Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gerechten uit de vriezer

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Nov 2018 12:24

Re: Gerechten uit de vriezer

Dora schreef:
Poubelle schreef:Oeh handig topic dit! Mijn beste vriendin gaat bijna bevallen en ik ga wat gerechten maken voor in haar vriezer!
Ik dacht aan een curry, chili sin carne, pastasaus, bbq pulled chicken...


Wat lief! Pas je wel een beetje op met kolen en bonen en andere pittige/scherpe kruiden? Als moeders bv gaat geven krijgt het kindje het ook binnen en meer kans op krampen.


Dora, ik denk dat het ook andersom kan werken? Ik heb juist altijd heel kruidig en pittig gegeten, zowel tijdens zwangerschap als tijdens borstvoeding en mijn zoon heeft nooit krampjes gehad. Misschien toeval maar het zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Anyway, even een upje voor dit topic want ik zoek ook lekkere diepvriesmaaltijden. M'n zus gaat bijna bevallen en ze vroeg me of ik een aantal maaltijden wil bereiden die in haar vriezer kunnen. Maar natuurlijk! Ik vries alleen zelf zelden wat in dus weet niet wat echt lekker blijft.

Voor haar wil ik echt kruidig eten wel vermijden want zij eet dat normaal ook niet en krijgt zelf ook snel last van haar buik. Ik dacht dus sowieso aan lasagne en misschien een milde curry. Blijft kokosmelk goed of gaat dat schiften als je 't opnieuw opwarmt? Stamppotten houdt ze niet van, ze vroeg specifiek om pasta's of curry's. Misschien heeft iemand nog een lekker diepvriesproof recept.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Nov 2018 12:31

Re: Gerechten uit de vriezer

dubbel
Laatst gewijzigd door Joey op 13 Nov 2018 12:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Nov 2018 12:31

Re: Gerechten uit de vriezer

https://www.24kitchen.nl/recepten/pasta ... gredienten

Wat ik nu het vaakst invries, is deze saus. Ik maak dan het dubbele van dit recept en heb dan ongeveer 8 porties. Het is echt een enorm succesrecept. Ik doe wel minder gehakt van dat vind ik in dit recept wel heel veel en ik doe meestal meer bleekselderij omdat ik anders met de rest blijf zitten. Oh ja en ik zet het een paar uur op, ipv wat in dat recept staat.
Ik kook nu wel ook wel eens extra voor mijn schoonzusje die net bevallen is en zij en haar vriend vinden dit ook heerlijk. Ik heb laatst ook chili sin carne voor haar gemaakt. Zij mijdt met haar borstvoeding geen bonen of andere voeding.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 13 Nov 2018 12:31

Re: Gerechten uit de vriezer

Curry kan prima hoor!!

Stoofvlees is ook een goeie
Of iets van goulash achtige recepten

Verder Bolognesesaus en wat verschillende (maaltijd)soepen?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Nov 2018 12:33

Re: Gerechten uit de vriezer

Nasi vind ik ook nog wel lekker uit de vriezer. Maar dan moet je er wel op letten welke groenten je erin doet. Ik maak het vaak met prei en taugé ed en dan is het niks aan uit de vriezer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Nov 2018 12:36

Re: Gerechten uit de vriezer

Joey schreef:Nasi vind ik ook nog wel lekker uit de vriezer. Maar dan moet je er wel op letten welke groenten je erin doet. Ik maak het vaak met prei en taugé ed en dan is het niks aan uit de vriezer.


Haha wat zeg je dat netjes.

Bedankt voor de tips! Een lekker goede bolognese is niet te versmaden inderdaad en ik denk dat dat inderdaad goed invriest. Soepen (alleen geen erwtensoep, ze houdt niet van Hollandse kost) is ook wel een goede, misschien een lekkere broccoli-courgette soep. Hoeven ze er zelf alleen maar vers brood bij te halen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem259

Bericht 13 Nov 2018 13:25

Re: Gerechten uit de vriezer

Ik heb uiteindelijk nasi, een milde curry en vegetarische chilli gemaakt.
Soep is ook altijd lekker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Nov 2018 13:27

Re: Gerechten uit de vriezer

Lekker en lief van je Poubelle!
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Nov 2018 09:41

Re: Gerechten uit de vriezer

Ik had laatst risotto gemaakt en ingevroren. Dat werkte ook prima.
Zat oa doperwtjes, worteltjes, champignons in. Opwarmen was verder nog net zo smaakvol.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Nov 2018 10:57

Re: Gerechten uit de vriezer

Wij hebben vaak pasta of pastasaus in de diepvries liggen of nasi en quiche.
Van het weekend maak ik goulash en daar gaat dan ook een deel van in de diepvries.

Makkelijk als we weinig tijd hebben, of als ik laat thuis ben van het werk, want dan moet mijn man alleen eten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2018 11:01

Re: Gerechten uit de vriezer

Lekkere tips! Ik heb zes magnetron/diepvriesbakken gekocht en heb deze dingen bedacht om te maken voor haar:

Lasagne
Pasta broccoli courgette
White chicken chili
Groene curry met kip en sugar snaps
Penne met champignons en jachtsaus en kip
Chili con carne niet te kruidig
Couscous met lamsgehaktballetjes en groenten

Dat zijn zelfs zeven dingen. De lasagne kan ik dan wel in zo'n aluminiumschaal doen zodat die in de oven kan.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Nov 2018 11:38

Re: Gerechten uit de vriezer

Wat leuk dat je zus bijna gaat bevallen. Ze boft met al dat eten in de vriezer, en de vriendin van Poubelle ook.

Krijgt de baby geen krampjes als ze chili con carne eet, ik weet niet of ze borstvoeding gaat geven? Of doe jij er geen ui en bonen in?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2018 12:34

Re: Gerechten uit de vriezer

Ikzelf (staat ook hierboven aan de pagina maar geeft niet) gaf borstvoeding en heb juist tijdens de zwangerschap en borstvoeding altijd kruidig en pittig gegeten (dat doe ik nou eenmaal) en O heeft echt nooit krampjes gehad. Dus ik denk dat het juist ook positief kan werken.

Chili con carne hoort officieel zonder bonen dus ik maak het ook zonder bonen. Maar misschien sla ik die toch wel over want m'n zus is niet gewend zo kruidig te eten.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Nov 2018 12:40

Re: Gerechten uit de vriezer

Weet ik, ik doelde ook op ui en bonen, niet op de kruiden, want er stond al dat je het niet pittig ging maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2018 12:42

Re: Gerechten uit de vriezer

Ah oke :) Misschien kan ik m inderdaad maar beter overslaan dan, want zonder ui, weinig kruiden en weinig pit en ook al geen boven wordt het meer gewoon gehakt. Weet je wat, m'n zus was als kind gék op geruld gehakt met sperziebonen en rijst. Die gooi ik er gewoon in, als throwback.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Nov 2018 17:35

Re: Gerechten uit de vriezer

Tijdens mijn borstvoedingscursus legde ze uit dat je alles gewoon mag eten zoals je dat ook al deed in de zwangerschap. Mijn vriend kookt ook vaak met ui en soms met bonen en mijn baby moet vaak wel even huilen voordat hij een vieze luier produceert maar of dat daar door komt betwijfel ik. Het zou kunnen natuurlijk.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Nov 2018 08:50

Re: Gerechten uit de vriezer

E had er wel degelijk last van tijdens de borstvoeding. Toen we dat vermoeden hadden ben ik heel saai en smaakloos gaan eten en dat hielp echt.
Nu ze 1,5 is beginnen we langzaam wat meer kruiden toe te voegen aan haar eten. Ui en bonen eet ze al wel en tijdje (als ze wilt tenminste).
30-04-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 17 Nov 2018 08:56

Re: Gerechten uit de vriezer

Hier merkte we het ook met de borstvoeding.
Toen hij wat ouder was en nog wel borstvoeding kreeg, ging het steeds beter.
10.04.17
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers