Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keuken (update 24 april)

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 22 Nov 2018 13:34

Keuken (update 24 april)

Eindelijk :banaan:
Ik ga mijn keuken verbouwen!
De nu nog ongeïsoleerde bijkeuken, welke alleen buitenom bereikbaar is, wordt bij de keuken getrokken.
Ik heb straks 1 lange keuken van zo'n 6 meter lang en 2,3 meter breed.

Wie heeft er ook de keuken verbouwd, een nieuwe keuken gekocht etc.
Wie heeft er tips qua verbouwing, aanschaf etc?
Laatst gewijzigd door Misoe op 24 Apr 2019 12:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Nov 2018 14:21

Re: Keuken

Oh wat heerlijk zeg!
Wij zijn nu een keuken aan het kopen en doen dat in Duitsland, bij dezelfde zaak als waar we 8 jaar geleden onze vorige kochten. Destijds was dat een stuk voordeliger, nu scheelt het volgens mij niet meer zo enorm veel met de Nederlandse prijzen. Misschien dat de A-merken inbouw-apparatuur wat voordeliger zijn, maar zeker weet ik dat niet. Voor ons is het gemakkelijk omdat mijn ouders relatief dicht bij de Duitse grens wonen, dus droppen we de kinderen daar en rijden door naar de keukenzaak.
Verder, tips, hmm, ik weet het niet. Zal er nog over nadenken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 22 Nov 2018 15:23

Re: Keuken

Wij hebben onze keuken sinds februari. Ik ben er nog steeds elke dag blij mee.

Het is denk ik heel persoonlijk wat je nodig hebt en fijn vind. Zo wilde ik graag een oven waar een hele kalkoen in past bij wijze van spreken en hebben wij geen magnetron nodig. Ik hoefde geen dure ingebouwde apparatuur, maar wilde wel redelijk wat opbergruimte. Mijn man wilde graag een composiet aanrechtblad. En wij wilde beide heel graag een zwarte/ graphite keuken, niet elke keukenwinkel had die in het assortiment toen we die een jaar geleden de keuken uitzochten dus daardoor vielen er veel keukenwinkels af. Ook wilde wij onze vloer door de hele beneden verdieping door laten lopen dus daar moest de keuken ook bij passen.

Wij hebben nu twee keer een keuken gekocht en elke keer vooraf ons budget bepaald en bedacht wat we wilde qua apparatuur, soort kastjes ed. en zijn naar meerdere keukenzaken geweest om offertes op te vragen met ons wensenlijstje bij de hand.
Sommige keukenzaken vielen meteen af omdat ze niet hadden wat we wilde of omdat ze te duur waren en beide keren hebben we uiteindelijk degene gekocht die wij het mooist vonden en het beste binnen budget paste. Bij de eerste keuken die we kochten, een jaar of vijf geleden konden we nog heel veel onderhandelen over de prijzen bij de verschillende winkels, afgelopen jaar merkte we dat veel winkels aan gaven met een vaste prijs te werken en dat daar geen onderhandelruimte in zat.

Vooraf heb ik heel veel op Pinterest gezocht, dat gaf me echt veel inspiratie en een beeld wat ik mooi vond en graag wilde. Mocht je dat niet al aan het doen zijn dan is dat misschien wel een leuke tip.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Nov 2018 15:23

Re: Keuken

Wij hebben ook in Duitsland gekocht, we hebben geen vergelijking met NL gedaan maar bij onze buren scheelde het 4000 euro bij dezelfde zaak in Duitsland tov in NL.

Probeer zoveel mogelijk blad ruimte te krijgen en bedenk wat je echt belangrijk vind. Een quooker lijkt wel bijna standaard maar ik vond een kleine 2000 euro veel te veel geld voor die paar keer per week dat we water koken. Daarintegen wilden we boven ons eiland geen afzuigkap ivm zicht, dus hebben een Bora gekocht met de afzuiging in de kookplaat.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Nov 2018 17:48

Re: Keuken

Wij hebben ook net een nieuwe keuken gekocht :banaan:. Mijn vriend is gek op koken dus we hebben geinvesteerd in de apparatuur. Koelkast, vriezer en vaatwasser dan weer niet van een heel spannend merk. Ook wij hebben geen afzuigkap omdat we een gasloos huis hebben en tegenwoordig zijn de afzuigsystemen in de kookplaat ook heel goed. We zijn naar een zaak gegaan die niet binnen een keten hoort zoals bijvoorbeeld Mandemakers. We hebben er veel tijd voor uitgetrokken en zijn zo'n zes keer langs geweest om te tekenen en keuzes te maken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Nov 2018 20:10

Re: Keuken

Wij hebben vandaag een nieuwe keuken gekocht. Heb hem ook op insta gezet dus misschien heb je hem voorbij zien komen :) We zijn 4x naar de keukenzaak geweest, hebben er echt goed de tijd voor genomen. Qua prijs, het scheelde niks met Duitsland, vriendin van me heeft daar net een keuken gekocht voor dezelfde prijs dus bespaar je die moeite. We hebben alle apparatuur gekregen voor de laagste (internet-)prijs, ook een fijne gedachte.
Verder is een keuken heel persoonlijk qua wensen, ik heb vooral veel op internet/pinterest gekeken. En we hadden al goede ervaring met een keukenzaak door onze vorige woning dus daar zijn we meteen weer heen gegaan, absoluut geen Mandemakers voor ons.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2018 20:27

Re: Keuken

Volg ik jou op Insta Scandic? Ik weet het niet meer. Zo nee, wil je je insta account pm'en?
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Nov 2018 21:01

Re: Keuken

Marin schreef:Volg ik jou op Insta Scandic? Ik weet het niet meer. Zo nee, wil je je insta account pm'en?


Ik weet het niet maar ik volg jou in ieder geval wel. Mijn account is *.
Laatst gewijzigd door Scandic op 22 Nov 2018 21:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2018 21:18

Re: Keuken

Ja zie je, natuurlijk volg ik je. Maar ik kon 'm niet vinden en toen wist ik niet meer precies wat je naam was. Leuk! Toffe keuken wordt dat, met die pitten.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Nov 2018 21:36

Re: Keuken

Thanks, ja dat is iets wat we al heel lang op ons wensenlijstje hadden staan, zijn we erg blij mee dat het nu kan :)
<<

Anoniem316

Bericht 22 Nov 2018 21:39

Re: Keuken

Leuk, dit topic ga ik volgen. Wij gaan de keuken in ons nieuwe huis ook verbouwen en moet nog allemaal uitzoeken hoe het werkt. Ben benieuwd hoe het met jouw keuken gaat! Heb je al wat op het oog?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Nov 2018 08:28

Re: Keuken

Wij hebben ook een nieuwe keuken (tja wat niet). Wij hebben bijna alle apparatuur van hetzelfde merk. Hierdoor hebben we nu 8 jaar garantie op de apparatuur. Alleen op de afzuigkap niet. Wat ik qua afzuigkap echt een tip vind is zo’n plaat die in een hoek van 45 graden staat ten opzichte van de muur. Mijn vriend had de plaat in zijn vorige huis van RvS maar nu hebben we gekozen voor glas dat is veel makkelijker schoon maken.
Verder hebben wij een extra brede inductieplaat voor 4 pannen hierdoor hebben we geen gedoe als we 4 pannen nodig hebben. Het past allemaal.
En gewoon lekker gaan kijken er is zoveel moois te krijgen.

Edit: denk ook goed aan de plaatsing van de stopcontacten. Wij hebben een L-keuken. Mijn vriend had dat in zijn vorige huis ook en daar zaten de stopcontacten alleen aan de uiteinden, nu zitten ze ook in de hoek. 6 stopcontacten in de keuken klinkt veel maar blijkt in de praktijk heel prettig. Apparaten zijn toch vaak groot waardoor je het zo beter kan verdelen.
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 26 Nov 2018 11:58

Re: Keuken

Ah ja, ik volg je ook! Ziet er gaaf uit zeg!

Pinterest en Instagram doorscrollen is erg leuk, maar overweldigend. Zoveel moois, zoveel handigs!
Van hoogglans wit en donker bruin, naar licht hout met beton. Ik wissel nog erg van wat ik mooi vind. Sowieso worden het heel veel lades. Ik heb op de Ikea planner al wel getekend qua indeling en ik denk dat ik daar wel ongeveer uit ben.

Ik zag een draadloze telefoonoplader verwerkt in het keukenblad. Dat soort dingetjes vind ik dus echt tof, ben best een gadget freak. Een quooker (of nouja kokend water kraan) wil ik ook erg graag als dat mogelijk is.

Ik ben nog niet gaan kijken in fysieke winkels. Ik denk dat ik het weekend na Sinterklaas een rondje keuken zaken ga doen. Mijn vriend kan dan mee, natuurlijk heb ik zelf de uit eindelijke keuze, maar samen kijken is wel leuk ;)
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 17 Dec 2018 12:02

Re: Keuken

Afgelopen week bij de Ikea geweest en alles uitgetekend. Ik kwam er helemaal tureluurs vandaan. Waar ik hoopte met minder vragen terug te komen, zijn er alleen nog maar meer dingen bij gekomen om over na te denken.
Wat komt er als achterwand, verlichting in de lades en welke wel/niet, kast tot het plafond of niet, extra bovenkastjes of toch weg laten. Quooker aansluiten kan sowieso niet door ikea, dus dat moet achteraf.

De prijs viel me bij Ikea wel reuze mee. Zelfs als ik overal de duurste apparatuur van kies en een maatwerk werkblad.
Het scheelt enorm dat mijn keuken gewoon recht wordt. Ik wil in ieder geval nog bij 1 winkel een prijs en tekening laten maken, maar misschien 2. Zij geven je toch ook weer andere inzichten en mogelijkheden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Dec 2018 12:09

Re: Keuken

Ik heb persoonlijk een slechte ervaring met Ikea-keukens, maar heb ook al vaker mensen gehoord die er positief over zijn. Ik kan je één tip geven: laat hem monteren door iemand die er verstand van heeft, het liefst iemand via Ikea zelf. Ik heb nu (weer) een Ikea-keuken, hij gaat er binnenkort dus uit, maar wat een drama is dat. Slecht gemonteerd, past niet goed (want vorige bewoners hebben er andere apparatuur in gezet en dat past dus niet), snel beschadigingen. Ik weet niet hoe de apparatuur van Ikea is, maar ik heb er nu Whirlpool in zitten en dat is echt een dikke no go.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 17 Dec 2018 12:17

Re: Keuken

Slechter dan wat ik nu heb kan het sowieso niet worden :palm:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Dec 2018 12:53

Re: Keuken

Maar je wilt vast wel iets moois voor je geld :wink: Ik weet niet hoe hoog je budget is, maar ik zou ook even bij een niet-keten-keukenzaak gaan kijken. Het hoeft echt niet veel duurder te zijn. Misschien wel in vergelijking met Ikea, maar in vergelijking met de Mandemakerszaken vaak niet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Dec 2018 13:10

Re: Keuken

Zeker een Ikea keuken niet zelf monteren als je niet handig bent haha.
Wij hebben dat bij een vriendin gedaan. Nu ongeveer 5 jaar geleden en ze heeft echt bepaalde kastjes niet recht.
Van alles geprobeerd maar het is het gewoon nét niet. Hoewel ik de keuken zelf wel erg mooi vind. Maar het is zo jammer als het allemaal niet aansluit of als je het iedere keer weer moet bijstellen.

Wij hebben een keuken van zo'n bekende keten. Inmiddels weer overgenomen. Maar we zijn wel erg tevreden.
Keuken concurrent ofzo was het toen. Die monteur ging echt pas weg toen alles super strak zat.
Ook nog een keer terug geweest omdat de koelkast een afwerklatje had die net niet mooi zat. Maar ook dat enorme zware blad zou ik zelf niet mee gaan slepen.
2016
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Jan 2019 12:16

Re: Keuken

Inmiddels ben ik behoorlijk wat keukenwinkels verder.
Ik vind het bizar wat voor prijzen ze rekenen. Koelkast en vriezer voor 1000,- per stuk (terwijl ik ze online voor 600 kopen kan) Natuurlijk begrijp ik dat er verschil in zit en dat ze ook winst moeten maken, maar ik vind het verschil bizar.
Al met al komen ze wel allemaal op ongeveer hetzelfde uit. Gemiddeld 6000,- voor de kasten en 6000,- voor de apparatuur. Terwijl ik bij de Ikea voor 6000,- klaar ben.
Dus het lijkt erop dat het toch Ikea gaat worden.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Jan 2019 12:48

Re: Keuken

Hoi Misoe,

Ben je ook bij Kvik geweest? Vergelijkbaar met Ikea (zowel product als prijs), maar dan een focus op keukens en badkamers. Hier zijn we zeer tevreden over. Kan deze keten zeker aanraden.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Jan 2019 14:03

Re: Keuken

Nee ben ik niet geweest. Die zitten niet bij mij in de buurt. Bij mijn vriend in de buurt wel, dus ik zou er zaterdag nog heen kunnen gaan met hem. Ik ga sowieso even de site bekijken.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 09 Jan 2019 14:31

Re: Keuken

Wij hebben ook (weer) ikea. Nu ook weer zelf in elkaar gezet en dan is het volgens mij toch de goedkoopste optie. En ik vind de lade verdelers en afvalbakken en zo zo handig
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Jan 2019 14:37

Re: Keuken

Hoe vond je het in elkaar zetten?

Dat soort dingen vind ik ook handig inderdaad. En het is gewoon makkelijk dat je weer naar de winkel kan gaan en simpel iets kan aanpassen/veranderen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 09 Jan 2019 14:48

Re: Keuken

Als je een ander ikea kastje in elkaar kunt zetten kan je ook een ikea keuken kastje in elkaar zetten. Als je maar nauwkeurig werkt, alles goed waterpas zetten.

Voor de elektra aansluitingen hebben we iemand laten komen. En ook voor het aansluiten van de kraan en kookplaat (inductie)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jan 2019 16:37

Re: Keuken

Keukenloods is ook heel goedkoop met apparatuur. Wij hebben Pitt-cooking uiteindelijk via hen besteld en niet via de keukenwinkel waar we de keuken hebben gekocht. Scheelde 400 euro en de keukenwinkel kon (lees: wilde?) niet meer zakken met hun prijs. Misschien kan je nog op de site van keukenloods vergelijken met de prijzen die je nu gekregen hebt, dan weet je een beetje of het loont om het daar nog te proberen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers