Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomervakantie met baby

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Nov 2018 16:24

Zomervakantie met baby

Het duurt nog een hele tijd, maar wij zijn alvast na aan het denken over onze zomervakantie. We gaan dan voor het eerst met z'n drieen op vakantie (op een weekendje weg na). Ons zoontje is dan ongeveer 1 jaar oud. We willen graag gaan vliegen en denken aan Mallorca of Menorca. We denken ook over een appartement, zodat hij op zijn eigen slaapkamer kan slapen en wij in het appartement wat kunnen eten of drinken. Al willen we ook gewoon met hem uit eten of uit lunchen gaan, maar we bekijken tegen die tijd wel hoe goed dat zal gaan.

Wat zijn jullie ervaringen met een kindje van 1 op vakantie? Heb je gevlogen en hoe ging dat? Hoeveel spullen nam je mee?

En zijn er mensen die tips hebben voor goede, mooie appartementen die geschikt zijn voor een baby op Mallorca, Menorca of een ander kindvriendelijk eiland in het Middellandse zeegebied? De kant van Cyprus/Griekenland vinden we in de zomer wel erg warm. We moeten in de zomervakantie gaan ivm werk.

Kortom: alle ervaringen/ tips zijn welkom! Dit is echt helemaal nieuw voor ons.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Nov 2018 16:36

Re: Zomervakantie met baby

Wij zijn vorig jaar met onze zoon van bijna 1 een week naar Fuerteventura gevlogen. Ging echt goed! Afgelopen voorjaar zijn we in de Algarve geweest, ging ook top!

Een appartement vonden wij ook ideaal vanwege de redenen die je zelf ook al noemt.
Wij hadden 2 koffers mee, meer leek ons niet handig omdat je ook al een buggy te duwen hebt. Ik liep dan bijvoorbeeld met de buggy en man met de twee koffers. Als handbagage hadden we beide een rugtas.

Aanraders:
Een paraplubuggy (mag je gratis meenemen)
Een draagzak (zowel voor op bestemming als in het vliegtuig)
Probeer je kind van te voren te laten wennen aan flesvoeding op kamertemperatuur, ideaal onderweg!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2018 16:53

Re: Zomervakantie met baby

In dit topic staan ook veel goede tips, al zal jouw zoon tegen die tijd wel ouder zijn:
vakantie-met-baby-van-6-maanden-t27530.html

Wij zijn nu drie keer met 'm op vakantie geweest, twee keer met de auto en één keer vliegend. Alle keren ging echt prima!
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 08 Nov 2018 21:54

Re: Zomervakantie met baby

Ik reis graag met mijn kindje.

Neem een buggy mee die in slaapstand kan, dan kan hij daar ook in slapen terwijl jullie wat drinken of een stuk wandelen over een boulevard bijvoorbeeld. Ik zou alleen niet je allermooiste buggy meenemen want ook daar gaan ze soms grof mee om als ze hem innemen. Ik had toentertijd eentje van MP gehaald. Na twee vluchten kon ik hem achter laten op onze bestemming want hij lag half uit elkaar.

Ook zou ik een draagdoek meenemen als je dat gebruikt.

Verder neem ik altijd wat medicatie mee uit Nederland en een thermometer voor de standaard dingen als diarree en koorts.

Check ook of je verzekeringen in orde zijn en zorg voor een flesje drinken tijdens het stijgen en het landen.

En leer hem na de vakantie lopen, das makkelijker in het vliegtuig :lol:

Qua kleding hangt het van je kind af. Ik neem altijd graag zo min mogelijk mee omdat ik dan zo min mogelijk hoef te slepen.

Vaak doe ik wel speeltjes ed in bakjes zodat ik die bakjes op vakantie weer kan gebruiken voor snacks mee te nemen enzo.

Check ook de luchtvaartmaatschappij wat je allemaal extra mee mag nemen voor je kindje, dat is vaak meer dan je denkt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Nov 2018 14:20

Re: Zomervakantie met baby

Onze eerste vliegvakantie was naar Kos. Toen was ze 8 maanden. Dat ging heel goed. Voor haar haar gewone maatijdjes en snacks meegenomen in het vliegtuig en flesvoeding plus 1 extra. Als je dan nog bv geeft is het helemaal makkelijk.

De tweede vliegvakantie was ze net 1 en vlogen we naar thailand. We hadden 2 rugzakken bij ons en een babytentje van derian. En natuurlijk handbagage. Toen ook voeding plus 1 mee. Snacks en genoeg brood. Genoeg luiers voor de eerste paar dagen. Weinig kleding omdat het toch heet was. Qua speelgoed ook maar weinig mee. Ze vermaakte zich ook wel met plastic bekertjes, papiertjes, etc en andere mensen haha!

Ze kon beide vakanties nog niet kruipen wat wel heel makkelijk was. De laatste paar dagen in Thailnd ging ze kruipen en moesten we wel wat meer opletten.


We hadden wel goede zonnebrand crème, antimug stickers, een setje dunne kleding met Iange mouwen/pijpen voor haar en UV badkleding, zonnebril en zonnehoedje mee.

Veel meer kon ook niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 11 Nov 2018 20:23

Re: Zomervakantie met baby

Ik ben met zoon naar Italië gevolgen toen hij 9 maanden was. Ging prima. Maar dat was ook omdat vriend al met de auto vooruit was.
Nu ik met hem naar Gran Canaria ben geweest, naar een mooi resort, wil ik daar een keer met de nieuwe baby heen. Misschien zelfs in september volgend jaar. Dan zou onze baby 4 of 5 maanden zijn. Niet te warm, maar wel een fijne plek.
22112014 / 10042019
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 12 Nov 2018 07:20

Re: Zomervakantie met baby

Wij zijn met het vliegtuig naar Griekenland geweest toen dochter 9 maanden was en met de auto naar Oostenrijk toen ze net een jaar was.
Ondertussen is ze 2.5 en zijn we al aardig vaak op vakantie geweest met haar.

Ging alle keren prima. Al zou ik geen hotelkamer meer doen voorlopig zoals we in Oostenrijk hadden. Doordat dochter op onze kamer sliep en er in het hotel zelf niks te doen was, gingen wij ook maar elke avond om 20.30 naar bed. We konden het licht niet aan doen of tv kijken (dochter is een slechte slaper) en op het balkon werd het dan echt te koud.

Met een huisje /appartement gaat het prima! Ik nam zelf voeding mee idd en net zoals in Oostenrijk waar we verder niks op de kamer hadden nam ik een kleine waterkoker mee zodat we gewoon een fles konden maken als dat nodig was. Verder nam ik naar Griekenland een staafmixer mee zodat ik vers eten kon pureren.

Luiers altijd 1 klein pak en de rest kocht ik ter plekke. Wat wel een aanrader was is een muskietennet speciaal voor over het campingbed. En even van te voren opzoeken of er in het land waar je naar toe gaat zwem luiers te krijgen Zijn, dit is niet overal.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 12 Nov 2018 07:23

Re: Zomervakantie met baby

En inderdaad een draagzak gebruiken! Zoveel makkelijker met vaak slechte stoepen of tegen de bergen op lopen!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Nov 2018 09:29

Re: Zomervakantie met baby

Zoon was ongeveer 3 maanden toen we zijn gaan kamperen in Frankrijk. We hadden genoeg luiers mee en ik gaf nog borstvoeding. Ik kolfde toen de meeste voedingen en dit warme we op in de flessenwarmer. We hebben toen speciaal voor de reis een flessenwarmer gekocht die je ook in de auto kon gebruiken.
Maar eigenlijk heb ik onderweg voornamelijk live gevoed.
Het kamperen was echt heerlijk, zoon huilde haast niet dus de rest van de camping lag ook niet wakker van een huilbaby. We hadden afgesproken dat als hij daar wel veel zou huilen, we naar een hotel zouden gaan.
De draagzak hebben we daar echt heel veel gebruikt. Sowieso op het strand, maar ook in de dorpjes en steden daar.
10.04.17
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 13 Nov 2018 08:02

Re: Zomervakantie met baby

Mijn tip is altijd neem zo min mogelijk mee... scheelt zoveel werk met in en uitpakken/opruimen en gesleep en gesjouw onderweg..

Dus neem alleen handbagage mee.. alle drie een rugzak, scheelt ook weer in de kosten.

Een drager of draagdoek ipv een buggy.

En gewoon geen of heel minimaal speelgoed.. 1 klein boekje en misschien een klein autootje en of poppetje is vaak gewoon genoeg.
Luiers kun je daar ook kopen, en kleding kun je daar ook evt met een handwasje schoon maken.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Nov 2018 08:33

Re: Zomervakantie met baby

Wij hadden heel veel plezier van een picknickkleed. Bij het zwembad en in het huisje als speelkleed. Zon ding die je makkelijk opvouwt.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Nov 2018 15:35

Re: Zomervakantie met baby

Ik was dit topic even een beetje vergeten, maar goed en fijn om jullie tips te lezen! Ik heb dat topic wat Marin noemde ook even gelezen. Dat gaat vast helemaal goed komen als ik dat zo lees.

We hebben nog geen draagdoek, maar het is dus wel een goed idee om die aan te schaffen, als ik jullie ervaringen zo hoor. Verder denk ik niet dat ik dan nog borstvoeding geef, maar kunstvoeding nemen we dan gewoon mee. Ook een paar luiers, de rest kopen we daar dan wel (zwemluiers wel even checken dus).

In ieder geval bedankt allemaal!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Nov 2018 15:42

Re: Zomervakantie met baby

Als je niet gewend bent om te dragen zou ik een draagzak aanraden ipv draagdoek. Deze kun je overigens vaak ook huren bij een doekenbieb. Dat heb ik ook gedaan alvorens ik er eentje kocht, maar je kunt ook voor een vakantieperiode huren. Wij hebben een Tula maar bijv een Ergobaby is ook een fijne.

Over kunstvoeding: wij hadden niks mee (ja alleen voor de vlucht en wat extra voor vertraging maar geen hele pakken). Bleek dat O toch niet heel lekker op andere voeding reageerde. Spuugde extra veel. Ik was dus eigenlijk iets te makkelijk geweest met denken dat 't wel goed zou gaan. Op zich was 't geen ramp maar misschien is wat meer eigen voeding toch wel fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Nov 2018 15:50

Re: Zomervakantie met baby

Voeding was juist het enige wat wij vooral erg belangrijk vonden Haha, ik had voor 12 dagen 2 bussen meegenomen. In de handbagage want ik was bang dat het anders kwijt zou raken. Maar nu ze bijna een jaar is had het me al een stuk minder uitgemaakt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Nov 2018 20:01

Re: Zomervakantie met baby

Ligt ook misschien aan welk land je heen gaat. Wij hadden voor ruim 3 weken voeding mee, omdat we niet wisten hoe goed het in Thailand te verkrijgen was.

Een draagdoek leek mij veel te warm, dus een draagzak met een mesh voorpand ging met ons mee. Ideaal inderdaad!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers