Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Ik wil een kind' (NPO)

<<

Anoniem282

Bericht 18 Nov 2018 12:42

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Claire: als de twee koppels uit elkaar gaan, heb je juridisch niet acht ouders (als iedereen weer een relatie krijgt). Of bedoelde je dat niet? In de praktijk zal het kind waarschijnlijk wel met nog meer mensen te maken krijgen en dat lijkt me best veel voor een kind.

De draagmoeder voor het homoseksuele stel vond ik klinken alsof ze het allemaal wel zou zien en niet bereid was om ook te denken vanuit het kind. Lauren sprak haar daar ook op aan waar in dit plaatje het kind was (toen ze ergens buiten liepen) en ik vond het niet prettig om te horen dat deze vrouw aangaf bijv. wel op een verjaardag er te zijn, maar verder ook veel afwezig. Dat lijkt me voor het kind helemaal niet zo wenselijk en daarop zei ze alleen iets in de volgende strekking: ja, ik ben nieuwsgierig hoe dat zal gaan.
Misschien gaat dat idd helemaal goed, maar ik kan me net zo makkelijk voorstellen dat dit kind zich later afgewezen voelt. Het gemak waarmee zij erover sprak was dus waar ik moeite mee heb - ik denk dat pas over vele jaren duidelijk wordt hoe dit voor het kind/de kinderen is (geweest).
<<

Anoniem249

Bericht 18 Nov 2018 13:12

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Guattari schreef:Claire: als de twee koppels uit elkaar gaan, heb je juridisch niet acht ouders (als iedereen weer een relatie krijgt). Of bedoelde je dat niet? In de praktijk zal het kind waarschijnlijk wel met nog meer mensen te maken krijgen en dat lijkt me best veel voor een kind.

De draagmoeder voor het homoseksuele stel vond ik klinken alsof ze het allemaal wel zou zien en niet bereid was om ook te denken vanuit het kind. Lauren sprak haar daar ook op aan waar in dit plaatje het kind was (toen ze ergens buiten liepen) en ik vond het niet prettig om te horen dat deze vrouw aangaf bijv. wel op een verjaardag er te zijn, maar verder ook veel afwezig. Dat lijkt me voor het kind helemaal niet zo wenselijk en daarop zei ze alleen iets in de volgende strekking: ja, ik ben nieuwsgierig hoe dat zal gaan.
Misschien gaat dat idd helemaal goed, maar ik kan me net zo makkelijk voorstellen dat dit kind zich later afgewezen voelt. Het gemak waarmee zij erover sprak was dus waar ik moeite mee heb - ik denk dat pas over vele jaren duidelijk wordt hoe dit voor het kind/de kinderen is (geweest).

Juridisch gezien hou je natuurlijk 4 ouders, maar in realiteit zit je ineens aan 4 losse ouders vast in plaats van 2x een set. Oftewel 4 huizen ipv 2 huizen etc. Lijkt mij als kind heel overweldigend en vraag me ook af hoe dit praktisch op te lossen is qua co-ouderschap.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Nov 2018 13:13

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

En stel je voor dat 1 van de stellen uit elkaar gaat met ruzie en niet meer in 1 ruimte met elkaar willen zijn. Pff het wordt al snel ingewikkeld. Of dat de stellen met elkaar bonje krijgen. Als kind zit je er tussenin.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 18 Nov 2018 13:46

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Bijzonder programma ja. Met mijn inziens vrij vergaande wensen. Ik vraag me ook af of sommige situaties wel werken of goed kunnen (blijven) gaan. Maar toch interessant om naar te kijken.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem282

Bericht 18 Nov 2018 15:29

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Claire: ja, precies. Dan bedoelden we wel hetzelfde.

Net als Raven lijkt het me voor deze kinderen later heel verdrietig dat zij te horen kunnen krijgen dat hun ouders graag nog deels hun eigen leven wilden behouden om bijv. ergens in de kroonluchters te hangen bij hotel NY en dat er daarom is gezocht naar nog twee vaders, zodat zij dit soort momenten kunnen opvangen. Dat vat ik al snel op als: wanneer het kind even een blok aan het been is. Zo'n nare bijsmaak krijg ik ook bij de draagmoeder die zo duidelijk laat blijken dat ze er alleen wil zijn met leuke momenten (lees: verjaardag kind) en er niet bij stilstaat hoe dat is voor het kind als zij daarna weer maanden uit het zicht verdwijnt.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers