Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wilde ik dit wel?

<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 04 Sep 2013 13:39

Wilde ik dit wel?

Even in het kort. Ik werk bij een grote organisatie met heel veel vestigingen. Ik werk 4 dagen in de week.
3 dagen op vestiging A, erg klein, ik ben daar de enigste in mijn functie.
1 dag op vesting B, ongeveer 10 personen werkzaam in dezelfde functie.
Ik werk die ene dag nog op locatie B omdat er op A te weinig uren zijn voor mijn contract.

Eind 2012 heb ik aan gegeven dat ik graag definitief over gezet wilde worden naar vestiging b, omdat ik graag 1 plek wilde, en zekerheid dat ik mijn uren zou kunnen blijven werken. Ik heb toen alle na en voordelen van allebei de locaties op een rijtje gezet en kwam tot de conclusie dat dit het beste voor mij was. Nu zeker, nu ik zwanger ben van ons eerste kindje.

Na ruim 3/4 jaar kreeg ik gister te horen dat ik per 1 okt overgezet wordt, maar ik begin nu zo ontzettend te twijfelen. Wil ik dit wel? Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er nu een lieve collega van locatie B, met mij gaat switchen naar locatie A, terwijl ze dit,zover ik weet, helemaal niet leuk vind.
Ik voel me nu weer zo onzeker, heb ik de goede keuze gemaakt? Is het gewoon even wennen aan het idee? Wil ik dit nog wel? Ik mag er op mijn werk nog even met niemand over praten totdat alles rond is. Ik vind dit moeilijk!

Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil, fijn om in ieder geval even van mezelf af te schrijven.
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 04 Sep 2013 17:07

Re: Wilde ik dit wel?

Wat is nou het grote probleem, je wilde naar vestiging B en nu mag je naar B en dan is het weer niet goed? Begrijp het probleem niet zo goed.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 18:11

Re: Wilde ik dit wel?

Wordt je collega overgezet naar jouw oude locatie omdat jij daar weg gaat? En als dat zo is, voel je je daar misschien schuldig over?
#teammaple🍁
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 04 Sep 2013 20:18

Re: Wilde ik dit wel?

Wat vervelend dat je nou toch die twijfels hebt. Misschien toch ook angst voor verandering wat meespeelt? Ik denk dat je het gewoon moet gaan doen en dan zien hoe het gaat. Als het echt niet bevalt, kun je vast aangeven dat je liever weer terug gaat (en hopen dat dan nog mogelijk is), maar ik denk dat het wel goed komt joh!
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 04 Sep 2013 20:30

Re: Wilde ik dit wel?

Jaa, mijn collega van locatie B moet dus inderdaad met mij ruilen. En voel me daar inderdaad wel schuldig over.
Ik denk dat de twijfels komen door alles wat ik op locatie A achter moet laten. Heb daar helemaal mijn eigen ding opgezet, het is echt mijn plekje. Maar helaas zitten er ook nadelen aan. Splitdiensten, geen naaste collega's waarmee je dingen kan bespreken.
Nadeel van locatie B is de afstand, dubbele aantal km'ers, andere collega die dus voor mij plaats moet maken. Daarin tegen heb ik en een fijner rooster, leuke collega's om me heen, geen Splitdiensten meer. Fijne uren voor als dalijk onze kleine is geboren.
Ik weet dat het voor mij beter is om die overstap te maken. Maar toch zie ik er ontzettend tegenop. Over 3 weken al afscheid moeten nemen voor alles en iedereen maakt me ook wel verdrietig..

Ed, snap je reactie heel goed. Was namelijk precies dezelfde als die van mijn man. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken en gewoon kijken hoe alles op me af komt. Maar soms zegt je gevoel toch iets anders dan je verstand.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 20:33

Re: Wilde ik dit wel?

Ah ja afscheid nemen is wel lastig. Maar bedenk dat je onvrede niet vanuit het niets kwam. Even doorzetten nu en over een paar maanden maar eens de balans opmaken. Succes!
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Sep 2013 20:38

Re: Wilde ik dit wel?

Even doorzetten en wennen. Je hebt niet voor niks deze keuze gemaakt. De situatie zoals ie nu is, ben je ook niet tevreden mee. Wie weet valt het erg mee!
Had je collega een keus? Misschien wilde ze het wel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 04 Sep 2013 22:41

Re: Wilde ik dit wel?

Even bang voor het onbekende en of je wel een goede keus hebt gemaakt? Heel herkenbaar! Ik ben een half jaar geleden ook van locatie geswitcht. Ik was ook zo bang dat het een beslissing zou zijn waar ik spijt van zou krijgen en weer in het diepe gegooid te worden en nieuwe dingen te ontdekken. Maar achteraf alleen maar blij dat ik het heb gedaan.
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 05 Sep 2013 06:47

Re: Wilde ik dit wel?

Bedankt voor al jullie antwoorden. Waarschijnlijk komt het ook allemaal wel goed, en klopt... De onvrede was er inderdaad niet voor niks. Ik ben blij met mijn nieuwe locatie, maar heb denk ik een beetje last van koudwatervrees... ;)
Toch fijn, even je gedachten opschrijven.. Benadrukt voor mij toch wel alle voordelen, die ik de laatste dagen een beetje vergeten was.

Mijn collega heeft inderdaad geen keus en 'moet' met mij ruilen. Daar voel ik me behoorlijk rot over nu. Een nadeel is dat ik haar hierover niet even kan spreken. De dag dat ik op die locatie sta, is zij net vrij. En via de telefoon vind ik het weer zo onpersoonlijk.
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers