Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vervelende buurman

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Nov 2018 19:16

Re: Vervelende buurman

Ernstige overlast door buren waar de verkoper van weet valt onder wettelijke meldplicht. Als je het verzwijgt en de kopers komen er nadien achter kan de koop in t ergste geval met terugwerkende kracht nietig worden verklaard.

Je gewoon aan de regels houden dus zou ik zeggen.
En los van die regels: wat gij niet wilt dat u geschiedt..
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Nov 2018 19:45

Re: Vervelende buurman

Ik denk dat ik mezelf continue zou afvragen of de nieuwe bewoners ineens contact gaan opnemen en een rechtszaak beginnen o.i.s. Ik zou het dus wel vertellen,
<<

Anoniem282

Bericht 09 Nov 2018 20:03

Re: Vervelende buurman

Thanks, SophieZMY. Dan zou ik het dus melden - zoals wordt verlangd - en erbij vermelden dat het nu al een aantal maanden rustig is. Nog steeds begrijp ik wat luisa zegt, maar zou zelf het risico niet willen lopen. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dan niet lekker zit in m'n nieuwe huis. Jij wel, Agnes? :)
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 09 Nov 2018 20:11

Re: Vervelende buurman

Wel zuur hoor. Kun je door invloeden van buitenaf niet meer prettig leven in je huidige woning en dan blijkt het ook nog moeizaam te zijn het huis fatsoenlijk te verkopen. Dat is dan toch best een dilemma, wel/niet vertellen? Ik ben het in theorie met jullie eens dat wél vertellen de voorkeur heeft, maar ik weet niet of ik dat nog zo zou zien met de gevoelens van Agnes.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Nov 2018 20:14

Re: Vervelende buurman

Oh dat snap ik ook echt hoor. Lijkt me echt een verschrikkelijke situatie om in te zitten, echt niet leuk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Nov 2018 20:39

Re: Vervelende buurman

Skyler schreef:Wel zuur hoor. Kun je door invloeden van buitenaf niet meer prettig leven in je huidige woning en dan blijkt het ook nog moeizaam te zijn het huis fatsoenlijk te verkopen. Dat is dan toch best een dilemma, wel/niet vertellen? Ik ben het in theorie met jullie eens dat wél vertellen de voorkeur heeft, maar ik weet niet of ik dat nog zo zou zien met de gevoelens van Agnes.



Ja, ik ben dat hekemaal met je eens hoor. En ik weet ook echt niet hoe ik zelf zou handelen in de situatie. Maar toch, het is gewoon echt niet oké om het te verzwijgen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2018 09:21

Re: Vervelende buurman

Hij is nu toch steeds muisstil?
Prima! Ik zou het ook verzwijgen.

Als ze er nu nog midden in zaten vind ik het echt anders.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Nov 2018 12:49

Re: Vervelende buurman

Cotton schreef:Hij is nu toch steeds muisstil?
Prima! Ik zou het ook verzwijgen.

Als ze er nu nog midden in zaten vind ik het echt anders.


Eens met Cotton!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Nov 2018 13:31

Re: Vervelende buurman

Lejow schreef:
Cotton schreef:Hij is nu toch steeds muisstil?
Prima! Ik zou het ook verzwijgen.

Als ze er nu nog midden in zaten vind ik het echt anders.


Eens met Cotton!


Dat kan je niet zo stellen vind ik, want misschien is het huis wel 3 maanden geleden in de verkoop gegaan en toen was de overlast nog maar net gestopt. Daar hebben we dus te weinig info voor. Misschien is hij nu stil omdat ze toch gaan verhuizen.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Nov 2018 14:30

Re: Vervelende buurman

Niemand weet waarom het nu (al) drie maanden stil blijft. Voor degenen die het daarom niet zouden melden, is het ook anders in te steken: het is al drie maanden stil, dus er is een kans dat het zo blijft. Je weet het alleen niet zeker en daarom doe je netjes wat er van je wordt verlangd en meld je het wel. Dan laat je het risico bij de koper en hoef je er achteraf niet (eventueel) de consequenties van te aanvaarden/dragen. Dit lijkt mij iig een nettere manier en ook meer rust geven voor jezelf.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het echt heel rot voor Agnes dat ze zoveel overlast heeft (gehad). Maar dit niet melden - nu ik weet dat het verplicht is - vind ik bij een huis echt niet kunnen. Een huis hoort je thuis te zijn, dat is een veilige haven. Dat dit het nu niet is (geweest) voor Agnes, betekent niet dat een ander daar geen eerlijke keus in hoeft te krijgen. Het gaat hier niet om een pakje boter kopen, hè.

Het doet me een beetje denken aan dat mijn fiets is gejat en dat ik er daarom ook maar eentje ga jatten. En hiervan weten we allemaal dat de financiële impact veel minder groot is voor degene van wie de fiets is gestolen dan bij degene die een huis koopt en niet weet dat de vorige eigenaar jarenlang is geterroriseerd en dit aanzienlijk invloed heeft gehad op het woongenot.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2018 18:19

Re: Vervelende buurman

Oké, ik wist niet eens dat je zoiets moet melden. Ja door dit topic. Maar wat moet je precies melden?

Ja we hebben een tijdje last gegad van de buurman, maar dat is al 3 maanden niet meer voorgekomen. Is dat voldoende?

Of moet je tot in detail melden dat hij je terroriseerde?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Nov 2018 18:37

Re: Vervelende buurman

Ik heb het vandaag allemaal pas gelezen. Wat een rottige situatie Agnes. Fijn dat jullie het gaan verkopen en hopelijk dit af kunnen sluiten.

Ik snap ook dat het een heel lastig dilemma is wat je gaat zeggen tegen de kopers. Ik zou zelf toch adviseren het wel te zeggen. Wie goed doet, goed ontmoet.
Je kan ze er helaas niet voor behoeden maar wel voor waarschuwen. Hopelijk kan je het zo verwoorden dat je het wel eerlijk zegt maar het niet afschrikt. Dan heb je het tenminste wel gezegd.. Maar moeilijk zeg. Sterkte sowieso!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Nov 2018 19:43

Re: Vervelende buurman

Cotton schreef:Oké, ik wist niet eens dat je zoiets moet melden. Ja door dit topic. Maar wat moet je precies melden?

Ja we hebben een tijdje last gegad van de buurman, maar dat is al 3 maanden niet meer voorgekomen. Is dat voldoende?

Of moet je tot in detail melden dat hij je terroriseerde?


Maar had je dat dan pas gelezen nadat je aanvankelijk zei dat je het zou verzwijgen?
Ik zie dat de verkoper een mededelingsplicht heeft en de koper een onderzoeksplicht en dat in de regel het eerste zwaarder dient te wegen dan het tweede, tenzij de rechter gemotiveerd aangeeft waarom dit niet op zou gaan.

Ik vermoed dat deze mededelingsplicht geldt naar een makelaar, maar aangezien ik er zelf nooit mee te maken heb gehad denk ik dat mensen met een koophuis hier beter antwoord op kunnen geven. :)
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2018 19:50

Re: Vervelende buurman

Nee hoor. Ik had het topic eerst gelezen.
Maar ik had er dus nog nooit van gehoord. Wel van gebreken uiteraard, maar niet van buren etc.

Daarom vraag ik me dus af hoe ver je in detail moet treden.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Nov 2018 20:06

Re: Vervelende buurman

Ja, dat valt mij ook op als ik rondje Google doe op advocatensites: het gaat vooral om verborgen gebreken. Maar een buurman die veel invloed heeft/had op het woongenot, zou denk ik iedereen graag willen weten alvorens een huis te kopen. Ga morgen borrelen met twee advocaten die beiden veel vastgoed hebben gedaan, zal hen eens vragen. :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Nov 2018 20:11

Re: Vervelende buurman

Ik ben wel benieuwd naar wat hun zeggen, Guat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Nov 2018 20:15

Re: Vervelende buurman

Dit is een heel interessant artikel:

https://www.huveradvocaten.nl/nieuws-en ... n-de-buren
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Nov 2018 20:22

Re: Vervelende buurman

Ik had eerder in het topic al een link geplaatst waar een voorbeeld staat van een rechtszaak, zelfde als wat Lady nu plaatst (en waar Fedora zo fel op reageerde maar het duidelijk niet had gelezen). Is een heel duidelijk voorbeeld :-) Ik heb les gehad van een advocaat in het vastgoed en dit is uitgebreid besproken, conclusie dat het wel gemeld moet worden.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Nov 2018 20:43

Re: Vervelende buurman

Lady schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat hun zeggen, Guat.


Scandic geeft hieronder al het antwoord. :)

Weet je ook welke termijn hieraan vastzit, Scandic? Of is deze niet vastgesteld? Anders kan ik dat morgen alsnog even navragen. Ben zelf wel benieuwd geworden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Nov 2018 21:57

Re: Vervelende buurman

Dat lijkt me echt per situatie verschillend, iets kan zich natuurlijk na een maand openbaren maar ook na 2 jaar, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Ik vind het zelf ook heel boeiend, vond dit zelf het leukste vak wat ik op school gehad heb tot nu toe. Heerlijk door de wettenbundel bladeren en zoeken :nerd:
<<

Anoniem282

Bericht 10 Nov 2018 22:07

Re: Vervelende buurman

Ja, ik volg wat je zegt (over dat het per situatie kan verschillen). Ga morgen toch eens erop doorvragen bij m'n zus en een vriendin. :)
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 27 Nov 2018 09:41

Re: Vervelende buurman

Hoe gaat het nu met de buurman en de verkoop van jullie huis?
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 03 Dec 2018 19:56

Re: Vervelende buurman

Op verzoek van de TO gaat dit topic op slot.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers