Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Nov 2018 14:58

Re: Het studeer topic!

JAAAHHH. Eindelijk een tentamen gehaald op een normale manier. Oke een 5,7 en ik moest duimen voor de soepele normering, maar ik kan hem afvinken. Geeft wat meer rust en vertrouwen voor de volgende vakken.


Janne, bevalt het nog het studeren?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Nov 2018 18:17

Re: Het studeer topic!

Gefeliciteerd SO! Ik ken je gevoel, ik moet nog 4 vakken halen voor mijn studie en het gaat zo moeizaam! Vanaf begin september ben ik volop bezig maar het lukt gewoon niet helemaal...
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 13 Nov 2018 23:29

Re: Het studeer topic!

Wat goed Silly-One!

Het studeren bevalt me echt heeeel goed. Ik ben zo blij dat ik deze keus heb gemaakt. Ik word er nog iedere dag blij van.
Heb vorige week mijn 1e tentamen gemaakt en heb een 8,2 gehaald! Nu nog het cijfer voor mijn portfolio afwachten. En dan heb ik de 1e module alweer afgerond.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Nov 2018 07:40

Re: Het studeer topic!

@Emma, ik herken dat gevoel. Dat heb ik al drie jaar of zo. Ook omdat er prive een hoop gespeeld heeft. Ik denk nu in stapjes ipv in grote bergen.

@Janne. Lekker bezig. Lekker begin van je studie op deze manier. Cijfer van je portfolio al terug?

Ik kreeg deze we positief bericht van de examencommissie. Wij moeten een landelijke kennis toets men en die mag je pas maken bij zoveel procent van je wiskundige vakken gehaald te hebben. Dat heb ik nog niet, maar ik heb al wel alle lessen gevolgd. De volgende kans is in mei maar op doe dag is ok het vwo examen. Niet handig. En aangezien ik dyslexie heb is het twee keer een marathon lopen op een dag. Dus na een afwijzing heb ik bezwaar gemaakt en nu mag ik hem wel maken. Dus de komende twee/drie weken even blokken
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Dec 2018 16:00

Re: Het studeer topic!

Hoe is het gegaan silly one?
En zijn er nog anderen druk aan de studie?

Ik ben nog steeds met mijn scriptie bezig :(. M'n eigen deadline steeds verlegd en nu durf ik al heel lang geen uitspraken meer te doen over wanneer ik klaar ben.
Eigenlijk steeds als ik wat ingeleverd heb, is het wel goed. Dat is het ook niet, ik kom er alleen zo moeilijk toe! Het is al tijden 'even een paar weken doorwerken' en dan heb ik het af. Had het echt allaaaang af kunnen hebben.
Heb nu het resultatenhoofstuk besproken met mijn begeleider en het is goed. Ik ben nu zo blij, dit is echt het grootste struikelblok van m'n thesis. Ik vond het ook vreselijk om te maken. Nu weer terug m'n theorie verdiepen en dan m'n conclusie schrijven. Eind komt voorzichtig in zicht.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Dec 2018 20:38

Re: Het studeer topic!

O zo herkenbaar Joey. Ik moet een opdracht inleveren en dat had ik al ingeleverd willen hebben, maar ik heb pas 1 van de 6 opdrachten af.
Wel fijn dat je na een gesprek weer motivatie hebt en dat de top van de berg dichterbij is.

Hoe de LKT is gegaan, geen idee. Teveel meerkeuze vragen met een gokkantoor. 9 januari krijg ik de uitslag. Ik ben er bang voor dat ik in mei toch twee grote tentamens op een dag moet maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Dec 2018 06:49

Re: Het studeer topic!

Oh dat duurt nog ff voor je ui uitslag krijgt, balen.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 23 Dec 2018 22:28

Re: Het studeer topic!

Ik ben net weer begonnen met studeren. Vorig jaar een hbo-bachelor (lerarenopleiding) afgerond, maar ik wil verder, dus net begonnen aan een hbo-master. Mijn eerste lesdag is pas half februari, dus ik vind het nog een beetje lastig om in te schatten wat ze aan kwaliteit verwachten.

LKT was bij ons gelukkig verwerkt in een ander tentamen, dus die heb ik niet apart hoeven doen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Dec 2018 12:13

Re: Het studeer topic!

Wat leuk Rejoy, dat je een hbo master gaat doen. Hebben mijn moeder en zusje ook gedaan na de lerarenopleiding. Mijn moeder vond het pittig en mijn zusje vond het niet zo moeilijk, zij leert ook wat makkelijker. Ga je dit dan naast een baan doen? En is het een jaar of 2 jaar? Wel weer een hele investering, opnieuw met een studie beginnen. Veel plezier!

Ik ben voor mijn theoretisch kader nog wat aanvullende artikelen aan het lezen. En daar word ik wel vrolijk van, nu weet ik weer waarom ik studeren in principe leuk vind. Het hele interview + resultaten verwerken gedeelte vond ik gewoon echt verschrikkelijk en moeilijk. Vroeg me de afgelopen maanden ernstig af waarom ik dit ook alweer zo graag wilde, maar nu snap ik dat weer :P.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2019 18:26

Re: Het studeer topic!

Nou zoals verwacht he ik de LKT niet gehaald. Iedereen die ik heb geholpen heeft het gehaald en ik niet. Ik had het ook wel verwacht, aangezien het meerkeuze vragen zijn en dat kan ik niet. Heeft te maken met de soort dyslectie die ik heb. Alleen daar kan ik weinig aan doen en het is de vraag of zo een organisatie daar ook iets aan gaat veranderen. Er kan wel gezegd wordt, trainen, maar het zit bij mij dan in het stukje taalbegrip waarin het stoort.

Voor een vak met meerkeuze vragen over twee weken zie ik het ook niet zitten. Vorig jaar twee keer net met een 5.4 niet gehaald. En bij het nabespreken ziet de docent dat ik het snap en dat ik vast loop op de taal. Nu maar een nieuw verzoek bij de examen commissie weggelegd of ik eventueel Kurzweil mag gebruiken. Een programma wat het voorleest. Ik ben benieuwd. Alleen met de kwantoren logica gaat het niet gebruikt kunnen worden, omdat er dan tekens en symbolen (zoals omgekeerde/gespiegelde letters) in voor komen. Ik ga het allemaal wel zien, momenteel is mijn motivatie 0,0% terwijl ik over twee weken tentamens heb. Niet echt bevoordelijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 10 Feb 2019 12:52

Re: Het studeer topic!

Silly-One: Balen dat je de LKT niet gehaald hebt. Ik hoor daar heel veel narigheid over, dus ik ben extra blij dat die toets bij mij al verweven zat in andere tentamens en ik 'm dus gehaald heb zonder dat ik het door had. Hoe is je andere tentamen gegaan?

Joey: ik doe de master naast mijn baan van 0.8. De master duurt in principe twee jaar, maar ik kan er vier jaar over doen. Ik doe 'm tegelijk met een intern opleidingstraject, maar omdat die buiten mijn werkplek geen waarde heeft, wilde ik graag een erkende opleiding doen. Gelukkig zit er super veel overlap in. Ik kan tot nu toe bijna alles voor beide opleidingen gebruiken.

Ik heb inmiddels mijn eerste lesdag gehad en ik ben helemaal geïnspireerd en enthousiast thuis gekomen. Was wel weer heftig, weer een hele dag in de schoolbanken, maar 't was wel ontzettend nuttig. Gisteravond direct alles verwerkt in de opdrachten die ik moest doen en nu verder met de voorbereiding voor de tweede en derde praktijkdag in maart.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Okt 2020 09:48

Re: Het studeer topic!

Eens even een heel oud topic uppen. Want ik heb net mijn laatste documenten aangeleverd en maandag eindgesprek. Ik hoop dat, dat gesprek goed gaat en dat ik voor 28-10 alle cijfers heb, want dan ben ik per 1-11 eindelijk klaar. Wat dus betekend 6 jaar en 2 maanden over een studie die in 3/4 jaar zou moeten kunnen. Alhoewel ik maar weinig studiegenoten heb die het ook in die tijd gehaald hebben naast een baan.
Volgens mij is iedereen in dit topic al lang klaar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 23 Okt 2020 18:46

Re: Het studeer topic!

Wat goed Silly One! Ook al heb he er langer over gedaan, je haalt het maar mooi! Wat zal dat een rust geven in november/december.

Ik studeer ook nog steeds, gaat op dit moment helaas niet zo goed. Heb 2 tentamens niet gehaald, en dat heeft mijn motivatie geen goed gedaan. Maar ik ga stug door, komt vanzelf weer een leuker vak, bedenk ik me maar :)
<<

Anoniem326

Bericht 17 Feb 2021 11:10

Re: Het studeer topic!

Volgens mij heb ik gezegd dat ik het niet meer zou doen. Werken, studeren en het ouderschap. Maar toch, maar toch zijn er weer kansen en dat ze me dan toch weer aan het denken. En wil ik het toch weer. Dus vanaf mei ga ik weer een traject doorlopen. Ik twijfel nog tussen twee dingen. Maar het wordt sowieso iets met strategie en ik moet ook een stuk opleveren aan het eind van het traject. En je sluit het af met een cijfer. Dus het vraagt weer wat.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2021 11:39

Re: Het studeer topic!

Spannend HGL! Kun je er meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd.
Bij mij begint het ook weer te kriebelen.
<<

Anoniem326

Bericht 17 Feb 2021 11:52

Re: Het studeer topic!

Waar zit jij aan te denken?
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 17 Feb 2021 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2021 12:08

Re: Het studeer topic!

Klinkt heel goed! Ik stuur je een DM als je dat okay vindt.

Ik denk erover om over 1-2 jaar weer een studie te gaan doen en neig naar filosofie of rechten. Maar door jou ga ik nu ook weer denken dat ik beter eens met mijn nieuwe leidinggevende kan bespreken wat er aan mogelijkheden zijn vanuit mijn werk. Los van mijn baan een deeltijd studie doen lijkt me ook wel heel pittig en misschien niet doenlijk. En met mijn achtergrond (PhD en zelf universitair docent geweest) lijkt een nieuwe master doen me ook wel ingewikkeld. Niet dat het me te min is ofzo, helemaal niet, maar ik wil ook niet die vervelende oudere dame-student zijn die (onbewust) steeds op de stoel van de docent gaat zitten zeg maar.
<<

Anoniem326

Bericht 17 Feb 2021 12:38

Re: Het studeer topic!

Had dm moeten zijn
<<

Anoniem326

Bericht 17 Feb 2021 13:33

Re: Het studeer topic!

Een master filosofie lijkt me ook echt heel waardevol voor jezelf. Voor persoonlijke ontwikkeling en nieuwsgierigheid. Maar wel enorme tijdsinvestering. Dapper als je daarvoor kiest. Ik durf dat niet aan. Of dan zou ik minder gaan werken. Dat zou dan een cadeau aan mezelf zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat een master voor jou minder aantrekkelijk is. Ik zou zelf denk ik ook niet snel investeren in een hbo-opleiding.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Feb 2021 14:17

Re: Het studeer topic!

Caulfield schreef:Klinkt heel goed! Ik stuur je een DM als je dat okay vindt.

Ik denk erover om over 1-2 jaar weer een studie te gaan doen en neig naar filosofie of rechten. Maar door jou ga ik nu ook weer denken dat ik beter eens met mijn nieuwe leidinggevende kan bespreken wat er aan mogelijkheden zijn vanuit mijn werk. Los van mijn baan een deeltijd studie doen lijkt me ook wel heel pittig en misschien niet doenlijk. En met mijn achtergrond (PhD en zelf universitair docent geweest) lijkt een nieuwe master doen me ook wel ingewikkeld. Niet dat het me te min is ofzo, helemaal niet, maar ik wil ook niet die vervelende oudere dame-student zijn die (onbewust) steeds op de stoel van de docent gaat zitten zeg maar.

Kan ik mij helemaal voorstellen. Plus wat ik mij van mijn eigen master herinner, was een groot deel ook stage+scriptie, en met een PhD lijkt mij dat je daar de focus ook niet per sé op wilt leggen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Feb 2021 22:46

Re: Het studeer topic!

Lastige keuzes zijn dit.

Ik ga de komende 9 maanden ook weer leren. Ik mag een hele vakgerichte opleiding gaan doen voor de nieuwe functie die ik heb. Morgen even regelen zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2021 08:01

Re: Het studeer topic!

Oh ik heb gemist wat voor een traject je aan wilt van HG, ben wel benieuwd! Voor hoe lang zou dat zijn?

Ik doe nu een master in deeltijd. Het is wel pittig. Iedere vrijdag online colleges, of toetsen. Veel opdrachten en een onderzoek. Ik heb daar de maandag voor vrijgeroosterd. Maar dat houdt dus wel in dat ik minder kan werken dan ik zou willen, vanwege de studie.
#teammaple🍁
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 19 Feb 2021 11:57

Re: Het studeer topic!

Caulfield schreef:Klinkt heel goed! Ik stuur je een DM als je dat okay vindt.

Ik denk erover om over 1-2 jaar weer een studie te gaan doen en neig naar filosofie of rechten. Maar door jou ga ik nu ook weer denken dat ik beter eens met mijn nieuwe leidinggevende kan bespreken wat er aan mogelijkheden zijn vanuit mijn werk. Los van mijn baan een deeltijd studie doen lijkt me ook wel heel pittig en misschien niet doenlijk. En met mijn achtergrond (PhD en zelf universitair docent geweest) lijkt een nieuwe master doen me ook wel ingewikkeld. Niet dat het me te min is ofzo, helemaal niet, maar ik wil ook niet die vervelende oudere dame-student zijn die (onbewust) steeds op de stoel van de docent gaat zitten zeg maar.


Kun je niet kijken of je middels thuisonderwijs (vergelijkbaar met bijvoorbeeld de open universiteit) iets kunt vinden? Zo heb ik onlangs zelf ook een master afgerond en het voordeel is dat je veel minder dat gedoe met medestudenten en vaak ook oudere medestudenten hebt. Ik was met mijn 30 jaar één van de jongste studenten.

Vaak zijn deze trajecten ook veel beter te combineren met gezin en werk. Ik kon mijn piekmomenten zelf bepalen. Je hebt er wel wat motivatie en doorzettingsvermogen voor nodig (geen deadlines in mijn geval), maar voor sommige mensen is dit een hele prettige manier van studeren.


Zelf zou ik heel graag de master Educational Leadership willen doen. De kosten zijn alleen bizar hoog, hoe doen andere mensen dat, betalen jullie gewoon dit collegegeld of heb je een andere manier gevonden van bekostigen?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 21 Feb 2021 15:36

Re: Het studeer topic!

Wat leuk om te lezen over jullie studieplannen! HG ik ben benieuwd welke opleiding je gaat oppakken!
Zelf ga ik in september ook weer beginnen. Ik ga een hbo master doen. Mijn leidinggevende heeft aangeboden de kosten op zich te nemen. Zo fijn! Ik ben nu bezig met het schrijven van een essay voor de toelating. Ben heel benieuwd hoe de combi studeren en gezinsleven gaat zijn. Het is 2 jaar in deeltijd. Maar ik houd me ook voor dat er nooit een geschikt moment gaat komen dus dat ik gewoon moet beginnen. Wel echt spannend!
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers