Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 23 Nov 2018 09:20

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Dank jullie wel :-)

Lavendel, echt he... wat kan je je dan bang / ongerust maken door alle verhalen op internet.

Keukenprinses, wat leuk! Lastig he dat eten en gevoel van vol zitten / wel eten / niet eten / misselijk etc

Hier zijn de 1e kwalen begonnen sinds gisteravond.
Na het eten overgegeven en vanmorgen vreselijk misselijk.
Als ik nog geen test gedaan had dan had ik nu toch wel gedacht “zal het”
Gister ook een menstruatieachtige buikpijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Nov 2018 09:22

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben benieuwd wie jullie zijn :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 23 Nov 2018 12:24

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Hoe was de echo bij jou kippie?

Hier alles goed :) Precies 10+5 zoals ik dacht en uitgerekend op 16 juni. Daarna intake met een shitload aan info. Denk dat ik mee ga doen met centering pregnancy. Jullie? En heeft iemand dat al eens gedaan? Is het wat? Het is wel op dinsdag of donderdagochtend, dat is wel echt super onpraktisch. Nu trouwens pas met 20 weken nu weer echo, dat is nog echt wel heel lang.
Laatst gewijzigd door Lavendel op 23 Nov 2018 16:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Nov 2018 13:11

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn dat je echo goed was, Lavendel!
Ik ga ook meedoen aan Centering Pregnancy. Bij mijn vorige zwangerschappen was dat er nog niet (bij ons in elk geval), dus ik heb ook nog geen ervaring. Hier is het gelukkig op een avond, anders had ik het niet gedaan denk ik. De eerste bijeenkomst is eind december.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 23 Nov 2018 14:06

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Lavendel wat fijn dat de echo goed was.

Hier was hij ook goed ongeveer 6.5 week het hartje klopte al krachtig. Ik had gehoopt wat verder te zijn maar helaas..
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 23 Nov 2018 14:32

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Yes fijn Kippie! Iets korter dan gehoopt maar een kloppend hartje maakt dat natuurlijk wel goed :)
Smile, it's free!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 23 Nov 2018 14:42

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn lavendel! We zitten met een paar dames heel dicht bij elkaar qua datum! En ja dat is wel ineens een lange tijd tot de 20 weken echo. Ik weet nog van mn vorige zwangerschap dat ik daar heel onzeker van werd en ben tussentijds ook wel eens extra naar de vk geweest om het hartje te luisteren.

Fijn Kippie dat bij jou ook alles goed was! Wel even jammer dat je minder ver bent dat je hoopte, maar je weet nu iig waar je aan toe bent.

Ik ga niet meedoen aan de centering pregnancy. Ik werk wisselend en ondanks dat ik controles onder werktijd mag doen vind ik dat echt niet praktisch.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 23 Nov 2018 19:20

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Lavendel en kippie, wat fijn dat jullie echo goed was
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 23 Nov 2018 19:41

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Fijn lavendel en kippie een goede echo !
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Nov 2018 19:56

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Kippie, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Keukenprinses

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 07 Nov 2018 11:14

Bericht 25 Nov 2018 08:03

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Yes kippie, wat fijn een kloppend hartje!

Lavendel, ook een goede echo, fijn! Ik weet nog niet of ik mee wil doen aan centering pregnancy. Geen idee ook of dat aangeboden wordt, dat zal ik woensdag wel horen.

Ik ben me inmiddels steeds beroerder aan het voelen, echt niet leuk meer. Ik heb me vrijdag ziek gemeld op mijn werk, ik had zo slecht geslapen van de misselijkheid en krampen. Ik hoop morgen weer te kunnen werken, want ik zit met een paar deadlines die niemand anders op zich gaat nemen als ik er niet ben :eyes: op zich werkt afleiding wel tegen de misselijkheid, maar het kost ook veel energie.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Nov 2018 23:09

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ik heb vanavond de termijnecho gehad. Ik was toch wel weer zenuwachtig maar we zagen een prachtig bewegend kindje. Ben 3 dagen vooruit gezet. De uitgerekende datum is 17 juni geworden. Ik ben vandaag dus 11 weken. Nu bloed gaan prikken en een afspraak maken voor de echo voor de combinatietest. En met 16 weken heb ik een extra echo laten inplannen. Ik vind die periode tussen 12 en 20 weken best lang, dus mooi even extra spieken. En dan weten we ook gelijk wat het wordt:)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Nov 2018 10:27

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Hoe gaat het nu, Keukenprinses?

Wat fijn, Plien!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 27 Nov 2018 11:48

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Jee fijn Plien! :)
Keukenprinses voel jij je al iets beter? Heb je al pilletjes tegen de misselijkheid of helpen die niet?

Ik heb net mijn eerste CP al gehad, had gister een afspraak voor uitleg over prenatale screening en toen gaf ze aan dat ik vandaag al met deze groep kon starten. We waren nu maar met z'n vieren, een unicum zo'n klein groepje geloof ik, maar volgende keer komen er nog 2 bij. Was wel leuk zo, eerst even alle controles (hartje luisteren lukte al! :)) en daarna een kringgesprek (hehe) waar de VK van alles vertelde en vroeg en we vragen konden stellen. De VK is heel gezellig dus die maakte er wel wat leuks van. Groep ook leuk, allemaal 30+ en hoog opgeleid maar wel verschillende types (van nuchter tot controlfreak), maar dat maakt het juist leuk.
Smile, it's free!
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 27 Nov 2018 12:01

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Plien, wat fijn!

Keukenprinses hoe voel jij je?

Klinkt leuk lavendel. Ik had op de site gekeken bij die waar ik bij zit, maar kon daar helaas niks over vinden. Lijkt mij ook wel fijn.

Hier onwijs misselijk de laatste dagen. Meestal s avonds (incl overgeven) maar sinds vandaag ook overdag.
Vreselijk zere borsten, slapen doet ook pijn.
Slaap sowieso slecht trouwens, hebben jullie dat ook?

Ik had vanmorgen nog een test gedaan (had er toch nog 1)
Woensdag gaf de test 2/3 weken aan en vandaag 3+
Dus zit op 6 weken nu denk ik?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 27 Nov 2018 12:31

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Klinkt als een leuke groep lavendel! En wat tof dat je het hartje al kon horen.

Tukkie wat balen dat je zo misselijk bent. Als het nog erger wordt eventueel medicatie gaan halen?

Ik ben ook met vlagen erg misselijk. Kan er geen pijl op trekken wanneer. Gelukkig (nog) niet overgeven.
Vanmorgen alles gelijk maar geregeld, huisarts kraamzorg, afspraak voor echo voor de combietest. en vanmorgen bloed geprikt. Morgen naar de gemeente voor de erkenning
(Wij zijn niet getrouwd)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Nov 2018 12:44

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Klinkt als een leuke groep, Lavendel! En wat fijn dat je het hartje al kon luisteren. Hoe ver ben je nu?

Tukkie, wat rot dat je zo misselijk bent. Het slechte slapen is wel herkenbaar trouwens. Ik ben steeds ontzettend moe en val 's avonds heel makkelijk in slaap, maar vaak word ik dan 's nachts weer wakker en val dan heel moeilijk weer in slaap.

Plien, wat goed dat je alles al geregeld hebt! Ik heb maandag weer een afspraak bij de verloskundige en de week erna moet ik ook bloed laten prikken (volgens mij kon dat vanaf 12 weken bij de NIPT?). Als de termijnecho vrijdag goed is zal ik eens verder gaan kijken naar kraamzorg. En weet eigenlijk niet of ik de huisarts moet inlichten. Die zit nog in onze oude woonplaats, moet dus eigenlijk nog even op zoek naar een nieuwe.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 27 Nov 2018 13:28

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

O ik weet eigenlijk niet op welke termijn dat moet voor de nipt. Ik doe de combitest en daar moet het bij voorkeur tussen de 9 en 11 weken.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Keukenprinses

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 07 Nov 2018 11:14

Bericht 27 Nov 2018 13:46

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Lavendel, fijn dat het CP groepje leuk is!

Plien goed bezig, meteen in regelmodus!

Hier gaat het na een paar slechte dagen iets beter. Ik heb inderdaad pilletjes gekregen tegen de misselijkheid, maar vandaag voel ik me heel anders, licht in mijn hoofd en dizzy. Ik ben zo bang dat het morgen niet goed is... had net een beetje lichtroze afscheiding, hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar op een of andere manier heb ik al sinds de positieve test een onbestemd gevoel. Dat het toch niet goed gaat, het was veel te snel raak en zoveel dames lukt het maar niet, dus deze zwangerschap gaat niet goed. Ja ik zit enorm te doemdenken... ik tel de uren af tot morgen.
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 27 Nov 2018 19:02

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Ik ga donderdag sowieso langs de huisarts, dus dan ga ik het meteen even aangeven van het misselijk zijn / overgeven.
Werd net gebeld door moeders voor moeders. Die komen morgenochtend langs.

Keukenprinses, ik denk dat dat voor vee vrouwen een bekend gevoel is. Toch het stukje angst en onzekerheid. Althans ik herken dat gevoel wel. Spannend morgen en ook fijn.

Suus, hoeveel km zit er tussen je huisarts en je huis? Volgens mij mag er 15min tussen zitten dacht ik.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Nov 2018 20:03

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Keukenprinses, je gevoelens zijn heel herkenbaar hoor. Hopelijk heb je een goede echo morgen!

Tukkie, mijn oude huisarts is hier nu 25 km vandaan. Ga even rondvragen wat een fijne huisarts is hier in de buurt. Kom er niet vaak, maar toch wel fijn om er eentje in de buurt te hebben.
Wat goed dat je je hebt aangemeld voor moeders voor moeders. Ik ben het deze zwangerschap een beetje vergeten :angel: Heb de vorige keren wel meegedaan, maar omdat we nu midden in een verhuizing zitten heb ik het uitgesteld. Had alleen verwacht al in ons nieuwe huis te zitten en dan was ik alsnog begonnen, maar nu zitten we in een klein tijdelijk appartementje op een boerderij. Iedereen die binnenkomt zou gelijk die flessen zien staan. Weet ook eigenlijk niet of het hier wel opgehaald zou worden. Ga toch nog even kijken op de website tot welke week je je mag opgeven, zou best nog 5 weken mee kunnen doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Keukenprinses

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 07 Nov 2018 11:14

Bericht 28 Nov 2018 10:53

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Even ego: wij hebben net een kloppend hartje gezien :love: alles zag er goed uit en de termijn kwam ook overeen! Er was wel wat vocht te zien buiten de vruchtzak, waarschijnlijk bloed en dat verklaarde de lichtroze afscheiding. Het was niks om me zorgen over te maken. Over 3 weken de termijnecho, maar we zijn nu heeeeeeeel blij!
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 28 Nov 2018 10:58

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Er is net een vrouw van moeders voor moeders geweest.
Ik moest vanmorgen eerst wat urine opvangen, ze heeft een hcg test gedaan en hier kwam een dikke streep op.
Ze gaf aan dat ik dus in ieder geval al 6 weken zwanger ben.

Praatje over het hoe en wat, wat informatie en kletsen.
Was een erg prettig gesprek.

Ik heb 4 flessen gekregen en een maatbeker om de urine in op te vangen.
1x per week worden de flessen opgehaald (je kan ze gewoon buiten neer zetten op een afgesproken plek).
In de week van kerst en oud en nieuw hebben ze 2 weken vakantiestop.

Informatiepakket gekregen, 2 tijdschriften, de test in een doosje en als cadeautje een zachte omslagdeken voor de baby.
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 13:07

Bericht 28 Nov 2018 10:58

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Keukenprinses, wauw wat super! Wat een heerlijk gevoel!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Nov 2018 11:46

Re: Zomer 2019 mama's (juni, juli, augustus)

Keukenprinses, wat fijn!

Tukkie, toch fijn, zo'n duidelijke test :) Ik heb me gisteren toch nog aangemeld, ben benieuwd of ik nog mee mag doen. Er staat dat je je tot 12 weken kunt aanmelden en ik ben nog geen 11 weken, maar door die vakantiestop zou ik maar mee kunnen doen tot de kerstvakantie, dan ben ik 14 weken. Nouja, ik hoor het wel, zou deze week gebeld worden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers