Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer een hoofdkussen?

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 11 Nov 2013 23:29

Wanneer een hoofdkussen?

Ook maar even hier, ik kom er niet uit. Op internet lees ik allerlei verschillende dingen, vanaf 2 jaar, als ze erom vraagt, vanaf 4 jaar. Dochter vraagt sinds een paar dagen om een kussen, in ons bed ligt ze ook het liefst op een kussen. Dus ik heb er 1 gehaald. Nu zegt vriend dat hij het niet nodig vind omdat dat ook op internet staat, met een logische verklaring (in verhouding groter hoofd, kortere nek dus niet nodig) maar ze vraagt er wel om. Qua slapen heb ik die ene nacht met kussen geen verschil gemerkt, ze slaapt niet beter of slechter. Een te hoog kussen zou ook slecht zijn voor de nek en hoge rug, maar ik heb een speciaal peuter kussen van de Hema.

Wat denken jullie, wel of geen kussen?
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 11 Nov 2013 23:32

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Hoe oud is je dochter nu?
Wij hebben N. een kussen gegeven toen ze naar een groot bed ging, ze was toen net 2 jaar. Ze vroeg er zelf nooit om, maar als ze bij ons in bed lag/sliep wilde ze wel steeds op het kussen liggen. Overigens heb ik geen speciaal peuterkussen maar een ander gewoon dun kussen van de Hema.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 11 Nov 2013 23:36

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Ook net 2, ze is van 7 oktober.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 11 Nov 2013 23:39

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Je zou even kunnen kijken hoe ze er op ligt. Als ze op haar zij ligt moeten haar nek en hoofd een rechte lijn vormen, volgens mij. Als dat goed is zou ik er persoonlijk geen kwaad in zien.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 11 Nov 2013 23:44

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Ik zou dan een dun kinderkussentje kopen bij de Ikea.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Nov 2013 06:46

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Mijn dochter slaapt sinds 1,5 met een kussen. In het begin haalde ik het kussen weg als wij gingen slapen. Nu laat ik hem al paar weken liggen. Ze is nu bijna 20 maanden. Ze heeft een gewoon kussen van IKEA, zocn iets kleinere dan normaal formaat kussen.
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 12 Nov 2013 06:59

Re: Wanneer een hoofdkussen?

mijn zoon slaapt sinds dat hij 2 jaar is op een peuterkussen. nu de laatste tijd pakt hij kussens uit zijn zithoekje (die zijn dikker) dat vindt hij lekkerder.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Nov 2013 11:02

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Mijn dochter heeft sinds een jaar of 3,5 een kussen. Soms ligt ze er echt op met haar hoofd, een andere keer houdt ze het kussen vast als een knuffel.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 12 Nov 2013 11:04

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Ik zal inderdaad is kijken hoe ze er op ligt, en de eerste tijd weg halen als ze slaapt.
<<

Anoniem275

Bericht 12 Nov 2013 13:57

Re: Wanneer een hoofdkussen?

T heeft sinds een paar weken een kussentje van de ikea, zo'n dunne.
Daarvoor sliep hij al een tijdje met zijn hoofd op een knuffel, daarom hebben wij een kussen gehaald.
<<

Anoniem 82

Bericht 12 Nov 2013 13:58

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Hier kreeg ze rond 2 jaar een peuterkussen. Ze vroeg er zelf om, pakte op een gegeven moment ook een kussen uit mijn bed. Dus toen een peuterkussen gehaald en daar ligt ze nu alweer bijna een jaar op, gaat prima.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Nov 2013 14:07

Re: Wanneer een hoofdkussen?

De oudste heeft al jaren een kussen, maar ze ligt er niet op, ze drukt het kussen helemaal omhoog en gaat met haar hoofd op het matras liggen. Het kussen mag niet weg! De jongste heeft ook een kussen sinds kort, en die ligt er helemaal op, alleen het kontje en benen liggen op het matras.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Nov 2013 14:30

Re: Wanneer een hoofdkussen?

Ruben heeft rond zijn 2e verjaardag een peuterbed gekregen. Daarbij ook een kinderkussen van de Ikea. Hij wil ook graag op zijn kussen liggen, maar het is een dun dingetje.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers