niet zag. Hm hm, als hier een naakte vrouw op straat door het raam naar binnen kijkt zie je het wel, vriend. Sindsdien begrijpt hij dat het ook zijn huis is waar hij leeft en dat het alternatief is dat we er anders beiden voor gaan betalen. Dat laatste vind ik nog steeds prima, maar dat vindt hij dan toch weer zonde van z'n geld.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Nov 2018 15:17

Re: Partner irritatie topic

Snap ik! Maar de zinnen uit het stripje bleven me bij dat het al een fulltime taak is om als manager alles in de gaten te houden. Het is dus ondoenlijk om én manager te zijn én uitvoerder. Blijkbaar krijg ik het (nog) niet veranderd dat ik die manager ben, maar wel dat ik dingen beter kan aangeven en dus moet delegeren. Wat er dus voor zorgt dat ik alsnog niet meer voor alles alleen zorg. Want dat is uiteindelijk wel waar het mij om ging in eerste instantie.

Ik kan er nog woest om worden dat ik blijkbaar wel aan alles denk, en hij niet. En dan zeg ik het heel simpel, omdat hij een piemel heeft hoeft hij aan niks te denken? Dat vind ik te makkelijk. En langzaam begint hij dat meer te beseffen, want het is ook idioot om te denken dat dat allemaal op één week tijd veranderd.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Nov 2018 15:39

Re: Partner irritatie topic

Dat stripje legde in mijn visie op een visuele manier uit hoe genderrollen er van kleins af aan zijn ingesleten - iets waar je (onbewust) mee op bent gegroeid.

Mijn huisgenoot zegt heel eerlijk dat hij de rommel heus wel ziet, maar dat hij er minder waarde aan hecht. Zijn grens ligt anders dan die van mij en aangezien ik geen zin heb om tot 2025 te wachten tot hij de rommel ook irritant vindt en het er niet gezelliger op zou worden om hier terugkerende discussies over te hebben, hebben wij nu afgesproken dat we in een bepaalde afgebakende periode beiden onze taken doen. Kunnen we zelf indelen wanneer het het beste uitkomt, maar dan wordt het iig wel gedaan. Misschien bij jullie ook een idee? :)
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2018 15:59

Re: Partner irritatie topic

Guattari schreef:Dat stripje legde in mijn visie op een visuele manier uit hoe genderrollen er van kleins af aan zijn ingesleten - iets waar je (onbewust) mee op bent gegroeid.

Mijn huisgenoot zegt heel eerlijk dat hij de rommel heus wel ziet, maar dat hij er minder waarde aan hecht. Zijn grens ligt anders dan die van mij en aangezien ik geen zin heb om tot 2025 te wachten tot hij de rommel ook irritant vindt en het er niet gezelliger op zou worden om hier terugkerende discussies over te hebben, hebben wij nu afgesproken dat we in een bepaalde afgebakende periode beiden onze taken doen. Kunnen we zelf indelen wanneer het het beste uitkomt, maar dan wordt het iig wel gedaan.


Ok. Maar ik kan me voorstellen dat het met een huisgenoot anders is dan wanneer je samenwoont met een partner. Nu gaat het om gezamenlijke ruimtes zoals keuken/douche/toilet/woonkamer denk ik?

Bij een partner kan het een stuk verder gaan natuurlijk omdat je dan ook echt samen leeft. Daar komt nog bij kijken de administratie, eventueel de kinderen, de was, afspraken plannen, enz. Denk dus niet dat dat helemaal hetzelfde is als jij en je huisgenoot.

Wel fijn dat de afspraken die jullie gemaakt hebben ook prettig werkt voor jullie beiden natuurlijk.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Nov 2018 16:04

Re: Partner irritatie topic

Carrie schreef:
Guattari schreef:Dat stripje legde in mijn visie op een visuele manier uit hoe genderrollen er van kleins af aan zijn ingesleten - iets waar je (onbewust) mee op bent gegroeid.

Mijn huisgenoot zegt heel eerlijk dat hij de rommel heus wel ziet, maar dat hij er minder waarde aan hecht. Zijn grens ligt anders dan die van mij en aangezien ik geen zin heb om tot 2025 te wachten tot hij de rommel ook irritant vindt en het er niet gezelliger op zou worden om hier terugkerende discussies over te hebben, hebben wij nu afgesproken dat we in een bepaalde afgebakende periode beiden onze taken doen. Kunnen we zelf indelen wanneer het het beste uitkomt, maar dan wordt het iig wel gedaan.


Ok. Maar ik kan me voorstellen dat het met een huisgenoot anders is dan wanneer je samenwoont met een partner. Nu gaat het om gezamenlijke ruimtes zoals keuken/douche/toilet/woonkamer denk ik?

Bij een partner kan het een stuk verder gaan natuurlijk omdat je dan ook echt samen leeft. Daar komt nog bij kijken de administratie, eventueel de kinderen, de was, afspraken plannen, enz. Denk dus niet dat dat helemaal hetzelfde is als jij en je huisgenoot.

Wel fijn dat de afspraken die jullie gemaakt hebben ook prettig werkt voor jullie beiden natuurlijk.


Ja, dat is zeker een verschil; dat ben ik met je eens. :) In mijn geval is het denk ik nog weer anders; in korte tijd kan ik steeds minder zelf en zit wel veel thuis.

Misschien vind ik het nog wel laakbaarder als je partner je met het huishouden laat zitten dan wanneer een huisgenoot dat doet. In een relatie vind ik dat je veel meer verplichtingen naar elkaar hebt en helemaal als er sprake is van een gezin. Toen ik in het verleden samenwoonde - weliswaar zonder kinderen - had ik dezelfde afspraak als met mijn huisgenoot. Ik kreeg anders echt het idee dat ik soms werd gezien als huishoudster dan als vriendin van. Ik ken een stel dat om deze scheve verdeling na jaren uit elkaar is gegaan. Wel heel zonde dat het hierdoor tot een breuk kwam. Een huishoudelijke hulp vonden ze beiden geen optie. Dat laatste kan ik me dan weer weinig bij voorstellen.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Nov 2018 16:45

Re: Partner irritatie topic

Ik kan me heel goed voorstellen dat een huishoudelijke hulp geen optie is. Dat is voor ons ook geen optie. Moet er echt niet aan denken.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Nov 2018 18:59

Re: Partner irritatie topic

Cotton schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat een huishoudelijke hulp geen optie is. Dat is voor ons ook geen optie. Moet er echt niet aan denken.


Is dat dan puur omdat het geld kost? Dat kost uit elkaar gaan op den duur namelijk ook. Of heb je een ander bezwaar? Ik zou volgens mij in meerdere opzichten klaar zijn met mijn partner als ik een jarenlange relatie hierop laat klappen, omdat je niet tot een evenwichtige verdeling komt en er één iemand zich structureel ondergewaardeerd/ongelukkig/gebruikt voelt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Nov 2018 19:14

Re: Partner irritatie topic

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen niet zomaar vreemden in hun huis willen en daarom geen schoonmaakster willen. Ik behoor niet tot deze sommige mensen. Schoonmaakster is eerste wat we regelen als ik weer werk;). Alleen dat zal onze dagelijkse irritanties over het huishouden totaal niet oplossen. Het opruimen van je eigen troep, de keuken schoon achterlaten... Moet je toch echt nog steeds zelf doen na elke maaltijd, in mijn ogen dan ;). En het overal om moeten denken, de mentale load, wat ik het ergst vind, lost een schoonmaakster al helemaal niet op. Een gezamenlijke digitale agenda heeft dit bij ons wel erg verbeterd! Ik onthoud afspraken en dingen altijd en houd er dus ook rekening mee. Sinds we een gezamenlijke agenda hebben, doet mijn vriend dit ook beter.

Verder gaat het hier ongeveer precies zoals bij Caro.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25039

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Nov 2018 19:59

Re: Partner irritatie topic

Carrie schreef:
Bliss schreef:Over wat voor stripje hebben jullie het eigenlijk?

Deze!

https://amp.theguardian.com/world/2017/ ... ores-comic


Interessant! Goed punt ook wel, m'n hoofd zit altijd zo vol met alles waar ik aan moet denken! Zelfs de agenda van m'n vriend moet ik nog in de gaten houden om te zorgen dat hij niks vergeet. Ik ga die strip maar eens aan hem laten lezen.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Nov 2018 20:10

Re: Partner irritatie topic

Ik heb dat stripje ook aan mijn man laten lezen en hier maakt het wel dat hij beter zijn best doet. Probleem is wel dat hij liever eens in de zoveel tijd een “grote schoonmaak” houdt i.p.v. het gewoon dagelijks bij te houden. Hij doet dus liever op 1 dag 5 wassen dan dat hij er elke dag 1 doet. Vind ik irritant, want dan stapelt het zo op. Maar goed, hij doet het uiteindelijk wel en daar gaat het natuurlijk om.

Wat ik irritant vind is dat mijn man soms dingen expres laat liggen omdat hij het mij (naar eigen zeggen) wil laten zien. Dus bijvoorbeeld een beest dat hij heeft doodgeslagen (“kijk nou hoe bizar groot deze mug is!”) of laatst een onderbroek die kapot was (“ja moet je zien het is gewoon helemaal doorgesleten gek he?”). Waarom? Ik ben niet geïnteresseerd. En daarbij, het is potdorie 2018 en je hebt een smartphone met camera. Maak een foto en app het me als je het zo graag wil delen.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers