Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kinderen heb jij?

Hoeveel kinderen heb jij?

Geen
20
15%
1
32
24%
2
60
44%
3
19
14%
4
4
3%
5
1
1%
6
0
Geen stemmen
7 of meer
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 136
<<

Anoniem250

Bericht 14 Nov 2018 13:26

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Fred schreef:Uhm... Ik weet 100% zeker dat als heb een kinderwens hebt je deze zeker niet kan realiseren (kids van jezelf) meer verdriet doet. Elke dag in het dagelijks leven kom je overal namelijk kinderen tegen oa supermarkt etc... Dan wordt je er dus elke dag mee geconfronteerd.

Hebben jullie daar wel aan gedacht?


Open een nieuw topic. En ik denk dat het nooit zinvol is om te discussiëren wie er het meeste recht heeft op verdriet. Maar wellicht zijn er mensen die daar wil met je over willen discussiëren in een nieuw topic.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Nov 2018 13:27

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Jezus Fred rot eens op uit dit topic met die ongepaste opmerkingen. Dit is echt niet ok. Je kunt verdriet sowieso niet met elkaar vergelijken, en je kunt dit ook niet 100 procent zeker weten. Ten eerste omdat jij niet in beide situaties zit, en ten tweede omdat gevoelens persoonlijk zijn en dus voor iedereen anders.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Nov 2018 14:33

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Fred schreef:Uhm... Ik weet 100% zeker dat als heb een kinderwens hebt je deze zeker niet kan realiseren (kids van jezelf) meer verdriet doet. Elke dag in het dagelijks leven kom je overal namelijk kinderen tegen oa supermarkt etc... Dan wordt je er dus elke dag mee geconfronteerd.

Hebben jullie daar wel aan gedacht?


Nee. nog nooit door mijn hoofd gegaan. Zelfs niet nu ik iedere dag pijn heb omdat ik ook mijn kinderwens niet krijg vervuld.

Lees het dus met de nodige sarcasme. Ik vind je oprecht heel, heel erg ongepast. En ik spreek uit ervaring dat je pas kan begrijpen hoe pijnlijk het is, als je zelf in deze situatie zit. Dus lekker ef niks meer zeggen Fred.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Nov 2018 14:43

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Sorry, ik lees jullie berichten nu pas.

Holly, bedankt voor jouw reactie. Wat ontzettend rot dat je je zo alleen hebt gevoeld. Ik kan me je berichten van toen nog goed herinneren. Ik heb het artikel ook gelezen, ik vond het goed en dapper dat ze haar verhaal heeft gedaan. Caro, ik vind het oprecht heel verdrietig voor je dat je nog kinderloos bent. Het meest moeilijke vond ik het uitzichtloze, het niet weten waar je aan toe bent. Sterkte.. Ik denk dat Fred het moeilijk vind om zich in een dergelijke situatie in te leven, dat geeft niet en ergens begrijp ik wat hij bedoelt te zeggen, maar zo werkt gevoel niet helemaal.
Maar ik wilde overigens niet negatief overkomen, ik wilde zeggen dat het oké is om soms niet oké te zijn. De knoop doorhakken heeft echt een last van mijn schouders gehaald. Het gaat verder heel goed, maar nu komt de uitgerekende datum in de buurt en dat is weer even stom, dat is alles.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Nov 2018 17:50

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Exogenesis schreef:2. En dat is goed zo. Ik wil niet meer bijdragen aan de overbevolking dan nodig ;)

Waarom zeg je dit steeds? (dit klinkt misschien aanvallender dan ik het bedoel)
Wil je daar andere mensen mee overhalen dit ook te doen? Of ze een beetje een schuldgevoel aanpraten?

Ik vind dit een interessant artikel:
https://www.oneworld.nl/achtergrond/de- ... bevolking/
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2018 20:31

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Ik wil mensen geen schuldgevoel aanpraten en ik vind dat iedereen ertoe doet. Maar ik maak voor mezelf de bewuste keuze om het bij 2 kinderen te houden (we komen met 2 en laten er 2 achter) omdat de toekomst mij angst inboezemt. Er wordt gevraagd hoeveel en waarom, nou, dit is mijn reden. En ik wil ergens ook de mensen graag bewust maken van de huidige levensstijl van de mens en daarbij de exponentiële groei van het aantal mensen en de prognose die daarbij hoort, maar dat is een discussie die ik hier niet wil en moet voeren.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Nov 2018 21:24

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Ok Exo bedankt voor je visie! (Zet het er ff bij: niet sarcastisch bedoeld.)
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2018 21:36

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Graag gedaan. Ik vind je vraag ook geen vervelende hoor!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 14 Nov 2018 21:59

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Hier 2 en daar blijft het bij. Zeg nooit nooit, maar we hebben absoluut geen droom voor meer.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 15 Nov 2018 01:00

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Exogenesis schreef:Graag gedaan. Ik vind je vraag ook geen vervelende hoor!

Mooi :)
<<

Anoniem331

Bericht 15 Nov 2018 09:24

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Ik heb er 2, en jaren de wens voor een derde gehad.
Maar eenmaal gescheiden, en nu met een vriend die ook een kind heeft ben ik daar wel van genezen. De kinderen worden ouder en dat maakt voor mij het moederschap makkelijker en dus blijft het zoals het is.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Nov 2018 09:50

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Exo, sorry als ik de discussie nu toch aanzwengel, maar ik vind het wel een interessant thema! Ik was het namelijk met jou eens, maar mijn man zei van de week iets wat me aan het denken zette: als kritische, milieubewuste, duurzaam levende mensen nu allemaal minder kinderen gaan krijgen, wordt de wereld straks steeds meer bevolkt door mensen die relatief meer vervuilen. Met dat in je achterhoofd, zou je juist kunnen denken dat je er wél goed aan doet meer kinderen te krijgen. Wie weet gaat jouw kind een nieuw soort duurzame energie uitvinden of gaat ze de politiek in etc. etc.

Wij vliegen niet, rijden geen auto, eten amper vlees, en ik denk veel na over dit soort issues.

Staat verder los van onze eigen gezinsplanning trouwens, wij houden het bij twee kinderen.
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 15 Nov 2018 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2018 09:54

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Leuk Filoria en Exo, ik vind het wel een eigen topic waard, want ik ben heel benieuwd hoe jullie dat (uitgebreid) verder zo zien.

Niet dat het hier niet mag hoor, maar juist omdat het interessant is, een eigen topic waard.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Nov 2018 10:04

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Ja ik ook, Cotton.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2018 10:05

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Ja eens!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Nov 2018 10:30

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Vind ik ook wel interessant. Het argument van jouw man, Filoria, volg ik niet zo - je weet immers niet hoe je kinderen zich gaan gedragen, wellicht verplaatsen die zich per benzine-Hummer naar AYCE bbq restaurants.
<<

Anoniem244

Bericht 15 Nov 2018 12:25

Re: Hoeveel kinderen heb jij?

Caro schreef:
Fred schreef:Uhm... Ik weet 100% zeker dat als heb een kinderwens hebt je deze zeker niet kan realiseren (kids van jezelf) meer verdriet doet. Elke dag in het dagelijks leven kom je overal namelijk kinderen tegen oa supermarkt etc... Dan wordt je er dus elke dag mee geconfronteerd.

Hebben jullie daar wel aan gedacht?


Nee. nog nooit door mijn hoofd gegaan. Zelfs niet nu ik iedere dag pijn heb omdat ik ook mijn kinderwens niet krijg vervuld.

Lees het dus met de nodige sarcasme. Ik vind je oprecht heel, heel erg ongepast. En ik spreek uit ervaring dat je pas kan begrijpen hoe pijnlijk het is, als je zelf in deze situatie zit. Dus lekker ef niks meer zeggen Fred.



Precies dit wat Caro zegt...
Knuffel voor jou! Ik hoop echt dat je grootste wens vervult zal worden Caro!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers