Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autoverzekering, welke dekking?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Nov 2018 12:53

Autoverzekering, welke dekking?

Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

Ik heb een auto uit dec 2013 gekocht en hem voor nu All Risk verzekerd maar per dag opzegbaar en mijn verzekering gaf aan dat anderen met dezelfde auto uit dezelfde periode voornamelijk WA kiezen. Persoonlijk wilde ik hem volledig indekken, mijn man vind een WA alleen ook prima zodat je voor niemand aansprakelijk bent en heeft zoiets van als die in de prak zit koop je een nieuwe of ga je leasen ipv 100,- per maand aan verzekering te betalen (ik heb nog geen schadevrije jaren) omdat ik mijn rijbewijs net heb. En als er schade of krassen zijn betaal je het aan een garage ipv verzekering.Hij heeft zoiets van dan koop je een zuinge auto in de bpm en brandstof (hybride auto) en ga je je scheel betalen aan de verzekering, doe dan WA en zet het overige bedrag apart voor het geval het een keer nodig mocht zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2018 12:59

Re: Autoverzekering, welke dekking?

2013 had ik misschien nog wel WA + beperkt casco verzekerd.

Wij hebben beide auto's (1996 en 2012) WA verzekerd, wel met ongevallen inzittenden erbij ofzoiets. Weet niet precies, maar dat is €2 nog iets extra per auto.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Nov 2018 13:47

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Waarom kies je niet voor een beperkt casco dekking? Schades door brand, diefstal, storm en ruitschades zijn dan gedekt. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt kan je kiezen om verhaalsrechtsbijstand bij te sluiten, schades door anderen kunnen dan verhaald worden op de wederpartij zonder dat jij daar wat aan hoeft te doen.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 16 Nov 2018 16:01

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Het is vooral belangrijk, stel je rijdt hem morgen helemaal kapot tegen een betonnen paal, heb je dan voldoende geld om een nieuwe te kopen of niet. Wat is het verschil in maandpremie? Stel het is maar 10,- verschil, dan zou ik de gok niet wagen. Is het een auto van 4000,- of van 20.000,- zou voor mij ook het verschil kunnen maken.
<<

Anoniem294

Bericht 16 Nov 2018 16:17

Re: Autoverzekering, welke dekking?

De premie scheelt bijna 50 euro tussen wa en all risk, wa beperkt casco heb ik nog niet gekeken. En dan te bedenken dat op mn vaders naam all risk maar 30 euro is.

Ik dacht eigenlijk dat all risk het meest logische was. Maar niet dus!
Kan t gelukkig altijd nog wijzigen. Heb wel het geld voor een zelfde auto om nieuw te kopen idd, maar zou wel eeuwig zonde zijn natuurlijk voor zo'n groot bedrag binnen een paar weken.
Auto van 4000 zou ik persoonlijk idd ook niet all risk doen, maar dan "gewoon" een nieuwe kopen als die situatie ontstaat.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 16 Nov 2018 16:22

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Als je het niet zou doen, dan bespaar je dus 600,- per jaar. 1x tegen een paaltje of zo aan met parkeren en je hebt zo een deuk wat al 600,- kost om te laten repareren.
Voor 600,- per jaar verschil zou ik persoonlijk wel all-risks nemen.
<<

Anoniem294

Bericht 16 Nov 2018 16:28

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Ja dat is ook zeker zo. Ik heb wel parkeer camera's dus het zou wel dom zijn als ik dan nog een paaltje raak, haha! Maar kan natuurlijk alsnog gebeuren. Maar dan zegt mijn man dus leg dat geld apart zodat je die schade zelf betaald zodat je de schadevrije jaren kunt (proberen) op te bouwen en de verzekering vanzelf steeds lager wordt. Daar heeft hij ook een punt natuurlijk en hij betaald dus daar is ook wat voor te zeggen misschien.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Nov 2018 09:59

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Ik zou wa+ doen. Dat heb ik ook bij al mijn auto’s gehad. Ik vond het verschil echt te groot. Ik heb in de 5 jaar dat ik een auto heb 1x een paaltje over het hoofd gezien.dat was een rij paaltjes waarbij de laatste een halve meter verder naar binnen stond. Dat kan altijd gebeuren. Als ik een all risk verzekering had gehad was dat vergoed geweest. Alleen vergeet niet dat dan ook je schadevrije jaren naar beneden gaan en je premie dus omhoog en je echt niet jaarlijks tegen een paaltje rijd. Doe je dat wel kun je beter een botsauto kopen. En zeker als je nog weinig opgebouwd hebt word je er niet blij van als je schadevrije jaren naar beneden gaan. Je kan nl ook negatieve schadevrije jaren krijgen.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Nov 2018 10:05

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Minkx, sommige verzekeraars bieden een bonusbeschermer aan, dan zak je wel in schadevrije jaren maar dan blijft je premie ongewijzigd. Je kan hiermee 1 keer schuldschade maken per verzekeringsjaar.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Nov 2018 10:09

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Ik zou het laten afhangen van de waarde van de auto. Wij hebben net een ‘nieuwe’ auto uit 2015 en die is wel all risk. Hiervoor deed ik altijd beperkt casco. Ik kan me op zich ook wel vinden in wat jouw man zegt.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 17 Nov 2018 12:39

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Wat luisa zegt. Wij hebben een auto uit 2013 maar met een dagwaarde van zo'n 10000 euro. No way dat ik die wa verzeker. Je zal hem maar total los rijden.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem315

Bericht 17 Nov 2018 13:12

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Ik heb ook een auto uit 2013 en heb hem wa + beperkt casco verzekerd. Niet all risk. Dat vind ik niet nodig voor een auto van onder de 10.000 euro in aanschaf.

Exit. Dat wordt hierboven dus ook genoemd door een aantal forumsters: kijk naar de dagwaarde.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 17 Nov 2018 15:43

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Toen ik mijn auto uit 2011 vorig jaar kocht, was de dagwaarde bij total loss (volgens de bovag koerslijst) hoger dan het bedrag dat ik voor de auto betaald had. Ik vond het toen zeker de moeite waard om hem allrisk te verzekeren. Ondertussen is de dagwaarde wel weer een stuk gedaald en overweeg ik de verzekering aan te passen naar beperkt casco.
<<

Anoniem317

Bericht 17 Nov 2018 17:17

Re: Autoverzekering, welke dekking?

Wij hebben één auto rondom (all risk) verzekerd en de andere auto hebben we alleen WA verzekerd. Waarom? De ene auto is vrij nieuw, vrij hoge dagwaarde en de andere auto is wat onder en heeft een lagere dagwaarde. Met de ene auto rijden we ook meer dan met de andere auto.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers